Дневни светлини DRL

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 04 Юли 2010 22:46

Според http://www.toyota-tech.eu/Aim.aspx няма оригинален такъв модул.

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 04 Юли 2010 22:58

Това оригинално го има за американския пазар.Ако не се лъжа само приуса може да се програмира като функция,защото съм виждал такъв който беше с автоматични дневни светлини без да има нищо допълнително по него.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 05 Юли 2010 08:09

Дори и някои европеиски модели имат тази функция. За виси автомобила за кой пазар в европа е произведен. В някои страни на европа шофирането с включени къси светлини през деня е задължително :)

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Yuli » 05 Юли 2010 09:56

Проучил съм нещата за Е15.

Оригиналният ДРЛ е друг ключ за светлините-в случая при мен той е в лоста за мигачите и включва късите светлини на пълна, а не на понижена мощност. Това е опция за конкретни държави. Няма обаче опция за сезонно включване - имаш постоянен ДРЛ. Аз съм се спрял на модул който да редуцира дългите а не късите (който до сезона на фаровете ще поставя). И без това до края на живота на колата едва ли ще успея да изхабя ресурса и на една крушка в тях. Връзването става след релето и няма никаква опасност за колата дори и релето да сработи паралелно с модула - просто фара ще светне на максимум.

:thumbsup: В случая аз съм за неоригинален!

Имах идея за себе си да направя така, че дългите да работят последователно за което е нужно само едно подходящо реле но се отказах поради необходимостта от интервенция по кабелите в зона където поне при мен ще остане влагонезащитено. Ако това можеше да се случи в купето или кутията с предпазителите вече щях да съм готов. Неоригинален ДРЛ ще позволи за моята корола връзките да са в купията с предпазители.
Изображение
Изображение

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 05 Юли 2010 15:39

Me4oKyX написа:Направи си DRL да са ти халогените примерно... Дългите много тъпо светят и дразнят насрещните, защото дори на 50%, тези фарове концетрират светлината напред и нагоре..... А защо просто не си сложиш AUTO модул за късите светлини ?!?! Хем ще светват сами след 10-тина сек, след като запалиш, като загасиш пак ще светят 10-тина сек примерно :thumbsup:
50% са твърде много.При фарове в добро състояние 20% са напълно достатъчни.

Изображение

Тук и двете са на 20%.

Мой модули до сега са монтирани на Авенсис - 98
Авенсис - 2004 година и на една Корола 2004.Никакви проблеми до сега.

При монтажа не се прекъват никакви кабели от фабричната инсталация, за времето което сте го монтирали със същата лекота може да го демонтирате без никакви поражения по инсталацията на автомобила.
zi_zi_top написа:Единственото нещо, което смятам, че е куцо в тези модули е идеята да свържеш с един кабел двата предпазителя на дългите светлини.

Това, че самият модул си има предпазител на захранването не намалява ефекта от това свързване.

Сега като си мисля по този въпрос имам идея модула да се дублира. Или като се монтират два модула всеки за по един фар, или като производителят вложи два димера с общо управление в един модул.
Ще му подхвърля идеята на Станков.
Няма проблем от обединяването, това с нищо не променя фабричната инсталция за светлините на автомобила, стига да се направи на подходящото място.
Yuli написа:Аз съм се спрял на модул който да редуцира дългите а не късите (който до сезона на фаровете ще поставя).
Принципно дали къси или дъги светлини разликата е само в големината на редуцираното напрежение.Ефекта който при дълги го постигаш с 25%, при къси ти трябват 50%.Това е заради конструкцията на стъклото или рефлектора на самия фар на автомобила.

Аз лично съм с ксенон на късите и DRL модул на дългите настроен на 20%.Така вече 2 години с ДРЛ де , с ксенона от по-скоро.

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Yuli » 05 Юли 2010 15:53

a_stankov,
Би ли поставил някоя снимка на твоя модул, да го преценя как изглежда и колко е голям и може да си поръчам от тебе. Платка с жички не бих си купил защото такава мога и сам да сътворя...
Изображение
Изображение

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 05 Юли 2010 16:16

coolone написа:Колега ето нещо което ми попадна скоро докато и аз търсих такава благинка DRL: http://auto-ags.hit.bg/drl.html
Измислено е добре, има модули поддържащи ксенон т.е. къси светлини редуцирани на 20-50% + функция ''изпрати ме до вкъщи''
Това ако си го поръчаш фабрично струва мама и тати, цифрата е с три нули :whistle: Аз мисля да го вържа на халогените

А относно принципа на работа - мисля че редуцира тока, не напрежението към товара (крушката) Това става чрез шунтиране, но не на 100%, така че няма ядове нещо да се запали, тъй като модула изпълнява вторична верига, която си е обезопасена с предпазител :thumbsup:

Поправете ме ако греша
Ксеноновите светлини не подлежат на димериране.При тях или 100% или нищо.Могат да се димерират с намалена мощност единствено халогенните светлини.
Yuli написа:a_stankov,
Би ли поставил някоя снимка на твоя модул, да го преценя как изглежда и колко е голям и може да си поръчам от тебе. Платка с жички не бих си купил защото такава мога и сам да сътворя...
Изображение

Пробвал съм преди в кутия и сега в термошлаух.Термошлауха предпазва от вибрации елементите по платката, иначе за безпроблемна работа се налагаше укрепване на елементите със силикони, епоксидни смоли и други.Което пък от своя страна носеше други по сериозни негативи.С течение на времето термошалуха се наложи като по-добрия вариант спрямо кутииката.

valen_tin
Мнения: 115
Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54

Мнение от valen_tin » 05 Юли 2010 17:16

защо не си карате направо на къси ?

аз така или иначе го правя, защото излизам от подземен гараж всеки ден ...

1. виждат се със сигурност
2. късите определено не заслепяват през деня
3. най-много да спестите някоя и друга крушка, ако сте с ксенон доста време ще изкара, с нормална крушка, ми те са достатъчно евтини и лесно да си носиш резерва (а и ги продават навсякъде).

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 05 Юли 2010 17:29

Аз като питах в Тойота за моя Авенсис, имаха модул, който е само за късите светлини. И единственото което прави е май да ги пусне след като се запали двигателя и нищо повече. Е да ама на мен късите ми трябват повече от дългите, а едно такова светене и през деня означава, че късите ще ги сменям през няма и 6 месеца, а комплект-а излиза 30лв на Осрам и 57лв на Тойота (които не ги знам на коя фирма са, нито колко изкарват). Аз лично предпочитам дългите, защото и да изгори нещо, няма да ми е фатално, а ако ми изгори къса вечерта, ще е доста неприятно. В Пазарджик ми искаха 74лв за този модул, като това включва и монтажа. Предимството е че не се включва режима на таблото за фарове (който обикновенно хората си го държът на намален спрямо нормалното).

Незнам обаче законово кое е по-добре. Защото ако ти светят дългите или халогените през деня и ще те глобят, пък ти върви доказвай, че имаш модул и той е издържан в нужните стандарти. Докато това от Тойота е легално, защото светят късите. Тук може би "a_stankov" трябва да се намеси, като "представител" на такива изделия.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 05 Юли 2010 21:21

baba_metca написа:...И единственото което прави е май да ги пусне след като се запали двигателя и нищо повече. Е да ама на мен късите ми трябват повече от дългите, а едно такова светене и през деня означава, че късите ще ги сменям през няма и 6 месеца, а комплект-а излиза 30лв на Осрам и 57лв на Тойота (които не ги знам на коя фирма са, нито колко изкарват). ...
аве човек ти четеш ли изобщо кой какво е писал по темата?
ape виж по-горе откога карам с дневни светлини-къси ориг. тойота и всички крушки са ми още оригиналните! 42 месеца и 76k!!! много ясно че пак ще си взема от тойота,а не от практикер или от бай китаец.с ментета няма и толкова да изкараш!

ps:късите на рав4.3 са цокъл h11!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 05 Юли 2010 22:37

Отношение на закона за движение по пътищата към DRL светлините -
..Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
..(3) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
и допълнителна разпоредба към закона-
.§ 6. По смисъла на този закон:
..59. “Дневни светлини” са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.
Скоро ще имам модул който ще може да се свързва към късите или към дългите светлини - по избор на ползвателя като ще може да ги управлява с редуцирано напрежение -20%,30%,40%,50%.Също и модул който може да управлява късите светлини на 100% със плавен старт на светлините.Но принципно няма смисъл от къси на 100% , тъй като и на 50% вършат същата работа и визуално изглеждат еднакво.

С плавния старт на светлините живота им се увеличава неколкократно.За дневно шофиране къси светлини на 50% визуално не се различават от къси светлини на 100%.Според ЕК(европейската комисия) използването на задни габаритни светлини заедно със дневните светлини е не препоръчително защото увеличава риска от ПТП.Имам и решенията на ЕК по този въпрос.Ще ги изтровя и ще дам линкове към тях.Който му е интересно да чете.

С модули монтирани на дългите светлини карам двете си коли вече почти втора година.Проблеми с органите на реда съм нямал.

П.П. Ето ги и линковете ЦЪК ЦЪК

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 05 Юли 2010 22:56

a_stankov написа:....Но принципно няма смисъл от къси на 100% , тъй като и на 50% вършат същата работа и визуално изглеждат еднакво.

...

всичко друго добре,но с това твое мнение не мога да се съглася.това е все едно да караш на габарити,ако мислиш,че някой пешеходец ще те забележи по отдалече много се лъжеш.
доказателство за това е т.н. дневна светлина на бмв,това е някакъв виц,не мога да си обясня,как са им разрешили да го узаконят.по-скоро е нещо като доброволно не толкова рационално решение тип ташак.
при новите LED технологии се прави яркост по-голяма от на късите,на 50% няма голям смисъл,това може да е решение само за дългите,понеже насочването вече е друго.това е моето мнение по въпроса!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 05 Юли 2010 23:04

jim_beam написа:
a_stankov написа:....Но принципно няма смисъл от къси на 100% , тъй като и на 50% вършат същата работа и визуално изглеждат еднакво.

...

всичко друго добре,но с това твое мнение не мога да се съглася.това е все едно да караш на габарити,ако мислиш,че някой пешеходец ще те забележи по отдалече много се лъжеш.
доказателство за това е т.н. дневна светлина на бмв,това е някакъв виц,не мога да си обясня,как са им разрешили да го узаконят.по-скоро е нещо като доброволно не толкова рационално решение тип ташак.
при новите LED технологии се прави яркост по-голяма от на късите,на 50% няма голям смисъл,това може да е решение само за дългите,понеже насочването вече е друго.това е моето мнение по въпроса!
Ако придобиеш съвсем малки познания за човешкото зрение ще разбереш ,че съм прав.

Ще ти дам един жокер - човешкото зрение и слух са логаритмични.

valen_tin
Мнения: 115
Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54

Мнение от valen_tin » 06 Юли 2010 10:49

е то най-добре е да са мигащи, ама нали се сещаш каква лудница ще настане biggrin.gif

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 06 Юли 2010 12:57

valen_tin написа:е то най-добре е да са мигащи, ама нали се сещаш каква лудница ще настане biggrin.gif

Мисълта ми беше, че 20, 30, 50% процента разлика в оптичната мощност човешкото око не може да я регистрира.За това и много преди навлизането на LED технологиите, се използваха за дневни светлини някои от основните светлини на автомобила с редуцирана мощност.Хем върши работа хем не харчи много енергия.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта