въпрос за Ампери ..?
въпрос за Ампери ..?
здравейте,
вълнувам се от това колко ампера бих могъл да ползвам в движение (като за дълъг път), без проблеми от сорта на недозареждане, претоварване на бушон или алтернатор и т.н. ...
1. директно от алтернатора
2. от извода за запалка (предпочитам, че по-лесно)
количката е Карина комби 1.6 бензин. В книжката пише че алтернатора е 70 ампера, обаче, не ми е ясно каква част бих могъл да използвам (10 - 20 - 30? )
вълнувам се от това колко ампера бих могъл да ползвам в движение (като за дълъг път), без проблеми от сорта на недозареждане, претоварване на бушон или алтернатор и т.н. ...
1. директно от алтернатора
2. от извода за запалка (предпочитам, че по-лесно)
количката е Карина комби 1.6 бензин. В книжката пише че алтернатора е 70 ампера, обаче, не ми е ясно каква част бих могъл да използвам (10 - 20 - 30? )
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Ако искаш да си изгориш ел.инсталацията си сложи и бушон 50А .
За да се сложи бушон 10А , това означава че кабелите които са пуснати до запалката ще издържат натоварването , няма да загреят а от там и няма да се стопи изолацията на проводниците и по ел. инсталацията няма да има никакви щети. А бушона винаги се слага по малък за да стане най уязвимата точка в случай на късо съединение. Ако искаш да имаш на дадена точка повече ток си пусни нови кабели от акомулатора , като след клемата на акомулатора си сложи бущон със съответния ампераж, съобрази дебелината на проводниците и изолация , другото с което да се съобразиш е температурата на двигателя - съответно и изолацията да издържа на по висока температура
За да се сложи бушон 10А , това означава че кабелите които са пуснати до запалката ще издържат натоварването , няма да загреят а от там и няма да се стопи изолацията на проводниците и по ел. инсталацията няма да има никакви щети. А бушона винаги се слага по малък за да стане най уязвимата точка в случай на късо съединение. Ако искаш да имаш на дадена точка повече ток си пусни нови кабели от акомулатора , като след клемата на акомулатора си сложи бущон със съответния ампераж, съобрази дебелината на проводниците и изолация , другото с което да се съобразиш е температурата на двигателя - съответно и изолацията да издържа на по висока температура

Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006
мерси ... не искам да изгоря нищо, за това питам.tntony написа:Ако искаш да си изгориш ел.инсталацията си сложи и бушон 50А .
За да се сложи бушон 10А , това означава че кабелите които са пуснати до запалката ще издържат натоварването , няма да загреят а от там и няма да се стопи изолацията на проводниците и по ел. инсталацията няма да има никакви щети. А бушона винаги се слага по малък за да стане най уязвимата точка в случай на късо съединение. Ако искаш да имаш на дадена точка повече ток си пусни нови кабели от акомулатора , като след клемата на акомулатора си сложи бущон със съответния ампераж, съобрази дебелината на проводниците и изолация , другото с което да се съобразиш е температурата на двигателя - съответно и изолацията да издържа на по висока температура
значи или се вмествам в 10 ампера или пускам нови кабели ...
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Имай предвид, че дори и да пуснеш нови кабели, самата инсталация е изчислена за такъв товар...
Т.е. ако слагаш нещо мощно, то трябва да сложиш по-мощен алтернатор, защото иначе може да почне да ти пада акумулатора...
Ако ремъка ти е V-образен, едва ли ще можеш да сложиш по-мощен алтернатор - или няма да се завърти, или ще скапва ремъка много бързо.
Най-добре се посъветвай с някой, който монтира мощни аудиоуредби - може да ти даде свестен съвет...
Но погледни практично на въпроса - дали е нужно това устройство, и кое ти е по-належащо - например супермощна музика, или вървяща кола...
При мен е идвал един юнак (тип мутра), който ми ревеше, че акумулатора му падал за 15 минути. Ами той сложил радиотелефон с обхват 100км (сигурно поне 350 вата) - как да не падне акумулатора...
Т.е. ако слагаш нещо мощно, то трябва да сложиш по-мощен алтернатор, защото иначе може да почне да ти пада акумулатора...
Ако ремъка ти е V-образен, едва ли ще можеш да сложиш по-мощен алтернатор - или няма да се завърти, или ще скапва ремъка много бързо.
Най-добре се посъветвай с някой, който монтира мощни аудиоуредби - може да ти даде свестен съвет...
Но погледни практично на въпроса - дали е нужно това устройство, и кое ти е по-належащо - например супермощна музика, или вървяща кола...
При мен е идвал един юнак (тип мутра), който ми ревеше, че акумулатора му падал за 15 минути. Ами той сложил радиотелефон с обхват 100км (сигурно поне 350 вата) - как да не падне акумулатора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Спокойно можеш да си цокаш до към 30А но задължително с отделна инсталация и задължително в движение с поне 2500 оборота . Имай предвид , че алтернатора може да е 70А но е трифазен ! , което в повечето случай означава по 30А на диод . Може да намериш и по-яки алетрантори до към 150-180А от разни дизели и тн .
Лесно може да си тестваш системата , като сложиш един волтметър и наблюдаваш показанията му по време на работа на товара . Ако напрежението не пада с времето значи си ок . Ако в началото е 14,5 а след 30 мин плавно пада надолу значи зориш системата .
Другото , което трябва да имаш предвид , че ако назориш много акумулатора или е калпав , постоянното напрежение пада и започват да се наблюдават доста силни променливотокови съставки в захранването . Иначе казано захранването от постоянно става импулсно , като импулсите моменто могат да достигнат доста големи стойности .
Лесно може да си тестваш системата , като сложиш един волтметър и наблюдаваш показанията му по време на работа на товара . Ако напрежението не пада с времето значи си ок . Ако в началото е 14,5 а след 30 мин плавно пада надолу значи зориш системата .
Другото , което трябва да имаш предвид , че ако назориш много акумулатора или е калпав , постоянното напрежение пада и започват да се наблюдават доста силни променливотокови съставки в захранването . Иначе казано захранването от постоянно става импулсно , като импулсите моменто могат да достигнат доста големи стойности .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ни са ибавай и не се прави на дръж ми шапката !
При достатъчно мощни консуматори се получават големи инфекций .
Докато акумулатора държи някакво напрежение няма проблеми но когато падне под 10 волта регулатора ( дали реле или импулсен за бръшлес алтернаторите ) пуска алтернатора на максимум и тогава за интервала от време обикновенно половин ( или може би една трета ???) фаза целия ток тече през един диод . Пиковете в този момент могат да достигнат стотици волтове . Съответно и тока през диода става огромен . Също така във времето от следващата половина на фазата той се покрива от половин фаза на другия диод ( много грубо казано ) . Честно казано не съм сигурен , че има интервал от време в който работят и трите диода . Все пак трифазните вериги никога не са ми били сила laugh.gif а сега ме мързи да търся графики през колко градуса се застъпват фазите при алтернаторите . Точно това е и причината при даване на ток на закъсал авотмобил понякога да горят диоди на този дето дава ток . Особенно ако акумулатора му не е читав . Също така за това е много лошо да се кара със скапан акумулатор или въобще без него . Тогава реално захранваме електрическата с-ма с еднополярен импулсен ток с размах до 100-200 волта . И е много възможно всичко , което е с електронно управление да изгори .
Ако имахме монофазен генератор пак нямаше да можем да консумираме постоянен ток 70А но нямаше да ни горят диодите ! Иначе пиковете и падовете ще си ги имаме пак .
Точно за това и му казах да пробва с неговия консуматор ако акумулатора не пада по време на движение значи няма проблеми . Но почне ли да не зарежда става лошо .
При достатъчно мощни консуматори се получават големи инфекций .
Докато акумулатора държи някакво напрежение няма проблеми но когато падне под 10 волта регулатора ( дали реле или импулсен за бръшлес алтернаторите ) пуска алтернатора на максимум и тогава за интервала от време обикновенно половин ( или може би една трета ???) фаза целия ток тече през един диод . Пиковете в този момент могат да достигнат стотици волтове . Съответно и тока през диода става огромен . Също така във времето от следващата половина на фазата той се покрива от половин фаза на другия диод ( много грубо казано ) . Честно казано не съм сигурен , че има интервал от време в който работят и трите диода . Все пак трифазните вериги никога не са ми били сила laugh.gif а сега ме мързи да търся графики през колко градуса се застъпват фазите при алтернаторите . Точно това е и причината при даване на ток на закъсал авотмобил понякога да горят диоди на този дето дава ток . Особенно ако акумулатора му не е читав . Също така за това е много лошо да се кара със скапан акумулатор или въобще без него . Тогава реално захранваме електрическата с-ма с еднополярен импулсен ток с размах до 100-200 волта . И е много възможно всичко , което е с електронно управление да изгори .
Ако имахме монофазен генератор пак нямаше да можем да консумираме постоянен ток 70А но нямаше да ни горят диодите ! Иначе пиковете и падовете ще си ги имаме пак .
Точно за това и му казах да пробва с неговия консуматор ако акумулатора не пада по време на движение значи няма проблеми . Но почне ли да не зарежда става лошо .
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Bass_man, доколкото си спомням от Основи на Електротехниката, трифазния изправител има доста по-малко пикове в токовете, а и диодите са по-малко натоварени, защото отделните фази се припокриват

Иначе за калпавия акумулатор си прав...
А свръхнапрежението при откачен акумулатор се получава заради спецификата на алтернатора и стабилизатора му...
24V алтернатор спокойно даваше 70-80В при откачен акумулатор, и всичката електроника гореше (и лампите, ако имаше някоя оставена включена )
laugh.gif


Иначе за калпавия акумулатор си прав...
А свръхнапрежението при откачен акумулатор се получава заради спецификата на алтернатора и стабилизатора му...
24V алтернатор спокойно даваше 70-80В при откачен акумулатор, и всичката електроника гореше (и лампите, ако имаше някоя оставена включена )
laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Пиковете са по-малко но имаш достатъчо време през , което работи само един диод . А и диодите наиситна са по-малко натоварени защото през всеки един минава една трета обаче е важно как консумираме мощността . Ако имаме тотал 75А грубо генератора дава три фази по 25 А . И ако имаме консуматор по 25А на фаза няма нищо страшно . Най-готино става с траф от 3 фази към една . Обаче в нашия случай такова нещо не се получава . Имаме директно изправител и алтернатор , който се води 75А +14,5V .
В повечето случай първото нещо , което гори са диодите защото обикновенно те са по 25-30А за 75А алтернатор. А в случайте в , които се излъжат да сложат малко по-мощни диоди заминават намотките . След , като разбира се погреят известно време .
Ти казваш "стабилизатора" ама то реално в случая стабилизатор няма . Имаш изправител и реле , което управлява зареждането . Или някакъв ШИМ , който малко по-финно управлява зареждането .
Поради тези причини разглеждането само на алтернатора или акумулатора , като отделни системи не е коректно . Алтернатора може да функционира правилно само ако има изправен акумулатор свързан към него и обратното . И всяка вариация на тази тема може да доведе до излизане от строя на всичката електроника в модерния автомобил .
Даже има десетки случай в България при френски автомобили с привидно работещ и палещ безпроблемно акумулатор да се случват такива аномалии , че чак не можеш да повярваш . И след случайна смяна на батерията нещата си кротват .
А рекорда , който аз съм виждал при 14V як алтернатор е към 180 волта пикове .
В повечето случай първото нещо , което гори са диодите защото обикновенно те са по 25-30А за 75А алтернатор. А в случайте в , които се излъжат да сложат малко по-мощни диоди заминават намотките . След , като разбира се погреят известно време .
Ти казваш "стабилизатора" ама то реално в случая стабилизатор няма . Имаш изправител и реле , което управлява зареждането . Или някакъв ШИМ , който малко по-финно управлява зареждането .
Поради тези причини разглеждането само на алтернатора или акумулатора , като отделни системи не е коректно . Алтернатора може да функционира правилно само ако има изправен акумулатор свързан към него и обратното . И всяка вариация на тази тема може да доведе до излизане от строя на всичката електроника в модерния автомобил .
Даже има десетки случай в България при френски автомобили с привидно работещ и палещ безпроблемно акумулатор да се случват такива аномалии , че чак не можеш да повярваш . И след случайна смяна на батерията нещата си кротват .
А рекорда , който аз съм виждал при 14V як алтернатор е към 180 волта пикове .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Що не земеш да спреш с тези приказки от 'хиляда и една нощ'. Ако при Ладите с контактните РЕЛЕ-регулатори са ставали такива сакътлъци, в съвременните автомобилни генератори, при положение че всичко е изправно, пренапреженията са минимални дори и при скапан акумулатор. Системата е затворена с бърза обратна връзка по напрежение и регулирането е в граници дори само с минимална консумация от 2-3 ампера. И кви са тези фази, фазови консуматори и т.н. - автомобилната система е постояннотокова.Bass_Man написа:...
А относно диодите, главната причина те да горят при 'подаване на ток' от един автомобил на друг е неправилното свързване плюс към минус. Тогава тока е от порядъка на стотици ампери. 50-75 ампера импулси се понасят с лекота от 25А диод. Всъщност ако погледнеш диаграмата, която Слоу е дал и приемем че общия ток е 75А, всеки диод понася 75А за една трета от периода. Погледни характеристиките на един такъв диод по-долу - 400А пик за 8.3 мсек.
http://www.dacotronic.com/dttc/s1.html
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Скоти батенце , аз лично колкото алтернатори и акумулатори съм виждал скапани надали има някой друг ! Та за приказките ходи ги разказвай ти на някой друг .
Като започнеш да захранваш нещо по-мощно от касетофона си в колата пак ще си говорим . А между другото може да покараш малко без акумулатор да видим тази обратна връзка какво ще направи biggrin.gif .

Като започнеш да захранваш нещо по-мощно от касетофона си в колата пак ще си говорим . А между другото може да покараш малко без акумулатор да видим тази обратна връзка какво ще направи biggrin.gif .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Едната от работите ми беше такава, че прекарвах по 6-7 часа на ден в автомобил с постоянно работещи консуматори от порядъка на 300-400 Вата - 2-3 лаптопа, измервателна и навигационна апаратура, всичко захранено от инветор 12-240В. Постоянен ток, черпен от акумулатора около 35А. При условие, че двигателя работи - никакъв проблем. Колата не беше Тойота, ако има значениеBass_Man написа:...Като започнеш да захранваш нещо по-мощно от касетофона си в колата пак ще си говорим . А между другото може да покараш малко без акумулатор да видим тази обратна връзка какво ще направи...

А също съм пробвал без акумулатор - като почнеш от Москвич 2140 преди 20-ина години та допреди няколко месеца, когато си купих последната кола и акумулатора и беше меко казано празна пластмасова кутия - мерил съм напрежението - не мръдна от 14.6В.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Оги и 9 госта