Celica 5-та 4AFE 1.6 Общи въпроси ГАЗ, Предварение .....
Celica 5-та 4AFE 1.6 Общи въпроси ГАЗ, Предварение .....
Колеги карам 5-та генерация Селика с малкия мотор. Сложил съм газ /не е инжекцион/. Преди да я сложа колата беше много пъргава и се дърпаше доста добре. Преди да се сдобия с нея имах същата и имам представа как трябва да върви тази кола. Та след като сложих газовото и намалих отвора за въздух с гадната газова плочка вървенето на бензин примря а газта не беше добре заради изпарителя и колата изцяло се спъна. Да попитам другите които карат модела на газ как точно са се справили с този проблем или карат по същия начин. Мислех за варянта направо с щуцер в маркуча, но много хора ми казват че разхода много ще скочи и няма да мога да уцеля съотношението газ/въздух. Идеята като цяло е икономично каране и в ситуации когато ми се докара по-така да си имам варянт и за това. А дали е възможно с правилното предварение да докарам по-голям вървеж на газ и изобщо да не карам на бензин. Променихме с един приятел предварението от стандартното 10 градуса на 15~20 това каза че показва стръбоскопa. Още не съм направил прецизно настройките на газ за да усетя разликата но ми се струва че на бензин я има и сякаш е малко по добре, но може и така да ми се струва. Дали е възможно да влияе тръбата която смуче въздух от външната страна на купето и го вкарва в филтърната кутия, понеже точно тази тръба на мен е прекъсната заради голямото количество въздух което вкарва в кутията и за да не изгасва когато се кара с голяма скорост по инерция или с върната газ.
Бихте ли споделили как карате вашите на газ. смисъл как точно се впръсква газта предварения и т.н знам че тази кола може да върви добре на газ просто трябва да и се направят прецизни настройки. Карах същата на газ с предварение и останах доста приятно очарован. направил съм същото предварение в градуси на моята, но пък дали при всеки случай положението на делкото ще е различно. интересува ме също какви разходи ви дават средно на газ градско и извънградско като се сравни с разхода на гориво на бензин. За да знам къде точно да настоя моята смисъл кои стойности са нормални и съм стигнал до правилни настройки на газта.
Бихте ли споделили как карате вашите на газ. смисъл как точно се впръсква газта предварения и т.н знам че тази кола може да върви добре на газ просто трябва да и се направят прецизни настройки. Карах същата на газ с предварение и останах доста приятно очарован. направил съм същото предварение в градуси на моята, но пък дали при всеки случай положението на делкото ще е различно. интересува ме също какви разходи ви дават средно на газ градско и извънградско като се сравни с разхода на гориво на бензин. За да знам къде точно да настоя моята смисъл кои стойности са нормални и съм стигнал до правилни настройки на газта.
Газаджийте са мързеливо племе и редовно го правят тоя номер с въздуховода, защото ги мързи да сложат още един маркуч изравнител от задната страна на голямата мембрана.И колата да не гасне като си е по инерция и като си е здрав въздуховода, който е много важен за вървенето на колата както и ония резервоар за въздух в подкалника.С щуцер работата става но действително се настройва по-трудно а разхода Градско във Варна е 11-12/100 извънградско е 7-8/100 при сравнително одушена кола.Ако върви като хората е още нагоре с 2-3 литра 

Човек и добре да живее умира .......
Това разхода със щуцер ли е. Днес сложих един стар спортен филтър за проба и вървежа на бензин сякаш се възвърна не знам дали е някаква измама в мозака ми но сякаш така го усещам. Лошото е че от толкова криви настройки на газта от началото от както съм я сложил съм забравил как трябва да върви колата. Със малката плочка съм стигал до разход 11 на сто градско с нормален вървеж, но в алчността ми да го направя по добре я разбутвам и не стигам пак до същите настойки. По принцип гледам да докарам оборотите на свободен ход до 800 при загрят мотор но ме дразни това че има един маркуч точно преди плочката и като въртя волана явно дърпа въздух от там и обръща посоката на газоподаването и колата започва да трепери а като включа и климатика се е случвало да гасна по светофарите. ако я оставя на 1000 обората дали ще се промени нещо, задавам малко тъпи въпроси чесно казано не разбирам и правя всичко на око, но пък разбрах че с експериментиране става най-добре колко много хора пипаха колата и при всеки нещо куца та реших само аз да пипам за да я усещам по-добре. мисля да изкарам една тръба от оригиналния маркуч и да монтирам плочката по напред до спортния филтър за да избегна това разминаване на посоката на газоподаването и дали по хубаво ще се смесва газта когато се подава по отдалече. Или пък направо да опитам да използвам отвора за този маркуч един вид като щуцер поне е готово направено а самия маркуч да монтирам по напред за да не се влияе толкова /той всъщност за какво е/.
и дали това предварение от ~17 18 градуса е задоволително или може и повече направих го толкова понеже един приятел със селика се е застопорил на него и е доволен ако мина малко по-нагоре дали ще има обратен ефект малко ме е страх да експериментирам с това да не оплескам нещо
и дали това предварение от ~17 18 градуса е задоволително или може и повече направих го толкова понеже един приятел със селика се е застопорил на него и е доволен ако мина малко по-нагоре дали ще има обратен ефект малко ме е страх да експериментирам с това да не оплескам нещо

Не вдигай повече предварението че във високите обороти е кофти
то изобщо на газ на над 4000 не е добре да се кара продължително време.На никого не пожелавам да разбере какво имам предвид
иначе моята кола е с щуцер.Относто разстоянието от клапата ако е по-далече ще ти е по хомогенна сместа но ако гръмне ще има повече поражения.


Човек и добре да живее умира .......
Здравейте, аз имам същата Селика страшно доволен съм от машината... та реших да и сложа газ избрах инжекцион вярно е много пари отиват в него, но парите си оправдават качеството сложих уредба "bardolini" доволен съм от разхода, градски 9/100 със смесено каране, имам в предвид настъпване и каране в някакви граници, но предимно настъпване... така за разхода пепел работата, но вървежа не ми харесва никък даже на газ е изключително муден автомобила (спрямо на бензин) хубавото поне е че като премина на бензин работата на мотора си е както преди, изстрелва се веднага, по принцип ми говореха че с газ инж. разликата във вървежа е минимална.... е не е така
поне при мен не, но не е нагласена както трябва защото при рязко подаване на газ и отпускане на газта до положение да се поддържа скорост колата започва да придърпва и е изключително досадна така като се отпуска плавно педала няма проблем само при рязко подаване и рязко отпускане и задържане интересното е че го прави на газ и на бензин, но когато нямаше газова не ми правише този номер... смених свещите кабелите но продължава, та някой ако има идея да сподели защо може да прекъсва така 
Ето я и нея
))))


Ето я и нея

- Прикачени файлове
-
- P230510_20.540001_1.jpg (81.16 KiB) Преглеждано 3133 пъти
При мен също го има това придръпване, но само като мина от газ на бензин. отврат е все едно ти свършва бензина но като карам от 5 до 10 км на бензин и се оправя. на един приятел със същата пак го прави реших че е нормално. Но пък аз като обръщам газ бензин тогава не отпускам педала и не го прави. Взех да го усещам като засичам колата и като свърши газта да карам на бензин до газаджииницата. За вървенето на моята след като и дадохме предварението работата на мотора съвсем се промени на гас към по-добро. На бензин сякаш усещам че силата и идва сега от към по високите обороти. Да не забравя да се похваля от колкова връткане на тея кранове най-накрая достигнах до 10 на 100 разход и мисля да не пипам повече biggrin.gif работата на бензин и гас е една и съща и започна да държи ниските обороти и на двете без проблеми сега остава да сменя мястото на плочката че тоя маркуч преди нея още обръща посоката на газта. и изобщо за какво е тоя маркуч.
Bogi5555 от Форума ми подари маркуч и мисля да върна старата филтърна кутия понеже с тоя спортен филтър май влиза прекалено много въздух следователно и повече газ. За вървенето с него може би си втълпявам че върви повече май само ръмжи понеже. Оня ден повече от 190 колата просто не можеше да отлепи с другия си филтър ги минвам с това каране разхода ми излезе 10 извънграда. Вече не знам какво да опитам за да го смъкна тоя разход май съм разбутал дроселовата клапа понеже и на бензин започна да ми гори много. Като върна дросела до положение да е заторила абсолютно тръбата. тогава чак ми забива педала на газта сякаш заяжда явно не е толкова настройката дори и да гледам по друга селика сигурно разтоянията са различни. Какъв среден разход ви дава на вас когато си карате 1.6 но не за засичане ами съвсем обикновенно каране да си даваш газ на 50% от карането и 50% да си карате нормално или както си карате там. Възможно ли е нещо друго по колата ми да не е добре за да гори толкова. между другото тези дни махнах катализатора може би от там се е отпушило повече може би ще трябва да пренастроя газта наново.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Така като чета според мен нещо сте сбъркали размера на плочката. На старата ми Карина (4A-FE/115hp) първо сложихме плочка с голям отвор и възвратна клапа. Колата вървеше отвратително и беше пълна скръб, накрая се ядосах и сменихме плочката с обикновенна с по-малко сечение но по спомени разликата между светлия отвор на плочката и размера на дросела не беше голяма. Колата литна нямах проблем и с разхода мисля че правеше около 10-11 л/100 км. смесено (София и извън София).
Така че първо почнете оттам.
Така че първо почнете оттам.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27 Яну 2010 23:00
Не знам защо се гаврите с 4А-FE двигателя.
Имам Карина с 1.6 4А-FE 99hp 1996г и в сряда изминах 510км с 29l V-Power 95 по следния маршрут:
Пловдив - София /Орландовци/ - Орландовци - Младост 4 - Младост 4 - Крепостта Траянови врата - Пловдив
Вярно, на връщане имаше силен попътен вятър, едвам пипах газта, като и на отиване и връщане рядко съм подминавал 100км/ч (иска се нерви, но и не бързах).
Та ако карате като мен 20хил км на година, просто вкарването в тия филми и мъки си е изцяло за Ваша сметка...

Имам Карина с 1.6 4А-FE 99hp 1996г и в сряда изминах 510км с 29l V-Power 95 по следния маршрут:
Пловдив - София /Орландовци/ - Орландовци - Младост 4 - Младост 4 - Крепостта Траянови врата - Пловдив
Вярно, на връщане имаше силен попътен вятър, едвам пипах газта, като и на отиване и връщане рядко съм подминавал 100км/ч (иска се нерви, но и не бързах).
Та ако карате като мен 20хил км на година, просто вкарването в тия филми и мъки си е изцяло за Ваша сметка...


PESHO OT MARS написа:Така като чета според мен нещо сте сбъркали размера на плочката. На старата ми Карина (4A-FE/115hp) първо сложихме плочка с голям отвор и възвратна клапа. Колата вървеше отвратително и беше пълна скръб, накрая се ядосах и сменихме плочката с обикновенна с по-малко сечение но по спомени разликата между светлия отвор на плочката и размера на дросела не беше голяма. Колата литна нямах проблем и с разхода мисля че правеше около 10-11 л/100 км. смесено (София и извън София).
Така че първо почнете оттам.
аз честно казано съм малко бос с понятията втората плочка ли е била по голяма или първата имам в предвид имал си по добър вървеж и разход с по широката плочка. Трябва да намеря и страта си плочка и да опитам с нея. сегашната ми е с един щуцер а има място за два на едното място просто е запушено вътре в плочката са едни процепи а не много дупчици. Както и да е както знам колкото повче въздух влиза толкова повече и гас следователно по голям разход но пък ако е малко въздуха и колата няма сила тогава май пак гори повече доста са капризни тея коли от към настройка. Колкото до това защо някой избират да карат на газ с предната ми селика съм стигал до 15 16 разход сега цената на този бензин е същото като да си хвана такси е пак ще ми излезе по-скъпо понеже тогава без кола ще пиина
biggrin.gif за извънградското разхода на този мотор е наистина добър аз лично съм стигал до 6.5 с нормално каране но ако успее човек да я настрой на 7 гас като не си дава зор по пътя тогава вече става почти на половина.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 10 госта