Вероятен теч от компресора на климатика.

DJordans
Мнения: 21
Регистриран на: 09 Сеп 2008 15:55
Местоположение: Dimitrovgrad

Вероятен теч от компресора на климатика.

Мнение от DJordans » 27 Мар 2010 21:15

Интересува ме дали в компресора на климатика има някаква смазваща течност, защото видях събрала се капка отдолу с почти прозрачен цвят гъста при размазване и с почти леко доловим мирис, който не мога да определя на какво подобява. Възможно ли е при обратно завърнате на шайбата /след скъсване на ремък и завиването му околу шайбата на коляновия вал/ да се появи такъв теч и до какво води това като последствия. :help:
Изображение
Toyota Corolla AE111 1,6i 16V - 1998

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 28 Мар 2010 01:05

В компресора освен фреон има и масло, подобно на моторното в двигателя. И фреона е малко мазен, но като чета, по-скоро е масалце. Няма невъзможни неща, но трябва да се прегледа по-обстойно, да забършеш мястото и ако пак появи нова капка - явно е теч. Ако загуби повече от допустимото масло, а то не е огромно количество като цяло, ще строшиш компресора тотално и най-вероятно необратимо. Затова ще е добре да го провериш по-обстойно, защото дребен ремонт може да ти спести големи пари после :thumbsup:

DJordans
Мнения: 21
Регистриран на: 09 Сеп 2008 15:55
Местоположение: Dimitrovgrad

Мнение от DJordans » 28 Мар 2010 08:36

Благодаря зя съвета и аз на там съм се насочил. Днес ще огледам отново за теча след като вчера почистих мястото.
Изображение
Toyota Corolla AE111 1,6i 16V - 1998

Аватар
sveto2000
Мнения: 90
Регистриран на: 08 Ное 2007 13:25

Мнение от sveto2000 » 31 Мар 2010 21:14

nai veroiatnoe te4 ot kompresora,hubavo e da vzemesh merki,zashtoto ako ostane bez maslo shte blokira i togava nov trebva,a ina4e se smenia edno uplatnenie i edno uplatnenie na osta,imah sashtiia problem i zaedno s masloto mi izti4ashe i freona,no sled remont sega na prolet si imam klimatik :whistle:
Toyota Avensis 98, 7A-FE
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)

DJordans
Мнения: 21
Регистриран на: 09 Сеп 2008 15:55
Местоположение: Dimitrovgrad

Мнение от DJordans » 31 Мар 2010 23:59

Предполагам, че в домашни условия няма да стане смяната на уплътненията. Някакви препоръки за качествен сервиз на автоклиматици в региона на Хасково или Ст.Загора.
Изображение
Toyota Corolla AE111 1,6i 16V - 1998

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 02 Апр 2010 08:53

DJordans написа:Предполагам, че в домашни условия няма да стане смяната на уплътненията. Някакви препоръки за качествен сервиз на автоклиматици в региона на Хасково или Ст.Загора.
В домашни условия могат да се сменят уплътненията на компресора, но си е работа. После някой трябва да го напълни. А иначе за работата на климатика, ми щом има теч на масло в повечето случаи и фреона се губи, а паде ли под определено налягане компресора изобщо неще да се включи.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Апр 2010 09:26

Съгласен съм с mafiota...
Ако видиш следа от масло, то фреона би трябвало да е избягал, и съответно компресора да не включва въобще (по датчици на налягане).
Маслото не стои в компресора, а е смесено с фреона и компресора го разхожда из цялата система. Но следа се вижда там, където има пропуск на фреон.
Ако фреона все още не е избягал съвсем, то наистина е добре да се обърнеш към сервиз, защото те ще съберат останалия фреон и масло, след което ще ти калкулирал само добавката..
(знаейки цената на фреона, винаги ми е било чудно как сервизите за автоклиматици се опитваха да вземат за 500-800гр фреон по 50-80лв....)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 02 Апр 2010 18:48

обикновенно клима-майсторите слагат в системата и фосфорираща добавка, така че ако има и други течове на фреон (не е задължително да е омаслено) с очила и спец. лампа се вижда всичко.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта