мехаННика написа:На някои нови модели мисля че има някаква възможност за регулиране вътре в купето,но това няма връзка с проблема за който става дума.Ако мислиш да ме застреляш с теории от нета ОК, но чисто практически това не се пипа никога.
Колега, смятам, че това е 'творческа дискусия' и не смятам да оборвам никого на теория
Просто съм имал случай със самоволно изключване от 'крайна' скорост - тези скорости, при които лоста е най-отдалечен от неутрално положение.
И доста хора ме убеждаваха, че проблема е в скоростната кутия, а дефакто лоста (ръчката, която държиш), поради появили се луфтове (а може и заради проседнал тампон на двигателя) бе започнала да опира в механичния ограничител на купето - лоста вече е в крайно положение, а привода към скоростната кутия не е включил дадената скорост докрай....
Една проста центровка на привода от този лост към ск.кутия ми реши проблема (при мен проблема бе с изплюване на 2-ра предавка, а привода се регулираше на входа на скоростната кутия)
Давам този пример само като вариант - добре е да се започне от лекото и лесно за проверка, към по-сложното (смъкване и отваряне на скоростната кутия)
