4AGE Electronic Fuel Injection(EFI)

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 24 Мар 2006 23:10

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=130

ето тук има снимки и се вижда добре

но защо в менюълите никъде не видях подобно разположение. всъщност точно тук трябва да е, така ще мери най-правилно температурата на въздуха

вече бях почнал да сънувам кошмари как с грозна бормашина правя огромна черна дупка в иначе лъскавия си и наточен фълтър laugh.gif определено ми олекна
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 24 Мар 2006 23:45

Защото менюалите са за следващите двигатели. Ако разгледаш ще видиш, че в книгат check конектора е друг, както и още куп дреболии.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 27 Мар 2006 23:53

каква е целта на тази процедура? да се провери дали прекъсвачът бачка?

когато двигателят ми е добре загрят(само тогава) и карам полека на ниски има едно гадно придърпване - има го само ако карам с много лека газ, но не и ако съм подал повече или пък съм я пуснал напълно(празен ход). чудех се дали нещо по пътечките в TPS-a не е дало накъсо и ЕКУ-то ми да изпада в режима като на картинката. днес го тествах, половин час надничах и ръчках - когато загрее се държи точно като на картинката при обороти между 1500 и 3000 - ту пуска, ту спира горивото(тротъла е в едно положение, не го мърдам). получава се само ако двигателят е загрял достатъчно, иначе този ефект го няма

проблем в TPS-a?
Прикачени файлове
fi_108.jpg
fi_108.jpg (46.33 KiB) Преглеждано 2867 пъти
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 28 Мар 2006 09:52

Имах подобен проблем и се оказа прецакан датчик на дросела. Колата при постоянно натиснат педал (делта=0) започваше да придърпва, защото мислеше, че трябва да прекъсва горивото. При промяна обаче на положението не педала (делта > 0) всичко беше екстра. Смених датчика и заспа. Измери на твоя всички съпротивления както е показано и ще видиш дали е там проблема - датчика се сваля елементарно.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 28 Мар 2006 12:27

OK, ще го направя.
status: за БАН

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 29 Мар 2006 20:18

мисля, че успях да го оправя. проблемът не беше в TPS-a, а в неговата центровка. ЕКУ-то изпадаше точно в режима за тестване на fuel cut -има датчик за натисната/пусната газ.
Причината:
Съпротивлението между терминалите Е2 и IDL служи за отчитане на пусната/натисната газ. Схемата вместо с ключе е реализирана чрез прорязана пътечка. Клирънса, при който TPS-a минава през прореза трябва да бъде към 0.6мм от позиционера и тогава връзката между E2 и IDL се прекъсва - ЕКУ-то отчита натисната газ. При мен клирънса беше към 2мм - в бързането не бяхме огледали схемата за този датчик и TPS-a беше нагласен, но неправилно - по този начин при нормална работна температура на ДВГ-то и съвсем леко подадена газ, ЕКУ-то влизаше във въпросния режим за тест на fuel cut и ми придърпваше - все едно е подадена газ, а терминалите Е2 и IDL са дадени накъсо - както е картинката за теста. Сега нагласих клирънса, съпротивленията на останалите терминали също са в нормите.
Странно, но след центровката на TPS-a ми паднаха оборотите, въпреки, че не бях пипал нищо, и трябваше леко да ги повдигна с винтчето. Явно на тротъл бодито му трябва стабилно почистване. Иначе кова на 900об/мин, само горивната смес нещо ми бяга още, не съм я премерил.
Прикачени файлове
fi_85.jpg
fi_85.jpg (114.22 KiB) Преглеждано 2836 пъти
fi_84.jpg
fi_84.jpg (86.69 KiB) Преглеждано 2836 пъти
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 29 Мар 2006 20:24

Евалата - ще стане кукла накрая...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта