Какво ще кажете за Toyota Corolla Liftback [E10] 93'

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
dima78
Мнения: 6
Регистриран на: 08 Авг 2010 11:15
Местоположение: VT

Какво ще кажете за Toyota Corolla Liftback [E10] 93'

Мнение от dima78 » 08 Авг 2010 14:12

Здравейте, колеги!
Имам нужда от съвет..

Фен съм на Тойота от 2000г.. но това е друга тема.. Сега искам да взема една ветеранка - Toyota Corolla Liftback [E10] 93'
Изображение
За мотора не съм сигурен, казва че е 96 коня, не знам, гледам има едни японски (4E-FE — 1.3 L (1331 cc) I4 cylinder 16v DOHC 100 PS (74 kW; 99 hp)), но може би е 1.3 XLI 16V за Европа (4E-FE — 1.3 L (1331 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, 89 PS (65 kW; 88 hp) (1992-1995)).. тва от уикипедията tongue.gif
Прилагам 1 снимка.. къде се слага този мотор?

Каква е вашата оценка, като имате предвид следните особенности (минуси):

1 - Колата е карана в БГ от миналия век, доста гори е видяла;
2 - Нужда от цялостно пребоядисване - има удари и кит достатъчно;
3 - Ляво каре за смяна;
4 - Турско газово - не е инжекцион, но от 10г си върви;
5 - Водата за задната чистачка отива в средата на купето;
6 - Има леки удари почти по всички детайли, задна броня най-зле;
7 - Няма ел пакет - стъкла, еърбег или климатик;
8 - Счупен ляв фар (спукан и вече потъмнял);
9 - Предна дясна врата се отваря трудно отвътре;
10 - Малък акумолатор и по-трудно пали;
11 - Пробит/ изгнил десен праг, надолу не знам;
12 - Отзад прилопва - тампони за смяна;
13 - Стартерния ключ се вади при всяко положение;
14 - Това съм забелязал на пръв поглед, може би има и др.неща..

Останалите параметри са си в норма, доколкото имах време..

Кажете ми, моля, мнението си за евентуална покупка! Някъде добро инфо на бг за този модел?
И каква е оценката ви.. например 1500.. нагоре/надолу?
Прикачени файлове
колко кончета е мотора?
<br />здрав ли е?
<br />къде го слагат, до коя година?
колко кончета е мотора?
здрав ли е?
къде го слагат, до коя година?
e10 motor.jpg (358.41 KiB) Преглеждано 3703 пъти

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 08 Авг 2010 14:39

Всяко нещо си има някаква пазарна стойност.От различни гледни точки ще получиш различни мнения.На мен този модел ми харесва,но ако искаш да си го караш в този вид добре,ако искаш да го приведеш в приличен вид ще ти трябва доста солидна инвестиция,стига да не си бояджия и да имаш автосервиз.Едно цялостно боядисване смяна праг,задна броня,фар,може би някой калник,предна брава или ремонт,да не забравяме карето+ очевидно обслужване пререгистрация.Ако те влече да се занимаваш и ти е хоби съм за с двете ръце.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 08 Авг 2010 14:52

sashoskiora написа:....
+1
Тази кола е с доста кусури и е само за ценители, готови да инвестират време и средства за да имат бъдещ ретро-автомобил.
1500 лв. нито са малко, нито много... Но това не е крайната цена на колата, твърде вероятно е да минеш над 10 000 лв. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

dima78
Мнения: 6
Регистриран на: 08 Авг 2010 11:15
Местоположение: VT

Мнение от dima78 » 08 Авг 2010 15:29

sashoskiora написа:Всяко нещо си има някаква пазарна стойност.От различни гледни точки ще получиш различни мнения.На мен този модел ми харесва,но ако искаш да си го караш в този вид добре,ако искаш да го приведеш в приличен вид ще ти трябва доста солидна инвестиция,стига да не си бояджия и да имаш автосервиз.Едно цялостно боядисване смяна праг,задна броня,фар,може би някой калник,предна брава или ремонт,да не забравяме карето+ очевидно обслужване пререгистрация.Ако те влече да се занимаваш и ти е хоби съм за с двете ръце.
Може да се каже че ме влече, за съжаление все по-малко време имам за това. За сервиз е силно казано, но имам познати. Модела ми хареса и ако мога го докарам като тези красавици тук: http://www.autoextrem.de/showthread,t-137204.htm много ще ме радва.
Но финансовата страна не мога да я пренебрегна.. повече от 2.5 не трябва да ми излезе, че както е 93' ще си остане вечно моя, нали ;)

Отзиви за този или подобен модел?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 08 Авг 2010 15:39

dima78 написа:..., че както е 93' ще си остане вечно моя, нали ;)...
След 10 години при правилно поддържане ще бъде ретро и цената му ще бъде друга, но и доста пари ще си "налял" през това време.
Това не е евтин автомобил - да си купиш и да си караш.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 08 Авг 2010 17:20

Какво ретро, какви ценители? Колата си е най-обикновена Королка, без никакви екстри и (конкретно тази) в доста окаян вид и състояние. Няма смисъл да се налива в нея, съветът ми е или да се търси друга по-запазена, или да се дават едни 1000 - 1200 лева, да се кара една-две години без да се пипа докато си се разпадне от самосебеси. Не ме разбирайте погрешно, Корола Е10 са последните чисто японски модели и заслужават уважение, но не са и никога няма да бъдат някаква класика.

dima78
Мнения: 6
Регистриран на: 08 Авг 2010 11:15
Местоположение: VT

Мнение от dima78 » 08 Авг 2010 21:36

Xeku написа:Какво ретро, какви ценители? Колата си е най-обикновена Королка, без никакви екстри и (конкретно тази) в доста окаян вид и състояние. Няма смисъл да се налива в нея, съветът ми е или да се търси друга по-запазена, или да се дават едни 1000 - 1200 лева, да се кара една-две години без да се пипа докато си се разпадне от самосебеси. Не ме разбирайте погрешно, Корола Е10 са последните чисто японски модели и заслужават уважение, но не са и никога няма да бъдат някаква класика.
Затова си мисля че има още живот в стария самурай.. Ако я взема за 1200 и налея още толкова - максимум,
мисля че си заслужава да поживее още японския дух!
Изображение

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 08 Авг 2010 22:28

Така става. Ако не робуваш на външния вид, оправи най-належащите неща по окачването, фара, бронята и прага, пребоядисай само на-засегнатите участъци и си я карай на воля.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Авг 2010 00:53

Според мен тази кола трябва да се продава за не повече от 800 лв. ! Имай предвид ,че е карана мърляво и най-вероятно нищо никога не е правено по нея . Ако въобще е сменявано и маслото ?!?! Та досегашния собственик е на 100% далавера от нея ама ти ще обереш бонусите . За около 1500лв. в момента на пазара има достатъчно коли ( не Японски ) , които изглеждат по-добре и много по-малко трябва да се влага в тях за в бъдеще . При положение , че нямаш и много пари по-добре не се хващай с това .

dima78
Мнения: 6
Регистриран на: 08 Авг 2010 11:15
Местоположение: VT

Мнение от dima78 » 09 Авг 2010 14:29

Bass_Man написа:Според мен тази кола трябва да се продава за не повече от 800 лв. ! Имай предвид ,че е карана мърляво и най-вероятно нищо никога не е правено по нея . Ако въобще е сменявано и маслото ?!?! Та досегашния собственик е на 100% далавера от нея ама ти ще обереш бонусите . За около 1500лв. в момента на пазара има достатъчно коли ( не Японски ) , които изглеждат по-добре и много по-малко трябва да се влага в тях за в бъдеще . При положение , че нямаш и много пари по-добре не се хващай с това .
Уви, прав си, Bass_Man..

Никой не каза - колко кончета е този мотор - 88 или 99?

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 09 Авг 2010 15:01

За 1500 лв. знайш ква манекенка може да си вземеш-всичко ще и работи и ще има перфектен външен вид-без козметични забележки.Не се занимавай със стари кранти,щот ше ти обърнат джобовете и пак на никъде.

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 09 Авг 2010 17:41

dima78 написа: Никой не каза - колко кончета е този мотор - 88 или 99?
99 трябва да е, но в България, каквото пише в талона - това е! wink.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 10 Авг 2010 00:39

Не е вярно, европейските версии са 88 коня/

Моделът, който си избрал, е много добър.
Моята препоръка- колата е много тормозена- по гори и не знам какви простотии, сигурно е задрана отдолу както си иска, прагове, удари по тампони от планински пътища, ръжди, изгнили калници, цъка-ръка, много зле са описани нещата.

Моята препоръка е да си вземеш същия модел, но си я вкарай от Германия или си купи оттук такава, но запазена и ще караш и ще пееш. Това е много здрав модел и ако е запазен няма да ти даде никакви проблеми. Дори тези не съм видял да ръждясват при нормална експлоатация, а не горско biggrin.gif

Двигателят е много тих, пъргава е ,здрава, надеждна, приятна за каране кола, какво повече ти трябва.

Аз като собственик на две Короли- нова и стара, не мога да се разделя със старата, която е 87-ма година и вече има спешна нужда от изкърпване на вежди на калници, вече подът е готов, но колата е часовник-тиха, пъргава,стабилна, много икономична и много здрава. Защо да я продам?!

Сега, единствено ваденето на ключа от стартера при всяко положение го приемам за незначителен проблем, и при мойта се вади при всяко положение biggrin.gif . Явно с годините нещо се износва вътре и май е свързано с бутона за вадене на ключа. При мойта има такъв бутон. Така че това не е притеснително, обаче другите неща, които си описал, звучат доста зле.

Такава Корола, каквато си избрал, може да си вземеш от Германия запазена, но Тойотите държат цена.

Така че, Поздрави, и помисли пак и пиши какво си решил. :thumbsup:

П.С. Забравих да напиша, че тези Короли май са от последните с бърз стартер и палят веднага, така че дори със слаб като ампераж акумулатор, палят бързо. Само ако акумулаторът е износен и държи малко ток, тогава може да имаш проблем с трудно палене, или лоша газова, или проблем със запалването и т.н.. Но, мисълта ми е ,че при изправна кола дори с най-малкия акумулатор това 1.3 ще завърти бързо и ще запали веднага.
Трудното палене е абсолютно нехарактерно за Королите!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

dima78
Мнения: 6
Регистриран на: 08 Авг 2010 11:15
Местоположение: VT

Мнение от dima78 » 11 Авг 2010 22:32

LEXUS написа: Така че, Поздрави, и помисли пак и пиши какво си решил. :thumbsup:
Засега ще задържа топката, дано изкочи нещо по-читаво! А и продавача не е на зор, не искам да го мъча.. Но определено искам една Тойота хечбек - Корола, Карина или Авенсис! laugh.gif

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 11 Авг 2010 22:57

Ми в мобилето има една отлична Корола хечбек GTi с 4A-GE RedTop мотор в перфектно състояние. вярно че цената е 3500 на табелка laugh.gif

Но това мисля може да се коригира, тази кола си струва да я поддържаш и ще има много фън в карането. Аз бих си я купил веднага за лични нужди но за съжеление съм по потънал финансово и си взех по-прагматична кола като Карината ми (заради семейството).
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1euro и 7 госта