Дневни светлини DRL

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Дневни светлини DRL

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 00:57

Тези дни много съм се замислил върху въпроса с дневните светлини.
На Камри има оригинално модул за автоматични светлини, който през светлата част на деня включва дългите светлини с понижено напрежение (димерира ги на 25-30% от мощността на крушките), а през нощта си минава в нормален режим на къси и дълги светлини.

Имам 2 въпроса:
1. Някой има ли информация дали на Тойотите за Европейския пазар (и по-конкретно Корола Е12) има такива модули при съответно ниво на оборудване.
2. Може ли евентуално да се направи ъпгрейд с оригинален модул, ако такъв не е монтиран фабрично.

По темата се порових в нета, но попадам само на БГ изобретения, които са универсални. Смущаващото за мен е, че при свързването им се дават на късо захранващите кабели на ляв и десен фар след предпазителите. Допускам, че това би могло да създаде проблем в някои ситуации. Поради това ме интересува по-истинско решение.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 04 Юли 2010 11:02

Ами няма да ги даваш накъсо просто го вържи директно на релето за дълги,то е преди бушоните и трябва да е в някоя от кутиите при мотора.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 15:19

Извини ме, но първо трябва да прочетеш за устройството преди да дадеш съвет. В раздел Сервизи и магазини един потребител stankov предлага такива универсални DRL модули.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=12710

Идеята на тези модули е да димерират напрежението и да го подадат на захранващите кабели след релето. Ако подадеш по-ниско напрежение на релето или няма да го затвориш или дългите светлини ще бъдат като стробоскоп, защото релето ту ще затваря, ту ще отваря.

Очаквам наистина компетентни мнения! Няма ли сред вас собственици на автомобили с автоматични светлини?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 04 Юли 2010 16:03

Колега ето нещо което ми попадна скоро докато и аз търсих такава благинка DRL: http://auto-ags.hit.bg/drl.html
Измислено е добре, има модули поддържащи ксенон т.е. къси светлини редуцирани на 20-50% + функция ''изпрати ме до вкъщи''
Това ако си го поръчаш фабрично струва мама и тати, цифрата е с три нули :whistle: Аз мисля да го вържа на халогените

А относно принципа на работа - мисля че редуцира тока, не напрежението към товара (крушката) Това става чрез шунтиране, но не на 100%, така че няма ядове нещо да се запали, тъй като модула изпълнява вторична верига, която си е обезопасена с предпазител :thumbsup:

Поправете ме ако греша
Пачо Кардана - Президент !!!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 16:27

Единственото нещо, което смятам, че е куцо в тези модули е идеята да свържеш с един кабел двата предпазителя на дългите светлини.

Това, че самият модул си има предпазител на захранването не намалява ефекта от това свързване.

Сега като си мисля по този въпрос имам идея модула да се дублира. Или като се монтират два модула всеки за по един фар, или като производителят вложи два димера с общо управление в един модул.
Ще му подхвърля идеята на Станков. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 04 Юли 2010 16:51

Направи си DRL да са ти халогените примерно... Дългите много тъпо светят и дразнят насрещните, защото дори на 50%, тези фарове концетрират светлината напред и нагоре..... А защо просто не си сложиш AUTO модул за късите светлини ?!?! Хем ще светват сами след 10-тина сек, след като запалиш, като загасиш пак ще светят 10-тина сек примерно :thumbsup:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 04 Юли 2010 17:16

аз съм с автоматични дневни светлини,понеже тогава тук(австрия) беше задължително,обаче нямам представа с какъв модул е.оригинално си беше колицата с тях,обаче не може да се изключват.светят реално късите както и габаритите отзад,предните габарити не знам,не съм обръщал внимание.
иначе е интелигентна система,чак след като запали двигателя светкат.освен това не затъмнява яркостта на таблото,както ако включиш мануално фаровете и не включва осветлението на разните копчета за вентилатор,посока на въздуха и др.
преди това имах мазда6,нейните дневни бяха явно някакви български,само да дадеш на контакт и светкат,голямо дърво.за нова кола говоря,но тъпо решение! mad.gif

ps:а и още нещо,досега вече след 3,5 години и 76к съм все още с всички ориг. крушки,евала им правя за тва нещо!т.е. тая електроника е много по-добро решение от мануалния ключ също за амортизирането на крушките. :thumbsup:
Последно промяна от jim_beam на 04 Юли 2010 22:42, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 04 Юли 2010 17:33

jim - това, че крушката още свети, не значи че осветява както трябва happy.gif Смени на късите светлини и ще видиш как са светили преди фаровете..... След има-няма година на волфрамовите крушки им пада КПД-то мнооогооо... Те не са изгорели, на самата жичка е доста прегоряла и не дава тази светлина, която е давала.... Виж има крушки, които светят супер и са с дооста дълъг живот, но те са на PIAA и са към 40паунда :whistle:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 04 Юли 2010 17:45

@Me4oKyX

факт е,че ориг. крушки на рав4 в комбинация със модула им за дневни светлини са със супер дълъг живот.
въпроса дали осветяват добре или не е съвсем различен и мисля сме го обсъждали вече.
немците се изтрепаха да взимат osram night breaker,които верно светят повече от ксенон и кво стана-държат мах. 4-6 месеца,а са цифра.вече не искат да чуят за тях.
като изгорят пак ще си взема оригинални от тойота,това е извода за мен!макар че имам в багажника комплект xenon look от швейцaрия за келешлък,ама ще гният в мазето с К&N филтъра,то е ясно! laugh.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 21:23

Като прегледах по-подробно електрическата схема на Королата мисля, че няма проблем да се свържат на пиновете преди предпазителите, защото и без това релето играе роля на разклонител за двата фара. Така че важното е да се свържат преди предпазителите за да се избегнат по-големи проблеми при късо съединение след таблото.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 04 Юли 2010 22:09

zi_zi_top написа:Извини ме, но първо трябва да прочетеш за устройството преди да дадеш съвет.
На мен ми е ясно ,обаче на теб някой трябва да ти го нарисува ,за да го разбереш.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 22:20

diesel_power написа:
zi_zi_top написа:Извини ме, но първо трябва да прочетеш за устройството преди да дадеш съвет.
На мен ми е ясно ,обаче на теб някой трябва да ти го нарисува ,за да го разбереш.
А теб трябва да те върне някой в училище за да те доучат да се изразяваш ясно в писмена форма. А аз просто намерих електрическата схема по-късно, от момента на задаването на въпроса в темата.
Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене! :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 04 Юли 2010 22:31

zi_zi_top написа:Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене! :thumbsup:
Бъркаш мисленето със знанието, едно е да го мислиш и съвсем друго да го знаеш.Аз пък успях да направя жив човек. biggrin.gif Не съм чувал за лекар,който да си цапа ръцете с коли.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 04 Юли 2010 22:38

diesel_power написа:
zi_zi_top написа:Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене! :thumbsup:
Бъркаш мисленето със знанието, едно е да го мислиш и съвсем друго да го знаеш.Аз пък успях да направя жив човек. biggrin.gif Не съм чувал за лекар,който да си цапа ръцете с коли.
Имаше един виц за генеколог дето направил основен ремонт на жигулка.... ама през ауспуха :thumbsup:

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Юли 2010 22:44

diesel_power написа:
zi_zi_top написа:Не се засягай, но аз "поправям" живи хора и си доста под нивото на моето мислене! :thumbsup:
Бъркаш мисленето със знанието, едно е да го мислиш и съвсем друго да го знаеш.Аз пък успях да направя жив човек. biggrin.gif Не съм чувал за лекар,който да си цапа ръцете с коли.
Аз не си ги цапам, защото работя с ръкавици и инструменти.
Знанието без мислене е характерно за повечето майстори /вие си знаете всичко/. wink.gif
За живия човек, който си направил се радвай, че не си го правил с ръце и не си му мислил много. Да ти е жив и здрав!

Понеже изместихме темата, някой има ли какво да предложи за ъпгрейд с оригинален модул за автоматични светлини?
Последно промяна от zi_zi_top на 04 Юли 2010 22:49, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 8 госта