Scott написа:Bass_Man написа:...Та от тази гледна точка джапанките са мнооооого напред ! Защото Тойота си ползва собствени разработки за управление на автомобилите , което явно показва , че има достатъчен ресурс.
Тук много бъркаш. Не знам какъв опит имаш с японци (и други далекоизточни нации), но те са добри на многосерийно повторение на нещо вече измислено. Прекалено 'стройно' и 'неразчупено' мислят, за да са способни да създават нови работи. Т.е.
"как да вкараме 100 неща в обем за 50 неща " в по-голяма степен се отнася за тях.
Тук ти много се бъркаш, не той.
Топлата вода отдавна е измислена. Не в това е въпросът, а в това колко е усъвършенствана. Защото и хибридът е измислен от Порше преди 1 век и повече, но хайде си го карай?! Ходи се качи и се вози в него, щом е измислен! И какво като е измислен,а неизползваем? Японците дефакто измислиха и продават продаваем, използваем, ефективен и смислен хибрид,а не Порше.При това японците имат стотици патенти за хибридните си системи,а не плащат лицензи на Порше, който е германец и според теб е велик мислител,и японците нищо не са изкопирали,а са създали и патентовали, вложили собствен инженерен потенциал. Така че , тия пост-комунистически типично български приказки как японците копирали са напълно необосновани. Нима японците копираха 8-степенната ск.кутия,нима копираха първите в света серийни LED светлини при лексус, нима копираха новото динамично окачване на новия Ланд Крюзер, нима с нещо копират германците, та все имат по-ефективни двигатели-с повече конски сили от кубатура? Или нима копират здравината на германците, та все японци са по първите места в класациите за здравина,а не германци. А хибридите със слънчеви батерии съяо ги копират много от германците,само където германците още са на равнище трак,трак-дизел,а японците на ел. коли, хибриди със слънчеви батерии и ултра-спортни лимитирани копирани Лексуси LF-A. Те също са много копирани, та червената им зона почва от 9000/об.мин, дето германците никога не са имали и нямат сериен такъв автомобил, при това V10, който да търпи безпроблемно над 9000 об./мин. Те понеже все копират японците, само че приказки без покритие. За мен германците сега копират хибридите от японците biggrin.gif И си е така biggrin.gif
Scott написа:А относно ресурса и възможностите, и педала за газта, и скапаните бутала са си чисто японски разработки, ама други го отнесоха. Нищо чудно, най-успешните продукти на Дензо да са ривърс-инджиниърд Бош biggrin.gif
Ресурсът и възможностите на Тойота са много по-големи от която и германска фирма се сетиш.
Безспорно Тойота има най-високите авангардни автомобилни технологии днес.
Скапаните бутала са си чисти немски бутала, въпреки това Тойота носи отговорност за това.
Денсо никога не ги споменавай с Бош в едно изречение.

Денсо произвеждат уникално здрави части. Бош-боклуци.
Scott написа:Прекалено 'стройно' и 'неразчупено' мислят, за да са способни да създават нови работи. Т.е. "как да вкараме 100 неща в обем за 50 неща " в по-голяма степен се отнася за тях.
Добре че германците мислят много разчупено и нестандартно.... не на нас тия.. biggrin.gif
А за това,че японците се стараят , образно казано, да вкарат 100 неща в обем за 50 неща, е вярно, и е една от причините да са толкова напред-защото винаги се стремят да усъвършенстват, да направят нещата по-ефективни и за производство, и за експлоатация. Японците не усложняват нещата,а се стараят да ги правят по-ефективни. Така частите стават,а ко е възможно, по-малко, по-лека конструкция и автомобил. И т.н. Искам да кажа,че това е много положителен метод.