
Вероятен теч от компресора на климатика.
Вероятен теч от компресора на климатика.
Интересува ме дали в компресора на климатика има някаква смазваща течност, защото видях събрала се капка отдолу с почти прозрачен цвят гъста при размазване и с почти леко доловим мирис, който не мога да определя на какво подобява. Възможно ли е при обратно завърнате на шайбата /след скъсване на ремък и завиването му околу шайбата на коляновия вал/ да се появи такъв теч и до какво води това като последствия. 

- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
В компресора освен фреон има и масло, подобно на моторното в двигателя. И фреона е малко мазен, но като чета, по-скоро е масалце. Няма невъзможни неща, но трябва да се прегледа по-обстойно, да забършеш мястото и ако пак появи нова капка - явно е теч. Ако загуби повече от допустимото масло, а то не е огромно количество като цяло, ще строшиш компресора тотално и най-вероятно необратимо. Затова ще е добре да го провериш по-обстойно, защото дребен ремонт може да ти спести големи пари после 

nai veroiatnoe te4 ot kompresora,hubavo e da vzemesh merki,zashtoto ako ostane bez maslo shte blokira i togava nov trebva,a ina4e se smenia edno uplatnenie i edno uplatnenie na osta,imah sashtiia problem i zaedno s masloto mi izti4ashe i freona,no sled remont sega na prolet si imam klimatik 

Toyota Avensis 98, 7A-FE
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)
В домашни условия могат да се сменят уплътненията на компресора, но си е работа. После някой трябва да го напълни. А иначе за работата на климатика, ми щом има теч на масло в повечето случаи и фреона се губи, а паде ли под определено налягане компресора изобщо неще да се включи.DJordans написа:Предполагам, че в домашни условия няма да стане смяната на уплътненията. Някакви препоръки за качествен сервиз на автоклиматици в региона на Хасково или Ст.Загора.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Съгласен съм с mafiota...
Ако видиш следа от масло, то фреона би трябвало да е избягал, и съответно компресора да не включва въобще (по датчици на налягане).
Маслото не стои в компресора, а е смесено с фреона и компресора го разхожда из цялата система. Но следа се вижда там, където има пропуск на фреон.
Ако фреона все още не е избягал съвсем, то наистина е добре да се обърнеш към сервиз, защото те ще съберат останалия фреон и масло, след което ще ти калкулирал само добавката..
(знаейки цената на фреона, винаги ми е било чудно как сервизите за автоклиматици се опитваха да вземат за 500-800гр фреон по 50-80лв....)
Ако видиш следа от масло, то фреона би трябвало да е избягал, и съответно компресора да не включва въобще (по датчици на налягане).
Маслото не стои в компресора, а е смесено с фреона и компресора го разхожда из цялата система. Но следа се вижда там, където има пропуск на фреон.
Ако фреона все още не е избягал съвсем, то наистина е добре да се обърнеш към сервиз, защото те ще съберат останалия фреон и масло, след което ще ти калкулирал само добавката..
(знаейки цената на фреона, винаги ми е било чудно как сервизите за автоклиматици се опитваха да вземат за 500-800гр фреон по 50-80лв....)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта