"Заводско ограничение"
"Заводско ограничение"
Здравейте,чувал съм много мнения от сорта "Като минеш 10 000/25 000км... падат заводските ограничения и колата се "отпушва"... Като минах 10 000, 15 000, 20 000 никаква разлика не усетих.Снощи ги направих 25 000 и тепърва ще пробвам има ли разлика. Та това само някакви митове ли са или реално в ЕКУ-то настъпват някакви промени??
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250
Lexus IS 250
Re: "Заводско ограничение"
И аз се присъединявам към въпроса. Според мен единственото ограничение е това за максималните обороти, което си е еднакво от самото начало... Иначе не мога да си представя какво друго ограничение може да има и как ще е реализирано?!Dizzle написа:Здравейте,чувал съм много мнения от сорта "Като минеш 10 000/25 000км... падат заводските ограничения и колата се "отпушва"... Като минах 10 000, 15 000, 20 000 никаква разлика не усетих.Снощи ги направих 25 000 и тепърва ще пробвам има ли разлика. Та това само някакви митове ли са или реално в ЕКУ-то настъпват някакви промени??
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
И аз не съм усетил някакво отпушване (колата е на 35х.км)...
Разбира се, че има известно разработване, напасване на детайлите, което е нормално за всеки механизъм.
И разбира се влияят следните фактори:
първите няколкостотин километра колата я жалиш (разработваш).
Съответно Еку-то се настройва за този стил на каране.
Като спреш да я жалиш (различно при различните шофьори 1-10х.км), ЕКУ-то пак се пренастройва за няколкостотин километра, и тогава вече е в оптимален режим (докато изключиш акумулатора, и тогава пак трябват няколкостотин километра за да се пренастрои ЕКУ-то)...
Поведението на автомобила се променя осезателно и това може да е създало някому впечатлението, че са 'паднали заводските настройки'.
Втория фактор - в началото не си свикнал с автомобила, и не го юркаш толкова (или поне не толкова оптимално). След известно време вече си правиш каквото си искаш с автомобила, не се притесняваш да го вкараш в обороти и затова ти се струва, че повече върви biggrin.gif
Разбира се, че има известно разработване, напасване на детайлите, което е нормално за всеки механизъм.
И разбира се влияят следните фактори:
първите няколкостотин километра колата я жалиш (разработваш).
Съответно Еку-то се настройва за този стил на каране.
Като спреш да я жалиш (различно при различните шофьори 1-10х.км), ЕКУ-то пак се пренастройва за няколкостотин километра, и тогава вече е в оптимален режим (докато изключиш акумулатора, и тогава пак трябват няколкостотин километра за да се пренастрои ЕКУ-то)...
Поведението на автомобила се променя осезателно и това може да е създало някому впечатлението, че са 'паднали заводските настройки'.
Втория фактор - в началото не си свикнал с автомобила, и не го юркаш толкова (или поне не толкова оптимално). След известно време вече си правиш каквото си искаш с автомобила, не се притесняваш да го вкараш в обороти и затова ти се струва, че повече върви biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Чувал съм че в ДАЧИЯ които са на лизинг им слгат някакво ограничение на оборотите и това било по искане на лизингодателя с цел да не стопиш двигателя за 2- 3 месеца и после да я върнеш на лизинговата къща и да им кажеш че не си в състояние да плащаш , а да притежават вече една МОРГА с умряли 20 коня
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006
- Genuine Modest
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10 Сеп 2008 18:14
- Местоположение: Vienna, Austria
- Обратна връзка:
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Освен ако не е взета на оперативен лизинг. Там я караш 3 години и я връщаш, като не можеш да навърташ повече от 100 000 км. за тези 3 години.slowtraveler написа:Лизингодателя няма никакви изисквания тук, освен да си плащаш пълно автокаско..
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
За VW в лизинга пишеше че колата е тяхна собственост и ТИ нямаш право да правиш никакви промени по колата и си здължен освен каско, лизинга и, да си сменяш и консумативите в техните сервизи и ако те разберат че ти си недобросъвестен ползувател на тяхната собственост могат всеки един момент да си я поискат незабавно .
А за ДАЧИЯ знам че ако при 6000 оборота си в червено то някои лизингови къщи ги ограничават на 5000
А за ДАЧИЯ знам че ако при 6000 оборота си в червено то някои лизингови къщи ги ограничават на 5000
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Чувал съм от приятел ОНДАджия, че на ХХХХ км в официалния сервиз донастройват ECU-то и съответно поведението на колата се променяло чувствително.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 7 госта