Двигателна спирачка

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Май 2010 10:32

Така е- когато баща ми ме учеше да карам кола, първото нещо на което ме учеше бе - 'действай бързо, но плавно'....
Който го усети това нещо - няма да има проблема с баланса laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Май 2010 11:13

slowtraveler написа:Така е- когато баща ми ме учеше да карам кола, първото нещо на което ме учеше бе - 'действай бързо, но плавно'....
Който го усети това нещо - няма да има проблема с баланса laugh.gif
Наистина трябва да имаш вътрешно усещане за шофирането. Всеки може да стане шофьор, но добър шофьор ставаш само ако имаш тази дарба по рождение и си я развил.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Май 2010 11:40

...Като цяло е добре нещата да стават плавно, без резки промени на баланса, които да водят до загуба на сцепление...

това е теорията на практика различно по устройство коли как спират
:thumbsup:
пример за сравнение
малка кола с предно и ръчно скорости без АБС (тойота старлет 97ма) и
среден клас комби със симетрично АВД(алл уилл драйв) автоматик с абс (импреза 97)

:whistle:

b_d

Мнение от b_d » 02 Май 2010 13:30

mitoko написа:...Като цяло е добре нещата да стават плавно, без резки промени на баланса, които да водят до загуба на сцепление...

това е теорията на практика различно по устройство коли как спират
:thumbsup:
пример за сравнение
малка кола с предно и ръчно скорости без АБС (тойота старлет 97ма) и
среден клас комби със симетрично АВД(алл уилл драйв) автоматик с абс (импреза 97)

:whistle:
Не мисля, че успявам да разбера какво се опитваш да кажеш.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Май 2010 14:11

Хаха - mitoko, братле, верно, че изказването ти е като на СТРАТЕГА laugh.gif
.....Тоя... оня малкия, и тези двамата..... laugh.gif

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 03 Май 2010 10:36

Fido Dido написа:...
Хайде сега ми говорете за автоматични скорости.....

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Двигателна спирачка

Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 13:47

Dizzle написа:Вреди ли по някакъв начин на двигателя/ск. кутия и автомобила като цяло? Не говоря за от 5-та на 1-ва със 100 а за нормално използване
вреди естествено,че и разхода качва .
ся някой ще побърза да блесне че спирало притока на гориво към дюзите ама да си проучи нещата , щото fuеl cut off се задейства след поне 15-20 секунди след като пуснеш пидала на гъзта .
Друг е въпросът че спирането на скорост и неизключването от скорост е по-безопасният начин на каране .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

петър
Мнения: 188
Регистриран на: 25 Фев 2008 22:47
Местоположение: Стара Загора/Плевен

Мнение от петър » 03 Май 2010 14:03

Аз ползвам едно старо правило,на която предавка катериш на нея и спускаш.Това работи отлично за мен,и конкретно за Шипка при спусканията само на обратните завои се налага намеса и на спирачките.

valen_tin
Мнения: 115
Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54

Мнение от valen_tin » 03 Май 2010 14:29

аз мисля, че никак не е по-добро и по-безопасно спирането с моторна спирачка. Мисля така заради нещото което се казва опит ... като ползваш едно нещо трупаш опит, и това ти се отплаща в ключови моменти. Ето защо аз лично предпочитам да трупам опит с класическата спирачка ;)

освен това като намаляваш с моторна спирачка лъжеш хората зад теб ... тия червените светлинки отзад да не са за украса? Ако зад теб е спортна кола, добре ... ще спре дори да се забави с реакцията ... ами ако е камион ...или по-зле, камион който пести от накладки ....;)

за дългите спускания е ясно, че не се пуска по инерция на 0-ва (макар че за пътища които познаваш добре не намирам нищо нередно и рисковано), но да намаляваш в завоите с моторна спирачка за мен лично си е пълна глупост. Да не говорим че в 99% от случаите ако спазваш нормалните ограничения (50/90/130) можеш със стотици километри да не пипнеш ни дискова ни моторна спирачка ;) ...

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 15:07

Валентинчо , още трябва да покараш бате wink.gif

първо опти явно немаш достатъчно
камионите и автобусите си имат ретардери и си ограничават скороста при спускания всеки божи ден без да им светят "червените светлинки отзад "и тва представи си без да ги блъска никой отзад laugh.gif

второ , когато се шофира, освен спиране има и някой път нужда от ускорение , тоест като си на скорост и ти се наложи да ускориш , просто натискаш пидал на газта. Ако не си на скорост , докато включиш и ускориш ...олюва се скрил в храстите laugh.gif

Тва че се спира по лесно когато си на скорост мисля никой не може да го оспори ...

та така с опита , другият път недей : "според мен 99 % еди си какво" твоите 99 % за някой може да са 1 ...... :thumbsup:
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

valen_tin
Мнения: 115
Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54

Мнение от valen_tin » 03 Май 2010 15:24

ти пък се научи да четеш, защото явно с четенето имаш по-малко опит от колкото с шофирането.

пък и за теб сигурно е 1% ако караш с 40-50 над ограничението, ама то това не е за хвалене

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 15:30

мдаа , едно е да четеш , второ да разбираш , трето е да четеш и разбираш едновременно , писанията на някой ,който има една идея по развито усещане за метафора и асоциация, и не се възприема разбираемо при първосигнален прочит от хора с богат опит wacko.gif :help: laugh.gif wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Мнение от kofarata » 03 Май 2010 15:53

уеуе мауе... стига бе хора, спирането с двигателя и спирачката едновременно е много по-балансирано. Мисля, че именно тази думичка описва най-точно преимуществто на този метод. Който не го усеща това да се помъчи повечко, че в някои ситуации си е направо опасно да се използват само спирачки...
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Двигателна спирачка

Мнение от slowtraveler » 03 Май 2010 15:59

SFINKS написа:....
ся някой ще побърза да блесне че спирало притока на гориво към дюзите ама да си проучи нещата , щото fuеl cut off се задейства след поне 15-20 секунди след като пуснеш пидала на гъзта .
Не си прав колега.....
При бензинките горивото намалява рязко почти до 0 моментално (ламбда сондата започва да реве, че и е богата сместа, защото няма въздух заради затворения дросел, а дюзата е цвъкнала гориво). Ако остане преобогатена смес в катализатора има вероятност от детонация (паткане) в изпускателния тракт, което е пагубно за катализатора.
А напълно спира притока след 2-5 секунди особено ако е на по-високи обороти (над 2500об/мин)....
Поне така бе на Опел Астра (екотек двигател 1.6/16V), Авенсис 3ZZ-FE, и Маздата 2.0....
При по-ниски обороти може въобще да не се включи, или да има хистерезис. На Астрата спираше притока при обороти над 1800об/мин, и изключваше на 1500об/мин. На Авенсиса и на Маздата не съм усещал такъв ясно изразен хистерезис. И включва някъде около 1500об/мин.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 03 Май 2010 16:54

мислиш ли
ако си прав би трябвало да ти харчи колата с поне литър отдолу ако не и повече ако никога не изключваш от скорост и НАВСЯКЪДЕ спираш доколкото е възможно с "моторна спирачка"
Само че няма да се случи точно така , пробвай wink.gif

подаването на гориво намаля безспорно , но не спира напълно всеки път като си вдигнеш крака от газта .
Пробвай да изгасиш колата както си караш на скорост да видиш истинско спиране на горивото wacko.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта