здрав е 2.5 5 цилиндровия. За съжаление, последните ги спират нейде 97-ма и малко вероятно да намериш такъв запазен. 2.5 6-така не знам от какво не страда... Разбирай от всичко, по много и все скъпо....slowtraveler написа:В какъв смисъл за 6 цилиндровия е душегуб ?diver написа:5 цилиндровия е легендарно здрав. 6 цилиндровия също е легенда... известен като душегуба или от сорта......slowtraveler написа:...Ауди дизела....![]()
Като такъв, че ти изпива соса от ремонти, или че е легендарно здрав?
Дизелова Toyota vs BMW vs Mercedes

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Аре малко да се изцепя като редовен писател в Ауди форума.
на Ауди 100/А6 модел C4 се монтират само 5 цилиндровите мотори с мощност 115 и 140 к.с. (ААТ и AEL кодове на мотора) същите се монтират и във Волво 850 серия. Двигателите са легендарни със своята здравина и безпроблемност. Няма никакъв проблем във версията със 140 коня, има разлика в помпата дюзите и малко в управлението и затова е разликата в мощноста. И двата са с големи турбини работещи на относително ниски обороти и не са с променлива геометрия т.е. нямат проблем със "зацапване" от гадна нафта и "тръгни-спри" движението в града. Аудито е с предно или 4х4 предаване което със сигурност го прави по подходящо са сигурна целогодишна употреба (тия легенди с хубавите зимни гуми всяка година ми костват поне две вадения на закъсали БМВ-исти). Колата е силно препоръчителна има я често срещана и във вариант с 6-степенна ръчна кутия (по-често при 140 к.с.) която е много готина на извънградско откъм разход. При този мотор единственото което трябва да се направи е да се сменят ВСИЧКИ ролки и ремъка на газоразпределителния механизъм, цената е около 600 лв с труда мисля (има една скъпа обтягаща ролка). Има и още един мотор 2.4 литра с атмосферно пълнене 78 коня мощност слага се на малко на брой C4-ки и на VW Transporter T-4 мотора е слабичък но непретенциозен и се поддържа за стотинки защото всичко му е еднакво с 1.9 литровите.
При следващото Ауди А6 модел C5 и при избушлека А4 Б5 се появява така наречения "душегуб" който си е разработка на ВАГ. Двигателя е 6 цилиндров V-образен. Спечелил си е позорната слава защото има недомислица със смазването на разпределителните валове, ако не се използва много хубаво масло и да се сменя редовно изяжда валовете и колата спира да въври. Доколкото си спомням е и с турбина с променлива геометрия която често се "зацапва" а пък и честичко се "окотва". Този двигател е силно непрепоръчителен защото у нас идват предимно талянски екземпляри на по 500к км. които само е доливано масло и са пред полуразпад. Иначе е приятен за каране. Този мотор има много версии 150,163,180 к.с. са основните от които 180 коньовия е що годе най-добре (код AKE). Проблема с валове е отстранен чак след 2002 год с моторни кодове Bxx там моторите почват от 163 коня. Ама нямаш бюджет за там.
От ВАГ групата има три дизела които си струват с оглед на изискванията и бюджета. Всичките са 1.9 литрови.
Най-стария носи код 1Z и се слага на Голф3 и Aуди 80/Б4. Той е 90 коня и здрава машина с много малко електроника.
Другите са по-късните версии на същия мотор (но това си е нов мотор) там версиите са две 90 и 110 коня (занм кода на 110 коньовия само AFN при Ауди)и двата мотора са здрави и относително непретенциозни. Но не помня как седеше въпроса с демферния маховик. Но тези мотори се слагат на кекавите А4-ки и на по-здравичките и дизайнерски голфове А3, както и на Голф 4.
Проблема е че и тук моторите идват на по 300-400к + км.
При ВАГ няма пукане на глави на нито един от моторите в интервала 1990-2000 г. Единственото е разбиването леглото на една от бомба-дюзите. Дори напъваните 20 клапанови 4 цилиндрови мотори които по-прицип са заплашени от такова нещо не се случва (говорим като заводска недомислица а не като изолиран случай).
Тойота Карина я има в два варианта мисля 2.0 с и без турбо (кодове 2C и 2C-T) разликата в конете беше някаква странно малка 10+ коня. Двигателите са здрави и невиждам къде им търсите кусурите. При Старлета мотора е един 1.5 литров атмосферен, който също е чудесен избор но както се разбра е малка за целите.
Толкова от мен.
на Ауди 100/А6 модел C4 се монтират само 5 цилиндровите мотори с мощност 115 и 140 к.с. (ААТ и AEL кодове на мотора) същите се монтират и във Волво 850 серия. Двигателите са легендарни със своята здравина и безпроблемност. Няма никакъв проблем във версията със 140 коня, има разлика в помпата дюзите и малко в управлението и затова е разликата в мощноста. И двата са с големи турбини работещи на относително ниски обороти и не са с променлива геометрия т.е. нямат проблем със "зацапване" от гадна нафта и "тръгни-спри" движението в града. Аудито е с предно или 4х4 предаване което със сигурност го прави по подходящо са сигурна целогодишна употреба (тия легенди с хубавите зимни гуми всяка година ми костват поне две вадения на закъсали БМВ-исти). Колата е силно препоръчителна има я често срещана и във вариант с 6-степенна ръчна кутия (по-често при 140 к.с.) която е много готина на извънградско откъм разход. При този мотор единственото което трябва да се направи е да се сменят ВСИЧКИ ролки и ремъка на газоразпределителния механизъм, цената е около 600 лв с труда мисля (има една скъпа обтягаща ролка). Има и още един мотор 2.4 литра с атмосферно пълнене 78 коня мощност слага се на малко на брой C4-ки и на VW Transporter T-4 мотора е слабичък но непретенциозен и се поддържа за стотинки защото всичко му е еднакво с 1.9 литровите.
При следващото Ауди А6 модел C5 и при избушлека А4 Б5 се появява така наречения "душегуб" който си е разработка на ВАГ. Двигателя е 6 цилиндров V-образен. Спечелил си е позорната слава защото има недомислица със смазването на разпределителните валове, ако не се използва много хубаво масло и да се сменя редовно изяжда валовете и колата спира да въври. Доколкото си спомням е и с турбина с променлива геометрия която често се "зацапва" а пък и честичко се "окотва". Този двигател е силно непрепоръчителен защото у нас идват предимно талянски екземпляри на по 500к км. които само е доливано масло и са пред полуразпад. Иначе е приятен за каране. Този мотор има много версии 150,163,180 к.с. са основните от които 180 коньовия е що годе най-добре (код AKE). Проблема с валове е отстранен чак след 2002 год с моторни кодове Bxx там моторите почват от 163 коня. Ама нямаш бюджет за там.
От ВАГ групата има три дизела които си струват с оглед на изискванията и бюджета. Всичките са 1.9 литрови.
Най-стария носи код 1Z и се слага на Голф3 и Aуди 80/Б4. Той е 90 коня и здрава машина с много малко електроника.
Другите са по-късните версии на същия мотор (но това си е нов мотор) там версиите са две 90 и 110 коня (занм кода на 110 коньовия само AFN при Ауди)и двата мотора са здрави и относително непретенциозни. Но не помня как седеше въпроса с демферния маховик. Но тези мотори се слагат на кекавите А4-ки и на по-здравичките и дизайнерски голфове А3, както и на Голф 4.
Проблема е че и тук моторите идват на по 300-400к + км.
При ВАГ няма пукане на глави на нито един от моторите в интервала 1990-2000 г. Единственото е разбиването леглото на една от бомба-дюзите. Дори напъваните 20 клапанови 4 цилиндрови мотори които по-прицип са заплашени от такова нещо не се случва (говорим като заводска недомислица а не като изолиран случай).
Тойота Карина я има в два варианта мисля 2.0 с и без турбо (кодове 2C и 2C-T) разликата в конете беше някаква странно малка 10+ коня. Двигателите са здрави и невиждам къде им търсите кусурите. При Старлета мотора е един 1.5 литров атмосферен, който също е чудесен избор но както се разбра е малка за целите.
Толкова от мен.
Последно промяна от PESHO OT MARS на 23 Авг 2010 23:19, променено общо 1 път.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Я вземи утре ги изненадай всички със снимки на Мазда 626 2.0 DID комби .. laugh.gifslowtraveler написа: Моля колегите да се въздържат от повече постове по темата: ще я събудя с някоя снимка когато приключи реалния избор (виртуалния разбор го направихме) laugh.gif
Не знам защо я прескочихте тази марка, но трябва да ти кажа че е по добър дори и от Карината..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мерцедес 124 - класика.
Ако не е прехвърлил милиончето, става за каране - но се почва с тампони на задния мост - ако леглата към купето не са изгнили, с унибали към долния заден носач, при условие, че му стоят все още предпазните прастмаси - дето събират прекрасната сол и луга през зимата.....
При условие, че реглажните болтове на предното окачване не са изгнили и клеясали до такава степен, че да ги режеш с флекса, та да смениш тампоните на носачите, при условие, че опорните планки на пружините отпред към купето не са изгнили и те, та да се забавляваш с кърпене и никаква гаранция, че 20К километра няма да влязат в коша.....
При условие, че няма да слагаш калъфки на седалките, при условие, че има климатик, при условие, че.....
Абе класика си е.
Ако не е прехвърлил милиончето, става за каране - но се почва с тампони на задния мост - ако леглата към купето не са изгнили, с унибали към долния заден носач, при условие, че му стоят все още предпазните прастмаси - дето събират прекрасната сол и луга през зимата.....
При условие, че реглажните болтове на предното окачване не са изгнили и клеясали до такава степен, че да ги режеш с флекса, та да смениш тампоните на носачите, при условие, че опорните планки на пружините отпред към купето не са изгнили и те, та да се забавляваш с кърпене и никаква гаранция, че 20К километра няма да влязат в коша.....
При условие, че няма да слагаш калъфки на седалките, при условие, че има климатик, при условие, че.....
Абе класика си е.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Слоу си джитка с Маздата.Другата кола е за друго нещо,Диде.Едно от условията ,които Слоу постави в началото на темата е да гори всичко.Постави го като първо условие.Аз друго освен редова помпа на Мерцедес от онова време да гори ВСИЧКО не съм виждал.Знаещ,че 15 години се бусове морги търкалям и от всичко до сега само тази горивна система НИКОГА не ми е създавала проблеми с горивото.Явно Слоу няма да го зарежда на бензиностанция/поне аз така разбрах въпроса/.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Аз ли лошо си спомням ама дали точно на Мазда не беше дизела с компрекс система, дето няма ремонт в БГ-то?martod написа:Я вземи утре ги изненадай всички със снимки на Мазда 626 2.0 DID комби .. laugh.gifslowtraveler написа: Моля колегите да се въздържат от повече постове по темата: ще я събудя с някоя снимка когато приключи реалния избор (виртуалния разбор го направихме) laugh.gif
Не знам защо я прескочихте тази марка, но трябва да ти кажа че е по добър дори и от Карината..
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- slowtraveler
- Мнения: 6173
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
PESHO OT MARS - благодаря за точния и обстоен отговор.
За компрекс - не е ставало въпрос и не бих взел такова нещо..
nowyaris е прав за едно - тея редови помпи с атмосферните двигатели на мерцедес са железни... Но не съм сигурен дали 2.5/3.0 са със същия тип редови помпи или са почнали да генерират идеи.
В миналото (тежките години с лошо гориво) съм имал случай да се заредят бусовете с нещо, дето твърдо не бе нафта...
Резултата - двата мерцедеса с 2.0 атмосферки пушека, кихаха, вървяха бавно докато изгорят горивото. А Нисана с Бош помпа директно сдаде багажа - нова помпа.
Двата буса мерцедес продължават вече над 14г откакто са при нас (бяха около 8 годишни като ги взехме) да работят зиме и лете без проблеми и без основен ремонт.
Моля да се запази темата в този дух - особености на много стар и евтин автомобил, за да бъде полезна и за други търсещи като мен, а не да се прехвърля към 'коя кола е по-хубава' и излишни спорове...
За компрекс - не е ставало въпрос и не бих взел такова нещо..
nowyaris е прав за едно - тея редови помпи с атмосферните двигатели на мерцедес са железни... Но не съм сигурен дали 2.5/3.0 са със същия тип редови помпи или са почнали да генерират идеи.
В миналото (тежките години с лошо гориво) съм имал случай да се заредят бусовете с нещо, дето твърдо не бе нафта...
Резултата - двата мерцедеса с 2.0 атмосферки пушека, кихаха, вървяха бавно докато изгорят горивото. А Нисана с Бош помпа директно сдаде багажа - нова помпа.
Двата буса мерцедес продължават вече над 14г откакто са при нас (бяха около 8 годишни като ги взехме) да работят зиме и лете без проблеми и без основен ремонт.
Моля да се запази темата в този дух - особености на много стар и евтин автомобил, за да бъде полезна и за други търсещи като мен, а не да се прехвърля към 'коя кола е по-хубава' и излишни спорове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Ти си спомняш лошо..PESHO OT MARS написа:
Аз ли лошо си спомням ама дали точно на Мазда не беше дизела с компрекс система, дето няма ремонт в БГ-то?

Разликата е като между крокодил и северен елен.. laugh.gif
П.П.-Едното е 75 к.с. другото 101 к.с..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
И казваш това Митцубиши ще гори всекаква калпава нафта и ще струва до 4000 лв. laugh.gif laugh.gif
По темата наистина едни от най-здравите мотори са тези на Мерцедес с атмосферно пълнене, най-препоръчителен е варианта 2.5 който е 5 цилиндров и след него 3.0 който е шестак редови. По-малкия е препоръчителен все пак заради малко по-скромния си разход на гориво, разбира се и е по-маломощен но е достатачен за да се кара колата от спокоен човек. Важно е да се отбележи и че точно на базата на 2.5 литровия са последните мотори произвеждани от Мерцедес от тази концепция. Но пак ще отбележа някой неща не се спомена къде ще се кара колата в града или извън града, това има голямо значение първо за габаритите на колата (Мерца си е кофти в града) и за типа предаване предно или задно (в частност 4х4). Аз лично не бих рискувал извънградско с кола със задно която е ясно че трябва да се поддържа с минимални средстваи ще се зарежда от посредствени бензиностанции. Да не забравяме че кофти нафтата лесно може да превърне колата в недвижима собственост зимата.
Другия възможен и според мен читав избор са атмосферните 1.9 литровия и по-редкия 1.8 литров на Пежо. Мисля и те са със същия тип помпи които носят на бой, но там проблемите са другаде.
Мисля че е редно да допълниш тази информация и избора да стане малко по-прецизен.
По темата наистина едни от най-здравите мотори са тези на Мерцедес с атмосферно пълнене, най-препоръчителен е варианта 2.5 който е 5 цилиндров и след него 3.0 който е шестак редови. По-малкия е препоръчителен все пак заради малко по-скромния си разход на гориво, разбира се и е по-маломощен но е достатачен за да се кара колата от спокоен човек. Важно е да се отбележи и че точно на базата на 2.5 литровия са последните мотори произвеждани от Мерцедес от тази концепция. Но пак ще отбележа някой неща не се спомена къде ще се кара колата в града или извън града, това има голямо значение първо за габаритите на колата (Мерца си е кофти в града) и за типа предаване предно или задно (в частност 4х4). Аз лично не бих рискувал извънградско с кола със задно която е ясно че трябва да се поддържа с минимални средстваи ще се зарежда от посредствени бензиностанции. Да не забравяме че кофти нафтата лесно може да превърне колата в недвижима собственост зимата.
Другия възможен и според мен читав избор са атмосферните 1.9 литровия и по-редкия 1.8 литров на Пежо. Мисля и те са със същия тип помпи които носят на бой, но там проблемите са другаде.
Мисля че е редно да допълниш тази информация и избора да стане малко по-прецизен.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 1euro и 10 госта