Toyota Prius - малко реклама ;-)
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Nadiavam se suvsem skoro da moga da napravia pochti priako sravnenie na hibrid s obiknoven dvigatel i hibrid s dvigatel s cikala na adkinson. S hibrid s cikala na adkinson ot shell na pazardjik do sofia i malko gradsko mi dade 11.3l/100... Opredeleno ne e po-ikonomichen ot vsiaka edna benzinova kola biggrin.gif Da ne govorim za dizelova. Poslednit mi opit sofia dobrich s 2.2D4D uspiah da mu kacha razhoda samo do 6.4 biggrin.gifScott написа:Нека цитирам гуруто на хибридитеVesko написа:Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също....Приус не работи с обикновен бензинов двигател,а със специфициран двигател с цел икономичност,работещ по принципа на Аткинсън,отделно най-добрата аеродинамика в автоиндустрията днес cd=0.26 на Приус,показва ясно,че Приус при всички положения е по-икономичен от всяка бензинова кола дори на магистрала! Та дори от теста с Джетата става ясно,че Приус не само е по-икономичен от бензинките магистрално,а дори харчи колкото една дизелова джета магистрално.На градско Приус буквално убива Джета с непостижим от нея нисък разход!! За вредни емисии изобщо не говорим дори. Като среден разход Приус има много по-добър среден разход от дизелова джета! И това е нормално! Технологията си казва думата! Реално сравнението тук е Модерна технология vs едновековна стара техника
Надявам се съвсем скоро да мога да направя почти пряко сравнение на хибрид с обикновен двигател и хибрид с двигател с цикъла на адкинсон. С хибрид с цикъла на адкинсон от shell на пазарджик до софия и малко градско ми даде 11.3л/100... Определено не е по-икономичен от всяка една бензинова кола Да не говорим за дизелова. Последнит ми опит софия добрич с 2.2Д4Д успях да му кача разхода само до 6.4
Не ми се фали толкоз, от приуса извадих 15 laugh.gif laugh.gif laugh.gifjim_beam написа:определено е икономичен Приуса.
а относно 2.2д4д аз успях да докарам средния му разход на 13.5(аутобан). laugh.gif със сигурност няма да взема повече дизел!

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Много интересно как ги правиш изводите. Могъл си да го одкараш на 11/100, амо бензиновата може да я докараш и на 20/100, изобщо какво доказва това? Че можеш да караш ашлашката. И дизел ще го докараш на 10/100, бъди преспокоен. Не знам къде ще сравниш хибрид с двигател без цикъл на Аткинсън..... Бъди спокоен, японците не са по-неразбиращи от теб, че са сложили на хибрида цикъл на Аткинсън. Добре че си ти, та да им отвориш очите. Теорията,че хибридът харчи колкото обикновена бензинова кола е тотално губеща. Дори германците от Ауто-Билд сравниха директно УЛТРА-МОДЕРНИЯ ДИЗЕЛ biggrin.gif хаха Голф 6 1.6TDI Bluemotion с жалките 105 коня на фона на Приус със 136. Приус се оказа по-икономичен с над 1.5 л/100км градско, извънградско също с около 0.5/100, само при бързо магистрално каране Голф дизел е по-икономичен с около 0.5/100км. ,но защо да пиша пак, ето тук съм го написал в 1 друга тема:Vesko написа:Nadiavam se suvsem skoro da moga da napravia pochti priako sravnenie na hibrid s obiknoven dvigatel i hibrid s dvigatel s cikala na adkinson. S hibrid s cikala na adkinson ot shell na pazardjik do sofia i malko gradsko mi dade 11.3l/100... Opredeleno ne e po-ikonomichen ot vsiaka edna benzinova kola biggrin.gif Da ne govorim za dizelova. Poslednit mi opit sofia dobrich s 2.2D4D uspiah da mu kacha razhoda samo do 6.4 biggrin.gifScott написа:Нека цитирам гуруто на хибридитеVesko написа:Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също....Приус не работи с обикновен бензинов двигател,а със специфициран двигател с цел икономичност,работещ по принципа на Аткинсън,отделно най-добрата аеродинамика в автоиндустрията днес cd=0.26 на Приус,показва ясно,че Приус при всички положения е по-икономичен от всяка бензинова кола дори на магистрала! Та дори от теста с Джетата става ясно,че Приус не само е по-икономичен от бензинките магистрално,а дори харчи колкото една дизелова джета магистрално.На градско Приус буквално убива Джета с непостижим от нея нисък разход!! За вредни емисии изобщо не говорим дори. Като среден разход Приус има много по-добър среден разход от дизелова джета! И това е нормално! Технологията си казва думата! Реално сравнението тук е Модерна технология vs едновековна стара техника
Надявам се съвсем скоро да мога да направя почти пряко сравнение на хибрид с обикновен двигател и хибрид с двигател с цикъла на адкинсон. С хибрид с цикъла на адкинсон от shell на пазарджик до софия и малко градско ми даде 11.3л/100... Определено не е по-икономичен от всяка една бензинова кола Да не говорим за дизелова. Последнит ми опит софия добрич с 2.2Д4Д успях да му кача разхода само до 6.4
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 3c0e923429
И изобщо цялата логиката на предназначението на тия автомобили сте я обърнали с главата надолу. Хибридите са направени за икономично придвижване, а не за каране с газ до долу. Аз съм напълно убеден,че при каране със 130-150км/ч. Приус няма да даде повече от 5/100км на магистрала!!! Колегата с Приус 2 от САЩ го е писал сума ти пъти,че му харчи 3-4/100км. , може и 5/100 зависи от сезона и карането, тука още един колега беше засекал на Приус 3 на тест-драйв градско 3.3/100км.
Така че ,както ти се стараеш да дадеш максимален разход на Приус, така други дават минимален. Зависи кой какво цели.
Ето днес чета Аурис Хибрид ще е на пазара есента, тоест до няколко месеца. Среден разход 3.8/100км. , емисии 89гр/км., 22950 Евро цена. На цената на дизел от този клас, но хибридът е по-икономичен, технологичен, и безшумен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Ехх,тоя рекламен трик заради него вече над 2 млн. човека си купиха хибриди и не се усетиха,че им харчат много и че замърсяват,а? 2 млн. човека жертви на рекламен трик, и , видиш ли, продължават да си ги купуват напук на рекламния трик...ауу , колко прости хора. Те и от Администрацията на Калифорния и сума ти други щатове също са жертви на този рекламен трик, та даже и пари от данъци опрощават на заблудените, купили си хибриди. В Европа , начело с Англия, Дания и т.н. да не изреждам почти всички развити европейски държави също почти освобождават от данък заблудените от рекламния трик , каращи хибриди, а другите,дето не са заблудени от рекламния трик, и си карат бензинови коли и дизели, които според теб харчат колкото хибридите..., си плащат данъците и никой не им ги опрощава. Но ще кажеш, и европейските администрации са жертви на рекламния трик, както в Щатите, та затова като първите наивници губят пари от несъбрани данъци от каращите хибриди .Vesko написа:Личното ми мнение е че хибридите са един много добре изигран рекламен трик. Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също. Но понеже трябва да се помага на прогреса карам хибрид и 99% пак ше си купя хибрид. Че старият се оказа не много надежден biggrin.gif
А понеже рекламният трик на Тойота е много глобален, та затова жертви на този рекламен трик станаха и Мерцедес, БМВ и Порше, които 20 години след Тойота осъзнаха,че бъдещето е на алтернативните автомобилни технологии,а не на развитието на едновековни дизелови двигателни технологии.., и Мерцедес първи от германците пръкнаха един неадекватен хибрид, БМВ още мъчат работата по направата на хибрид, а Порше останаха на етап прототипна версия все още. Но да кажем,че и те са жертви на рекламния трик, та затова тръгнаха да влагат средства в разработки на хибриди.
Само че Евро-съюзът, по примера на САЩ, приема все по-ожесточени емисионни стандарти за нови автомобили и стимулира покупката на хибриди,не на дизели. Именно все по-строгите емисионни мерки накараха Фолксваген да спре отвратително шумните и вибриращи помпи-дюзи дизели, и слава богу. Разбира се, разбирачите българи, живяли до онзи ден в комунистическа изолация, започнаха да изкупуват тотално деградиралите дизели на Фолксваген и си ги карат тук, та даже им се радват, а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик.
Само че хибридите все повече се купуват , разбира се, в по-културните,напредничави общества. И откакто Тойота представи хибридите на света преди близо 15 години, те все повече се купуват и са все по-търсени и уважавани.
П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хм... Твърдо не мисля, че немците нямат финансов и интелектуален ресурс да направят добър хибрид.
Според мен просто изчакват, тъй-като все още ползата от хибрида не е чак толкова голяма....
А за 'изключителната екологическа полза' - не знам колко 'екология са изяли' тези батерии, защото производството на батерии е едно от най-мръсните производства...
Иначе за в града - спор няма. Хибрида си е голямо предимство - събирането на енергията при спиране и изгасването на двигателя не може да не са изгодни и да не пестят енергия...
Но че е много изгоден извън града - това са пълни глупости. Там нямаш спиране, че да събираш 'излишна' енергия.
Нямаш и гасене на двигателя.
И какво ти остава - един 1.5л двигател, който освен преките загуби по придвижването на автомобила (като всеки обикновен автомобил) имаш и допълнителни такива : допълнително тегло на батерии, покриване загубите и на електрическата система (загуби в батерии, преобразуване, зареждане и т.н.)... Е да - щом си си взел икономичен автомобил се стараеш да караш икономично, че да не се изложиш (как ще оправдаеш разход 7л/100 извънградско пред приятелите си със 'свръхикономичния' автомобил, ако го настъпиш)...
А за икономията разчиташ единствено на аеродинамиката...
Там също има сериозна конкуренция - МБ Е220 (Blue efficiency) - 0.24, Tatra от 1935г - 0.21

Според мен просто изчакват, тъй-като все още ползата от хибрида не е чак толкова голяма....
А за 'изключителната екологическа полза' - не знам колко 'екология са изяли' тези батерии, защото производството на батерии е едно от най-мръсните производства...
Иначе за в града - спор няма. Хибрида си е голямо предимство - събирането на енергията при спиране и изгасването на двигателя не може да не са изгодни и да не пестят енергия...
Но че е много изгоден извън града - това са пълни глупости. Там нямаш спиране, че да събираш 'излишна' енергия.
Нямаш и гасене на двигателя.
И какво ти остава - един 1.5л двигател, който освен преките загуби по придвижването на автомобила (като всеки обикновен автомобил) имаш и допълнителни такива : допълнително тегло на батерии, покриване загубите и на електрическата система (загуби в батерии, преобразуване, зареждане и т.н.)... Е да - щом си си взел икономичен автомобил се стараеш да караш икономично, че да не се изложиш (как ще оправдаеш разход 7л/100 извънградско пред приятелите си със 'свръхикономичния' автомобил, ако го настъпиш)...
А за икономията разчиташ единствено на аеродинамиката...
Там също има сериозна конкуренция - МБ Е220 (Blue efficiency) - 0.24, Tatra от 1935г - 0.21


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
[quote="LEXUS]
П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.[/quote]
Да ще си взема пак. Не твърдя че няма смисъл от хибридите, а че технологията има много да се развива още много за да има наистина добър ефект от тях. И ако хората си купуват хибриди ще стимулират автопроизводителите да влагат средства и ресурси да доразвиват технологията. Малкото разминаване е че аз не говоря за приус, а за rx400h и където хибридната технология му дава достатъчно мощност, а тя просто няма как да харчи по-малко от обикновенна бензика <100к.с.
Недоволен съм от ламарините на хибрида, кривят се и се мачкат както на обикновена бензинова кола biggrin.gif
ПП: Ако тойота или лексъс пуснат водородна кола също бих си взел. Просто обичам техническите новости
П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.[/quote]
Да ще си взема пак. Не твърдя че няма смисъл от хибридите, а че технологията има много да се развива още много за да има наистина добър ефект от тях. И ако хората си купуват хибриди ще стимулират автопроизводителите да влагат средства и ресурси да доразвиват технологията. Малкото разминаване е че аз не говоря за приус, а за rx400h и където хибридната технология му дава достатъчно мощност, а тя просто няма как да харчи по-малко от обикновенна бензика <100к.с.
Недоволен съм от ламарините на хибрида, кривят се и се мачкат както на обикновена бензинова кола biggrin.gif
ПП: Ако тойота или лексъс пуснат водородна кола също бих си взел. Просто обичам техническите новости
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
еваларка на LEXUS за този монолог,споделям напълно разсъжденията му!LEXUS написа:Ехх,тоя рекламен трик заради него вече над 2 млн. човека си купиха хибриди и не се усетиха,че им харчат много и че замърсяват,а? 2 млн. човека жертви на рекламен трик, и , видиш ли, продължават да си ги купуват напук на рекламния трик...ауу , колко прости хора. Те и от Администрацията на Калифорния и сума ти други щатове също са жертви на този рекламен трик, та даже и пари от данъци опрощават на заблудените, купили си хибриди. В Европа , начело с Англия, Дания и т.н. да не изреждам почти всички развити европейски държави също почти освобождават от данък заблудените от рекламния трик , каращи хибриди, а другите,дето не са заблудени от рекламния трик, и си карат бензинови коли и дизели, които според теб харчат колкото хибридите..., си плащат данъците и никой не им ги опрощава. Но ще кажеш, и европейските администрации са жертви на рекламния трик, както в Щатите, та затова като първите наивници губят пари от несъбрани данъци от каращите хибриди .Vesko написа:Личното ми мнение е че хибридите са един много добре изигран рекламен трик. Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също. Но понеже трябва да се помага на прогреса карам хибрид и 99% пак ше си купя хибрид. Че старият се оказа не много надежден biggrin.gif
А понеже рекламният трик на Тойота е много глобален, та затова жертви на този рекламен трик станаха и Мерцедес, БМВ и Порше, които 20 години след Тойота осъзнаха,че бъдещето е на алтернативните автомобилни технологии,а не на развитието на едновековни дизелови двигателни технологии.., и Мерцедес първи от германците пръкнаха един неадекватен хибрид, БМВ още мъчат работата по направата на хибрид, а Порше останаха на етап прототипна версия все още. Но да кажем,че и те са жертви на рекламния трик, та затова тръгнаха да влагат средства в разработки на хибриди.
Само че Евро-съюзът, по примера на САЩ, приема все по-ожесточени емисионни стандарти за нови автомобили и стимулира покупката на хибриди,не на дизели. Именно все по-строгите емисионни мерки накараха Фолксваген да спре отвратително шумните и вибриращи помпи-дюзи дизели, и слава богу. Разбира се, разбирачите българи, живяли до онзи ден в комунистическа изолация, започнаха да изкупуват тотално деградиралите дизели на Фолксваген и си ги карат тук, та даже им се радват, а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик.
Само че хибридите все повече се купуват , разбира се, в по-културните,напредничави общества. И откакто Тойота представи хибридите на света преди близо 15 години, те все повече се купуват и са все по-търсени и уважавани.
П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.

@slowtraveler
струва ми се,че омаловажаваш постижението хибрид.то няма да реши проблема със замърсяването,нито с нулевия разход.но дори само заради екологичната му амбиция си е едно постижение в посока нулеви емисии.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
jim_beam, не омаловажавам 'постижението хибрид'...
С удоволствие бих си взел хибрид за градско каране.
Просто не смятам, че е панацея и че е идеален за всички условия....
Както всяко по-специализирано МПС, изкараш ли го извън идеалната му среда (в случая - града) предимствата му изчезват.
Все едно да кажеш, че F1 е най-добрата напредничаво МПС, ама с него е трудно да ореш и всеки Беларус ще накъса Ф1 в угарта
С удоволствие бих си взел хибрид за градско каране.
Просто не смятам, че е панацея и че е идеален за всички условия....
Както всяко по-специализирано МПС, изкараш ли го извън идеалната му среда (в случая - града) предимствата му изчезват.
Все едно да кажеш, че F1 е най-добрата напредничаво МПС, ама с него е трудно да ореш и всеки Беларус ще накъса Ф1 в угарта

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАLEXUS написа:...............................
Само че Евро-съюзът, по примера на САЩ, приема все по-ожесточени емисионни стандарти за нови автомобили и стимулира покупката на хибриди,не на дизели. Именно все по-строгите емисионни мерки накараха Фолксваген да спре отвратително шумните и вибриращи помпи-дюзи дизели, и слава богу. Разбира се, разбирачите българи, живяли до онзи ден в комунистическа изолация, започнаха да изкупуват тотално деградиралите дизели на Фолксваген и си ги карат тук, та даже им се радват, а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик.
.....................................




Тия дни имах възможността да пообиколя БГ с един Пасат 1.9TDI 2008г. на под 50 000км . И просто супер много си харесах предишното служебно Берлинго ! А тия хора дето сравняват това недоразумение с Авенсис ( имаше доста такива теми ) трябва много сериозно да се замислят дали нямат ментални проблеми !!!
ПС: на около 25000км има сменена гарнитура на главата .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Да бе, вЕрно, от десетина автомобила с под 100 г/км СО2 (освободени от пътна такса и такса 'Задръстване' във Великобритания) 8 са дизели, от които 4 са на VAG, един Приус и една Хонда Хибрид.LEXUS написа:...а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик...
Викаш докато обикаляше с Авенсиса беше друго, налиBass_Man написа:...А тия хора дето сравняват това недоразумение с Авенсис ( имаше доста такива теми ) трябва много сериозно да се замислят дали нямат ментални проблеми...

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Така ли, а тези дизели от кой клас са? И с каква мощност? С какво вътрешно пространство?Scott написа:Да бе, вЕрно, от десетина автомобила с под 100 г/км СО2 (освободени от пътна такса и такса 'Задръстване' във Великобритания) 8 са дизели, от които 4 са на VAG, един Приус и една Хонда Хибрид.LEXUS написа:...а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик...
И да те попитам- дизелите не са ли по-големи замърсители от хибрида?? Дали пък дизелът не работи с нафта и дали пък именно дизелът не изхвърля сажди? И дали пък точно дизелът не е подпомаган от електромотор и харчи постоянно, което пък означава постоянно изхвърляне на замърсители ? И изобщо колко си интересен да сравняваш дизел с хибрид. Все едно да сравниш парен локомотив с влака Шинкансен в Япония! Стига глупости, тук не е форума на Фолксваген да си говориме лекомислени неща.
Отделно ще те питам в Калифорния колко дизели са позволени за продажба, а след това може да провериш колко дизели в Щатите са освободени от данъци. Всичко това защото са много чисти.
Било е по-тихо със сигурност.Scott написа:Викаш докато обикаляше с Авенсиса беше друго, налиBass_Man написа:...А тия хора дето сравняват това недоразумение с Авенсис ( имаше доста такива теми ) трябва много сериозно да се замислят дали нямат ментални проблеми...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Слоу, ти като технически грамотен човек ,мисля, би разбрал, че Приус, благодарение на най-ниското челно съпротивление в света/ само Мерцедес Е-клас има такава аеродинамика/, заедно с двигател с цикъл на Аткинсън, проектиран с цел икономия, и това съчетано с оползотворяване на енергията при всяко намаляване на скоростта, зареждане на батериите при движение по инерция и т.н. довеждат до нисък разход дори и извън града! Извън града или на магистрала се налага намаляване на скоростта, движение по надолнище, последващи ускорения,които обаче използват заредената енергия и електромотора подпомага двигателя, като значително се намалява разхода дори извън града. просто защото никой не кара в идеализирани условия само с натисната газ, винаги се налага намаляване заради коли пред теб и т.н. обстоятелства, имаш спускане и т.н., всичко това хибридът оползотворява за разлика от конвенционалните коли и пуска в употреба при последващото движение.С това разтоварва значително мотора,а и самият двигател е проектиран за икономичнаа работа, от друга страна. Всички агрегати са облекчени и от по-малкото въздушно съпротивление. Всички тези предимства на хибрида не увеличават теглото на Приус над нормите за класа, дори дизелите от този клас са по-тежки! Тоест силата на хибрида не се отнема от високо тегло. Смятам,че японците много дълго са премисляли концепцията и са я пуснали в производство, когато са се убедили в ефективността й. Редовият шофор ползва колата си главно градско , след това извънградско, като магистралното е най-нисък процент при повечето водачи. Тоест приложението на хибрида в практиката е доста добре замислено и изпълнено.slowtraveler написа:jim_beam, не омаловажавам 'постижението хибрид'...
С удоволствие бих си взел хибрид за градско каране.
Просто не смятам, че е панацея и че е идеален за всички условия....
Както всяко по-специализирано МПС, изкараш ли го извън идеалната му среда (в случая - града) предимствата му изчезват.
Все едно да кажеш, че F1 е най-добрата напредничаво МПС, ама с него е трудно да ореш и всеки Беларус ще накъса Ф1 в угарта
Друго: Ауто-Билд правиха тестове в реални условия-градско-извънградско-магистрала на Приус 2 срещу Голф 5 дизел Блумоушън и се оказа,че и в риъл лайф условия Приус е по-икономичен като среден разход. Скоро направиха тест и на Приус 3 срещу Голф 6 1.6 TDI Bluemotion и отново Приус показа по-добър среден разход, като извънградско беше развностоен като разход на по-слабия Голф дизел със 105 коня, градско Приус буквално даде литри по-малък разход от уж икономичния дизелов Голф, единствено магистрално Голф даде леко по-нисък разход при бързо каране по магистрала.
Като среден разход обаче Приус е най-икономичната кола от класа, и най-екологичната.
Колегата prius06 от Щатите потвърди,че дори при магистрално каране разходът е нисък- около 4-5/100км. :
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... c&start=15
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да, това съм го слушал. Изчакват, изчакват, колко още да изчакват, като вече Нисан и Митсубиши продават електрически коли??? Те немците докато направят свестен хибрид, японците масово ще продават ел.коли на слънчеви батерии. Виж, хибрид не се прави от днес за утре-там има много проектиране, тестове, потенциал-огромен финансов и инженерен- То не е като да сглобиш нова генерация дизелче!slowtraveler написа:Хм... Твърдо не мисля, че немците нямат финансов и интелектуален ресурс да направят добър хибрид.
Според мен просто изчакват, тъй-като все още ползата от хибрида не е чак толкова голяма....
Немците просто не си могат! Стига сте ги извинявали-ама те не искааат, ама те имали друга философияя, слушал съм ги тия тотални глупости. Никой не бяга от парите-търсенето на хибриди расте непрекъснато-продадени над 2 млн.-целият реален пазар е окупиран от Тойота, няма нормален производител, който ако може, не би влязъл да печели от това търсене.Германците просто нямат потенциала да произведат свестен хибрид-Това го доказа Мерцедес, които избързаха и края на 2009 година изкараха хибрид на S-class, който е направо смехотворен- 20 к.с. електромотор на 2 тона купе, обща мощност 286 коня и лоша, недодялана работа на хибридната система.Германците го признаха. Направиха тест срещу Лексус хибрид и признаха,че при японския хибрид никога не усещаш кога превключва от двиг на ел.мотор, кога ги комбинира и т.н., изобщо не се усеща работата на хибридната система, Докато при Мерцедес хибрида всичко се усеща biggrin.gif типично некадърно по германски biggrin.gif И дизелите им тракат, и ужкимските им хибриди работят дървеняшки. Това са фактите, другото да казваме-ах,видиш ли ,те германците не искат да правят хибриди,са само евтини неверни приказки. Всеки иска да е там ,където има пазар. Отделен въпрос е кой може да представи на пазара изпитан и заслужаващ си продукт. Германците отделно не могат да вкарат хибридите си в приемлива цена, освен че единственият им хибрид Мерцедес се провали при прякото сравнение с Лексус хибрид. Това са истините!
Надявам се знаеш,че производството на оловни акумулатори е много по-мръсно производство от производството на никел-металхидридни и литиево-йонни батерии!!! А с оловни акумулатори са екипирани милионите конвенционални коли по света. Интересно, щом си толкова екологично замислен,защо не си зададеш въпроса производството на милионите замърсяващи оловни акумулатори за обикновените коли колко замърсяват и осигурено ли им е рециклирането?slowtraveler написа:А за 'изключителната екологическа полза' - не знам колко 'екология са изяли' тези батерии, защото производството на батерии е едно от най-мръсните производства...
Отделно Тойота е изградила заводи за рециклирането на излезлите от употреба батерии. Нещо,което никоя друга фирма не прави за акумулаторите от милионите модели конвенционални коли на различните марки, по целия свят!
slowtraveler написа:Но че е много изгоден извън града - това са пълни глупости. Там нямаш спиране, че да събираш 'излишна' енергия.
Нямаш и гасене на двигателя.
Как да нямаш спиране,а имаш ли намаляване на скорост? А това не се ли реализира като ток тази излишна енергия на спиране/намаляване на скорост. А и при намаляване на скорост извън града ти намаляваш от висока скорост, което автоматично хибрида оползотворява по-голямо количество енергия, която след това ползваш. Не е нужно самото гасене на двигателя, достатъчно е електромотора да го подпомага в различни режими, и най-вече в неефективните за двигателя режими и това да позволи двигателят 1.8 цикъл на Аткинсън да работи в най-ефективните си режими! 1000000 пъти повторих, запознайте се с концепцията на цикъла на Аткинсън , и тогава пишете в такива теми. Щял да харчи колкото обикновена бензинка и тем подобни глупости ми писна да чета. Това са откровени неистини. Никой не е лепнал стандартен 1.5 или 1.8 двигател, та да харчи колкото бензинка. Отделно,че електромоторът подпомага основния двигател .Дори при движение по инерция, батериите се зареждат и след това електромоторът подпомага двигателя. Това сваля разхода. Съчетано с уникалната аеродинамика и икономичният двигател хибридът е икономичен и извън града!
Както обясних по-горе, за икономията не разчиташ само на аеродинамиката.Само българин може да разглежда толкова опростенчески нещата. Добре че японците не са българи.slowtraveler написа:И какво ти остава - един 1.5л двигател, който освен преките загуби по придвижването на автомобила (като всеки обикновен автомобил) имаш и допълнителни такива : допълнително тегло на батерии, покриване загубите и на електрическата система (загуби в батерии, преобразуване, зареждане и т.н.)... Е да - щом си си взел икономичен автомобил се стараеш да караш икономично, че да не се изложиш (как ще оправдаеш разход 7л/100 извънградско пред приятелите си със 'свръхикономичния' автомобил, ако го настъпиш)...
А за икономията разчиташ единствено на аеродинамиката...
Първо-- Допълнителното тегло на батериите е 39кг. Приус е лек- 1300кг. Приус е по-лек от дизелите в класа. Теглото на батериите изобщо не нарушава икономичността му, защото японците и това са предвидили-изработили са леки батерии. Все пак хибридът не е правен в Съветския съюз,нито в Германия, а в Япония. Тия работи японците са уточнили още при разработката, защо ги смятате за прости, че ще пуснат хибрид , който заради тежките батерии ще харчи много....хаха
Второ- Такъв разход на Приус 7/100 извънградско са едни хипотези и трябва много да го настъпваш за подобен разход, реалните собственици отчитат извънградски разходи 3.5-4/100 и магистрални 4-5/100км. при нормално каране, не икономично. При икономично шофиране се споменава за разход от 3.2-3.5/100км.
Извинявай Е-клас Блуефишънси е 0.25 ,освен ако нямаш предвид купето.slowtraveler написа:Там също има сериозна конкуренция - МБ Е220 (Blue efficiency) - 0.24, Tatra от 1935г - 0.21
А и каталожни данни от 7/100 градско и 4.5/100 извънградско ме навеждат на мисълта,че в реалния живот задвижването на 2 тонния Е-клас ще отнеме доста повече нафта, тоест не може да се сравни с икономичния хибрид ,който вече беше тестван в реални условия срещу Голф 6 1.6 TDI Bluemotion и Приус показа по-нисък градски и извънградски, както и среден разход! РАзбира се, и по-добри емисии! А ти къде изръси тук Е-клас.... То само с аеродинамика не става, това само доказва Е-клас! Трябва и технически потенциал.
За Татра с 0.21 каква й беше съдбата? То не е само да направиш рекорд, а да го използваш по предназначение, с успех, а не само да се показват от ретро снимките. А тя сигурно е постигнала успехи за времето си.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта