
спирачна система АЕ86, серво
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
спирачна система АЕ86, серво
интересува ме каква е тази джаджа, дето съм я оградил на схемата. намира се точно под спирачната помпа, има 4 тръби към нея. някакъв разпределител ли е, или клапа.някой знае ли какво и е предназначението. ремонтирах спирачките, само помпите не съм пипал. като покарам и постепенно ми се втвърдява педалът на спирачката, накладките почват да притискат постоянно дисковете - напичат се и 4-те колела. нещо задържа хидравличното налягане в спирачната система след сервото - или е спирачната помпа или е въпросната джаджа. като постои на едно място колата, всичко се оправя, но като покарам пак се затягат спирачките. не е от спирачни цилиндри, движат се нормално, мисля че не е и от сервото - накладките притискат все едно е натисната постоянно спирачката. не ми се иска да разглобявам всичко наред, ако можете да помогнете с диагностиката 

- Прикачени файлове
-
- 2f8_121.jpg (116.05 KiB) Преглеждано 2822 пъти
Последно промяна от agent dust на 07 Мар 2006 19:42, променено общо 2 пъти.
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
мерси jamie
а има ли вероятност точно този разклонител да ми задържа налягане с спирачната система. съмнявам се или в него, или в спирачната помпа - второто бутало би трябвало да прави такава мизерия като запъне. странното е, че не се случва изведнъж, а постепенно
педалът упражнява спирачно усилие, но лека полека става адски твърд, все едно има повече спирачна течност от необходимото и спирачните цилиндърчета остават натегнати - като се върне педалът, спирачната течност не се връща. има ли някъде по системата някакъв клапан, който да дава или забранява на спирачната течност да циркулира нормално?
а има ли вероятност точно този разклонител да ми задържа налягане с спирачната система. съмнявам се или в него, или в спирачната помпа - второто бутало би трябвало да прави такава мизерия като запъне. странното е, че не се случва изведнъж, а постепенно

status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
свалих спирачната помпа и потърсих ремонтен комплект. оказа се, че се намира трудно - навсякъде има 12130, а трябва да е 12120. от едно място ми казаха, че става с поръчка 30лв с доставка месец-два. от ТМ ауто пък учтиво ми преложиха да го доставят за 170лв
тези са цифромани от класа - на другите места това е 30-35лв.
занесох буталата на едно място където ремонтират такива неща да им сменят гумичките - те казаха че били изправни и не трябва да се сменят. споменаха че подобен проблем с нагнетяване на спирачната система се получавал когато клеяса сервото и щока(онова дето бута помпата) не се връща, а натиска помпата. като изгасиш колата вакуумът на сервото изчезва и щока се връщал. днес направих тестове при свалена спирачна помпа - верно това нещо се движи малко зле, някой път не се връща. ще трябва да повторя процедурата по сваляне на сервото, колкото и да е неприятна
та има ли опасност да го скапя като го отворя за почистване и смазване? досега не съм правил подобна процедура, има там някакви мембрани и гарнитури... да го правя или да го нося на майстор?

занесох буталата на едно място където ремонтират такива неща да им сменят гумичките - те казаха че били изправни и не трябва да се сменят. споменаха че подобен проблем с нагнетяване на спирачната система се получавал когато клеяса сервото и щока(онова дето бута помпата) не се връща, а натиска помпата. като изгасиш колата вакуумът на сервото изчезва и щока се връщал. днес направих тестове при свалена спирачна помпа - верно това нещо се движи малко зле, някой път не се връща. ще трябва да повторя процедурата по сваляне на сервото, колкото и да е неприятна

та има ли опасност да го скапя като го отворя за почистване и смазване? досега не съм правил подобна процедура, има там някакви мембрани и гарнитури... да го правя или да го нося на майстор?
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
свалих сервото, но не можах да го отворя - борих се с него като прасе с тиква, но трябва специален SST иначе ще се счупят болтовете. почистих го колкото можах и го смазах, на вид работи много добре, не изпуска. разучих точно как работи - последната диагноза е, че всичко си бачка нормално, но регулажа на спирачния педал е избягал(може би), леко натиска клапана за атмосферния въздух и при това положение не може да се създаде хубав вакуум от двете страни на диафрагмата, тя не връща докрай щока и така нататък. дано е така, като го сложа ще разбера.
хубавото е, че докато се занимавах с него успях да намеря в един магазин коферна паста(спирачна/неутрална грес) или както там му викат, с която се смазват буталцата на хидравличните помпи - в менюъла е lithium soap base glycol grease - тя не поврежда гумичките. магазина е на Цар Симеон 165, тубичката е 2лв, продават и всякакви други неща за спирачни системи
хубавото е, че докато се занимавах с него успях да намеря в един магазин коферна паста(спирачна/неутрална грес) или както там му викат, с която се смазват буталцата на хидравличните помпи - в менюъла е lithium soap base glycol grease - тя не поврежда гумичките. магазина е на Цар Симеон 165, тубичката е 2лв, продават и всякакви други неща за спирачни системи
status: за БАН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта