купих си тoйота land kруисер и имам няколко въпроса?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23 Яну 2010 19:02
купих си тoйота land kруисер и имам няколко въпроса?
Колата е 2008 година, 3000 дизел,автоматик.Понеже до сега сам карал само леки автомобили не съм запознат със следните неща и сте се радвам да ме образовате малко.1 има един бутон на които писе 2 strt нямам идея за какво е!!! 2 на скоросня лост има 4d,3,2 и L при какви ситуации да включвам L и каква е точно функцията му? 3 Mога ли да карам колата дълго време с включен блокаж и с по висока скорост?
L е LOW което кореспондира с 1ва скорост или буквално - ниска. Идеята е ако на определено място, за off-road, голям наклон, лед и тн. и трябва ниска предавка. Същата е и идеята на 2 и 3- 2ра и 3та скорост. Там където пише 4d е същото, но мястото е по широко защотот в лявата му част си на 4та, а ако го преместиш на дясно става D- drive, което вече е автоматика.2 на скоросня лост има 4d,3,2 и L при какви ситуации да включвам L и каква е точно функцията му?
Тези можеш да ги използваш и ако искаш да си поизпържиш мотора повече от kick-downa, тоест слагаш на L до прекъсвач, 2 до прекъсвач, 3 да прекъсвач, 4..... и накрая D за да не изгасне мотора и вече си на 200+.....
Аз знам, че няма ограничение за времетраенето на шофирането с включен блокаж, но пределната скорост с която трябва да се кара е 40km/h. А то и не виждам защо би ти трябвал блокаж, ако терена позволява по висока скорост.3 Mога ли да карам колата дълго време с включен блокаж и с по висока скорост
Toyota RAV4 - 2008 - 2.0 VVTI 150 к.с., AT
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23 Яну 2010 19:02
- lewstherin
- Мнения: 24
- Регистриран на: 03 Юли 2009 19:44
Според гугъл е бутон за потегляне на втора скорост, ако например си затънал в кал
Посетете българския форум на Колелото на времето - http://truesource.50.forumer.com/index.php
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23 Яну 2010 19:02
точно за потегляне от 2 скорост е, при различни ситуации
що се отнася до блокажа на централния диференциал до колкото си спомням в книжката пишеше, че може да се използва при дъжд и сняг и нямаше ограничение на скоростта.
L, 2,3 .. може да ги използваш зимата при спускане на стръмен наклон. Така може да спускаш на 1, 2-ра 3-та без да се засилва колата. Доста е удобно, защото може да си ги включиш в движение при нужда и да намалиш скоростта без спирачка(и без съединител както е при ръчните)
колега нямаш ли книжка на колата?
що се отнася до блокажа на централния диференциал до колкото си спомням в книжката пишеше, че може да се използва при дъжд и сняг и нямаше ограничение на скоростта.
L, 2,3 .. може да ги използваш зимата при спускане на стръмен наклон. Така може да спускаш на 1, 2-ра 3-та без да се засилва колата. Доста е удобно, защото може да си ги включиш в движение при нужда и да намалиш скоростта без спирачка(и без съединител както е при ръчните)
колега нямаш ли книжка на колата?
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
На Равката мисля, че блокировката се самоизключваше при 40км/ч.
Предполагам, че и на крузъра е така. Затова сигурно пише, че няма проблеми скоростта - практически за безопасността на механиката се грижи електрониката.
Предполагам, че и на крузъра е така. Затова сигурно пише, че няма проблеми скоростта - практически за безопасността на механиката се грижи електрониката.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
на някои блокажа е с малкото лостче и не вярвам да се изключва
на тези които е с бутон, може да е мислено нещо
има ограничение относно скоростта свързано с оборотите на двигателя, когато си на L, 2, 3 и съответно на понижаващите предавки
лошото е че с включен блокаж се кара много трудно в града biggrin.gif острите завои се вземат доста по-трудно, а понякога невъзможно
относно блокирането на задния диференциал, там пише да не се използва при скорост над 8км/ч
на тези които е с бутон, може да е мислено нещо
има ограничение относно скоростта свързано с оборотите на двигателя, когато си на L, 2, 3 и съответно на понижаващите предавки
лошото е че с включен блокаж се кара много трудно в града biggrin.gif острите завои се вземат доста по-трудно, а понякога невъзможно
относно блокирането на задния диференциал, там пише да не се използва при скорост над 8км/ч
Крузера е постоянно 4х4, така че много рядко ще ти се налага да използваш някоя от блокировките (те са основно за извън пътя). Избягвай да караш дълго време с блокиран централен диференциал, още повече че се влошава и управляемостта на колата. Включвай го само при тежки терени докато излезеш от ситуацията. Освен това имаш и блокировка на задния диференциал, но хубавото в случая, е че те е електронна и няма да я мислиш
.

може ли да разясниш малко какво е това електронно блокиране на задния диф?shoker написа:Крузера е постоянно 4х4, така че много рядко ще ти се налага да използваш някоя от блокировките (те са основно за извън пътя). Избягвай да караш дълго време с блокиран централен диференциал, още повече че се влошава и управляемостта на колата. Включвай го само при тежки терени докато излезеш от ситуацията. Освен това имаш и блокировка на задния диференциал, но хубавото в случая, е че те е електронна и няма да я мислиш.
ако може да се вярва на книжката съществуват ланд крузери, които не са постоянно 4х4


-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18 Яну 2010 21:43
- Местоположение: Plovdiv
4x4 2nd START блокиране на диференциала
Здравейте,
аз имам ЛК 90 3.0 ТД автоматик.
Мисля, че както и при мен колата всъщност е с задно предаване а 4х4 се включва с малкото лостченце.
2nd START е бутон за тръгване директно на втора без да минава през първа. При сняг или малко кал
Когато превключа на 4х4 волана се ограничава от към завиване и е добре за по-прав път и максимална скорост до 100км/ч(аз така карам). Когато превключа на 4х4 с блокаж наистина трябва да се кара не повече от 40км/ч(даже е много, щото това се ползва когато искаш да се измъкнеж от някво кофти място или се изкачваш дето се вика оффроад
). Допълнително като се ключи и бутона пълно блокиране наистина си
мамата. Имаш чуството че ще се скъсат полуоските
.
За повече информация мисля, че може да търсиш в офф-роад форум
аз имам ЛК 90 3.0 ТД автоматик.
Мисля, че както и при мен колата всъщност е с задно предаване а 4х4 се включва с малкото лостченце.
2nd START е бутон за тръгване директно на втора без да минава през първа. При сняг или малко кал

Когато превключа на 4х4 волана се ограничава от към завиване и е добре за по-прав път и максимална скорост до 100км/ч(аз така карам). Когато превключа на 4х4 с блокаж наистина трябва да се кара не повече от 40км/ч(даже е много, щото това се ползва когато искаш да се измъкнеж от някво кофти място или се изкачваш дето се вика оффроад



За повече информация мисля, че може да търсиш в офф-роад форум

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта