Дискусия - Опасността от автомобили с десен волан!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
horeishio
Мнения: 186
Регистриран на: 29 Фев 2008 08:05
Местоположение: Велико Търново

Дискусия - Опасността от автомобили с десен волан!

Мнение от horeishio » 06 Яну 2010 12:06

Освен ограничената видимост от позицията на водача, която е преодолима с малко практика има и още нещо ... което в КАТ не отчитат при регистрацията на такъв тип автомобили.

Някой замислял ли се е за фаровете на тези автомобили. Те са направени да осветяват по-високо отляво. Докато на колите при нашето дясно ориентирано движение фаровете осветяват по-високо отдясно. Именно тези коли, дори с регулирани фарове, заслепяват нощем без никакъв проблем насрещно движещите се.

Няма ли някой да се сети в КАТ, за изготвяне на изискване при регистрация да се сменят тези фарове за дясно ориентирано движение?
Изображение
Toyota Carina E Wagon, GLI,4AFE,1.6,(99 Hp),1996
Toyota Avensis Wagon III,2ZR-FAE,1.8 (147 Hp), 2009
Toyota Sequoia Platinum 2014
Благословен да бъде този, който няма какво да каже и въпреки това мълчи!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2010 12:33

Това изискване си го има в документите, но нещо куца в контрола...
Ако имаше сериозен контрол нали знаете колко народ с 'полу-оригинални' ксенони щеше да бъде спрян от движение (изискванията за монтаж на ксенона също не са спазени, ако ксенона не е оригинален).
При внос на автомобил извън ЕС, се минава Технотест, където това изискване се проверява.
Доста народ бе принуден да си смени фаровете от US към EU модел за да вземе заветния кетап....
Иначе и мен ме учудва, че премахнаха проверката на фаровете по време на годишния преглед.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
EMPEROR
Мнения: 542
Регистриран на: 07 Юли 2008 13:31
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от EMPEROR » 06 Яну 2010 12:44

horeishio:
Въпреки че съм си гледал фаровете срещу стена и мога да твърдя, че почти няма разлика и освен това колата ми е доста ниска и ептен трудно ще заслепя който и да било (сптравка Супра с десен волан), обмислям да сменя фаровете с такива за лява дирекция, не защото някой ме задължава, а за спокойствие на другите водачи, щото се почват едни безсмислени спорове...
Чудно ми е обаче колко от тея с китайския ксенон ще направят същото за мен или колко от тези с джиповете и едрогабаритните возила ще си снижат колите или ще си настроят фаровете по-надолу, можеш ли да ми отговориш?

El Camino

Мнение от El Camino » 06 Яну 2010 12:52

E няма начин англйските да не са тотално обърнати biggrin.gif

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2010 12:53

EMPEROR, височината на автомобила/фара оказва влияние само върху това на каква дистанция ще те заслепи - ниския автомобил ще те заслепи при по-голяма дистанция, докато при малка дистанция лъча вече ще е слязъл по-надолу.
Докато джипките светят отвисоко, и затова има вероятност при малка дистанция да заслепят попътния автомобил (не насрещния), когато фара е на нивото на огледалото на попътния автомобил..

Няма значение колко нисък ти е автомобила: в частта към банкета лъча дори не е хоризонтален, а се вдига нагоре... Т.е. при дясна дирекция ще заслепяваш насрещните... Само 'хамериканците' са с равно отрязан лъч вляво/дясно, но това пък ти пречи за доброто осветение на банкета и евентуално за пешеходците по него.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
EMPEROR
Мнения: 542
Регистриран на: 07 Юли 2008 13:31
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от EMPEROR » 06 Яну 2010 13:00

Дам за джиповете предимно отзад, макар че както е ниска колата, мен почти вчиско ме заслепява насреща. Иначе да, свети малко по-към банкета и с една идея по-високо от другия... но както и да е, аз ще ги сменя, въпроса ми е колко от другите дето са не по-малко опасни на пътя ще направят същото. Аз не споря реално, че не е удобно, ама ме дразнят такива изказвания за дясната дирекция, щото нарушителите на пътя са много повече...

А за всичките гъзари с туниК фаровете дето светат навсякъде пък изобщо не искам да коментирам... или комбинацията от китайски ксенон и туниК фар...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2010 13:44

EMPEROR, вярно, че има и други проблеми, но все от някъде трябва да се почне...
Това е най-лесно за изпълнение - ако искаш да регистрираш тук автомобил с дясна дирекция, трябва да минеш технотест (оторизирана фирма, която да установи дали можеш безопасно да се движиш в места с лява дирекция).
Административно не изисква почти никакъв ресурс, а същевременно ще има положителен ефект за безопасността...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
horeishio
Мнения: 186
Регистриран на: 29 Фев 2008 08:05
Местоположение: Велико Търново

Мнение от horeishio » 06 Яну 2010 14:21

slowtraveler написа:Това изискване си го има в документите, но нещо куца в контрола...
....
Иначе и мен ме учудва, че премахнаха проверката на фаровете по време на годишния преглед.
Ето за това иде реч.

Значи изискване има, контрол няма.
И май проверката на фаровете съществуваше само при новорегистрация. А и там, ако е такъв контрола, или изобщо ако го правят, да не се учудваме много много ...

EMP :sign6: Нямам нищо против колите с дясна дирекция. А това, че някои изобщо няма да се сетят за "тази подробност", купувайки такъв автомобил. Преди и аз не се бях замислял. Но напоследък нощното курмуване ме сблъсква с прекалено много нерегулирани, неправилно поставени ксенони (и всичко, което изброихте по-горе) и т. н.
Може би, катаджиите не карат по същите пътища и не срещат същите автомобили като останалите водачи. Не вярвам!
Изображение
Toyota Carina E Wagon, GLI,4AFE,1.6,(99 Hp),1996
Toyota Avensis Wagon III,2ZR-FAE,1.8 (147 Hp), 2009
Toyota Sequoia Platinum 2014
Благословен да бъде този, който няма какво да каже и въпреки това мълчи!

Аватар
EMPEROR
Мнения: 542
Регистриран на: 07 Юли 2008 13:31
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от EMPEROR » 06 Яну 2010 14:28

Точно така и темата трябваше да е озаглавена "Опасността от автомобили с нерегулирани фарове!", а не "Опасността от автомобили с десен волан!". Стига ги бутахте тия дирекции във всичко дето ви е криво!
За ника няма да коментирам...

Selskio ergen
Мнения: 12
Регистриран на: 23 Юли 2008 10:03

Мнение от Selskio ergen » 06 Яну 2010 14:30

Германеца го е измислинела за да си регистрираш там автомобил с десен волан трябва да минеш нещо като технотест и да си сложиш камера и монитор за около 4000 евро ,като само тази фирма е оторизирана да ги поставя. Не може да си купиш за 200 евро китайски и да си ги сложиш. А ходи си купи евтино кола с десен волан.
TOYOTA Corolla CDE110/1CDFTV 2.0 D4D 90hp 2001 SOL

darcosi
Мнения: 47
Регистриран на: 19 Дек 2006 11:33
Местоположение: София

Мнение от darcosi » 06 Яну 2010 14:40

в Германия и Холандия само фаровете ги задулжават да сменят !! камерата не съм чувал да задължават някой да слага.

Карам от 3години автомобили с десен волан и всичко е до шофьора.


На който не му се кара да не кара не се превръщайте в гадни ХЕЙТЪРИ все пак карате японски коли а те са с десни волани родом :П

El Camino

Мнение от El Camino » 06 Яну 2010 14:43

Selskio ergen написа:Германеца го е измислинела за да си регистрираш там автомобил с десен волан трябва да минеш нещо като технотест и да си сложиш камера и монитор за около 4000 евро ,като само тази фирма е оторизирана да ги поставя. Не може да си купиш за 200 евро китайски и да си ги сложиш. А ходи си купи евтино кола с десен волан.
Опа, я дай нещо черно на бело, че тук нагазихме дълбоко у блатото :whistle: .

Отностно проверките на фаровете в БГ не ги проверяват нито на преглед нито при нова регистрация - опита ми е от преди 2 седмици и от двете.

В Германия пък на всеки преглед това е основното (както и машинките за регулиране...) и във всеки център дето правят прегледи са задължение безплатно да ти настройват фаровете.

Другото в Германия е, че не минават китайските тунинг фарове с ЛЕДчета и прочие, гледа се за Е-знака на фаровете, които се монтират. Дори при проверка на улицата полицаите при съмнение се заглеждат. За затъмняване с фолио и спрей да не говорим.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2010 15:30

El Camino, в БГ фарове се проверяват единствено при 'внос на автомобил от извън ЕС' - там се проверяват, защото минават Технотест...
Иначе за немците - както винаги са измислили прост и лек начин за контрол....
Докато им покажем как се набива 'Е' или знака за ксенон (забравих какво означение трябваше да има фара)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jorj
Мнения: 127
Регистриран на: 12 Фев 2009 17:58
Местоположение: Glasgow

Мнение от jorj » 06 Яну 2010 15:50

Не знам откаде идва тая информация за камерите доста съм обикалял и не съм видял кола която да е със камера .Миналата година закъсах със ФТО преди Виена на паркинга на които ме остави пътната помощ се събираха доста наточени коли с десен волан и не видях някоя да е със камера.Има и по просто решение има специало фолио което се лепи на фаровете и издържа доста време

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2010 16:11

Простото решение със стикерите е за временно преминаване през територия с обратно движение.
С такъв стикер не можеш да си регистрираш автомобила в 'белите' държави, но пък е задължителен, ако преминават през такава държава с автомобил с обратна дирекция...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта