Много старанно.Nokian wr g2

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
koko89
Мнения: 62
Регистриран на: 26 Фев 2009 11:25

Мнение от koko89 » 13 Мар 2010 18:34

Точно това исках да попитам-след като има EBD не трябва ли спирачното усилие да се прехвърля на гумите с по-добро сцепление?И абс-а не работи ли точно така(спирачното усилие да се прехвърля към гумата с най-добро сцепление?или съм се объркал?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 13 Мар 2010 19:46

Не, не си се объркал - така сработва ЕБД, но за всичко се иска време...
Освен това АБС не прехвърля усилие директно към колелата, които имат сцепление, а информацията първо се обработва от компа, за да не стане така, че колата да се завърти (ако например само десните колела имат сцепление, то АБС би освободило частично и тях, за да не се появи голям завъртащ момент).
Предполагам, че лошите спирачки на Авенсис 1 се дължаха точно на подобен ефект - лош първоначален баланс между предни и задни спирачки (както би се получило при ползване на различни гуми)...
В Авенсиса (1) Тойота явно са разчитали на ЕБД за оправяне на баланса...
Което дефакто се изразяваше в следното: при съвсем малко по-интензивно спиране АБС започва да трака, а спирането не е толкова ефективно колкото би трябвало (за щяло и нещяло АБС ти изплюва педала на спирачката)....
Практически в тоя случай АБС започва да освобождава плъзгащото се колело (задното, или това с по-лоша гума), а останалите колела са много далеч от блокиране и не се осъществява идеално спиране.
Така си го обяснявам логически...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта