-
tashhash
- Мнения: 13
- Регистриран на: 19 Мар 2010 11:19
- Местоположение: Казанлък
Мнение
от tashhash » 27 Мар 2010 22:33
Здравейте колеги ! От една седмица съм Горд собственик на RAV4 96г. автоматик дълга база - англичанка.
Мисля да сменя маслото на ск.кутия ,но не мога да рабера дали става друга марка освен препоръчаното от Toyota - "Toyota automatic transaxle tupe T ". Освен това в представителството на Toyota ми казват че кутията събира 3.3L. а в книжката(Owner's Manual) пише че събира 7 L.
Освен това ,трябва ли да сменя и филтъра ? Имам пълна сервизна история откак е станала кола и намерих в нея че е сменено маслото и филтъра преди 35 хил.км.
Ще бъда благодарен за съвети !

tashhash
-
tashhash
- Мнения: 13
- Регистриран на: 19 Мар 2010 11:19
- Местоположение: Казанлък
Мнение
от tashhash » 27 Апр 2010 16:27
Никой ли не си е сменял маслото на автоматика ?

tashhash
-
djoni
- Мнения: 47
- Регистриран на: 09 Сеп 2008 20:34
- Местоположение: Ихтиман
Мнение
от djoni » 27 Апр 2010 18:17
Ако кутията ти е с външен филтър, както е на двигателя сменяй го и него. Ако е с вътрешен мисля, че не е задължително, но е добре да се смени. Няма проблем и с друго масло стига да не е някое менте. Доста от маслото остава вътре по скоростите, в радиатора и по тръбите до него, но чак пък 3 литра и 700 грама...

Моля ако съм сгрешил някъде, някой да ме поправи.

'85 Toyota Corolla/AE80; 1.3 2A/
'07 Toyota Prius
'03 Toyota Corolla/Е12; 3ZZ-FE/
djoni
-
Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Xeku » 27 Апр 2010 19:28
Ако маслото се източи през пробката, ще изтече около половината, ако се свали и картера за смяна на филтъра, може да се събере още около литър. Данните ти за 7-те литра са при абсолютно празна кутия (нова, или ремонтирана).
Xeku
-
мехаННика
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Мнение
от мехаННика » 28 Апр 2010 01:36
Човек,ако няма проблеми със скор. кутия не пипай нищо.Прочети още в owners manual за маслото на автоматика.
мехаННика
-
ALTEZZA
- Мнения: 3672
- Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
- Местоположение: Chicago
Мнение
от ALTEZZA » 28 Апр 2010 07:58
az bih polzval Toyota maslo T-IV i ne bih si pravil eksperimenti s kakvoto i da bilo drugo. predpolagam che e 4WD(inache bi bilo Dextron masloto). ne znam kakav filtar sa bili smeniali, shtot Toyota niamat filtri na avtomatichnite transmisii(imat niakva telelna cedka, ma tia ne se smenia). tova kolko maslo pobira transmisiita i tova kolko izticha kat go iztochish sa dve mnogo razlichni cifri. po goliamata chast ot masloto ostava v turbinata(torque converter) i niama kak da go iztochish(osven ako ne polzvash mashina det smenia do kat masloto se razvarta(flush)
->
ALTEZZA
-
krasy7
- Мнения: 17
- Регистриран на: 06 Авг 2009 15:18
- Местоположение: Варна
Мнение
от krasy7 » 28 Апр 2010 10:03
Аз съм с кутия U241E, която мисля също се монтира и на RAV4. В сервизната документация е фиксиран период за смяна на "маслото" (което всъшност по-скоро е хидравлична течност) 90к км. Според мен има много голяма разлика при първо сменяне на 90к и всяко последващо, защото както са споменали колегите при демонтаж на картерния капак може да се смени около 50% от цялото количество. Логично е втората смяна да бъде 45к км след първата. Всичко това важи за не особено натоварване на автомобила и кутията. Качеството на течността приблизително може да се определи по нейния цвят и миризма. Новата течност е с малиновочервен цвят. Ако цветът е почти черен и има миризма на изгоряло смяната е повече от наложителна. До колкото съм чел по форумите в USA я сменят заедно със маслото на мотора (но цените там са коренно различни).
Та в общи линии:
- ако е започнало сериозно да потъмнява - сменяй (или изчакай още 10к км)
- определи точния вид течност - Т-III и T-IV мисля бяха несъвместими; на щеката трябва да пише
- определено със смяна на филтъра - тогава при демонтажа на картерния капак се инспектира утайката и наличието на стружки по магнитите
- много важно е нивото да бъде в посочените граници, особено при топъл работещ мотор; по-ниското или по-високо ниво водят до разпенване на течността
- препоръчвам след смяната откачане клемите на акумулатора, така копма на кутията ще започне да се самообучава с новата течност
Ако се интересуваш на ЛС мога да споделя от къде купих течност (за да не прозвучи като реклама).
В общи линии мисля, че това са основните неща, съжалявам ако съм отегчил някого с дългия пост.
Toyota Avensis 2.0L 2004
krasy7
-
tashhash
- Мнения: 13
- Регистриран на: 19 Мар 2010 11:19
- Местоположение: Казанлък
Мнение
от tashhash » 28 Апр 2010 16:10
" krasy7 " имаш ЛС

tashhash
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта