zi_zi_top написа:djidjodjanev написа:Здравейте колеги. Виждам че се заформи дискусия, ....
В ТМ Ауто не случайно са ти заредили 5W-40. При използване на 5W-30 разхода е по-голям и понякога (предимно на извънградско) е стряскащ. Маслата с вискозитет 5W-40 са по-стабилни при високи температури и разхода е по-нисък. Твоят ДВГ няма нужда от безпепелно масло.
На твое място бих използвал 5W-40 без никакво притеснение.
Личен опит: Королата (пробег 108 000 км) я зареждам с Fuchs TITAN SUPERSYN Рlus 5W-40, а бензиновата Корса 1,2 (пробег 81 000 км) на жена ми с Fuchs TITAN SUPERSYN 5W-40.
@zi_zi_top
по-добре не слагай плюс-маслото,а нормалния supersyn.
въпреки,че тойота дава неговата спецификация,то е със понижен високо-температурен вискозитет и ще го гори повече.мисля си,че това се прави умишлено да се подпомага продажбата на масла и изобщо тази индустрия. laugh.gif
сега няма да засягам темата кой не разбира от масла,но ще дам едно пояснение по въпроса w40 vs w30: почти всички 5w30 масла са full syntetic,което е съществено предимство като стабилност. 5w40 са обикновено hydro crack масла,не са базирани на синтетични базисни масла.
но ако някой се е поинтересувал не е само вискозитета,нито това дали е full syntetic,което определя качеството на маслото.най-важния параметър е hths коефициента!
има достатъчно w30 масла със занижен hths,например валволин.тях ги гори здраво,така че вземете попрочетете нещо преди да се изказвате хора!
вижте например fuchs прави 8 различни 5w40 масла,определено най-доброто е GT1,защото освен максимален hths е и full syntetic.но при условие,че си сменяте маслото на 10-15k няма смисъл да се набутвате.друго е,ако серв. интервал е 60к,тогава синтетиката е задължителна!
