Слоутревълър, настоявам да си смениш никнейма`а! laugh.gifslowtraveler написа:Единствената кола, която се повлияваше от бензина бе един стар опел, който нямаше автоматичен октан коректор. И като му сипех 98 и той умираше отвсякъде....Xeku написа:Къде го сипвате този бензин 97?![]()
По темата, някои коли се повлияват добре от по-скъпия бензин, на моите досега не съм забелязал повишена мощност, или намален разход от бензините над 95.
А това бе оня ден с 95...
Октановото число е показател, отразяващ налягането, при което детонира горивната смес. Това се определя от съотношението на правите и изомерните въглеводородни вериги. Колкото е по-високо октановото число, толкова бензина е с по-малка детонационна способност. Това означава, че няма да има самопроизволно запалване на горивната смес преди искрата от свещта и няма да ви "чука аванса". Калоричността на бензина не зависи от октановото число.
Мощността на ДВГ се повишава при работа с високооктанов бензин за сметка на по-правилната му работа, която се доближава до оптималната за съответния ДВГ. Затова пропан-бутана е най-доброто гориво за бензинови ДВГ - октановото число е 104-108.