Твърд педал на спирачка 3-4минути след изгасяне на двг

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Твърд педал на спирачка 3-4минути след изгасяне на двг

Мнение от primus » 06 Фев 2010 20:18

Става въпрос за Corolla 1.6vvti, 2004

Теста е следния:
1. Държиш двигателя 1-2 минути запален
2. Гасиш двигателя
3. Чакаш 3-4 минути
5. Натискаш спирачката
-> Педала е твърд още от първото натискане,
а не от третото както се очаква да бъде

При изгасяне на двигателя и натискане на спирачката веднага
педала не е твърд (т.е. втърдява се съвсем от 3-тото натискане)

Моето предположение е в така наречения 'vacuum check valve' или
вакуумен клапан на спирачния усилвател, но не съм имал време
да го проверя. На вънешен вид не изглежда да има проблем,
но... за да знам, че функционално е ок, трябва да го сваля ...

Ако имате други предположения или решение на проблема,
ще се радвам да ги чуя ! wink.gif

Благодаря предварително :thumbsup:
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

b_d

Мнение от b_d » 06 Фев 2010 21:16

Или това, което предполагаш, или педалът ти не е регуриран както трябва и оттам изпуска. По-скоро е първото.

Toyota forever
Мнения: 211
Регистриран на: 11 Окт 2009 18:37
Местоположение: Варна
Получена  благодарност: 3 пъти

Мнение от Toyota forever » 06 Фев 2010 22:53

какво значение има кога се втвърдява? Спира ли както трябва? Всичко наред ли е със спирачките, че се притесняваш за втвърдяване на изключен мотор.
МАСЛА ТОЙОТА НА СКЛАД: TOYOTA ATF T4, TOYOTA ATF WS, TOYOTA HIBRID 0/20, TOYOTA W75 LV за 6 степенни ръчни кутии.

b_d

Мнение от b_d » 07 Фев 2010 08:17

Спирачките ВИНАГИ трябва да НАПЪЛНО изправни! Прав е колегата да се притеснява и да иска да ги оправи - не е ясно дали някога няма да му се наложи да спре с изгаснал двигател.

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 07 Фев 2010 09:29

Toyota forever написа:какво значение има кога се втвърдява? Спира ли както трябва? Всичко наред ли е със спирачките, че се притесняваш за втвърдяване на изключен мотор.
Представи си че ти се наложи да те теглят и тези 2-3 спирания са ти важни...Да не говорим, че лично мен би ме притеснил факта, че по някаква причина налягането точно на спирачките се губи неизвесно къде и как...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2010 10:39

Мен не би ме притеснил горния факт.
3-4 минути не са никак малко време. Самата система не е чак толкова херметична, че да държи подналягане с часове.
Като ме теглят аз си знам, че сервоусилвател нямам. Какво ще те спасят 3-4 натискания със сервоусилвател при теглене??
Напротив - още в началото натискам няколко пъти спирачките за да няма никакъв вакуум и да съм подготвен какво усилие трябва да упражня на спирачките. Теглили са ме с тежък микробус, и пак спирачното усилие е било достатъчно.
@bad_dog - предполагам, че при току що изгасен двигател колегата няма да има проблем да си спре така както е по инструкция - еднократно силно натискане на педала до пълно спиране на автомобила. Пък ако е любознателен - може да се убеди сам, че дори и без сервоусилвател при сериозно натискане на спирачката, колелата ще блокират...
Не бих пипал нищо по системата ако не се влошава...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

asenasy
Мнения: 38
Регистриран на: 30 Окт 2009 14:52
Местоположение: Sofia

Мнение от asenasy » 07 Фев 2010 10:44

Мекия педал на спирачкаата се осигурява от серво усилвател на спирачната система. Той работи благодарение на вакуумната система свързана с двигателя. Самата система е доста разклонена посредством различни маркучи и разширителни казанчета. Повредата на тази система или липсата на вакуум води до вдървяване на педала. Спешно си провери маркучите за вакуум системата, задължително ги усукай за да си сигурен, че не са нацепени.
Аз имах този проблем като при Нисана тази система е свързана и с лампата на таблото за ръчната спирачка. Ефекта е като цвето музика светва и гасне когато си пойска. Неприятното е, че те оставя на моменти с твърд педал, особено ако изгасне двигателя.
В твоя случай не задържа достатъчно вакуум в системата и сервото не работи.
Toyota RAV 4 - |,
Toyota Yaris,
Toyota Corolla.

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 11:08

Така, говорим за разхерметизиране на спирачния усилвател когато
двигателя е изключен. Производителя не е проектирал усилвателя
да стои през цялото време разхерметизиран, напротив, много рядко
се очаква да е в такова състояние. Така, че ще гледам да оправя
проблема максимално бързо. Иначе не ме бърка колата спира и
без вакуум в усилвателя ..., но със сигурност дълготрайна употреба
по този начин ще навреди и на други компоненти.
А и ако проблема се окаже вакуумния клапан:

Изображение

Става въпрос за ремонт, който струва 20-30лв, да не говорим, че мога
да го сменя сам и цената ще падне още...

При запален двигател няма проблеми, което ме наведе на мисълта,
че просто клапана изпуска, нещо което не може да се наблюдава
когато двигателя е запален. Т.е. утечката е прекалено малка
и се компенсира с постоянната декомпресия от двигателя.
Всъщност даже ако проблема е, че клапана не задържа вакуума,
не би трябвало да се наблюдава проблем при запален двг.
Последно промяна от primus на 07 Фев 2010 13:20, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

kohinora
Мнения: 64
Регистриран на: 13 Дек 2009 13:42

Мнение от kohinora » 07 Фев 2010 11:10

Като ме теглят аз си знам, че сервоусилвател нямам. Какво ще те спасят 3-4 натискания със сервоусилвател при теглене??
Напротив - още в началото натискам няколко пъти спирачките за да няма никакъв вакуум и да съм подготвен какво усилие трябва да упражня на спирачките. Теглили са ме с тежък микробус, и пак спирачното усилие е било достатъчно.



Това за тегленето по пътищата го има МАЙ само в България. Мисля,че трябва да го забранят. На всички се е случвало,изведнъж пред него да има кола,без светлини,без обозначения,на бавна скорост и когато я изпревариш разбираш,че я теглят. Ами като се скъса въжето или се опита да спре а стоповете не работят,ами като вземе да включва на скорост за да запали. По-страшно е от циганска каруца на пътя. Аварирала кола,само на колесар или камионче. Не си представям две коли да се дърпат и влачат през центъра на Виена.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 07 Фев 2010 18:26

Според мен няма никакъв проблем със спирачките.

Педалът е мек докато има вакум в сервото.

Като загасиш двигатиля в сервото остава вакум точно за 2-3 натискания. След това вакумът свършва и педалът става твърд.

На всички коли които съм карал е било така.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 18:43

Kiki написа:Според мен няма никакъв проблем със спирачките.

Педалът е мек докато има вакум в сервото.

Като загасиш двигатиля в сервото остава вакум точно за 2-3 натискания. След това вакумът свършва и педалът става твърд.

На всички коли които съм карал е било така.
Не си прочел внимателно теста и резултата.
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Фев 2010 19:21

По принцип правилно си се ориентирал за клапанчето, уплътнението му, или мембраната на сервото.
Ако пробваш 10-20 сек след изгасване на двигателя, нямаш ли 2-3 натискания преди да се втвърди педала?
Предполагам, че ще можеш да натиснеш 2-3 пъти...
Затова и мисля, че нямаш никакъв проблем със системата.
Според теб колко време трябва да държи вакуума една такава не съвсем плътна система? Тя не е предвидена да действа толкова дълго време след изгасване на двигателя.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 20:02

slowtraveler написа:По принцип правилно си се ориентирал за клапанчето, уплътнението му, или мембраната на сервото.
Ако пробваш 10-20 сек след изгасване на двигателя, нямаш ли 2-3 натискания преди да се втвърди педала?
Предполагам, че ще можеш да натиснеш 2-3 пъти...
Затова и мисля, че нямаш никакъв проблем със системата.
Според теб колко време трябва да държи вакуума една такава не съвсем плътна система? Тя не е предвидена да действа толкова дълго време след изгасване на двигателя.
Май и ти не си прочел теста и резултата внимателно tongue.gif

Първо сравнявам поведението с други тойоти, които съм карал
и не можеш да ме убедиш, че поведението на спирачката е нормално,
след като на Пасеото от подписа ми, дори да не е карано седмица,
първото натискане на педала е меко, т.е. системата не е разхерметизирана
въпреки изминалото време.
После щах да се съглася с тебе ако в ръководството на колата пишеше:

'Ако двигателят угасне по време на движение, можете да спрете
автомобила с нормален натиск на спирачния педал, но не
по-късно от 3-4минути след угасване
'

biggrin.gif

а то пише следното:

Изображение

wink.gif

все пак днес не намерих време да пробвам въпросният клапан
и може би ще прибегна направо до майстор през седмицата...
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 07 Фев 2010 20:11

primus написа:Май и ти не си прочел теста и резултата внимателно...
A ти сигурен ли си че теста ти е коректен. Аз пък не видях никъде в посоченото от теб ръководство да се говори за дни или часове. Елементарната логика говори в полза на минути - ако двигателя ти угасне в движение, не вярвам да чакаш с часове преди да спреш нали? Има една хубава поговорка - което не е счупено, не се опитвай да поправяш. biggrin.gif

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 07 Фев 2010 20:15

Мисля, че някой хора пишат за да си увеличат брояча на 'мненията'
biggrin.gif
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта