Проблем с Avensis...

Аватар
DJaMBaZza
Мнения: 47
Регистриран на: 22 Авг 2007 23:33
Местоположение: София/Монтана

Проблем с Avensis...

Мнение от DJaMBaZza » 25 Яну 2010 21:14

Здравейте ,искам да ви питам за съвет относно една Toyota Avensis. Преди 4-5 месеца си взех Аvensis от Австрия ,колата е 1.8 бензин 110 к.с. Карах я 2 дни и след това я обслужих напълно ,но ми правеше впечатление ,че когато карам на 5-та да речем с 2000 оборота и дам газ до края колата губи мощност за момент и прекъсва едва ли не и като се вдигнат оборотите се оправя и след 3500 дърпа най - много... смених горивният филтър ,щото си мислех ,че от него идва проблема ,но пак е същото. Аз съм на 19 години и нямам много опит с колите - проблеми и т.н ,но ми прави впечатление ,че когато отворя капачката на резервоара се е получил вакум и изпуска въздух. Възможно ли е от там да идва проблема да се получава вакум и да не стига гориво... иначе пали без проблем и на високи обороти си дърпа прилично. Ясно е че ще отида до сервиз ,но искам да добия представа от какво се получава така :)

Petrov_gb
Мнения: 27
Регистриран на: 24 Яну 2010 22:33

Мнение от Petrov_gb » 25 Яну 2010 21:22

Neznam za drugo no ne e ot vakuma v rezervuara sus sigurnost. Kupi si 0,5l mineralna voda i q izpii kato lapnesh cqloto gurlo na shisheto, togava shte se dosetish zashto ima vakum :)

Аватар
DJaMBaZza
Мнения: 47
Регистриран на: 22 Авг 2007 23:33
Местоположение: София/Монтана

Мнение от DJaMBaZza » 25 Яну 2010 23:12

ами аз говорих и с други и ми казаха ,че не би трябвало да има нито вакум ,нито налягане...

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 25 Яну 2010 23:24

Е нормално е за бензинова кола да работи добре на 3500об/мин. То на 2000об и дизела (2.2) няма никаква мощност :)

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 25 Яну 2010 23:41

По-добре си прочети упътването - в раздел "Ключове и врати", тема - Капачка за резервоар" ще прочетеш, че трябва да използваш само оригинална капачка с вграден клапан за налягане, защото в резервоара при работа на ДВГ се повишава налягането. Също така съветват капачката да се развинтва бавно на бензиностанция, веднага след като си изключил ДВГ.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Яну 2010 23:43

Дизела (и въобще турбо-двигателите) са съвсем умрели преди да почне да надува турбото както трябва.
Но ти си с атмосферен двигател, при който нещата не са толкова ярко изразени.
За 1.8 не знам, но 1.6/110к.с. искаше 3.5-4х.об. за да му дойде мощността....
Просто са маломощни двигатели, и затова искат (и не се плашат от) високи обороти....
Пък и авенсиса си е доста тежък за такава мощност, така-че наистина иска да го вкараш в обороти за да очакваш някаква динамика
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
DJaMBaZza
Мнения: 47
Регистриран на: 22 Авг 2007 23:33
Местоположение: София/Монтана

Мнение от DJaMBaZza » 26 Яну 2010 00:49

zi_zi_top
капачката си е оригинална и нее сменяна...

slowtraveler
същото е и при 1.8 към 3.5/4хил. идва силата на колата и до червено си ускорява... Онзи ден се дръпнах на една стара самолетна писта с един приятел ,който кара пежо 307 1.6 110к.с бензин и от началото беше на кантар обаче към 170 пежото взе да изостава... и по това съдя ,че тойотата си е в ред ,а това дето за момент губи мощността в ниските нямам идея от какво се получава...

Аватар
Creep
Мнения: 120
Регистриран на: 17 Апр 2009 16:48
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от Creep » 26 Яну 2010 07:10

DJaMBaZza написа:...а това дето за момент губи мощността в ниските нямам идея от какво се получава...
Moже да е от много неща - кабели, свещи, въздушен филтър, датчик температура, инжектор(и), МАF...
Изображение
Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 26 Яну 2010 09:45

DJaMBaZza написа:zi_zi_top
капачката си е оригинална и нее сменяна...

slowtraveler
същото е и при 1.8 към 3.5/4хил. идва силата на колата и до червено си ускорява... Онзи ден се дръпнах на една стара самолетна писта с един приятел ,който кара пежо 307 1.6 110к.с бензин и от началото беше на кантар обаче към 170 пежото взе да изостава... и по това съдя ,че тойотата си е в ред ,а това дето за момент губи мощността в ниските нямам идея от какво се получава...
Колега, ако продължавате да се "дърпате"с приятелите вероятно ще се появят и други проблеми. wink.gif Точно "авенсиса" не е бегачка и то с този мотор и при това купе. Лично мнение разбира се. Колата си е Ваша !
Иначе нормално е да има вакум при развиване на капачката.

По-добре закарайте колата на диагностика в оторизиран сервиз, ако ви притеснява !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Яну 2010 10:57

Какво разбираш, под 'създаден вакуум и изпуска въздух'?!?!
Нормално е да има малко над-налягане (да изпуска въздух, а не да засмуква)... Това се получава заради клапана за изгорели газове.
Според мен колата си е ОК - наистина в ниските няма мощност.
Иначе scorpion си е прав - това не е кола за гонки, а за комфортно пътуване без резки маневри :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kofarata
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2008 14:22
Местоположение: Sofia

Мнение от kofarata » 26 Яну 2010 11:48

абе, сипете бензин бе, кви вакуми 5 лева
Toyota Celica (T20) 7А
Toyota Corolla (АE92) 4А

Аватар
levin86
Мнения: 218
Регистриран на: 04 Авг 2009 17:15

Мнение от levin86 » 26 Яну 2010 12:50

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
да си чувал за безнинови изпарения? вакуум вика biggrin.gif , не е вакум а разширен въздух в смес с изпарения от безнина в резрвоара, а това "забавяне" което те притеснява е от хубавия бензин в България.
Ако си мераклия пробвай следното:
1.отиди до бензиностанцията и сипи в едно шише от 5л за вода безнин
2.остави го в мазето или гаража за една седмица(ше видиш в последствие колко е бензина,колко е водата в него, и колко отайка има)
3.отсипи бензина в друг такъв съд(нали знаеш бензина е тва жълтото на цвят), като оставиш отайките в стария
4.сипи бензина в колата и се радвай, само да не си помислиш че колата е зела още 10 коня wink.gif biggrin.gif
>just do it...sideways<

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Яну 2010 13:02

levin86 написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
да си чувал за безнинови изпарения? вакуум вика biggrin.gif , не е вакум а разширен въздух в смес с изпарения от безнина в резрвоара, а това "забавяне" което те притеснява е от хубавия бензин в България....
Левин, не се заяждай с човека - явно не си страдал от калпава капачка.
Изпаренията в никакъв случай не могат да компенсират консумирания бензин, и затова обикновено се получава вакуум (ако няма някаква допълнителна вентилационна система на резервоара, или такава, създаваща над-налягане). Пример - вартбург, който след изминати 50-60км започна да губи мощност и изгасна. След почивка 5 минути запали нормално. Измина 5-8км, и историята се повтори. Като изгасне, и го запалиш след 30-40 сек, поддържа само празен ход. Дадеш ли му газ - изгасва. Типичен пример за недостиг на гориво. Реши се с дупка, направена с пирон в капачката.
Та проблема с калпава капачка(неработещ клапан) се проявява при по-сериозна консумация на гориво - дълъг път, голямо продължително натоварване, и на високи обороти...
А в случая с Авенсиса налягането не се получава от изпарения. :thumbsup:
Понякога 'прихлъцване' се получава при прехвърлянето на VVT-i на друг режим (а това обикновено става около 2-3х.об...)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 26 Яну 2010 13:05

levin86 написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
да си чувал за безнинови изпарения? вакуум вика biggrin.gif , не е вакум а разширен въздух в смес с изпарения от безнина в резрвоара, а това "забавяне" което те притеснява е от хубавия бензин в България.
Ако си мераклия пробвай следното:
1.отиди до бензиностанцията и сипи в едно шише от 5л за вода безнин
2.остави го в мазето или гаража за една седмица(ше видиш в последствие колко е бензина,колко е водата в него, и колко отайка има)
3.отсипи бензина в друг такъв съд(нали знаеш бензина е тва жълтото на цвят), като оставиш отайките в стария
4.сипи бензина в колата и се радвай, само да не си помислиш че колата е зела още 10 коня wink.gif biggrin.gif
Хм, аз ще ти предложа друг тест. Сипи 1л вода и 1литър бензин в някъв прозрачен съд. Когато успееш да смесиш бензина и водата без друга добавка се обади да те черпя бира накорем.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
levin86
Мнения: 218
Регистриран на: 04 Авг 2009 17:15

Мнение от levin86 » 26 Яну 2010 13:53

ма чакай малко кога съм споменавал че не слагат добавки, слагат слагат и то по много :whistle:
>just do it...sideways<

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 7 госта