Авенсис 2000г няколко въпроса

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Авенсис 2000г няколко въпроса

Мнение от JapCar » 15 Юли 2010 00:39

Имам няколко въпроса към знаещите или по-отдавнашните собственици на тоя модел:
1.Левия бутон на таблото,до километража,би трябвало при всяко натискане да сменя Total и Trip,а когато е пуснато осветлението и го задържиш натиснат и е на Total,тогава излизат тиретата и се регулира осветлението на таблото.Всичко това го прави,но когато е на Trip и задържа натиснат бутона,не нулира брояча.
Има ли някаква особеност или при мен нещо не работи?
2.Импулсното управление на чистачките работи,но май не се променя паузата от положението на пръстена Hi,Low,INT,OFF.
Къде е време релето за тази цел,да го проверя?
3.Колата е матр 2000г,т.е преди фейслифта август и диагностичния куплунг по форма отговаря,но май не поддържа OBD2 протокола.Пробвах с уред,който чете всички OBD протоколи (и KAN) и не го разпознава.
На Нисан Микра ,също 2000г го разпознава и работи...Вероятно след август 2000г(фейслифта) е с OBD2 протокол.
Ако не е OBD2,какъв е протокола?Могат ли да се четат и изтриват грешките при дом. условия?
4.Мисля,че колата е с един катализатор,но не съм сигурен.При двигателя виждам една ламбда сонда.
Колко сонди има и ако са повече,еднакви ли са?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 16 Юли 2010 04:43

Не очаквах,че никойне знае нещо по тези въпроси mellow.gif
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 16 Юли 2010 18:22

Релето на чистачките е в самия ключ.От лоста към основата преминават кабели които може да са прекъснати.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 17 Юли 2010 11:35

Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата поне при мен е така
Отначало като си взех колата и аз мислех че степенитеми на чистачките не работят но в последствия ги разучих и всичко си работи
Пиши с какъв двигател е Авенсиса зада стане ясно с колко ламбда сонди тие колата . Ако тие 1.6 или 1.8 без VVTI маш само една ламбда сонда при дизелите и VVTI незнам колко са но мисля че някои имаха и по две сонди

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 18 Юли 2010 22:07

Petar написа:Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата поне при мен е така
Отначало като си взех колата и аз мислех че степенитеми на чистачките не работят но в последствия ги разучих и всичко си работи
Пиши с какъв двигател е Авенсиса зада стане ясно с колко ламбда сонди тие колата . Ако тие 1.6 или 1.8 без VVTI маш само една ламбда сонда при дизелите и VVTI незнам колко са но мисля че някои имаха и по две сонди
Благодаря за отговорите.
Импулсното управление на чистачките не съм го изследвал подробно,само на първо четене ми се стори,че продължителността на паузите не се влияе...Кофти,че релето е в лоста,трябва разглобяване...нямам време сега,скоро се прибирам в UK...ще е някой друг път.
За нулирането не съм се сетил да пробвам в движение,но ако е така, е тъпо,а и в ръководството не е описано...
Двигателя е 7А FE,вероятно е една сондата.
Ходих до морето и се върнах (700км),колата си върви добре.Не съм дозаредил резервоара,за да засеча разхода,но утре ще го направя и ще споделя,да видим дали е нормално...бих искал след толкова път ауспуха да е по-бял,но не е,което поне според мен е до някъде критерии за добра работа...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Юли 2010 23:35

Ауспуха ставаше бял на времето заради оловния бензин и при каране на карбураторен двигател с по-бедна смес...
На инжекторен двигател няма как да стане - сместа винаги е идеална. А и горивото е безоловно и няма как да направи бялото отлагане.
Затова на сегашните автомобили с безоловен автомобил няма да видиш побелял ауспух...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 21 Юли 2010 22:59

Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата
При мен нулира и на място когато е на контакт но не става всеки път (даже си мисля дали самия бутон не е замърсен). Почти винаги кълве ако задържиш бутона м/у секунда до секунда и половина. Ако натиснеш рязко сменя trip/total.
Avensis 7A-FE

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 22 Юли 2010 02:21

KingSteve написа:
Нулирването на моментния километраж става при задържане на бутона и при движение на колата
При мен нулира и на място когато е на контакт но не става всеки път (даже си мисля дали самия бутон не е замърсен). Почти винаги кълве ако задържиш бутона м/у секунда до секунда и половина. Ако натиснеш рязко сменя trip/total.
При мен успя да се нулира,но с много налучкване и игра...Сигурно е нещо недоизкусурено,защото ако е лош контакт в бутона,то ще се проявява и при краткото натискане,а то си работи добре...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 22 Юли 2010 08:34

Сигурно е нещо недоизкусурено
Вероятно си прав колега. Сега като се замисля от същия бутон се регулира и подсветката на таблото и като го задържа светлините се димират плавно т.е. контактът в бутона е ок.
Avensis 7A-FE

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 22 Юли 2010 12:35

KingSteve написа:
Сигурно е нещо недоизкусурено
Вероятно си прав колега. Сега като се замисля от същия бутон се регулира и подсветката на таблото и като го задържа светлините се димират плавно т.е. контактът в бутона е ок.
Да и при мен е така,регулирането на подсветката си работи.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

nojarq
Мнения: 37
Регистриран на: 05 Авг 2007 23:01
Местоположение: varna

Мнение от nojarq » 23 Юли 2010 20:09

И при мен нулирането става много трудно,а релето работи само на 1-ва скорост на чистачките.
TOYOTA AVENSIS 2,0 TD kombi

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 23 Юли 2010 21:41

nojarq написа:И при мен нулирането става много трудно,а релето работи само на 1-ва скорост на чистачките.
Очевидно нулирането си е проблем при тоя модел щом не е единичен случай.При следващите Авенсиси мисля,че има два Trip брояча,което е удобство и може би проблема е отстранен...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
djobonano
Мнения: 228
Регистриран на: 05 Авг 2009 10:07
Местоположение: София - TOYOTA AVENSIS 1 - T22 - 2000 г. - 2.0TD - 90 ps.

Мнение от djobonano » 26 Юли 2010 15:08

При мен си работи нормално, даже на место не е нужно да се движа
за да го регулирам. Задържам бутона до като се поевят тиретата и
продължавам да задържам въртейки на ляво намаля светлината а на
дясно се овеличава.

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от JapCar » 26 Юли 2010 15:18

djobonano написа:При мен си работи нормално, даже на место не е нужно да се движа
за да го регулирам. Задържам бутона до като се поевят тиретата и
продължавам да задържам въртейки на ляво намаля светлината а на
дясно се овеличава.
Става дума не за регулиране на подсветката ,а проблемно е нулирането на Trip брояча.Провери него.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
djobonano
Мнения: 228
Регистриран на: 05 Авг 2009 10:07
Местоположение: София - TOYOTA AVENSIS 1 - T22 - 2000 г. - 2.0TD - 90 ps.

Мнение от djobonano » 27 Юли 2010 08:57

Когато си на позиция "Trip" натискаш бутона задържго 2 сек. и пускаш
ряско и се нулира. По не така се получава при мен всеки път когато заредя.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта