Как да си премеря алтернатора???
Как да си премеря алтернатора???
Здравейте,
някой дали може да ми каже как да си премеря алтернатора дали са му здрави ротора и статора?
някой дали може да ми каже как да си премеря алтернатора дали са му здрави ротора и статора?
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE
Toyota RAV4 XA10 1996
ex Toyota Corolla AE95 1990
ex Toyota Corolla AE92 1988
ex Toyota Corolla EE90 1990
ex Toyota Starlet EP7 2E 1987
ex Toyota Tercel AL20 3AC 1985
Toyota RAV4 XA10 1996
ex Toyota Corolla AE95 1990
ex Toyota Corolla AE92 1988
ex Toyota Corolla EE90 1990
ex Toyota Starlet EP7 2E 1987
ex Toyota Tercel AL20 3AC 1985
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Можеш да измериш съпротивлението на ротора с обикновен мултиметър - около 4-5 ома. Ако показва повече от 10 или по-малко от 2 имаш проблем. Провери и за утечка към металните части.ZeleniqT написа:Извинявай, колега... алтернатора ми е свален и искам да му замеря компонентите.
За статората нещата не са толкова прости, там съпротивлението на навивките трябва да се измери с прецизен уред защото е под 1 ом. С обикновения мултиметър можеш да провериш дали съпротивлението на всяка намотка има еднакво показание и дали няма окъсяване към ламелите (корпуса). Проблемите с ротора и статора са много по-рядко срещани от тези на електрониката - провери диодните блокове, вкл. малкия изправител, захранващ реле-регулатора, а и самия реле-регулатор.
Ами 2Е моторите имат проблем с алтернаторите. Корпуса им се пука точно там, където гледа надоло към земята и се пука само половината, на която е набит статора. Имам 2 алтернатора със този проблем и един с здрав корпус но изгорял статор, за това искам да прехвърля компонентите на другия корпус а пък преди това трябва да съм сигурен, че всеки отделен компонент е здрав.
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE
Toyota RAV4 XA10 1996
ex Toyota Corolla AE95 1990
ex Toyota Corolla AE92 1988
ex Toyota Corolla EE90 1990
ex Toyota Starlet EP7 2E 1987
ex Toyota Tercel AL20 3AC 1985
Toyota RAV4 XA10 1996
ex Toyota Corolla AE95 1990
ex Toyota Corolla AE92 1988
ex Toyota Corolla EE90 1990
ex Toyota Starlet EP7 2E 1987
ex Toyota Tercel AL20 3AC 1985
Благодаря, Scott! Това ще ми е от полза.... аз се занимавам с автомобили от извесно време вече..но не съм достатъчно добър по електротехникаScott написа:Можеш да измериш съпротивлението на ротора с обикновен мултиметър - около 4-5 ома. Ако показва повече от 10 или по-малко от 2 имаш проблем. Провери и за утечка към металните части.ZeleniqT написа:Извинявай, колега... алтернатора ми е свален и искам да му замеря компонентите.
За статората нещата не са толкова прости, там съпротивлението на навивките трябва да се измери с прецизен уред защото е под 1 ом. С обикновения мултиметър можеш да провериш дали съпротивлението на всяка намотка има еднакво показание и дали няма окъсяване към ламелите (корпуса). Проблемите с ротора и статора са много по-рядко срещани от тези на електрониката - провери диодните блокове, вкл. малкия изправител, захранващ реле-регулатора, а и самия реле-регулатор.

Toyota Avensis T22 2000 4A-FE
Toyota RAV4 XA10 1996
ex Toyota Corolla AE95 1990
ex Toyota Corolla AE92 1988
ex Toyota Corolla EE90 1990
ex Toyota Starlet EP7 2E 1987
ex Toyota Tercel AL20 3AC 1985
Toyota RAV4 XA10 1996
ex Toyota Corolla AE95 1990
ex Toyota Corolla AE92 1988
ex Toyota Corolla EE90 1990
ex Toyota Starlet EP7 2E 1987
ex Toyota Tercel AL20 3AC 1985
Не е сложно да се премери трябват ти елементарни знания за работа с мултицет мериш по посочения от колегата начин,провери четките на реле регулатора ако са поизносени смени ги с нови струват 2-8лв.Ако беше малко по близо бих ти помогнал с сглобяването понеже се занимавам с такива ремонти но си малко далеко
.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта