Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!

Мнение от hyankov » 02 Авг 2010 14:14

Здравейте,

Харесах си една Тойота Авенсис - 1999 г., 2.0 бензинов двигател, ръчни скорости, която я продава приятел.

The good:
  • 200,000 реални километри
    Запазен кожен салон
    Затъмнени (фабрично) задни стъкла
    Пълен ел. пакет
    Климатика си работи
    Колата си вървеше доста добре на test drive-а, тихо и спокойно работи двигателя
    Само 1 собственик в БГ, колата е купена от Швейцария
    Ще ми я даде заедно със зимни гуми карани 1 сезон. На сегашните летни гуми има поне още 1 сезон живот.
    Има cd player
The bad:
  • Спирачките скърцат (накладки?)
    Пушено е в колата и ще ми струва пари да се отмерише
    Множество забележки по екстериора - има одраскано (макар че отдалече не се вижда, колата е сребриста)
    Клемите на акумулатора окисляват (може да се оправи с масло?)
    Отпред решетката е леко оцапана с чужда боя (в резултат на което и бронята вече не се държи за купето по средата на колата, който има Авнсис знае за какво говоря)
    Задна броня леко спукана
    Леко вдлъбнато над задния десен ъгъл (т.е. между фара и бронята - няма смяна това чудо)
    Нещо не ми хареса съединителя, но може би не съм свикнал. Като каране нямаше проблеми
The ugly:
  • ABS не работи - свети му лампата
    Малко е сгънат единия праг
    Гори 1л масло на 5000 км
    Каза че разхода му е 10 градско, 9 извънградско (ама карат с над 120 км/ч)
Продава ми я за 6,000 лв. Знам че колата струва по-скоро 5,400 лв, но въпроса ми е - според вас заслужава ли си да дам 500 лв отгоре за да я взема от познат и да са ми ясни какви са проблемите. Или да търся на 'реалната цена', но на по-голям риск че нищо няма да знам за колата. Иначе просто не мога да намеря кола между 4,500 и 6,000 лв след 2000 г която да ми харесва. Не искам Civic, а Акорди няма. Аудитата са с алуминиеви носачи, VW за такива пари няма, Октавии също.

Друг въпрос - колко ще ми струва да сменя всички филтри и какви други консумативи ще трябва да сменя (освен масло)? Колко ще ми струват накладките?

Спешно ми трябва съвет! Мерси!
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

L&R
Мнения: 16
Регистриран на: 06 Дек 2007 10:48

Мнение от L&R » 02 Авг 2010 14:39

По точката с акумулатора нищо страшно:

-проверяваш дали има електролит, ако е обслужваем
-разтваряш малко сода бикарбонат във вода и поливаш обилно клемите, после изплакваш с чиста вода и намазваш с технически вазелин , грес ...и си ти.
Изображение

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 02 Авг 2010 14:42

По принцип моделът е много добър цената е под въпрос по-запазените вървят даже и над 6000 лв.
Обслужването за тези неща които тиси изброил варира някъде 150-200 лв. зависи какво масло ще сложиш и какви накладки . На мен такава обслужване ми излезе 180 лв. с хубаво масло и от по-скъпите накоаки на Текстар .
Иначе колата е много добра и дезаина и трудно остарява .

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 02 Авг 2010 14:45

[quote="Petar"]Обслужването за тези неща които тиси изброил варира някъде 150-200 лв. зависи какво масло ще сложиш и какви накладки . На мен такава обслужване ми излезе 180 лв. с хубаво масло и от по-скъпите накоаки на Текстар .[quote]

Т.е. накладки, масло, филтри - всичко 200 лв, така ли?

А този модел с верига ли е или ремък, някой знае ли?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 02 Авг 2010 14:52

С ремък е
Да
Същите наща които и ти изброил скоро мисе наложи даги сменям ими излязаха 180 лв. без смяната на горивния филтър и филтъра на купето
Последно промяна от Petar на 02 Авг 2010 14:55, променено общо 1 път.

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 02 Авг 2010 14:53

Екстра въпрос (днес съм пълен) - къде в София мога да я заведа на преглед? Искам някъде да я преслушат и да ми кажат дали да очаквам големи проблеми с нея? И ако може да не ми съдерат кожата, по-скоро нещо като до 50 лв?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 02 Авг 2010 15:18

Както и да е... колата вече не се продава. Май изпуснах сделка :( Мерси на всички включили се.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!

Мнение от Raya » 02 Авг 2010 16:47

hyankov написа:....Или да търся на 'реалната цена', но на по-голям риск че нищо няма да знам за колата. ....
За тази http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14486&highlight= всичко ще ти кажа.

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 02 Авг 2010 16:51

Тъкмо днес я видях из обявите, ще ти пиша на private
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 02 Авг 2010 17:57

hyankov написа:Както и да е... колата вече не се продава. Май изпуснах сделка :( Мерси на всички включили се.
Специално за тази не съжалявай.Кризата е сериозна друга ще дойде :thumbsup:

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 02 Авг 2010 18:21

За 3S-FE ми бяха обявили следните цени за обслужването:

Ремък Гейтс - 50-60 лв (не помня точно)
Ролки нещо в класа на Ина - 50 кинта едната, 70 кинта другата
Водна помпа - и тя около 70 лева.

Маслото е 4,5 литра по книга. Читаво масло е по 15-18 лв/л. Филтъра маслен е около 15 лева. Въздушния е някаде около 20-25 лева.

Не твърдя че това са най-добрите цени но са реални.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 03 Авг 2010 23:46

L&R написа:По точката с акумулатора нищо страшно:

-проверяваш дали има електролит, ако е обслужваем
-разтваряш малко сода бикарбонат във вода и поливаш обилно клемите, после изплакваш с чиста вода и намазваш с технически вазелин , грес ...и си ти.
Не , че нещо ама виждам , че доста често се пишат подобни неща . Та само да изясня за почистването добре но от къде ви хрумват тия неща за технически вазелин , грес , масло и тн ? Поправете ме ако греша но не знам да има електропроводящ вазелин . Вазелина защитава от корозия но не провежда електричество ( според мен ) . Ако се маже с него би трябвало да е след , като се стегне на чисто да се намаже отгоре . Ама при по-високи температури какво ще стане не знам ?!?! Елктропроводяща грес знам само за една , която е спряна от производство и знам , че търсих неин заместител и така и не открих . Хем , че беше скъпичка . Всъщност открих една руска ама тя беше доста по зле . За електропроводящо масло не смея и да си помисля . Та от къде ви хрумва да мажете с непроводящи материали на места където текат пикови тоци от по 200А и нормални консумации от по 20А ?
Моят съвет е ако нямате специална електропроводяща смазка само почистете добре и не мацайте с нищо повече . Нищо няма да ви стане ако си почиствате клемите веднъж на 6 месеца . Ако клемите са читави и са стегнати нормално не би трябвало да имате каквито и да било проблеми . Но поради мацотенето с различни народни легенди можете да си стопите инсталацията , да направите пожарче или да изгорите нещо .
Последно промяна от Bass_Man на 04 Авг 2010 00:04, променено общо 1 път.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 04 Авг 2010 00:01

Bass - стига и ти бе адаш.... ще оставиш майсторите без работа laugh.gif Електричарите и те са хора и те хляб ядат.... Дан мислиш, че някой друг ги приказва тия работи - те наливат, че да си имат занимавки :whistle:

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 06 Авг 2010 17:57

Bass_Man написа:...от къде ви хрумват тия неща за технически вазелин , грес , масло и тн ?...
Ами ей такива продукти ни навяват тези еретични мисли. biggrin.gif
Оловните терминали се окисляват от кислорода във въздуха и повърхностния им слой има високо контактно съпротивление. Когато се намаже с грес или техн. вазелин и почистените повърхности се затегнат една срещу друга, електрическата връзка се осъществява безпроблемно, защото греста се изтласква по повърхността и предпазва зоната където контактува почистен метал срещу почистен метал от проникване на окисляващи агенти. SLA батериите за UPS-и дори се продават комплект с пакетче грес (имам 5-6 такива в гаража).
http://www.batterystuff.com/tutorial_battery.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Авг 2010 19:31

Напълно подкрепям Scott...
Контактните повърхности и клемите като цяло се намазват с грес ПРЕДИ стягането... Но количеството грес/масло е съвсем малко - колкото да омазни повърхостта, а не да остават бучки или дебел слой.
Относно вазелина - преди няколко зими реших да си намажа гумите по вратите с вазелин.
И влизаме с колегата в аптеката. И казвам на аптекарката
- дайте вазелин.
- какъв - за устни? и т.н.
- за технически цели
В следващия момент аптекарката ме поглежда подозрително, след което - колегата въпросително и започна да се изчервява laugh.gif
Явно и тя имаше мръсно подсъзнание laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта