Дискусия - Опасността от автомобили с десен волан!
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мечо, не става въпрос за официален сервиз на марката, а сертифициране на годността на сервиза/монтьорите...
Например при ремонт на други транспортни средства в БГ (например кораб) за да направи заварка, заварчика трябва да има необходимия сертификат. Така е и за повечето индустриални приложения.
Защото иначе може да стане беля. Ако заваряваш съд под налягане се изисква най-висок клас...
Същото е и например за ремонт на радиооборудване и т.н....
Нещата са прости - никой не ти казва 'ползвай този сервиз', но може да ти каже - 'фирмата или специалиста трябва да са сертифицирани - да имат необходимите знания'...
За една проста счетоводна сметка се изисква образование/ценз, а за това от което може да зависи живота и то не само твоя - всеки може да пипа (например недобре законтрено окачване или лош монтаж на спирачки) и т.н....
Например при ремонт на други транспортни средства в БГ (например кораб) за да направи заварка, заварчика трябва да има необходимия сертификат. Така е и за повечето индустриални приложения.
Защото иначе може да стане беля. Ако заваряваш съд под налягане се изисква най-висок клас...
Същото е и например за ремонт на радиооборудване и т.н....
Нещата са прости - никой не ти казва 'ползвай този сервиз', но може да ти каже - 'фирмата или специалиста трябва да са сертифицирани - да имат необходимите знания'...
За една проста счетоводна сметка се изисква образование/ценз, а за това от което може да зависи живота и то не само твоя - всеки може да пипа (например недобре законтрено окачване или лош монтаж на спирачки) и т.н....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Да, но за да се направи сертифициран сервиз, малко хора ще успеят, защото това са МНООГОО парички, а официалните дистрибутори ще го направят веднага. Малко други севризи ще успеят да покрият тези изисквания, но дори и така, с кетап, гаранцията не е особено голяма. С просто строго ГТП ще има много по-голям ефект. А за заварки и преустройства на специфични инсталации и подобни - наясно съм, защото изкарахме купища сертификати и кво ли не за ОВИ-то.... И пак, ние пращаме правилните майстори да станат за определени неща, а като са куци майсторите, сертифицирани или не, пак няма особена разлика 

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мечо, едва ли са толкова невероятно много пари...
Наскоро един колега след 20г работа по специалността се сертифицираше за инспектор по полагане на боя (по принцип е много отговорна работа, защото се поема гаранция на покритие, което струва десетки или стотици хиляди евро за 3-8години в много неблагоприятни условия - морска вода, киселини, основи и т.н.)...
Изпита след курса са повишаване на квалификация бе много сериозен от швейцарска или немска фирма, и доста хора отпаднаха...
Курса струваше около 800Евро, но се знае, че човек минал такъв курс знае нещата, и този сертификат важи из целия свят (сега колегата е за 2г в Китай)...
На времето знаете, че в училищата имаше профили, които обучаваха монтьори и двигателисти на МПС.
Дори и така да се подходи - да имаш необходимото специализирано образование за да извършваш дадена дейност, пак ще е по-добре от сега...
Наскоро един колега след 20г работа по специалността се сертифицираше за инспектор по полагане на боя (по принцип е много отговорна работа, защото се поема гаранция на покритие, което струва десетки или стотици хиляди евро за 3-8години в много неблагоприятни условия - морска вода, киселини, основи и т.н.)...
Изпита след курса са повишаване на квалификация бе много сериозен от швейцарска или немска фирма, и доста хора отпаднаха...
Курса струваше около 800Евро, но се знае, че човек минал такъв курс знае нещата, и този сертификат важи из целия свят (сега колегата е за 2г в Китай)...
На времето знаете, че в училищата имаше профили, които обучаваха монтьори и двигателисти на МПС.
Дори и така да се подходи - да имаш необходимото специализирано образование за да извършваш дадена дейност, пак ще е по-добре от сега...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Така и така зачепкахме темата... кажете в София къде правят реглаж на фарове и да видя дали могат да се оправят или трябва да се сменят?
Между другото днес снимах фаровете срещу кола, зад която има стена... разстоянието е над 10 метра. Ето как изглежда картинката. Да свети нагоре и наляво и въпреки всичко не осветявам дори до височината на предното му стъкло... Сори за кофти качеството но все пак се вижда достатъчно. Гледал съм и от над 20 метра, ситуацията е същата...
Между другото днес снимах фаровете срещу кола, зад която има стена... разстоянието е над 10 метра. Ето как изглежда картинката. Да свети нагоре и наляво и въпреки всичко не осветявам дори до височината на предното му стъкло... Сори за кофти качеството но все пак се вижда достатъчно. Гледал съм и от над 20 метра, ситуацията е същата...
- Прикачени файлове
-
- Image419.jpg (490.3 KiB) Преглеждано 3106 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Напротив EMPEROR - от снимките се убедих, че заслепяваш насрещните...
Знаеш колко е висока супрата и колко - астрата...
На снимките ясно се вижда, че лявата част на лъча осветява поне страничното огледало на астричката, което е доста по-високо от фара. Това ще рече, че в лявата част лъча се вдига нагоре - т.е. заслепява насрещните...
Съответно другата особеност - банкета ти вдясно не е осветен...
Ако си с 'лупи', можеш да решиш въпроса почти без пари (или напълно безплатно ако си го правиш сам) за 2 часа с разглобяване на фара...
Ако е с 'рефлекторен' фар, там вече ще трябва да сменяш фара...
Знаеш колко е висока супрата и колко - астрата...
На снимките ясно се вижда, че лявата част на лъча осветява поне страничното огледало на астричката, което е доста по-високо от фара. Това ще рече, че в лявата част лъча се вдига нагоре - т.е. заслепява насрещните...
Съответно другата особеност - банкета ти вдясно не е осветен...
Ако си с 'лупи', можеш да решиш въпроса почти без пари (или напълно безплатно ако си го правиш сам) за 2 часа с разглобяване на фара...
Ако е с 'рефлекторен' фар, там вече ще трябва да сменяш фара...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Първо, това не е Астра, а Тойота
Второ, отблясъка на страничното огледало не е от моя фар, същото като отблясъка на предното стъкло в противоположния край
Трето както казах и в началото, фаровете ще ги сменя... и все пак ако някой държи, нека се видим на Тойота срещата в неделя и ще застанем с 2те коли една срещу друга и ще видим нагледно

Второ, отблясъка на страничното огледало не е от моя фар, същото като отблясъка на предното стъкло в противоположния край

Трето както казах и в началото, фаровете ще ги сменя... и все пак ако някой държи, нека се видим на Тойота срещата в неделя и ще застанем с 2те коли една срещу друга и ще видим нагледно

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Извинявай, наистина не се загледах в марката на колата
Но височината на лъча вляво наистина изглежда доста по-високо от фара и на нивото на огледалото (супрата навярно е била под ъгъл към стената, защото има много сериозна сянка)....
Не го приемай лично - просто анализираме ситуацията и възможните рискове.
Ако си смениш фаровете - само адмирации

Но височината на лъча вляво наистина изглежда доста по-високо от фара и на нивото на огледалото (супрата навярно е била под ъгъл към стената, защото има много сериозна сянка)....
Не го приемай лично - просто анализираме ситуацията и възможните рискове.
Ако си смениш фаровете - само адмирации

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Аз не го приемам лично, напротив - наистина просто анализираме ситуацията
Супрата беше под лек ъгъл спрямо стената, за да видя дали ще надхвърля капака и гледах че горе не се вижда свивката, което значи, че не хвърлям светлина над него. А на мен наистина от чисто любопитство ми е интересно с някой колега да го проверя това на срещата, защото за 7 месеца никой не ми е присветквал, а аз карам целогодишно и денонощно на фарове.
Както коментирах по-горе, въпроса тук не е дали ще си сменя фаровете или не, защото казах че ще го направя. Въпрсът е реално колко преча или не на насрещното движение. Надявам се и ти го приемаш като нормална дискусия, а не като спор

Както коментирах по-горе, въпроса тук не е дали ще си сменя фаровете или не, защото казах че ще го направя. Въпрсът е реално колко преча или не на насрещното движение. Надявам се и ти го приемаш като нормална дискусия, а не като спор

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Заслепява и още как. Щом си до страничното огледалото на 10 метра, смятай до къде се вдига на да речем 40 метра.EMPEROR написа:Между другото днес снимах фаровете срещу кола, зад която има стена... разстоянието е над 10 метра. Ето как изглежда картинката. Да свети нагоре и наляво и въпреки всичко не осветявам дори до височината на предното му стъкло... Сори за кофти качеството но все пак се вижда достатъчно. Гледал съм и от над 20 метра, ситуацията е същата...
Дори и RHD прожектори като ей тези, където линията е хоризонтална а не по диагонал, заслепяват ужасно, освен ако не ги наклониш лявата част да клони надолу, но тогава все едно караш без фарове щото нищо не виждаш пред теб:

Аз помислих, че говориш за стария американски стандарт, където е равна линия (т.е. лявата част не е по-ниска от дясната) и само по средата има издигнато за да се виждали знаците над магистралите.slowtraveler написа:Това имах впредвид МХ5....
Т.е. фаровете, насочени към дясната гаражна врата на тая снимка:

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта