Селика-проблем с охлаждането

Аватар
sskk87
Мнения: 128
Регистриран на: 03 Яну 2008 18:45
Местоположение: Smolyan

Селика-проблем с охлаждането

Мнение от sskk87 » 04 Май 2010 18:54

Здравейте колеги!
Изникна ми много неприятен проблем :help:
Филма е следният:баба селика ми изхвърля водата от разширителния съд,викам си 4е съм издухал гарнитурата,отивам аз да ми направят теста с те4носта дет показва дали надува от гарнитурата-вси4ко е ОК,успокоих се и по4вам да търся другаде проблема.Смених капа4ката на радиатора защото ми се стори 4е не е както трябва,промих цялата водна система заедно с радиатора,оба4е ефект НИКАКЪВ sad.gif Това което ми прави впе4атление е 4е изхвърля водата само когато я карам в обороти,ина4е нямам проблеми.Има и друго:когато спра на място и пусна парното колата си се охлажда сами4ка нищо 4е е изхвърлила към 1,5л. вода.
Сега съм се ориентирал към водната помпа и термостата,НО ако проблема е в тях защо ще загрява само като е в обороти?Ина4е термостата скоро съм го сменял,а и перката винаги се пуска навреме :help: Водната помпа не съм я сменял никога,но ми се иска да съм сигорен 4е проблема е в нея,тогава да я сменя.

bogi555
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Мар 2010 20:46

zdravei

Мнение от bogi555 » 04 Май 2010 19:32

ne iskam da te razo4arovam ma moje da ti e spukan i bloka dano da ne e

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 04 Май 2010 19:58

А как е при високи обороти на дълъг път?

Пробвал ли си я?

Щото почти съм сигурен, че е водна помпа - или перката е заминала, или оста приплъзва при натоварване.

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 05 Май 2010 10:17

Аз го имам същия проблем от повече от година. Сменил съм: датчика на перката, водна помпа, радиатор, капачка иза сега без резултат. Помпата е уж някаква японска и се съмнявам да е била дефектна но е възможно. След празниците ще свалям улера на маслото да го прочистя и да сменя няколко уплатнения покраи него и може да сменя и термостата за да водя дали ще се оправи. Мислел съм си че може и да е от него. При мен обаче се наблюдава и следното, примерно от Пловдив до София с нормално каране 110-120 колата не загрява, но на входа на София радиатора вече е празен.

Ако намериш проблема казваи, а пък ако аз имам някакъв успех ще звънкам.

Поздрави :thumbsup:
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
sskk87
Мнения: 128
Регистриран на: 03 Яну 2008 18:45
Местоположение: Smolyan

Мнение от sskk87 » 05 Май 2010 10:39

Fido Dido написа:А как е при високи обороти на дълъг път?

Пробвал ли си я?

Щото почти съм сигурен, че е водна помпа - или перката е заминала, или оста приплъзва при натоварване.
...ами на дълъг път на високи обороти не съм я пробвал,смисъл такъв проблема с загряването идва когато я карам между 4000-7000 оборота на 1,2 и 3-та скорост.Ако е водна помпа не трябва ли да го прави и на ниски обороти?А дали е възможно да е спукан блок както каза колегата?Как мога да го провера?Възможно ли е да "запича" термостата unsure.gif unsure.gif

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 05 Май 2010 10:50

Ми незнам. Аз се си мисля че няма да е помпата, защото помпата все пак върти и водата през парното. Ако е скапала и не върти, като пуснеш парното в началото ще духне топло и после ще изстине но колата ще си е с висока температура. Ако е термостата, ще почне да тъпче по малко топла вода в радиатора, от самото и разщирение при загряването, но долната част на радиатора ще остане студен, където е и датчика на перката. При мен радиатора си се загрява без проблеми. Замислям се над варианта който Дидо предложи, да преплъзва вала на помпата и от там при висоите обороти да не може да развърти водата като трябва, но моята помпа си е чисто нова. Колкото до блока, аз лично не мога да си го обясня като причина, защото или щеше да ти покаже на балончета или ще омеши водата и маслото в една от двете посоки. Както ти казах по телефона от това което съм ровил, единственото което не съм проверявал е ремъка дали е правилно зацепен и дали си е на меркерите. Това го дават като възможен проблем за прегряването, но ми се струва доста далечен вариант.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 05 Май 2010 11:11

- Dirt, leaves or insects in radiator or condenser

- Hoses, water pump, thermostat housing,
radiator, heater, core plugs or head gasket
leakage

- Thermostat faulty

- Incorrect ignition timing

- Electric cooling system faulty

- Radiator hose plugged or rotten

- Water pump faulty

- Radiator plugged or cap faulty

- Cylinder head or block cracked or water
passage clogged
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Май 2010 13:06

Ако кипва рязко значи си подухва от някъде или губиш херметизация. Ако не виж го този термостат това , че си го сменил преди не знам си колко време не е гаранция за нищо !
Водната помпа може да я провериш много лесно ! Сваляш някой от маркучите на радиатора и палиш или най-добре , като свалиш термостата . Би трябвало да стане всичко във вода biggrin.gif . Виж и ремък нещо дали не приплъзва ( зависи как и къд е зацепена ) .

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 05 Май 2010 14:17

Водната помпа се върти от ангренажа, така че преплъзването отпада. Милсех си друго. За термостата дават че отворено/затворено полужение трябва да има разлика 8 мм. Та мислех си ако термостата не отваря достатъчно няма да пуска достатъчно вода, също така ще се явява и един вид тапа в системата. В понеделник ако остане време ще го сваля моя и ще докладвам за резултата.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 05 Май 2010 21:00

Аз имам две предположения едното е термостата да не отваря докрай (често се случва) както са ви казали по-горе. Другото е че може да е кофти лицето на което ляга уплътнителя на капачката на радиатора. Аз имах голям проблем с това лице което сега е загладено с един фрезер за дърво и обратния ход на дрелката естествено лицето потъна и се наложи да добавя още един уплътнител под капачката :)
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
fiki
Мнения: 42
Регистриран на: 30 Апр 2010 22:35

Мнение от fiki » 05 Май 2010 21:57

пробваи с термостата или перката ако е ел.виж дали се включва изобщо друг вариант е датчика който я управлява да е заминал или да я включва късно

bogi555
Мнения: 22
Регистриран на: 23 Мар 2010 20:46

Мнение от bogi555 » 14 Май 2010 20:19

kolega spodeli kakvo stana s oxlajdaneto ?re6i li problema?

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 14 Май 2010 22:59

Колата е в сервиз цяла седмица, щото и не върви като хората, ама никои неможе да разбере защо. И ся я копан нещо ама не съм я взимал да я пробвам.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта