Смяна на накладки
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Принципно си има пробка на всеки апарат . Но ако старата не е мърлява трудно ще разбереш дали си я сменил . Иначе се сменява , като наливаш в казанчето и обезвъздушаваш всяко едно колело докато не текне от новата течност . Мисля , че имаше по сервизите разни машинки за по-лесна смяна на течността . Ама дали ги ползва някой
или са само за окраса нямам идея .
ПС: Другия вариант е да си вземеш повечко течност и от първото колело ( най-далечното ) да пуснеш малко повече от обема на едно казанче . Ако казанчето е 200мл. ти изпразваш 400мл. Така си сигурен , че в казанчето нямаш вече стара течност . И след това от всяко колело пускаш по 100-200мл. Грубо би трябвало 1л. да ти стигне .
За да спестиш течност може предварително от казанчето ( да кажем 200мл. ) с една спринцовка да извадиш толкова , че да не се открият щуцерите на спирачната помпа и на съединителя ( ако имаш такава ) . Иначе казано да не влезе въздух в помпата защото после и нея трябва да обезвъздушаваш . Да кажем вадиш 150мл. и доливаш от новата . Това би трябвало да ти спести да кажем 200мл. Много е важно през цялото време да гледаш в казанчето да има течност , че иначе всичко се почва от начало .

ПС: Другия вариант е да си вземеш повечко течност и от първото колело ( най-далечното ) да пуснеш малко повече от обема на едно казанче . Ако казанчето е 200мл. ти изпразваш 400мл. Така си сигурен , че в казанчето нямаш вече стара течност . И след това от всяко колело пускаш по 100-200мл. Грубо би трябвало 1л. да ти стигне .
За да спестиш течност може предварително от казанчето ( да кажем 200мл. ) с една спринцовка да извадиш толкова , че да не се открият щуцерите на спирачната помпа и на съединителя ( ако имаш такава ) . Иначе казано да не влезе въздух в помпата защото после и нея трябва да обезвъздушаваш . Да кажем вадиш 150мл. и доливаш от новата . Това би трябвало да ти спести да кажем 200мл. Много е важно през цялото време да гледаш в казанчето да има течност , че иначе всичко се почва от начало .
Мерси, човече! Ще пробвам да отвия маркучето на всяко колело и да източвам, докато не се появи новата течност. Надявам се да имат разлика в оцветяването, но ще доливам постоянно отгоре в казанчето, че да не вземе да влезе въздух. Незнам дължината на маркучите, но ако е около 4м до най-далечното колело, при диаметър на маркучето 6 мм, обемът на течността, която трябва да източа е около 120мл. Така че като източа 150-160мл със сигурност е дошла новата течност. Надявам се така да не влезе въздух в системата. Само се притеснявам да не е клеясало болтчето на края на маркучето и да мога пак да го уплътня после добре. Чао и весело да е!!!
Миля да се водя по казанчето - нали сега то има определено количество течност, източвам малко докато се изпразни и наливам нова да го напълня, пак източвам само казанчето и пак доливам нова да го напълня, като при изпразването при всяко колело измервам колко източвам. Нещо такова ли имаш в предвид, че не мога да разбера как да обезвъздушавам. Така става ли? Имаше нещо и с напомпване на педала, ама не си спомням точно какво правех преди години, като обезвъздушавах ПОЛСКОТО си ФИАТЧЕ!!! Чао!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Е как не си спомняш ве
?!?!
Значи източвай по колкото искаш , но за да не влезе въздух имаш два основни начина . Единия е :
Един помпа на педала втори стои с ключето на пробката . Принципно е хубаво да си сложиш едно малко маркуче на пробката , което да отива в бурканче или шишенце за да не правиш свинщина , а и да мериш колко и какво тече . Но маркучето трябва да влезне много плътно на пробката и трябва да е потопено в спирачна течност в съдинката . Трябва да имаш поне 5-10см течност та ако тръгне назад да не вкара въздух .И е хубаво да е прозрачно за да гледаш дали има въздух и на къде върви . Значи напомпвате няколко пъти и отвъртате леко пробката докато спадне педала . След това не пускате педала и завъртате пробката . След това пак помпате и пак така . И така лека полека следите отгоре дали не свършва течността .
Втория вариант е :
Почти по същия начин но трябва да имаш хубаво маркуче и съдинка . Тогава слагаш маркучето потапяш го в другия край и отвърташ пробката . И трябва да започне да си тече на самотек и да се обезвъздушава . На някой места го дават колата да е запалена през това време . Вече без да помпаш , че ще глътне от гадната течност . Съответно следиш и в казанчето какво става и доливаш своевременно . След първото колело ( най-далечното ) би трябвало да ти се поизяснят нещата .
Как разбираш дали е обезвъздушено ? Като не излизат повече балончета с въздух и тече бистра течност и също така педала на загасено е твърд . Най-добре го провери с напомпване по първия метод за да има повече налягане .
Също така течността , която е изтекла я изхвърляш ! Да не ти хрумне да я наливаш пак обратно ! Може да си оставиш малко стара в "специалния съд за обезвъздушаване" biggrin.gif за следващия път да си имаш .
Също много важно е да внимаваш да не скъсаш пробката от стягане или да и скапеш резбата . Просто трябва да се стяга разумно ! Докато обезвъздушаваш може само лекичко да притягаш . После махаш мъркучите и притягаш . Хубаво е да си вземеш и някакво читаво ключе лула/звездогаечно за да не замажеш ръбовете на пробката .
Ако намериш канал някъде може да не сваляш колелата , а от канала директно да си бачкаш . Същото може да стане ако си и с подходящи джанти . Цялата процедура трябва да стане за около 2 часа .

Значи източвай по колкото искаш , но за да не влезе въздух имаш два основни начина . Единия е :
Един помпа на педала втори стои с ключето на пробката . Принципно е хубаво да си сложиш едно малко маркуче на пробката , което да отива в бурканче или шишенце за да не правиш свинщина , а и да мериш колко и какво тече . Но маркучето трябва да влезне много плътно на пробката и трябва да е потопено в спирачна течност в съдинката . Трябва да имаш поне 5-10см течност та ако тръгне назад да не вкара въздух .И е хубаво да е прозрачно за да гледаш дали има въздух и на къде върви . Значи напомпвате няколко пъти и отвъртате леко пробката докато спадне педала . След това не пускате педала и завъртате пробката . След това пак помпате и пак така . И така лека полека следите отгоре дали не свършва течността .
Втория вариант е :
Почти по същия начин но трябва да имаш хубаво маркуче и съдинка . Тогава слагаш маркучето потапяш го в другия край и отвърташ пробката . И трябва да започне да си тече на самотек и да се обезвъздушава . На някой места го дават колата да е запалена през това време . Вече без да помпаш , че ще глътне от гадната течност . Съответно следиш и в казанчето какво става и доливаш своевременно . След първото колело ( най-далечното ) би трябвало да ти се поизяснят нещата .
Как разбираш дали е обезвъздушено ? Като не излизат повече балончета с въздух и тече бистра течност и също така педала на загасено е твърд . Най-добре го провери с напомпване по първия метод за да има повече налягане .
Също така течността , която е изтекла я изхвърляш ! Да не ти хрумне да я наливаш пак обратно ! Може да си оставиш малко стара в "специалния съд за обезвъздушаване" biggrin.gif за следващия път да си имаш .
Също много важно е да внимаваш да не скъсаш пробката от стягане или да и скапеш резбата . Просто трябва да се стяга разумно ! Докато обезвъздушаваш може само лекичко да притягаш . После махаш мъркучите и притягаш . Хубаво е да си вземеш и някакво читаво ключе лула/звездогаечно за да не замажеш ръбовете на пробката .
Ако намериш канал някъде може да не сваляш колелата , а от канала директно да си бачкаш . Същото може да стане ако си и с подходящи джанти . Цялата процедура трябва да стане за около 2 часа .
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Дидо ти е дал единия вариант другия е да пуснеш на другите колеги да проверят за цена за Тойота щамповани . Ако не е голяма разликата си вземи "оргиналните" .desSs написа:момчета, нещо ми пристъргва, накладките май са за смяна...да ми препоръчате някакви за яренцето? или поне какви да НЕ купувам?
п.п. в духа на темата - няма да ги сменям сама хаха ще отида в сервиз, ама мисля да не е в тойота, че кой знае кви пари ше ми вземат за труд
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Нa нашите Ярета оригиналните отпред са Текстар.И тези които Дидо е показал са добри.Текстара са доста скъпи и по форумите и на други марки няма еднозначни мнения за марката.По разумен вариант за мен е японска марка-например Кашияма.на полвината на Текстара са и Инч хай ги предлага.Понеже и на мен ми предстои,Деси,затова знам тези неща.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
и аз съм от русе-де е това и кви кинти те дялнаха?да не е по "Волов"към Търново?Miro13 написа:Аз го намерих случайно в Русе АТ Бацалов ЕООД autoserviceatb@gmail.com
Първо да се поправя, че не са точно представители на TRW, но значителна част от продуктите им са на TRW, че имат рекламни автомобили на TRW, че аз се заблудих по тия рекламни автомобили и всички надписи наоколо, но те са големичък сервиз от доста години. Навсякъде за тези накладки ми искаха от 65 до 70лв, там ги взех за 51.60лв - АМА СЪЩИЧКИТЕ , да не пита някой сега ама същите ли бяха... Снощи отидох и си взех пак на TRW външен кормилен накрайник за 24лв и преден шарнир за 44лв, в сравнение с останалите турски варианти цените им се припокриха, а тези все пак са немско производство, корейски намерих с цени и двете неща за по 38лв, та реших да заложа пак на тия немци. Значи за жителите на това китно българско градче Русе, мога да кажа, че това е бившия винарски магазин зад математическата гимназия Баба Тонка, с големи надписи по него на амортисьори Монро. Адресът е бул. Скобелев №36 082 809-000, а за представителствата им по другите градове вижте тук www.tech-co.net. Ей, не разбирам толкова много и не налагам мнения, ама просто казвам, че да чукам на дърво накладките се държат добре, ще вида кво ще стане и с другите части. Проверете и тъкмо ще разберем къде и на кой може да се верва, както казва набора с дворците и горите.ВЕСЕЛО КАРАНЕ НА ВСИЧКИ ДИВАНЕТА!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта