счупени кори под двигателя
счупени кори под двигателя
Здравейте,изпочупих си пластмасовите кори под двигателя,тези който пазят от вода и са продължение на бронята. Покриват ли я тази щета застрахователите и колко струват тези пластмаси. Притеснявам се от водата сега.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
А протокол от КАТ? Все пак е станало по време на движение.shtephan написа:Направи снимка на правдоподобна дупка, измисли ситуация със заслепяване и после всичко премерено в обяснението - ще платят.
А за да ти направят протокол, задължително ще има и акт за "Несъобразена скорост".

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Зимата 2007-08 г. си счупих кората под предната броня (между бронята и гредата под ДВГ) при движение в снежни коловози въпреки, че моята Корола е със 155 мм клиеренс. ДЗИ не ми признаха щетата.
След 2 седмици чакане ТМ Ауто ми доставиха кората и я монтираха срещу 156 лв.
След това ми "дойде акъла" и като питах в магазина на бул. "Бъкстон" се оказа, че можело да ми доставят кората за по-малко от 90 лв. и много лесно щях да си я монтирам сам. Е, пито - платено!
Та все пак да имаш едно наум как представяш щетата, с честност не става, но как става и аз не знам. По принцип ги признават за щета, но мисля, че само в случай на ПТП.
Колкото за притесненията ти за водозащитата на ДВГ от корите, не бери грижа! Корите имат аеродинамична функция, а не предпазна.
Ако си чувал за "равен под", то той се постига с тези кори.
След 2 седмици чакане ТМ Ауто ми доставиха кората и я монтираха срещу 156 лв.
След това ми "дойде акъла" и като питах в магазина на бул. "Бъкстон" се оказа, че можело да ми доставят кората за по-малко от 90 лв. и много лесно щях да си я монтирам сам. Е, пито - платено!

Та все пак да имаш едно наум как представяш щетата, с честност не става, но как става и аз не знам. По принцип ги признават за щета, но мисля, че само в случай на ПТП.
Колкото за притесненията ти за водозащитата на ДВГ от корите, не бери грижа! Корите имат аеродинамична функция, а не предпазна.
Ако си чувал за "равен под", то той се постига с тези кори.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Благодаря,ще пробвам пред застрахователите,ако не ще си купя. Дразни ме това. Всъщност ги изпочупих от бордюри и дупки,падаха, търкаха се в асфалта,всичко стана постепенно,но такава е ситуацията в България. Караме модерни коли в картофени ниви. До 2-3 години магистралата ще се удължи от Стара Загора до Нова Загора /30км./ ,браво на бат Бойко. Да целуваме ръка. В Румъния новите магистрали са вече около 1000 км.,а уж те ни дърпаха надолу и заради тях нямаше да ни приемат в Европа.
zi_zi_top е прав.Корите под двигателя са защита от хвърчащи камъчета и други дребни предмети,и наистина за аеродинамика.Водата си влиза и през тях,така,или иначе.Единственото което е може би малко застрашено е алтернатора,но според мен има някаква защита все пак...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
На някои автомобили липсата на тези кори се усеща много осезателно, защото без тях се мокри пистовия ремък и започва да пищи и износва или да отказва алтернатор/климатик и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Тези кори наистина имат двуяко значение и са си много важни.
Трябва да си стоят на мястото .
Знаете ли какво става в двигателния отсег при каране в снежна киша, ако ги няма тези кори? Всичката луга и сол, която са слагали на пътя преди това влиза при двигателя.
Същото важи и при преминаване през голяма локва с по-висока скорост.
Трябва да си стоят на мястото .
Знаете ли какво става в двигателния отсег при каране в снежна киша, ако ги няма тези кори? Всичката луга и сол, която са слагали на пътя преди това влиза при двигателя.
Същото важи и при преминаване през голяма локва с по-висока скорост.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Първо без кори не можеш му докара топлинния режим,особенно на дълго с висока скорост и второ става поне два пъти по-шумна, поне авенсиса,които има допълнителна шумоизолация налепена по тях.Дизела започва да бучи,за бензина незнам не съм губил.За генератора не съм сигурен ,но муфата на компресора й трябва много малко за да почне да ручи при тръгване,казаха при замяната ,че е кородирала от лугата.Без кори не става.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
При преминаване през дълбока локва с висока скорост оставаш без кори... от личен опитKiki написа:Тези кори наистина имат двуяко значение и са си много важни.
Трябва да си стоят на мястото .
Знаете ли какво става в двигателния отсег при каране в снежна киша, ако ги няма тези кори? Всичката луга и сол, която са слагали на пътя преди това влиза при двигателя.
Същото важи и при преминаване през голяма локва с по-висока скорост.

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
От вода и камъчета пазят предимно корите отстрани на двигателния отсек. Тези отдолу могат да предпазят най-много картера от намокряне. В никакъв случай не казвам, че са излишни, но не е проблем да караш 2-3 седмици и без тях. Виж без подкалници и странични кори не бих си карал колата никъде освен до сервиза biggrin.gif !
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта