Обслужване Аурис

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 23 Май 2010 13:20

Vesko написа:
slowtraveler написа:Саше, голям анализ си направил, ама явно ти си по-разбирател от производителя....
Я ми кажи как би коментирал следната таблица, изкарана от книжката на производителя (отнася се за един и същ бензинов двигател)....
От тази таблица не разбирам къде е разликата от 5В20 и 5В30 :)
В кинтите.

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 23 Май 2010 19:15

slowtraveler написа:Саше, голям анализ си направил, ама явно ти си по-разбирател от производителя....
Я ми кажи как би коментирал следната таблица, изкарана от книжката на производителя (отнася се за един и същ бензинов двигател)....
Слоу сега не ми се прави конкретен анализ biggrin.gif знам че в тия таблици имат и плюсови градуси но те са пунта-мара biggrin.gif .големите разлики в таблиците са в минусовите темп.експериментирал съм с различни масла.когато второто число е по-ниско мотора работи мнооого по-освободено и спокойно.дори ми е чудно как никой от колегите на които са сменили оригиналното 5/30 с 5/40 не е усетил разлика в шума на мотора.
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 23 Май 2010 22:46

sacho7803 написа:
slowtraveler написа:Саше, голям анализ си направил, ама явно ти си по-разбирател от производителя....
Я ми кажи как би коментирал следната таблица, изкарана от книжката на производителя (отнася се за един и същ бензинов двигател)....
Слоу сега не ми се прави конкретен анализ biggrin.gif знам че в тия таблици имат и плюсови градуси но те са пунта-мара biggrin.gif .големите разлики в таблиците са в минусовите темп.експериментирал съм с различни масла.когато второто число е по-ниско мотора работи мнооого по-освободено и спокойно.дори ми е чудно как никой от колегите на които са сменили оригиналното 5/30 с 5/40 не е усетил разлика в шума на мотора.
Как да не съм я усетил-с масло от Ником е много по шумна,отколкото като я купих нова.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Май 2010 23:59

sacho7803 написа:...експериментирал съм с различни масла.когато второто число е по-ниско мотора работи мнооого по-освободено и спокойно.дори ми е чудно как никой от колегите на които са сменили оригиналното 5/30 с 5/40 не е усетил разлика в шума на мотора.

мисля,че си в грешка нещо. аз също съм експериментирал с различни масла и знаеш ли какво открих- с 5w30 и 5w40 не намирам разлика в работата.с 10w40 стана мазало,мотора почна да работи много шумно,чак клапаните се чуваха.
това твърдение за числото след w-то не съм съгласен.колкото е по-голямо то толкова е по-стабилно маслото при високи температури,т.е. до такава температура не си променя вискозитета.понеже бензиновите мотори развиват по-голяма температура(изгаряне) особено по-високооборотни,с турбо и т.н. изискват непременно w40,50,60.дизелите могат и с w20,30,както и обаче с другите.така мотора има една резерва при екстремни условия.
ще ти дам отново един груб пример:
едно 5w30 масло през лятото при пълна газ на аутобана може да стане на 5w20 или дори 5w10 което може да доведе до недостатъчно смазване и тотална повреда.има много такива случаи както с бенз. така и с дизелови мотори.
за мен 5w40 е при всички случаи за предпочитане пред 5w30 изключение може би зимата. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 26 Май 2010 08:04

Джими,за дизела не знам,но за бензина има разлика-новите мотори изискват клас SM, старите класове не са подходящи- SJ + SL.Това е поради изискването EURO 4.Даже в сервиза да ми лопнат 5W-40,ако не е SM,Двигателя става шумен,особено сутрин.изобщо като сменяте масло на коли след 2004,изискваъте масло - SM/A3/B3/B4-говоря за бензинови мотори.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Май 2010 10:36

nowyaris написа:...новите мотори изискват клас SM, старите класове не са подходящи- SJ + SL.Това е поради изискването EURO 4.Даже в сервиза да ми лопнат 5W-40,ако не е SM,Двигателя става шумен,особено сутрин...
ЕУРО 4/5 няма нищо общо с вискозитета или мазилните свойства на маслото, това са екологични стандарти. Двигателя ти може да стане шумен ако сложиш неподходящо масло, но не и защото маслото дето си сложил 'не отговаря на ЕУРО 4'.
http://www.castrol.com/castrol/extended ... Id=7051188

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 26 Май 2010 19:35

Scott написа:
nowyaris написа:...новите мотори изискват клас SM, старите класове не са подходящи- SJ + SL.Това е поради изискването EURO 4.Даже в сервиза да ми лопнат 5W-40,ако не е SM,Двигателя става шумен,особено сутрин...
ЕУРО 4/5 няма нищо общо с вискозитета или мазилните свойства на маслото, това са екологични стандарти. Двигателя ти може да стане шумен ако сложиш неподходящо масло, но не и защото маслото дето си сложил 'не отговаря на ЕУРО 4'.
http://www.castrol.com/castrol/extended ... Id=7051188
Да бе,Скоти,знам че няма масло Еуро 4,прав си.Сложили са ми масло,обаче,което не отговаря на изискванията на производителя,щом мотора когато е студен е доста шумен.Значи гледах в Русе при официалния представител на Тексако-Хаволин,че 1 л. от маслото за Ярето е към 33 лв.При дилара с горницата-26 лв.А сети се с какво съм в момента?

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 26 Май 2010 20:49

Ох, с наливно си, с какво мислиш че си. Ама че трагедия за едно масло. Карай много, и за три месеца ще си за смяна и тогава си поискай хубаво. Или пък най-добре си купи ново масло и изхвърли това.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

loser
Мнения: 70
Регистриран на: 05 Юли 2009 13:20
Местоположение: София

Мнение от loser » 27 Май 2010 00:29

Здравейте, имам едно питане. Кой е производител на маслата които сипват в оторизираните сервизи под марката Тойота? Аз в моите коли сипвам Yacco. В Хондата щото е по-зла и я тормозя до 9к оборота сипвам Галакси, а в Селиката VX1000 и го сменям на мах. 10000 км. Въпроса ми е такъв, ако си дал 20+к лева за кола, дали ще те катурнат 200лв. да си сменяш маслото по-често, но да си сигурен, че двигателя ти е в перфектна кондиция?
Поздрави

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Май 2010 07:32

TATI написа:Ох, с наливно си, с какво мислиш че си. Ама че трагедия за едно масло. Карай много, и за три месеца ще си за смяна и тогава си поискай хубаво. Или пък най-добре си купи ново масло и изхвърли това.
Избрах другия вариант-карам малко-за 5000 км.нищо няма да и стане-ама дразни!

obelixbg
Мнения: 13
Регистриран на: 28 Юни 2010 15:24

Помощ

Мнение от obelixbg » 28 Юни 2010 15:43

Здравейте на всички имам един въпро реших да спра да храня дилърат на Тойота във Варна защото ми излиза много скъпо и аз самият не знам защо.Изчетох всички теми за Аурис и сега искам да питам нещо колата ми е на 3г и е време да се сменя маслото какво масло и четох за някаква добавка дето ми сложиха предпоследният път била прочиствала системата от старото масло четох някъде ,че маслото е 5W - 40 ULTRA мерси на помогналите sad.gif sad.gif sad.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта