Твърд педал на спирачка 3-4минути след изгасяне на двг

b_d

Мнение от b_d » 08 Фев 2010 08:22

Scott написа:
primus написа:Искате да ми кажете, че вие всички влизате в колата сутринта,
дърпате ръчната спирачка, натискате съединител и след това
освобождавате от скорост....
Да, с тази разлика че ръчната ми стои дръпната през нощта biggrin.gif
'Мекотата' на педала при първо натискане сутрин не се дължи на сервото, а на хода на накладките.
Грешиш. "Мекотата" се дължи точно на вакуума от сервото - проверявал съм го лично.

b_d

Мнение от b_d » 08 Фев 2010 08:25

Цялата тема ми изглежда безумна - един човек открива, че има отклонение в нормалната работа на спирачната система и десет други вместо да го подкрепят му казват да не я оправя, че е излишно и т.н.

Колеги, ами ако това е симптом на по-сериозен проблем? Не мислите ли, че даването на съвети е свързано с някаква отговорност?

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 08 Фев 2010 08:57

bad_dog написа:Цялата тема ми изглежда безумна - един човек открива, че има отклонение в нормалната работа на спирачната система и десет други вместо да го подкрепят му казват да не я оправя, че е излишно и т.н.

Колеги, ами ако това е симптом на по-сериозен проблем? Не мислите ли, че даването на съвети е свързано с някаква отговорност?
ОЧЕВИДНО НЕ!
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Фев 2010 10:14

bad_dog написа:Цялата тема ми изглежда безумна - един човек открива, че има отклонение в нормалната работа на спирачната система и десет други вместо да го подкрепят му казват да не я оправя, че е излишно и т.н.

Колеги, ами ако това е симптом на по-сериозен проблем? Не мислите ли, че даването на съвети е свързано с някаква отговорност?
bad_dog, под симптом за сериозен проблем разбирам, ако ефекта се проявява при нормална експлоатация....
Престоя при изгасен двигател не е нормална експлоатация, и затова твърдо не смятам, че това е сериозен проблем, ако въобще може да се каже, че е проблем.
Явно идеята на производителя е да можеш да спреш с помощта на сервото незабавно, пък ако натиснеш по погрешка няколко пъти спирачката, спирачната сила се запазва непроменена, при повишено усилие върху педала от страна на шофьора...
Липсата на серво на спирачки при изгасен двигател след 3-4 минути би бил доста по-малък проблем от НЕЗАБАВНОТО спиране на сервото на волана...

Според теб какъв е риска при продължаване на експлоатацията в това положение? Автомобила явно си има нормално серво при работещ двигател, защото колегата не е споменал за някакви проблеми...
И може така да продължи още няколко години докато продаде/бракува автомобила.
А ако проблема се задълбочи - би го усетил при нормална експлоатация, и тогава вече би взел мерки.
Ако имаше проблем при нормална експлоатация мисля, че спора въобще нямаше да го водим... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

b_d

Мнение от b_d » 08 Фев 2010 10:26

Ако става дума за разкъсване на уплътнение/мембрана (което според мен е малко вероятно, но възможно) влошаването на ситуацията едва ли ще е линейно. С други думи теоритично може да остане без серво карайки и да бъде изненадан.

Според мен нормалната и правилна реакция е проблемът да бъде диагностициран точно и остранен.

В конкретния случай бил допуснал един от следните проблеми:
1. Клапанчето към входящия колектор не затваря плътно;
2. Педалът не е регулиран и при отпуснато положение не затваря напълно;
3. Леко скъсано уплътнение/мембрана - ако е това е важно да се отстрани.

П.П. За мен лично ПЪЛНАТА изправност на спирачките е изключително важна за всяка кола наред с ползването на нови хубави гуми.

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 08 Фев 2010 11:04

slowtraveler написа:Сутринта около 06:45 направих пробата...
Колата бе изгасена вчера около 20:00ч
Времето бе доста студено.
При първото натискане педала беше твърд - нищо общо с нормалното състояние при работещ двигател, но слезе съвсем малко по-леко отколкото при второто натискане (явно е имало някакъв съвсем малък остатъчен вакуум)....
:thumbsup:
аз пък снощи се прибрах в 10, и сутринта в 8 педала беше мек /барабар петко с мъжете викам и аз да я проверя тая работа/. не знам дали има значение че е автоматик... wacko.gif шантава работа, утре пак ще пробвам

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 08 Фев 2010 11:58

Десс, мек или просто колата не спираше нормално - щото снощи в 10 валеше дъжд, а днес вече беше отрицателна температурата и сняг - нищо чудно да са ти били мокри дисковете и накладките и като си спряла да са замръзнали - първите два-три пъти, докато изсъхнат да са приплъзвали.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 08 Фев 2010 15:35

bad_dog написа:Цялата тема ми изглежда безумна - един човек открива, че има отклонение в нормалната работа на спирачната система и десет други вместо да го подкрепят му казват да не я оправя, че е излишно и т.н.

Колеги, ами ако това е симптом на по-сериозен проблем? Не мислите ли, че даването на съвети е свързано с някаква отговорност?
Toчно защото мразя да давам празни съвети за неща свързани с безопасността направих проучване какво трябва да е времето за което вакуума в сервото се запазва след изгасяне на двигателя. За съжаление неуспешно - няма дефинирано време. Някои източници споменават 3-4 натискания в рамките на 1 минута след изгасяне на двигателя.
Единствената информация, която е потвърдена и от метода за тестването за технически преглед в UK е работоспособността на серво-усилвателя да произведе вакуум след запалването на двигателя при натиснат педал и да поддържа този вакуум (точка В):
http://www.motuk.co.uk/manual_330.htm

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 08 Фев 2010 18:01

колеги излагате се проблема е ако след 2-3 натискания е мек педала тогава или има въздух или теч
след като няма вакум е нормално да втвърдява понеже сервото ти помага да натискаш помпата посредством вакум а колата няма бутилка за вакум че да ти го съхранява да си караш така щом не работи мотора отм каде да доиде вакума
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 08 Фев 2010 18:35

proscrip написа:Десс, мек или просто колата не спираше нормално - щото снощи в 10 валеше дъжд, а днес вече беше отрицателна температурата и сняг - нищо чудно да са ти били мокри дисковете и накладките и като си спряла да са замръзнали - първите два-три пъти, докато изсъхнат да са приплъзвали.
не разбирам за какво спиране говориш? доколкото прочетох, момчетата тестваха на изключен двг. сега пак пробвах, колата не е палена от предиобед, педала си хлътна почти до долу, а като запалих хлътна може би още сантиметър.

b_d

Мнение от b_d » 08 Фев 2010 18:42

desSs написа:
proscrip написа:Десс, мек или просто колата не спираше нормално - щото снощи в 10 валеше дъжд, а днес вече беше отрицателна температурата и сняг - нищо чудно да са ти били мокри дисковете и накладките и като си спряла да са замръзнали - първите два-три пъти, докато изсъхнат да са приплъзвали.
не разбирам за какво спиране говориш? доколкото прочетох, момчетата тестваха на изключен двг. сега пак пробвах, колата не е палена от предиобед, педала си хлътна почти до долу, а като запалих хлътна може би още сантиметър.
Така и трябва да бъде.

А колегата се оплаква, че сутрин като седне педалът му е бетон и трябва със всички сили да натиска, за да не тръгне колата преди да е запалил. Това от своя страна говори, че има теч в системата за вакуум, който е достатъчно малък, за да не се усеща докато колата работи.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Фев 2010 19:20

Dess, това е нормалното състояние на системата: при престоя системата ти е загубила вакуума (или част от него ако престоя е кратък). След запалване, създадения от двигателя вакуум ти е 'дръпнал' надолу педала на спирачката...
proscrip имаше друг предвид - че може да ти се е наложило първите няколко спирания да упражниш допълнително усилие заради ръждясалите/мокри дискове...
Според bad_dog загубата на вакуум известно време след като си изгасил автомобила е проблем, а според мен (а като гледам изчерпателния линк на Scott относно МОТ - и не само според мен) - нормално състояние...
Scott е дал доста изчерпателен линк за това какво се смята за повреда, и кое - нормално състояние.
Разбира се, винаги можеш да 'уплътниш' нещата и да намалиш загубата на вакуум, като ревизираш клапанчетата на една нормално работеща система. Но кому е нужно това?!
bad_dog, напълно съм съгласен, че не трябва да се правят компромиси със спирачките, но случая не е такъв :thumbsup:

П.С. тъй-като започнахме да тъпчем на едно място - преминавам от страната на гледащите, а не на пишещите laugh.gif
Последно промяна от slowtraveler на 09 Фев 2010 19:10, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

asenasy
Мнения: 38
Регистриран на: 30 Окт 2009 14:52
Местоположение: Sofia

Мнение от asenasy » 09 Фев 2010 16:36

Имал съм проблеми със системата на сервото, не точно на Тойота, но принципа е еднакъв.
Изключително рядко се поврежда мембраната на серво усилвателя. Клапанчето служи да задържа в спирачната система достатъчно количество вакуум, който да осигури неколкократно спиране и основното - при работещ двигател да затвори при стигне до определеното му ниво и да не прави по-голямо противоналягане. Най-често се къса или пропуква маркуч, след това клапана, след това някоя тръбичка или по-точно снадката и към друг детайл от двигателя и в много краен случай серво усилвателя(по често в него влиза спирачна течност от помпата). В случая пада на количеството на вакуума е задължително да се отремонтира.
Нормално е сутрин педала да е мек, но е нормално ако го задържиш при паленето на двигателя да омекне още малко и леко да пропадне надолу към купето!!! Това при нормална система!!!
Toyota RAV 4 - |,
Toyota Yaris,
Toyota Corolla.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 7 госта