Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 04 Юни 2010 16:53
Имайте предвид, че на времето дизелите бяха със значително по-големи обеми на двигателя. Съответно и спирателното усилие бе по-голямо.
Докато сега с тея 'изпържени' дизелаци с обеми 1.2 - 1.4 - 1,6 - 2.0 не може да се очаква по-сериозно спирачно усилие.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Мнение
от Kiki » 04 Юни 2010 19:58
slowtraveler написа:Имайте предвид, че на времето дизелите бяха със значително по-големи обеми на двигателя. Съответно и спирателното усилие бе по-голямо.
Докато сега с тея 'изпържени' дизелаци с обеми 1.2 - 1.4 - 1,6 - 2.0 не може да се очаква по-сериозно спирачно усилие.

По-голямата компресия на дизела, не е ли по-голяма спирачка?

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Kiki
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 04 Юни 2010 20:30
Ами теоретично погледнато по-голямата компресия оказва по-голям спирачен ефект във фазата на сгъстяване, но след ГМТ същата по-голяма компресия оказва обратното въздействие - завърта по-силно коляновия вал вместо да го спира и няма затова не би трябвало да има такъв голям ефект. При 'идеален' двигател, би трябвало да няма загуба на енергия. И спирачния ефект е само от триене в двигателя.
Затова за спирачен ефект на 'камионните' дизели има 'ретардер', който в ГМТ отваря изпускателните клапани, за да не се върне енергията към коляновия вал - двигателя работи като компресор, консумирайки значителна енергия.
Разбира се при обикновения дизел има известна разлика в диаграмата на газоразпределението при сгъстяване и изпускане, но едва ли ще окаже такова голямо влияние, защото диаграмата е близка то тази на бензиновия двигател....
Просто разсъждавам - не споря, че съм 100% прав...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
steel1978
- Мнения: 6
- Регистриран на: 10 Фев 2010 04:04
Мнение
от steel1978 » 11 Юни 2010 02:50
Според мен използването на двигателя при спиране е полезно за двигателя. Тъй като скоро правих разработка на нов двигател /не знам дали беше нужно,но не ми се рискуваше/ ,та някъде прочетох ,че ако работи двигателят на място ,без да да се натоварва стените на цилиндрите се износват неравномерно. Също така при работен режим на буталото мотовилката не отива право надолу , а отива примерно на дясно и пак няма как да се износва равномерно,но пък ако колелата задвижват ДВГ-то то тогава мотовилката ще бута от ляво и нагоре буталото в степен сгъстяване и така вече ще има по-равномерно износване на цилиндрите.Това за празния ход го прочетох май в сервизната книжка, а това другото са си мои разсъждения.
steel1978
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 11 Юни 2010 17:12
steel1978 написа:Според мен използването на двигателя при спиране е полезно за двигателя. Тъй като скоро правих разработка на нов двигател /не знам дали беше нужно,но не ми се рискуваше/ ,та някъде прочетох ,че ако работи двигателят на място ,без да да се натоварва стените на цилиндрите се износват неравномерно. Също така при работен режим на буталото мотовилката не отива право надолу , а отива примерно на дясно и пак няма как да се износва равномерно,но пък ако колелата задвижват ДВГ-то то тогава мотовилката ще бута от ляво и нагоре буталото в степен сгъстяване и така вече ще има по-равномерно износване на цилиндрите.Това за празния ход го прочетох май в сервизната книжка, а това другото са си мои разсъждения.
Ако замесиш и Кориолисовото ускорение ще падна от коня!
За колко време и километри смяташ, че ще усетиш ефекта от това износване? Много те моля да отговориш!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
dobatadobrev
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Мнение
от dobatadobrev » 13 Сеп 2010 18:50
Аз съм за слизането на скорост.При слизане 300-500 метра във височина /ако е и колона/ просто няма начин спирачните дискове да не се загреят за зла учас точно тогава ште минеш през локва и плиснеш ли им водица.....? Не питаи зашто ти тръпне педала или колата като спираш.Оправяш радиалното биене ако може и си ОК.Избираи ное е по евтино?
dobatadobrev
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 13 Сеп 2010 19:35
zi_zi_top написа:steel1978 написа:.... някъде прочетох ,че ако работи двигателят на място ,без да да се натоварва стените на цилиндрите се износват неравномерно....
......
За колко време и километри смяташ, че ще усетиш ефекта от това износване? Много те моля да отговориш!
Как за колко....
За '0'км, щото работи на място laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Vimpel
- Мнения: 29
- Регистриран на: 22 Яну 2009 10:38
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 3 пъти
Мнение
от Vimpel » 26 Окт 2011 11:03
Изваждам темата от пепелта biggrin.gif
От скоро карам Авенсис II 1.8 vvti.
На предишните ми коли винаги на по дълъг стръмен път съм си помагал с преминаване на по-ниска предавка.
Сега обаче този номер не става или става, но в много-по малка степен.
Тоест когато превключа на по-ниска предавка колата продължава да се ускорява и не се намаля ефективно скоростта. Принуждавам се да превключа на още по-ниска.
Въпросът ми е на какво се дължи това?
Vimpel
-
slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 26 Окт 2011 11:25
Ами най-просто може да се обясни с по-ниските загуби в двигател/ходова част на съвременните автомобили laugh.gif
Включи си климатика и ще видиш как ще се усили спирачния ефект (без майтап) biggrin.gif
Другата причина - други предавателни числа на трансмисията при по-високоскоростните автомобили...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта