
Монтаж на халогени на Тойота Карина Е
Монтаж на халогени на Тойота Карина Е
От дълго време имах желание да си монтирам халогени на карината, и с малко помощ от руските форуми и търсене по магазините, резултатът вече е налице
. Изкам тук да споделя цялата информация която ми помогна около монтажа, с цел да бъда полезен на тези който желаят да се захванат с това. Тъй като не успях да намеря оригинални халогени от Карина, се спрях на други фарове за мъгла на WESEM (Полша) - такива с накъдрено стъкло.

- Прикачени файлове
-
- 2.JPG (115.07 KiB) Преглеждано 3228 пъти
-
- 1.JPG (106.43 KiB) Преглеждано 3228 пъти
След закупуването на фарчетата проверих дали към стандартната инсталацията на колата има опроводяване за халогени. Оказа се, че има. Най-лесно това се проверява като се махнат капачетата, който замаскирват дупките за оригиналните халогени на бронята. Отвътре трябва да се напипат и видят буксите който ще захранят бъдещите фарове за мъгла.
Тъй като нямам оригинално копче за включване на халогените, се захванах да си направя такова, като използувах декоративното капаче което затваря дупката на оригиналният ключ. За декорация си начертах на компа нещо като знак за халогенни фарове, след което го разпечатах на самозалепваща хартия. Така получената лепенка залепих на пластмасовото капаче, като предварително бях изрязал отвор за копчето и подсветката. После намазах залепената лепенка с безцветен лак за нокти, за да се запази рисунката. Идеята и схемата на ключето я взаимствах от руснаците, та моето се получи по следният начин:
Тъй като нямам оригинално копче за включване на халогените, се захванах да си направя такова, като използувах декоративното капаче което затваря дупката на оригиналният ключ. За декорация си начертах на компа нещо като знак за халогенни фарове, след което го разпечатах на самозалепваща хартия. Така получената лепенка залепих на пластмасовото капаче, като предварително бях изрязал отвор за копчето и подсветката. После намазах залепената лепенка с безцветен лак за нокти, за да се запази рисунката. Идеята и схемата на ключето я взаимствах от руснаците, та моето се получи по следният начин:
- Прикачени файлове
-
- 4.JPG (62.39 KiB) Преглеждано 3227 пъти
-
- 3.JPG (33.17 KiB) Преглеждано 3227 пъти
Копченцето трябва да се направи по схемата по-доло, като номерацията на така получените изводи се свързват към оригиналната букса за халогени. Тая букса се намира зад декоративните капачета и трябва с нещо да се издърпа от там.
В случая светодиода VD1 е червеният, този на копчето, който светва при вкл. на халогените. А VD2 са двата последователно свързани светодиода, които представляват подсветката на копчето при при включване на фаровете.
В случая светодиода VD1 е червеният, този на копчето, който светва при вкл. на халогените. А VD2 са двата последователно свързани светодиода, които представляват подсветката на копчето при при включване на фаровете.
- Прикачени файлове
-
- 7.jpg (39.13 KiB) Преглеждано 3226 пъти
-
- 6.jpg (9.99 KiB) Преглеждано 3226 пъти
-
- 5.jpg (12.67 KiB) Преглеждано 3226 пъти
Схемата на халогенните фарове е дадена по-доло.Оригиналното гнездо на релето за халогените се намира отляво, под арматурното табло. Тъй като то не е опроводено, се налага да използваме опроводено реле, което да го свържем към показаните кабели с номера на букса IG1. Може да се използуват всякакъв вид стандартни автомобилни релета с параметри: 12В, 30-40А.
- Прикачени файлове
-
- 10.jpg (124.23 KiB) Преглеждано 3224 пъти
-
- 9.jpg (60.75 KiB) Преглеждано 3224 пъти
-
- 8.jpg (99.61 KiB) Преглеждано 3224 пъти
Въпросната черна букса IG1, към чиито кабели трябва да закачим релето се намира ниско доло в лявата колонка до краката на шофьора. За да се стигне до нея трябва да се махне пластмасовият капак, и да се извади оранжавата букса
- Прикачени файлове
-
- 13.jpg (72.79 KiB) Преглеждано 3223 пъти
-
- 12.jpg (49.36 KiB) Преглеждано 3223 пъти
-
- 11.jpg (77.68 KiB) Преглеждано 3223 пъти
Релето се свързва както е посочено:
-клеми 3 и 5 (силовата верига) на релето се свързват към клеми 9 и 20 от куплунга IG1;
-клеми 1 и 2 (управляваща верига) на релето се свързват към клема 19 от куплунга IG1, и проводник ЗЕЛЕН С ОРАНЖЕВА ЛЕНТА , който трябва да се потърси там някъде наблизо;
(поляритета няма значение).
-клеми 3 и 5 (силовата верига) на релето се свързват към клеми 9 и 20 от куплунга IG1;
-клеми 1 и 2 (управляваща верига) на релето се свързват към клема 19 от куплунга IG1, и проводник ЗЕЛЕН С ОРАНЖЕВА ЛЕНТА , който трябва да се потърси там някъде наблизо;
(поляритета няма значение).
- Прикачени файлове
-
- 16.jpg (414.71 KiB) Преглеждано 3221 пъти
-
- 15.jpg (72.79 KiB) Преглеждано 3221 пъти
-
- 14.jpg (7.64 KiB) Преглеждано 3221 пъти
След като са добавени липсващите елементи към съществуващата инсталация на халогените, идва момента и на техният монтаж. За целта съм си пригодил помощни планки от текстолит, с такава форма която да влезнат на местата на декоративните капачета в бронята. Към тези планки съм монтирал халогените с помощните стойки който са към комплекта им. Да не забравя комплекта върви без лампи, които са Н3 12V/55W
- Прикачени файлове
-
- 22.JPG (116.69 KiB) Преглеждано 3218 пъти
-
- 21.JPG (165.18 KiB) Преглеждано 3218 пъти
-
- 20.JPG (62.92 KiB) Преглеждано 3218 пъти
В крайна сметка след закрепването ето и крайният резултат
. Настроих фарчетата да светят най-много на около 10-тина метра пред колата.
За финал изкам да кажа, че ефекта наистина е невероятен. Имам чувство че съм си сложил още един чифт къси, остава да чакаме само мъглата да падне:)

За финал изкам да кажа, че ефекта наистина е невероятен. Имам чувство че съм си сложил още един чифт къси, остава да чакаме само мъглата да падне:)
- Прикачени файлове
-
- 25.JPG (132.34 KiB) Преглеждано 3215 пъти
-
- 24.JPG (104.16 KiB) Преглеждано 3215 пъти
-
- 23.JPG (102.93 KiB) Преглеждано 3215 пъти
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Браво, вътре е станало много добре, но отвън не беше ли по-добре да вградиш халогените в текстолитовата планка. Гледам, че доста си си поиграл, затова си позволявам да направя забележка. Ако влезнат фарчетата в текстолита и боядисаш чернички лъскавите болтове би станало като оригинално оборудване и много по-красиво. Вярно, по-трудно ще ги нагласиш по височина, но след като вече си ги нагласял ще ти е по-лесно да прецениш необходимия ъгъл. 

Carina E 4AFE LB 1992
Браво! И сега като идвам в Русе, ще ми вадиш очите
Шегата настрана, поиграл си си доста. Аз бих боядисал текстолитните планки в черно. Едно спрейче и за нула време ги конвертираш.
Колко време отнема цялата гъзария, ако са налични частите?
И колко струва да се направи, защото не мернах цени, може и да съм пропуснал.
Ще си сейвна упътването у нас за бъдещо ползване, въпреки че мен и само на фарове ме устройва за сега.
Каква е идеята на набръчканите стъкла на халогените? В смисъл по-дифузна светлина ли дават така?


Шегата настрана, поиграл си си доста. Аз бих боядисал текстолитните планки в черно. Едно спрейче и за нула време ги конвертираш.

Колко време отнема цялата гъзария, ако са налични частите?
И колко струва да се направи, защото не мернах цени, може и да съм пропуснал.
Ще си сейвна упътването у нас за бъдещо ползване, въпреки че мен и само на фарове ме устройва за сега.
Каква е идеята на набръчканите стъкла на халогените? В смисъл по-дифузна светлина ли дават така?
CuMo написа:Браво! И сега като идвам в Русе, ще ми вадиш очите![]()
![]()
Шегата настрана, поиграл си си доста. Аз бих боядисал текстолитните планки в черно. Едно спрейче и за нула време ги конвертираш.
Колко време отнема цялата гъзария, ако са налични частите?
И колко струва да се направи, защото не мернах цени, може и да съм пропуснал.
Ще си сейвна упътването у нас за бъдещо ползване, въпреки че мен и само на фарове ме устройва за сега.
Каква е идеята на набръчканите стъкла на халогените? В смисъл по-дифузна светлина ли дават така?
Благодарим, благодарим колеги

Може би щеше да стане по-добре ако халогените се вградят в планките, но си е повече играчка, и по-трудно щеше да стане с регулирането, аааа и аз нямах търпение да ги монтирам. Но като се позатопли ще боядисам планките и главите на болтовете.
Цялата процедура немога да кажа точно колко време ми отне, защото в продължение на няколко дни така като имам време по малко съм работил по фарчетата, нооо си изка време

Иначе като цена фарчетата ги намери на 36лв. комплекта , за лампи 6лв., копче 2лв. , букси и термошлауха около 2лв., реле с букса към него около 4....5 лв. ..... грубо около 50лв.
Но казват , че тея с къдравото стъкло били точно за мъгла, те си светят по-наблизо, и някак си разпръскват светлината по пътя. А тея с гладкото стъкло ги водят прожекторен тип, светят на далече. Поне така ми обясниха в магазина, а и като се замисля има нещо вярно.
Ето и вариант с вграден халоген в планка:)
- Прикачени файлове
-
- t_t_38_870_210.jpg (37.47 KiB) Преглеждано 3140 пъти
-
- t_321_118.jpg (29.79 KiB) Преглеждано 3140 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта