Смяна масло и промивка...
"Видове моторни масла според техният състав и произход.
Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек.
Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини.
Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.
Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например.
Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.
Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях.
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. "
съжалявм, че е е малко дълго.
целия текст:ТУК
Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек.
Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини.
Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.
Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например.
Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.
Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях.
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. "
съжалявм, че е е малко дълго.
целия текст:ТУК
АVENSIS 2.0TD-комби
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти

Няколко пъти се засилвах да обясня тези неща, но ме домързяваше да пиша толкова.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Точни съвети от ТМ Ауто
Та сега да кажа какво стана като отидох в ТМ Ауто. Наистина те промиват с добавка - сложиха я и трака на празен ходи 15 минути... След това източиха маслото и направиха смяната. Има определена разлика маслото първите 120 километра почти не беше почерняло, след това отново си е черно, но си мирише на масло и е ОК според мен. На празен ход при първо запалване е по-тиха. Механика ми каза, че ако зависело от него щял да си сменя маслото на 10-11 хиляди километра "то в България какви лайна зареждаме вместо дизел...!", а за промивката си каза "Повече от добра идея - след нея ако разглобиш двигателя си е направо чист...!" Това е от мен, аз минавам на 10 000 км. смяна и винаги с промивка - това ме убеди вече на 100%
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Пълна глупост !djofi_m написа:".....................................
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. "
.........................................
При положение , че има изписано толкова много все се питам защо трябва да се повтарят неща по безброй пъти ........................
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Точни съвети от ТМ Ауто
С промиване ще караш този ДВГ 6-700 000 км, а без промиване 5-600 000 км. Разбира се, че има смисъл!jumper написа:Та сега да кажа какво стана като отидох в ТМ Ауто. Наистина те промиват с добавка - сложиха я и трака на празен ходи 15 минути... След това източиха маслото и направиха смяната. Има определена разлика маслото първите 120 километра почти не беше почерняло, след това отново си е черно, но си мирише на масло и е ОК според мен. На празен ход при първо запалване е по-тиха. Механика ми каза, че ако зависело от него щял да си сменя маслото на 10-11 хиляди километра "то в България какви лайна зареждаме вместо дизел...!", а за промивката си каза "Повече от добра идея - след нея ако разглобиш двигателя си е направо чист...!" Това е от мен, аз минавам на 10 000 км. смяна и винаги с промивка - това ме убеди вече на 100%
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
За промиването...
Има два варианта - с промивно масло и с добавка. Аз исках с промивно масло на Приста ама в ТМ Ауто не правят... Иначе доста се налага да се търси промивното на Приста и е 5 литра тубата. Тук имаш разход още един маслен филтър+гарнитура, защото източваш старото, слагаш промивното+нов филтър и ганитура и празен ход 10 минути. Сваляш, източваш промивното, слагаш нов филтър и гарнитура, новото масло и си ОК. С добавка процедурата съм я описал, а си направих труда да купя добавката на Тойота - по-скъпа е от другите, ама все пак имах едно на ум - ако е получила марката Тойота - независимо кой я произвежда в Тойота са я одобрили...
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
Извинявам се за тъпия въпрос ама за коя гарнитура става на въпрос? Скоро ми предстои смяна на маслото и до колкото знам ми трябва само масло и маслен филтър, евентуално и въздушен. По въпроса за маслото предлагат ми MOTUL 6100 10W40 - на цена 18 лв/ литъра наливно директно от дистрибутора за Русе. Мислите ли че цената е добра? За сравнение TOYOTA 10W40 5л. 88 лв.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Дифтонг на пробката на картера. Сменява се при всяко развиване на пробката!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
Смених маслото миналата седмица. Преди смяната направих промивка с Приста промивно. Определено имаше смисъл от промивката. За 20 мин. работа на празен ход промивното масло почерня все едно че е карано година. Момчето в сервиза също остана много доволен - за първи път правел промивка с такова масло, иначе само с добавки. Ми вече 500 км. изминати тази сутрин проверих нивото на маслото - едвам успях да разбера до къде е нивото на щеката - маслото почти не се виждаше беше си бистро както когато го наливахме. Определено подкрепям идеята за промиване с това масо а и не е много скъпо - 4л. 16 лв. а стига за почти 2 промивки. Маслото което сложих след промивката е МОТУЛ 6100 ( 10W40). Като покарам ще дам впечатления и от него - дано си струва париците, че 18 лв/л. за полусинтетика не са малко - то има чиста синтетика за горе долу толкова пари ( че може и за малко по- малко).
Последно промяна от krasikalchev на 02 Май 2010 08:51, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
Маслен филтър предлагат няколко модела на различни производтели, аз си избрах на BOSCH ( Made in RSA - ЮАР) за 11 лв. но можеше и MAHLE ( 12 лв оригинален австрийски) , FILTRON ( около 8 лв.) или още някаква друга марка. Дифтунга си купуваш от НИККОМ Русе - 2 лв. - за всички модели TOYOTA била абсолютно еднаква.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта