Смяна на накладки
Смяна на накладки
Здравейте на всички рокери, брокери, тарикати, хашлаци, президенти и хора с големи дивиденти! Искам да отпера един въпрос, сериозен като девственик при проститутка: искам да попитам има ли нещо по-особено при смяна на накладки на toyota corolla 1994г 2000 м3 дизел, което трябва да знам, защото ще си ги сменям сам, а не съм правил никога нещо подобно. Не че се правя на майстор, но световната финан. криза дойде и в моя дом и ме налегна с цялата си сила. Та затова ако някои може да ми обясни как се прави, та да знам кво да очаквам, ще съм му много благодарен, някаква щангичка ми казаха да ползвам, но каква да правя с нея не знам, ако били запечени трудно падали...просто нещо да ме насочите...желая здраве и късмет от сърце, но пари пък от мен няма да спечелите, така че... както прецените. Желая приятно и евтино шофиране на вички!
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Колега, със спирачки шега не бива. Сфинкс правилно ти е казал. Като ти гледам поста за щанги и пр., най-верятно ще потрошиш нещо и после една камара пари. Обикновено за 10 лв се сменят накладките. То криза криза, ама чак пък толкоз. Добре че не си от София, та да трябва да се оглеждам кога ще спреш в багажника ми.
Успех!
Успех!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Надяваш се, че с тези спирачки няма да стигне до София? biggrin.gifTATI написа:....Добре че не си от София, та да трябва да се оглеждам кога ще спреш в багажника ми.
Успех!
Никога не бъди спокоен! И в София има много коли с такива спирачки.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Тези материали може да ти дадат някои насоки, но не са за твоя модел:
http://www.youtube.com/watch?v=gwwzgkVH ... 1&index=17
http://www.youtube.com/watch?v=pwpb3Cpg ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XRz7BDaS ... re=channel
По принцип за Карината няма нищо сложно при смяната на предните накладки. Предполагам същото важи и за королата.
За предни накладки процедурата е общо взето тази:
1.Сваля се колелото
2.Освобождава се спирачния апарат от долната страна изцяло, а от горната само се отхлабва леко, за да може спирачният апарат да се завърти от долу нагоре около отхлабения горен болт.
3.Вадиш старите накладки - Но запомни коя къде е била, не ги хвърляй където ти падне!!! Може да се наложи да ги върнеш обратно евентуално заради стъпка 4.
4.Сега идва по шибаната част, която е рискова: да върнеш спирачното бутало изцяло в леглото му. Тъй като накладките се износват и изтъняват, то спирачното бутало е излязо навън за да компенсира разстоянието.
Ако не е клеясало - връщането става елементарно.
Аз използвах голям тръбен ключ и стоманена планка с дебелина около 5мм.
Слагаш планката върху челото на буталото да легне хубаво.
С тръбния ключ хващаш от една страна за външната страна на спирачния апарат а от друга за планката. Т.е. конфигурацията планка, бутало, спирачен апарат са между челюстите на тръбния ключ.
Сега стискаш с две ръце. Би трябвало буталото да почне да се прибира навътре. С 3-4 по яки стискания при мен стана.
Внимание! След всяко по-яко стискане и придвижване на буталото си наблюдавай спирачната течност в казанчето. Нейното ниво ще се покачи доста особено след връщането на двете бутала - на лявото и на дясното предно колело. Може да прелее и е нежелателно това да се случва в двигателния отсек. Аз изсмуках излишъка със спринцовка и шлаух. Приготви си задължително.
5. Ако успееш да прибереш буталото, слагаш новите накладки, връщаш на мястото всички крепежни елементи - тенекийки и телчета по местата им и закачаш обратно спирачния апарат.
Оглеждаш всичко внимателно и чак тогава слагаш колелото, предполагам знаеш как се затягат гайките: първо докато е на крика и после достягаш след като я пуснеш. Ръчната да ти е опъната през цялото време!
Правиш процедурата за двете предни колела, ако е успешна, остава да тестваш спирането, дали дърпа в ляво или в дясно при спиране, дали има биене, дали и двете колела блокират едновременно при рязко натискане. Ако има проблеми, значи нещо не е наред.
Обикновено трябва време за да се сработят новите накладки, така че покарай 10-20км преди да искаш максимума от тях.
Описвам процедурата по спомен, защото сменях предните накладки на карината есента, но не вярвам при корола 2 години по-стара от моята нещата да са много по-различни.
Задни още не съм сменял, още не ми се налага.
Но ако сменяш задни, като за начало ще ти трябват 2 болта, които да навиеш в спирачните барабани за да могат да излязат. С какъв размер са - сега не мога да кажа, може би М8 или М10, не знам.
Задни накладки е малко по-сложно като цяло, така че си приготви повече нерви.
Успех! Дано да съм ти бил полезен!
П.С. Направих ти извадка от книжката за Карина, виж дали ти върши работа:
http://arabov.biz/brakes.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=gwwzgkVH ... 1&index=17
http://www.youtube.com/watch?v=pwpb3Cpg ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XRz7BDaS ... re=channel
По принцип за Карината няма нищо сложно при смяната на предните накладки. Предполагам същото важи и за королата.
За предни накладки процедурата е общо взето тази:
1.Сваля се колелото
2.Освобождава се спирачния апарат от долната страна изцяло, а от горната само се отхлабва леко, за да може спирачният апарат да се завърти от долу нагоре около отхлабения горен болт.
3.Вадиш старите накладки - Но запомни коя къде е била, не ги хвърляй където ти падне!!! Може да се наложи да ги върнеш обратно евентуално заради стъпка 4.
4.Сега идва по шибаната част, която е рискова: да върнеш спирачното бутало изцяло в леглото му. Тъй като накладките се износват и изтъняват, то спирачното бутало е излязо навън за да компенсира разстоянието.
Ако не е клеясало - връщането става елементарно.
Аз използвах голям тръбен ключ и стоманена планка с дебелина около 5мм.
Слагаш планката върху челото на буталото да легне хубаво.
С тръбния ключ хващаш от една страна за външната страна на спирачния апарат а от друга за планката. Т.е. конфигурацията планка, бутало, спирачен апарат са между челюстите на тръбния ключ.
Сега стискаш с две ръце. Би трябвало буталото да почне да се прибира навътре. С 3-4 по яки стискания при мен стана.
Внимание! След всяко по-яко стискане и придвижване на буталото си наблюдавай спирачната течност в казанчето. Нейното ниво ще се покачи доста особено след връщането на двете бутала - на лявото и на дясното предно колело. Може да прелее и е нежелателно това да се случва в двигателния отсек. Аз изсмуках излишъка със спринцовка и шлаух. Приготви си задължително.
5. Ако успееш да прибереш буталото, слагаш новите накладки, връщаш на мястото всички крепежни елементи - тенекийки и телчета по местата им и закачаш обратно спирачния апарат.
Оглеждаш всичко внимателно и чак тогава слагаш колелото, предполагам знаеш как се затягат гайките: първо докато е на крика и после достягаш след като я пуснеш. Ръчната да ти е опъната през цялото време!
Правиш процедурата за двете предни колела, ако е успешна, остава да тестваш спирането, дали дърпа в ляво или в дясно при спиране, дали има биене, дали и двете колела блокират едновременно при рязко натискане. Ако има проблеми, значи нещо не е наред.
Обикновено трябва време за да се сработят новите накладки, така че покарай 10-20км преди да искаш максимума от тях.
Описвам процедурата по спомен, защото сменях предните накладки на карината есента, но не вярвам при корола 2 години по-стара от моята нещата да са много по-различни.
Задни още не съм сменял, още не ми се налага.
Но ако сменяш задни, като за начало ще ти трябват 2 болта, които да навиеш в спирачните барабани за да могат да излязат. С какъв размер са - сега не мога да кажа, може би М8 или М10, не знам.
Задни накладки е малко по-сложно като цяло, така че си приготви повече нерви.
Успех! Дано да съм ти бил полезен!
П.С. Направих ти извадка от книжката за Карина, виж дали ти върши работа:
http://arabov.biz/brakes.pdf
Много се радвам, че има такива хора по форумите като тия няколкоиндивида: CuMo, Bass_Man, Me4oKyX. Много съм благодарен, че отделиха време, за човек които не познават и ми дадоха наистина сведения, подплътени с конкретни факти. Съгласен съм, че спирачките са важно нещо, но мисля, че с информация дадена от хора с желание да ти я дадат и написана така, че наистина да ги разбереш, мога да се справя и сам. Всъщност една от полезните идеи на форумите е хората да обменят опит и знания, също и да си помагат, не само да си чешат езиците, нали? Мисля, че по-малко трябва да се тревожите дали ще дойда в тази така безценна София със здрави или счупени спирачки, а да обърнете внимание на човешкото отношение и на хората като на човеци, пишещи за проблемите си. Вземете пример от хора като CuMo, Bass_Man, Me4oKyX, написаха ми че е важно дори да снимам докато работя и че наистина е сериозна работа, но всъщност ми дадоха ценни съвети. Нека не намесваме егоистични моменти, под формата на „да не дойде в София да се блъсне в багажника ми”, а да гледаме на хората като за едно общество и че всички сме в него. Благодаря на хората отделили време да помогнат, ще напиша резултатите, след работата!!!
нали знаеш закона на Мърфи , това искаха да кажат всички които ти препоръчаха да не правиш нещо дето не си го правил сам .
Гледай Мърфи да е на море като ги сменяш biggrin.gif
Гледай Мърфи да е на море като ги сменяш biggrin.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Така е, ще внимавам, ако пък видя, че хептен не става, ще оставя тази работа, но ми се ще да пробвам, а аз моята кола много си я обичам и гледам да е винаги както трябва, неповторима королка си имам аз. Ще кажа какво е станало! Все пак благодаря за съветите и нека никога никакъв проблем да не достига до вашите коли! 

Няма нищо страшно, само не бързай като действаш и това е ;)
Аз също не бях сменял накладки, не бях сменяш маншони, не бях сменял биалетки, не бях лепил лайсни, не бях сменял масло и филтри, не бях правил реглаж на предница, не бях ремонтирал кабели на свещи и много много други, но не ми е пречело да опитам.
Когато вече нямам нужния инструмент, тогава отивам на сервиз.
За накладките - не е толкова сложно!
Успех!
PS Ако си с гайки за джантите - конусът на гайката да сочи навътре към джантата. По този начин джантата се фиксира правилно спрямо главината.
Да не завиеш гайките с плоската част навътре, както направи един приятел.

Аз също не бях сменял накладки, не бях сменяш маншони, не бях сменял биалетки, не бях лепил лайсни, не бях сменял масло и филтри, не бях правил реглаж на предница, не бях ремонтирал кабели на свещи и много много други, но не ми е пречело да опитам.
Когато вече нямам нужния инструмент, тогава отивам на сервиз.
За накладките - не е толкова сложно!
Успех!
PS Ако си с гайки за джантите - конусът на гайката да сочи навътре към джантата. По този начин джантата се фиксира правилно спрямо главината.
Да не завиеш гайките с плоската част навътре, както направи един приятел.

- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Един съвет в допълнение - преди да връщаш буталото, отвори казанчето за течността на спирачките за всеки случай.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Здравейте, момчета, момичета, баби, дядовци и всички които са решили да са участници в движението по пътищата не като зрители и пешеходци, а като горди собственици на МПС-та. С Божията, Вашата, бащината и помощта на комшията успях да сменя накладките си. Проблемът явно е бил, че един от водачите в спир. апарат е задържал, клеясъл, от там накладката от другата страна на буталото е престанала да се движи и колелото е спирало само с накладката, която буталото притиска, а другата е останала доста запазена. Затова леко е дърпала значи на дясно. Разглобих апарата с баща ми, зачистихме го, водачите се разработиха и колата като я пробвах взе да спира страхотно, а още не са разработени накладките. Разпилях всичко да зачистя всичко. Течността надигна нивото си малко. Направо докато чукна и спира колата.. Следвах съветите на тарикатите от форума и знаех какво да очаквам, но неможах да ги извадя докато не отвих и двата болта на спир. апарат. Диска се е изял от вътрешната страна към периферията с около 5 десети и е 20мм, но айде тя накладката ще се опили според диска, но с другите накладки мисля да сменя вече и дисковете. Десните накладки не бяха за смяна бяха 6мм, а новите11мм, оставаха около 3-4мм до пластината дето показва докъде да се износят, ама ги смених и тях. Всичко е както трябва не дърпа на никъде като спирам. А като си паснат сигурно ще спират още по страшно. Не знам как да сменя спирачната течност, ама ще Ви питам като ще я сменям. БЛАГОДАРЯ за помощта момчета! Чудесно е сам да си направиш нещо, а и знам че е както трябва направено. Ще питам пак като има нещо. Засега Ви пожелавам приятен живот! Ще видя аз тая течност да я сменя, ама откъде да я източа старата незнам и трябва ли да промивам с нещо или само изливам и наливам нова...чао за сега
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 1 гост