спирачна система АЕ86, серво

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

спирачна система АЕ86, серво

Мнение от agent dust » 01 Мар 2006 10:52

интересува ме каква е тази джаджа, дето съм я оградил на схемата. намира се точно под спирачната помпа, има 4 тръби към нея. някакъв разпределител ли е, или клапа.някой знае ли какво и е предназначението. ремонтирах спирачките, само помпите не съм пипал. като покарам и постепенно ми се втвърдява педалът на спирачката, накладките почват да притискат постоянно дисковете - напичат се и 4-те колела. нещо задържа хидравличното налягане в спирачната система след сервото - или е спирачната помпа или е въпросната джаджа. като постои на едно място колата, всичко се оправя, но като покарам пак се затягат спирачките. не е от спирачни цилиндри, движат се нормално, мисля че не е и от сервото - накладките притискат все едно е натисната постоянно спирачката. не ми се иска да разглобявам всичко наред, ако можете да помогнете с диагностиката :thumbsup:
Прикачени файлове
2f8_121.jpg
2f8_121.jpg (116.05 KiB) Преглеждано 2822 пъти
Последно промяна от agent dust на 07 Мар 2006 19:42, променено общо 2 пъти.
status: за БАН

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 01 Мар 2006 11:13

*deleted*
Последно промяна от jamie на 17 Апр 2006 14:50, променено общо 1 път.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 01 Мар 2006 11:53

мерси jamie
а има ли вероятност точно този разклонител да ми задържа налягане с спирачната система. съмнявам се или в него, или в спирачната помпа - второто бутало би трябвало да прави такава мизерия като запъне. странното е, че не се случва изведнъж, а постепенно wacko.gif педалът упражнява спирачно усилие, но лека полека става адски твърд, все едно има повече спирачна течност от необходимото и спирачните цилиндърчета остават натегнати - като се върне педалът, спирачната течност не се връща. има ли някъде по системата някакъв клапан, който да дава или забранява на спирачната течност да циркулира нормално?
status: за БАН

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 01 Мар 2006 12:24

*deleted*
Последно промяна от jamie на 17 Апр 2006 14:51, променено общо 1 път.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 01 Мар 2006 13:24

и на мен досега такова нещо не ми се беше случвало, много е странно
като се стопли времето и пак я почвам. дано само не се налага пак да свалям сервото че предния път ми зема душата с тия заврени на майната си болтове
status: за БАН

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 07 Мар 2006 19:38

свалих спирачната помпа и потърсих ремонтен комплект. оказа се, че се намира трудно - навсякъде има 12130, а трябва да е 12120. от едно място ми казаха, че става с поръчка 30лв с доставка месец-два. от ТМ ауто пък учтиво ми преложиха да го доставят за 170лв :) тези са цифромани от класа - на другите места това е 30-35лв.

занесох буталата на едно място където ремонтират такива неща да им сменят гумичките - те казаха че били изправни и не трябва да се сменят. споменаха че подобен проблем с нагнетяване на спирачната система се получавал когато клеяса сервото и щока(онова дето бута помпата) не се връща, а натиска помпата. като изгасиш колата вакуумът на сервото изчезва и щока се връщал. днес направих тестове при свалена спирачна помпа - верно това нещо се движи малко зле, някой път не се връща. ще трябва да повторя процедурата по сваляне на сервото, колкото и да е неприятна wacko.gif

та има ли опасност да го скапя като го отворя за почистване и смазване? досега не съм правил подобна процедура, има там някакви мембрани и гарнитури... да го правя или да го нося на майстор?
status: за БАН

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 09 Мар 2006 03:31

ot vreme navreme, samoto butalce vutre moze da se e izyalo, togava veche ili novo, ili na strug, no tryabva da e ot mnogo dobur material, za da izdurzi!
kakvoto i da pravish gledai da ne nadraskash vutre cilindura! wink.gif

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 15 Мар 2006 18:52

свалих сервото, но не можах да го отворя - борих се с него като прасе с тиква, но трябва специален SST иначе ще се счупят болтовете. почистих го колкото можах и го смазах, на вид работи много добре, не изпуска. разучих точно как работи - последната диагноза е, че всичко си бачка нормално, но регулажа на спирачния педал е избягал(може би), леко натиска клапана за атмосферния въздух и при това положение не може да се създаде хубав вакуум от двете страни на диафрагмата, тя не връща докрай щока и така нататък. дано е така, като го сложа ще разбера.

хубавото е, че докато се занимавах с него успях да намеря в един магазин коферна паста(спирачна/неутрална грес) или както там му викат, с която се смазват буталцата на хидравличните помпи - в менюъла е lithium soap base glycol grease - тя не поврежда гумичките. магазина е на Цар Симеон 165, тубичката е 2лв, продават и всякакви други неща за спирачни системи
status: за БАН

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта