Уффф, to4niq, почна да ме уморяваш да ти кажа, брат....
главината (axle hub) е частта, за която се хваща джантата. След главината има лагер, след което вече е стойката на която е хванат спирачния апарат, амортисьор или носачи и т.н....
Сам разбираш, че контактната площ на ролките/сферите в лагера е много малка, а топлината се предава точно през тази контактна площ или през флуиди (въздух, масло и т.н.)...
Та все едно да казваш, че супорта се охлажда през амортисьора (щото особено на макферсъна, термично супорта е много по-близо до него, защото е хванато на същото 'желязо', отколкото до джантата).
П.С. Спирачния апарат е оня чарк, който държи накладките 3310, а главината е 33-091 на тази схема на окачването на моя модел...
П.П.С. не обичам дизелите - моята е 2.0 бензинка
П.П.П.С по принцип ако се загледате в смъкната джанта, ще видите, че контактната площ с главината съвсем не е толкова голяма, колкото изглежда...
лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
- Прикачени файлове
-
- new-2.JPG (67.31 KiB) Преглеждано 2499 пъти
Последно промяна от slowtraveler на 25 Апр 2010 16:54, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler написа:Уффф, to4niq, почна да ме уморяваш да ти кажа, брат....
главината (axle hub) е частта, за която се хваща джантата. След главината има лагер, след което вече е стойката на която е хванат спирачния апарат, амортисьор или носачи и т.н....
Та все едно да казваш, че супорта се охлажда през амортисьора (щото особено на макферсъна, термично супорта е много по-близо до него, защото е хванато на същото 'желязо', отколкото до джантата).
П.С. Спирачния апарат е оня чарк, който държи накладките 3310, а главината е 33-091 на тази схема на окачването на моя модел...
П.П.С. не обичам дизелите - моята е 2.0 бензинка
ми то се вижда че супорта е хванат за главината(това е нещото в и на което лежи лагера ) болтовете или гаиките свързват джантата (минаваики през диска) и главината
имаи в предвид че в деиствителност не са така подредени (малката(мъжката) главина е зад диска на нея е надянат лагеря,които пък е надянат в голямата(женска)главина ,тук е дадено така за да се виждат детаилите
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Ще се охлади само болния ти мозък колега! Що не патентоваш алуминиеви радиоатори за спирачни дискове, щото във Формула1 не са се сетили още да ги ладят през джантите и ползват некви въздухозаборници завалиите....Това е щото 100% нямат некой технически гении от сусорлево с основно образование да ги светне на тънкостите в занаята....to4niq написа:...
Добре де , при еднакви обстоятелства ,с алминиева джанта по бързо ще се охлади всичко което е директно свързано с нея- като главина,супорт,лагери и така течноста която е в супорта (а именно тя там се загрява)-няма да прегрее

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Здравейте всички колеги имащи отношение към тази тема,въпреки че сашо си е закупил каквото му е трябвало ще се опитам да отговоря обективно на ЗАГЛАВИЕТО . Основното предимство на летите е че можеш да постигнеш много добра устоичивост на автомобила при скорост над 180км нагоре ,а именно да избереш подходящо съчетание на гума джанта ,колкото по бясно карате толкова по голяма и широка джанта и по ниска и широка гума.Тук недостатъка е твърдата возия и вероятноста от прецакани гума или джанта.Но за маниаците си струва риска ,защото при висока скорост са по устоичиви.Ако искате да постигнете такъв ефект и трябва да купите джанта примерно 18 цола 9джи ет 38,то вероятноста да не се предлага като железна е доста голяма.С една дума ако колата ви не развива голяма скорост или не сте любител на високите скорости няма да можете да оцените истинския ефект на голямата и широка алминиева джанта.Другите предимства са че алминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки.Хубавите модели са по леки,доста по красиви са.По дълго издържат на корозия .Недостатъците са че са скъпи и когато се прецакат боли много.Не стават за лоши пътъща.Ще се отклоня от заглавието на темата за да уточня някои предположения на участниците тук.Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.Тя предпазва гадната свръзка която се получава при окисляване на алминия и ръждасване на главината,затова е пласмасова или бакелитова и да служи като управка на маисторите при монтаж и демонтаж.Защо гаики а не болтове-японеца и тук проявява своите предимства пред европееца.По удобно е да сложиш гумата на нещо докато я стегнеш.Късането става и при болтове,когато сервиза работи с непрофесионален гаиковърт,които няма поне 4 степени на затягане (всяка степен отговаря на определени килонютони е точната дума)И наи гадното е когато някои е затегнал джантите ви прекалено много -до степен на разтягане на шпилката или болта а друг маистор трябва да ги отвива и те се скъсат при него.започва много глупаво оправдание че метала бил калпав че на този модел така се случвало често и т.н.Защо два комплекта джанти трябва да имаме ,тук на всички им е ясно ,защото вероятноста да прецакаме ниска гума и скъпа хубава джанта е много по голяма,пък и зимата е по добре по висока гума на по малка джанта за да вози по меко и да не се разбива ходовата част,зимата рядко някои си позволява да кара с повече от 180км,защото колкото и да са маркови гумите нямат добро сцепление при ниска температура.P.S японеца знае че връзката между гаика и шпилка направени от вид стомана ще идържат повече от същия болт но завит в чугунен барабан .Хубаво е да имате и два комплекта гаики или болтове защото има случаи въпреки че стават за лети джанти да са наранени от стоманените ви и да излъжат дори професионален гаиковърт и да не се затегнат достатъчно,коети е доста опасно,може да прецакат и конуса на алминиевата ви джанта.
Останете си със здраве.
Останете си със здраве.
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Ако по време на състезание можех да си охлаждам спирачките с джанти, щях да го патентовам. Първо преди това обаче щяха да се стопят гумите ... laugh.gifto4niq написа:Другите предимства са че алминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки
Има някакъв трансфер на топлина през главината към джантата, но е толкова нищожен, че няма смисъл да се споменава ...
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Спирачният апарат е захванат за супорта с две болчета 8 мм. Супорта е хванат за шенкела, в който се набива лагера, а в него се набива главината. При наличието на висока температура, се слагат вентилирани дискове, като ламаринения щит действа като въздухозаборник точно за охлаждане.
На някои коли се монтират допълнителни заборници за охлаждане.
Ако джантата се загрява така, че е трудно да се пипне, има проблем - по всяка вероятност апарата е блокирал. За охлаждане през джантата е неуместно да се говори, защото греста на лагера става на чорба от високата температура и отива на кино.
Някои джанти са конструирани така, че да насочват въздушна струя към диска.
На някои коли се монтират допълнителни заборници за охлаждане.
Ако джантата се загрява така, че е трудно да се пипне, има проблем - по всяка вероятност апарата е блокирал. За охлаждане през джантата е неуместно да се говори, защото греста на лагера става на чорба от високата температура и отива на кино.
Някои джанти са конструирани така, че да насочват въздушна струя към диска.
Централната втулка е за центриране на джантата, болтовете за замо за закрепване.to4niq написа:Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.
До сега не съм видял автомобил със завит болт в чугунен барабан.to4niq написа:същия болт но завит в чугунен барабан .
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта