Авенсис 7A-FE или 3S-FE

stoian1234
Мнения: 5
Регистриран на: 20 Ное 2009 23:28

Авенсис 7A-FE или 3S-FE

Мнение от stoian1234 » 21 Юли 2010 00:42

Здравейте колеги! Потърсих подобна тема, но не намерих, та направо по темата. Решил съм се на Авенсис около 2000г. Двигателя ще е 1.8i или 2.0i съответно 7A-FE или 3S-FE мотор. Въпросът ми е тези мотори имат ли някакви слаби места на които трябва да се обърне внимание, например както при фаза две 2.0 D4D му слагат демпферен маховик, който после е малко солен. Или пък както повечето VVT-i -ки се опитват да горят масълце или темподобни... И съответно кой от двата мотора смятате за по-сполучлив (съжалявам,че въпросите звучат като във Фиат-форум wink.gif)Ще бъда благодарен на всеки който даде мнението си по въпроса.

Благодаря предварително!

goroust
Мнения: 34
Регистриран на: 15 Май 2010 08:21
Местоположение: София

Мнение от goroust » 21 Юли 2010 13:14

Карам Авенсис с 2,0 - 3S-FE мотор, много съм доволен от него, пъргав е и тежестта на купето я понася идеално. В момента е над 160 х. км

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 22 Юли 2010 20:06

Аз също съм за 3S-FE въпреки че 7А е по лесен за ремонт.

stoian1234
Мнения: 5
Регистриран на: 20 Ное 2009 23:28

Мнение от stoian1234 » 23 Юли 2010 00:53

мехаННика написа:Аз също съм за 3S-FE въпреки че 7А е по лесен за ремонт.
Всмисъл...Кое му е по-лесното?

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 23 Юли 2010 06:45

В смисъл че има повече място около ДВГ-то,по лесен е за работа ,теб като "юзър" ти е все едно.

stoian1234
Мнения: 5
Регистриран на: 20 Ное 2009 23:28

Мнение от stoian1234 » 30 Юли 2010 11:03

Колеги, толкова ли са малко хората с тези мотори...? За 10 дни само 4 отговора. Поне някакво общо мнение за моторите.

Поздрави!

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 30 Юли 2010 11:11

Карал съм 1.8 литровия и по мое мнение е мнго як и икономичен двигател . Ако търсиш по економичен двигател 7А-ФЕ е двитателят

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 30 Юли 2010 15:12

Аз съм имал Карина с по-малкия мотор 4A-FE но във вариант 115 коня, а сега имам Карина във вариант 3S-FE и мога да споделя следното.

Ако си спокоен шофьор и ще я лангъркаш с някакви 110-130 по магистралата и прилежащи пътища, нямаш амбиции за бързи изпреварвания и т.н. то можеш спокойно да се задоволиш с 7A-FE, там друия плюс е че все апк ако се кара и градско разхода ще е една идея по-нисък.

Ако държиш обаче малко повече на динамиката и предпочиташ по-динамично каране вземи си си 3S-FE.

Държа да отбележа че дори с големия мотор Авенсис/Карина е далеч от термина динамична кола, това е возило в което да се возиш удобно и безпроблемно на средни дистации.

Двата мотора са доста сходни, управлението има също. И на двата двигателя без проблем се монтират газови уредби и обикновенни и инжекционни. Все още не съм засичал разход на новата Карина но и там няма да е меродавен разхода защото съм автоматик.

Така че вземи покарай двата и си реши сам за себе си, и не на последно място ако си се спрял да два екземпляра с различни мотори то си вземи по-запазената кола не робувай на мотора и двата са отлични агрегати и за мен са върха на двигателостроенето от тези години и с тези цели (не спортни). Здрави надежни некапризни икономични и т.н. Лично за мен този двигател е перфектен отвсякаде, изпитвам определена несимпатия към VVTi моторите но това е субективно защото не съм карал и поддържал такъв.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

stoian1234
Мнения: 5
Регистриран на: 20 Ное 2009 23:28

Мнение от stoian1234 » 31 Юли 2010 01:06

PESHO OT MARS написа: си вземи по-запазената кола не робувай на мотора
Определено така смятам да направя. Без съмнение единия двигател изпъква с динамика, а другия с икономия, макар основно в града. Но със сигурност ще бъде един от двата. И мен VVT-i нещо не ме привлича.

Аватар
gegbite
Мнения: 9
Регистриран на: 05 Юни 2013 09:21
Местоположение: София

Авенсис 7A-FE или 3S-FE

Мнение от gegbite » 01 Сеп 2016 22:52

Да споделя и моето колебание между 7A-FE и 2.0-litre 3S-FE 94 kW (126 hp)???

Имам Тойота Авенсис 1.8 - Дел сол, сив металик, двигател 7A-FE, климатик, ABS, предни и странични въздушни възглавници, печка WEBASTO, оригинален радиокасетофон Toyota, газов инжекцион Бардолини, 60 литра бутилка. Първа регистрация 28.07.1999 година. Внесена от Германия преди 6 години, втори собственик съм в България от април 2016. Минал съм 12 хиляди километра за това лято. Отлична работа на климатика и на двигателя на газ и бензин. Разход на газ градско гр. София под 10л./100км, извънградско газ 8 л/100 до 120 км./ч, разход на газ 11л/100км при скорост над 140 по магистрала. Обявих автомобила за продан без да имам никакъв проблем с техническото му състояние!
Моля за съвет!
Продавам Тойотата, само защото не ми е достатъчно еластична при изпреварвания!
Предишния собственик също ми я продаде и си взе тойота с дизелов агрегат от 2-рото поколение, поради същите причини!
Взех я пролетта, защото останах без автомобил /продох Дайхацу Териос 1.3 VVT - живея в гората зимата.../,
а и спомените ми от Селиката още парят в корема ми, но Авенсиса се оказа съвсем друга реалност.
Много икономичен, приятна возия, здрав и безотказен "Британски последен самурай".
Имах една ситуация това лято с изпреварване на второстепенен път и после в силен трафик на магистрала "Тракия" още една. Винаги съм имал мощни автомобили от 136 до 220к.с./Предимно Мерцедеси, но от 2012 съм на японски автомобили/! Без да се състезавам винаги съм излизал от ситуация.
След тези събития имам желание да имам същата Тойота, но с малко повече сила в конете.
Харесах една тойота от мобилето 2-ка бензин 3S-FE със газов инжекцион от Италия!
ето и линка към обявата на търговеца!
http://panushev.cars.bg/c1392285

SB153SBN00E005015 е рамата!
Проверих рамата в един от калкулаторите от сайта и дава,че заводски е с 1.6 двигател и тези параметри
SB153ABN0.. AT220L-AEMEKW 10/1997 - 06/2000 AT220 SOL EUR SED LHD 4AFE EFI MTM!!! offtopic.gif
Може ли да се провери автомобила дали не е някаква нереална обявата? На снимката е наистина със 2-ка двигателя???
И дали си заслужава да се разделям с "Икономичния Самурай" дето е само на ориз???
Колебая се и за една Карина автомат 2.0 бензин ето я обявата в мобилето -
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=fdcd6x
!!! guns.gif Дано събудя отново темата!!!!
TOYOTA AVENSIS AT221 7A-FE
ех TOYOTA CELICA T20

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Авенсис 7A-FE или 3S-FE

Мнение от Двигателист » 01 Сеп 2016 23:12

Не знам къде проверяваш, но това шаси си е с с 3S-FE 01/1998 година.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Авенсис 7A-FE или 3S-FE

Мнение от max-2 » 02 Сеп 2016 21:32

3сфе автомат едва ли ще е по-бърз при изпреварване от 7афе в обороти с ръчна кутия. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 5 госта