
Много старанно.Nokian wr g2
Много старанно.Nokian wr g2
Здравейте,преди два дни сменях спуканата ми гума Nokian wr g2 и забелязах,че грайферът на 2те леви и 2те десни гуми е "обърнат"Двете десни,поне на външен вид са направени да изхвърлят водата,докато двете леви са направени да "загребват"Ще прикача снимка,за да видите за какво говоря.Въпросът ми не е дали са дефектни(защото outside си е отвънка),а Защо са направени така и като са с различна шарка винаги едната има по-добро сцепление? от другата и постоянно ми свети traction controla,какъв е смисалът от цялата работа?Защо са направили левите"обърнати"?Ако може някой да ми обесни Мерси 

- Прикачени файлове
-
- nokianwrg2.jpg (21.43 KiB) Преглеждано 3994 пъти
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
3 са финландски, 4-тата е руска. Чак сега видях, че са различни. Иначе дота е 3609 за финските и 3209 за руската (явно в сервиза са знаели и затова са я сложили задна). На втория ти въпрос не мога да отгговоря, защото нямам никакъв проблем с ABS & ESP.koko89 написа:Rudi,моляте ги загледай следващият път.И made in къде саА,ако сменя предните две с goodyear utragrip 7 как ще се промени поведението на колата спрямо абс и есп?Ще има ли проблем?

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Гумите са си съвсем нормални....
Всички по-високоскоростни гуми, които имат 'outside', а не посока на 'rotation' имат подобна асиметрия...
Целта на конкретно тези гуми е външната част на гумата (outside), да държи по-здраво в завой - на странично натоварване (по-големи кубове гума, или само надлъжни канали при други модели).
Докато централната и вътрешната част е по-нашарена за да изхвърля повече вода и да има по-добро сцепление при движение направо или при закъсване - по добро надлъжно натоварване.
Някъде бях чел сравнение между лява и дясна подобна гума (май бе бриджстон лятна), и скоростта на аквапланинг бе с разлика под 2%, въпреки, че протектора изглежда 'нелогично' поставен...
Всички по-високоскоростни гуми, които имат 'outside', а не посока на 'rotation' имат подобна асиметрия...
Целта на конкретно тези гуми е външната част на гумата (outside), да държи по-здраво в завой - на странично натоварване (по-големи кубове гума, или само надлъжни канали при други модели).
Докато централната и вътрешната част е по-нашарена за да изхвърля повече вода и да има по-добро сцепление при движение направо или при закъсване - по добро надлъжно натоварване.
Някъде бях чел сравнение между лява и дясна подобна гума (май бе бриджстон лятна), и скоростта на аквапланинг бе с разлика под 2%, въпреки, че протектора изглежда 'нелогично' поставен...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Аха, ясно
На предишния Ярис имах такива:
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_bgbg ... _sport_01/
и сега ми прави впечатление "Независимо от условията на шофиране, дясната гума е вашият акцент."
А има ли асиметрични с посока на въртене?
На предишния Ярис имах такива:
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_bgbg ... _sport_01/
и сега ми прави впечатление "Независимо от условията на шофиране, дясната гума е вашият акцент."
А има ли асиметрични с посока на въртене?
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Снимката на гумата е кропната и не се вижда цялата шарка - канала си отива до вътрешния ръб на гумата. Освен това тези гуми са зимни и водата дето ще 'видят' е под форма на смяг.Nixter написа:От снимката която си прикачил - front left tyre е със сгрешена посока на шарката. При въртене вкарва вода с средния канал, вместо да я изхвърля към периферията на гумата.

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
АБС ще се пренастрои и ще промени баланса...
Но все пак няма да работи в 'идеалния' случай - реакцията няма да бъде перфектна...
Същото важи и за ЕСП...
Просто колата ще започне да спира така, както спира по-лошата гума, след което ще се мъчи да оправи положението...
Но все пак няма да работи в 'идеалния' случай - реакцията няма да бъде перфектна...
Същото важи и за ЕСП...
Просто колата ще започне да спира така, както спира по-лошата гума, след което ще се мъчи да оправи положението...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта