Автоматично вдигане на стъклата
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Автоматично вдигане на стъклата
Става дума за Авенсис 2000г,електрически предни стъкла.Имам 2 въпроса:
1.Програмират ли се по някакъв начин стъклата да се вдигат автоматично при заключване с дист. управл?
В момента не го прави и стъклата се движат от бутоните на вратите само при контакт на запалването.
2.Колата има 2 ключа с бутони за дист. управление и 1 един сив ключ,който няма бутони.
Единия от двата ключа управлява заключване/отключване.На втория батериите бяха изтощени и след като ги смених,работи само заключването,при натискане на Unlock не реагира.Не знам дали е работел преди.Измерих на омметър,бутона прави контакт,но ДУ на Unlock не работи.
Има ли някакво "обучение" при смяна на батериите?
1.Програмират ли се по някакъв начин стъклата да се вдигат автоматично при заключване с дист. управл?
В момента не го прави и стъклата се движат от бутоните на вратите само при контакт на запалването.
2.Колата има 2 ключа с бутони за дист. управление и 1 един сив ключ,който няма бутони.
Единия от двата ключа управлява заключване/отключване.На втория батериите бяха изтощени и след като ги смених,работи само заключването,при натискане на Unlock не реагира.Не знам дали е работел преди.Измерих на омметър,бутона прави контакт,но ДУ на Unlock не работи.
Има ли някакво "обучение" при смяна на батериите?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чудно,на много по-дърти коли съм виждал,че го прави,а тук не са счели за необходимо...diesel_power написа:Не се програмират прави се допълнително,но за две стъкла нямя смисъл.А дистанционните си го имат този проблем,мисля че някъде по платката губи връзка между двата слоя,защото като ги поразмърдаш се оправят.
Няма значение,че е за 2 стъкла,не е за гъзария,а е полезно-има опасност да забравиш отворено стъкло напускайки колата...
Ако знаеш дай някакъв линк да прочета как се прави.Теоретично не би трябвало да е сложно-трябва да се вземе импулс от заключването и да се подаде на затваряне на стъклата,но май те не са захранени при изваден ключ...
Забелязах и още нещо с ключовете:Ключалките на жабката и багажника(комби) са различни от вратата и запалването.В ръководството пише,че третия ключ трябва да работи само на вратата и запалването,за да не може да се отключва жабката и багажника,ако оставиш колата на сервиз или за паркиране и им оставиш третия ключ.При мен обаче нито един от трите ключа не отключва багажника и жабката.Знаете ли нещо?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Най-вероятно са сменявани ключалки, поради вандализъм или кражба с взлом.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Няма аларма,има само ЦЗ и за сега няма да слагам аларма.Аз самия разбирам от електроника и не мисля,че трябва да има аларма за да се вдигат стъклата.Сигнала си го има на машинките за заключване и ако не е достатъчно дълъг вероятно модла за който става дума е закъснително реле...titorace написа:Това за автоматичното вдигане на стъклата най-добре го остави на някой алармаджия. Монтира се допълнителен модул към алармата който командва вдигането на стъклата след активиране на алармата. Екстрата си я бива, монтирал съм си я при всяка кола която съм имал.
За това и питах за писано някъде по тоя въпрос,ако има схема мога да го направя.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Ако не ме лъже паметта на този авенсис само шофьорското стъкло се сваля автоматично,така че ти трябва модул,който изключва по ток.Не е задължително да има аларма.
Последно промяна от diesel_power на 04 Юли 2010 19:16, променено общо 1 път.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
хмм интересен въпрос,рав4.3 също има автоматика само на шофьорското стъкло.дали няма да е някакво просто решението или изисква допълнителна електроника за всяка врата?diesel_power написа:Ако не ме лъже паметта на този авенсис само шофьорското стъкло се сваля автоматично,така че ти трябва модул,който изключва по ток.
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
На Авенсиса сложиха 2 допълнителни модула за стъклата.
Всеки модул управлява 2 стъкла.
Практически сигнала се подава едновременно на три места:
1. на шофьорското стъкло (AUTO)
2. предно пасажерско стъкло (към модула бе включено само 1 стъкло, въпреки, че може да управлява 2.
3. втория модул, който управляваше задните стъкла...
Работеше безотказно...
За шофьорското няма нужда от модул, защото си има AUTO функция...
Същите момчета безпроблемно и без никакви модули навързаха стъклата на королката, която имаше АУТО функция на всички стъкла...
Всеки модул управлява 2 стъкла.
Практически сигнала се подава едновременно на три места:
1. на шофьорското стъкло (AUTO)
2. предно пасажерско стъкло (към модула бе включено само 1 стъкло, въпреки, че може да управлява 2.
3. втория модул, който управляваше задните стъкла...
Работеше безотказно...
За шофьорското няма нужда от модул, защото си има AUTO функция...
Същите момчета безпроблемно и без никакви модули навързаха стъклата на королката, която имаше АУТО функция на всички стъкла...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Всяко стъкло в крайно долно/горно положение си има изключване по ток,така,че няма нужда от допълнително изключване по ток.Има нужда само от стартиращ импулс в съответната посока,а стъклото си спира както нормално.Без да съм сигурен,логически предполагам,че модула е време реле,който удължава стартовия импулс,който е недостаъчен като продължителност за да тръгне стъклото (за заключване е достатъчен),т.е. трябва да се имитира натискане на бутона за вдигане...diesel_power написа:Ако не ме лъже паметта на този авенсис само шофьорското стъкло се сваля автоматично,така че ти трябва модул,който изключва по ток.Не е задължително да има аларма.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Копчетата са с две степени,за ауто пуска ток на още един кабел.Ако пуснеш ток едновременно на двата през диоди разбирасе трябва да стане и с кратък импулс.Не съм го пробвал по простата причина че ако го направя така за клиент ще дофтаса веднага след като му откачат някъде акумолатора и стъклата се разсинхронизират,не винаги но се случва.Обаче ако го вържеш към централното ще ти се вдикат като заключиш отвътре без да искаш.
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Е,не е голяма беда.Нали идеята е да се вдигнат стъклата когато излезеш и заключиш с ДУ,а ако се вдигнат по погрешка,пак ще ги сваля...diesel_power написа: -----------------.Обаче ако го вържеш към централното ще ти се вдикат като заключиш отвътре без да искаш.
За какво е все пак модула?
Да си призная,не съм разучил още копчетата на вратата,дори не знам какво е АUTO,защото нямам ръководство на бълг. или англ.,моето е на немски...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Писаното от колегите важи само за копчета, които имат АУТО функция.
Модулите се ползват за автомобили, които нямат АУТО функция на стъклата, защото там пускането на копчето означава спиране на стъклото моментално....
А моя авенсис имаше АУТО функция само на шофьорското стъкло (навярно и на колегата е същото, защото моя авенсис бе топ изпълнение за времето си).
Така-че има нужда от модули, които да държат напрежението към двигателя през цялото време на качване на стъклото...
Модулите се ползват за автомобили, които нямат АУТО функция на стъклата, защото там пускането на копчето означава спиране на стъклото моментално....
А моя авенсис имаше АУТО функция само на шофьорското стъкло (навярно и на колегата е същото, защото моя авенсис бе топ изпълнение за времето си).
Така-че има нужда от модули, които да държат напрежението към двигателя през цялото време на качване на стъклото...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Mitkoiphone и 5 госта