Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)
допълнителните фарове имат най-много отблясъци, затова е хубаво да се ползват само когато има нужда от тях. те не са с лупи, а и са направени да разпръскват светлината максимално, затова и дразнят най-много.
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

допълнителни са ако четеш сляпо закона за движение по пътищата biggrin.gifnewmiro написа:допълнителните фарове имат най-много отблясъци, затова е хубаво да се ползват само когато има нужда от тях. те не са с лупи, а и са направени да разпръскват светлината максимално, затова и дразнят най-много.
колата си излиза с тях от завода, имат линия, която се регулира и е много под нивото на късите фарове
между другото най-разочароващ при мен беше ксенона на фарове с крушки Н4, където разликата между къси и дълги стана съвсем малка ... но там може и да съм попаднал на кофти ксенон
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Ако става въпрос за фаровете за мъгла, те са си допълнителни, не само по закон, а и защото има много модификации, на много модели, без такива фарове, докато къси, дълги и габарити, всички имат. А закона си е написан много добре точно в това отношение, точно поради причината че тези светлини заслепяват, особенно в мокро време.c написа: ... допълнителни са ако четеш сляпо закона за движение по пътищата biggrin.gif
колата си излиза с тях от завода, имат линия, която се регулира и е много под нивото на късите фарове ...
Познавам един, който си сложи ксенони на късите, като фаровете са с рефлектор. По книжка трябва да ги кара на степен 1 и така му ги настроили в сервиза. Само че той ги кара на степен 0, защото 0-та ги вдига и за да му светят по надалеч. Та ако оставим отблясъците и т.н. , ето как дори и при регулирани фарове, човека си ги вдига и си заслепява и не му дреме. Е това вече не е от ксенона, а от манталитет.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Възможно е - още някой колега бе споделил това, но ми е правило впечатление, че доста коли, при които нормалния фар е рефлекторен (например доста модели Мерцедес, Субару, дори Опел Зафира) при ксеноновия вариант са с лупи (външно фара е същата форма, но вътре стои една лупичка)... Става въпрос само за заводски варианти, а не за преправянияMX5 написа:Има и заводски ксенони без лупа, но рефлектора е много по-различен от такъв за халогени.slowtraveler написа:(заводски ксенон без лупа не съм виждал)...
Ксенон в рефлектор за халогени е пълна отврат - много разсейки над линията и заслепява гадно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
И според мен с лупи е по-добре. Не знам защо има и ксенони с рефлектори - сигурно или защото пестят или пък на някой дизайнер не му харесват как изглеждат лупите.slowtraveler написа:Възможно е - още някой колега бе споделил това, но ми е правило впечатление, че доста коли, при които нормалния фар е рефлекторен (например доста модели Мерцедес, Субару, дори Опел Зафира) при ксеноновия вариант са с лупи (външно фара е същата форма, но вътре стои една лупичка)... Става въпрос само за заводски варианти, а не за преправяния
Един такъв пример е седан версията на Infinity G35 (Nissan Skyline V35). Купето е с лупи, но седана е с ксенон в рефлектори. Но са добре сметнати (от тия free form рефлекторите), защото като погледнеш към фаровете над линията и не те ослепява.

А на снимките от slowtraveller горе ксенона в рефлектора просто само като го погледнеш отпред и отгоре как e блеснал целия и ти става ясно за какво иде реч - рефлектор за халогени, заслепяване и т.н.
Последно промяна от MX5 на 04 Мар 2010 22:22, променено общо 1 път.
с нормални крушки не са чак такъв проблем в мокро време, но с ксенон наистина става страшноАко става въпрос за фаровете за мъгла, те са си допълнителни, не само по закон, а и защото има много модификации, на много модели, без такива фарове, докато къси, дълги и габарити, всички имат. А закона си е написан много добре точно в това отношение, точно поради причината че тези светлини заслепяват, особенно в мокро време.
..както и всеки рефлекторен фар с ксенон и без ясна линия на късите
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Десния фар трябва да се свали малко (низките части трябва да са на едно ниво).
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Нарочно съм вдигнал десния фар, за да виждам по -добре тротоара.slowtraveler написа:Десния фар трябва да се свали малко (низките части трябва да са на едно ниво).
Разсейките над 'отреза' артефакти от фотоапарата ли са или габаритите са много силни, или фара не е съвсем чист?
Иначе реже добре - като всяка лупа (май дясната крушка позаминава - почнала е да порозовява)
Габаритите също са бели (диодни).
Разсейките са от лампата на гаража. Ако бях затворил вратата на гаража който се пада зад колата, нямаше да ги има.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тротоара се осветява по-добре ако вдигнеш левия фар, или ако десния го отклониш лееко наляво, но тогава ще започнеш да заслепяваш насрещните..
При мен заводски бяха настроени на много малка дистанция (20м пред колата).
Вдигнах двата фара едновременно така, че дясната част на лъча съвсем леко да прогресира нагоре над хоризонталата, а лявата част на лъча - надолу...
Така тротоара се осветява прекрасно при равно ниво на фаровете.
Но наистина автоматичното нивелиране при такава по-агресивна настройка е необходимост - при неравности фаровете допълнително 'скъсяват' лъча, който иначе би 'отскачал' нагоре в очите на насрещните...
Така в момента имам много добро осветяване, но без да заслепявам (рядко се случва някой да примигне, и то обикновено на някой хълм с десен завой, където няма бягане - чисто физично няма как да се избегне заслепяване..
П.С. с времето HID намаляват интензитета и променят цвета си...
Затова е добре да се сменят двете крушки едновременно ако някоя изгори. Иначе ще светят с различен цвят..
При мен заводски бяха настроени на много малка дистанция (20м пред колата).
Вдигнах двата фара едновременно така, че дясната част на лъча съвсем леко да прогресира нагоре над хоризонталата, а лявата част на лъча - надолу...
Така тротоара се осветява прекрасно при равно ниво на фаровете.
Но наистина автоматичното нивелиране при такава по-агресивна настройка е необходимост - при неравности фаровете допълнително 'скъсяват' лъча, който иначе би 'отскачал' нагоре в очите на насрещните...
Така в момента имам много добро осветяване, но без да заслепявам (рядко се случва някой да примигне, и то обикновено на някой хълм с десен завой, където няма бягане - чисто физично няма как да се избегне заслепяване..
П.С. с времето HID намаляват интензитета и променят цвета си...
Затова е добре да се сменят двете крушки едновременно ако някоя изгори. Иначе ще светят с различен цвят..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Кики, и аз говоря за десния тротоар...
Помисли, и ще разбереш се защо става така
Доста хора се бъркат с настройките и не се усещат, че насочването на фара надясно само влошава осветяването на дясната част от пътя във височина (например хора и знаци)...
Помисли, и ще разбереш се защо става така

Доста хора се бъркат с настройките и не се усещат, че насочването на фара надясно само влошава осветяването на дясната част от пътя във височина (например хора и знаци)...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта