АЕ86: щанги, ролбари, стягащи греди... кое има значение?
АЕ86: щанги, ролбари, стягащи греди... кое има значение?
Във връзка с подобряване поведението на ае86ците, нетът е препълнен с предлагане на части за заздравяне и стягане на купето и окачването. Eто една стара темичка от съседен форум, която повечето от нас сигурно са чели. Тя съдържа доста нагледен материал:
http://www.aeu86.org/forum/viewtopic.php?t=1236
И тъй като в момента съм на етап "модификация на окачването" реших да задам следния въпорс:
Инсталирането или подменянето на кои части наистина има смъсил?
http://www.aeu86.org/forum/viewtopic.php?t=1236
И тъй като в момента съм на етап "модификация на окачването" реших да задам следния въпорс:
Инсталирането или подменянето на кои части наистина има смъсил?
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ами аз след доста четене достигнах до извода, че трябва да се започне от strut brаces(предни и задни) и подмяна на тампоните с уретанови. и задължително дебел заден sway bar
иначе на линка има истински мании biggrin.gif , това с brace на тунела е много яко. всичко ще свърши работа, въпросът е докъде е решен човек да стигне, не е евтино
иначе на линка има истински мании biggrin.gif , това с brace на тунела е много яко. всичко ще свърши работа, въпросът е докъде е решен човек да стигне, не е евтино
status: за БАН
Предвид писаното в темата, а и нуждите ми аз бих напазарувал Strutbraces отпред и отзад, като това с акумулатора да е отзад не е лоша идея също.
Носещата греда ми дето държи диагоналната щанга отзад Panhard rod май се беше сцепила и искам и подсилване там.
Дискретен Roll Cage също бих сложил на един по късен етап.
Като се фраснах с моята лятото видях, колко меки и податливи са роговете, а то направо и целия кош. Трудно ми е да си представя, че при лек удар, няма да има огъване. Предвид това едно подсилване в двигателния отсек няма как да е в повече. Това на първата картинка е нещо такова.
Носещата греда ми дето държи диагоналната щанга отзад Panhard rod май се беше сцепила и искам и подсилване там.
Дискретен Roll Cage също бих сложил на един по късен етап.
Като се фраснах с моята лятото видях, колко меки и податливи са роговете, а то направо и целия кош. Трудно ми е да си представя, че при лек удар, няма да има огъване. Предвид това едно подсилване в двигателния отсек няма как да е в повече. Това на първата картинка е нещо такова.
Последно промяна от El Camino на 02 Мар 2006 18:35, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Да, тези заварки имах в предвид аз и ми е трудно да си обясня, как допринасят за по - голяма здравина на купето.
По мога да си представя, че при евентуален удар това помага да се разпредели деформацията по някакъв начин.
Тук например са правили шевове на чиста ламарина

Асене, не се знае, колко време ще ги имаме biggrin.gif , ама не се сещам за причината да ги нямаме
По мога да си представя, че при евентуален удар това помага да се разпредели деформацията по някакъв начин.
Тук например са правили шевове на чиста ламарина


Асене, не се знае, колко време ще ги имаме biggrin.gif , ама не се сещам за причината да ги нямаме

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
подкрепямEl Camino написа: Асене, не се знае, колко време ще ги имаме biggrin.gif , ама не се сещам за причината да ги нямаме

колата е стара, купето е амортизирано. с течение на времето снадките между отделните елементи на купето са се отхлабили, получили са се микроскопични хлабини. незабележимо е, но като наставиш всички снадки наведнъж, се получава доста голямо усукване/огъване на купето като цяло. тези заварки възстановяват снадките и възстановяват устойчивостта на купето на деформации
status: за БАН
Toва го открих в Club4AG по темата за spot welding.
------------
To moto
I was wondering what is involved in spot welding the car to strength the chassis... what is involved in doing it yourself...
A:
It would require: A heavy duty cycle welding machine as it will need a long duration of repeated triggering and welding.
Step 1: remove all interior trim, wire harness, and plastic item which may get damaged with high voltage, and extreme temperatures of melting metal. This is pretty much 'everything' in your interior down to metal floors, dashboards and stripping paint in locations the need welding.
Step 2:
For locations that have to be reinforced through two layers of metal sheets...that's 99% of an AE86 unibody structure. You need to drill holes through one layer for maximum contact and be filled (much resembling appearance and function of riveting)
Step 3:
Welding up these 500~1000 location spots along the body, Functional and Structural analysis should be made to selectively weld and sometimes reinforce the locations where rigidity is needed... That's basically the entire car too... Keiichi's car has 1700 spots and 22 points of structural reinforcements (OK DONT ASK ME WHERE...That would be a book to write...and I would cover some of these in the next article I am preparing along with the recent plans to redo this to my car.)
So yes, if this task seems daunting to you, a professional would gladly (maybe) do this for you... That's about a full week of professional tuner's time...and it is by no means cheap to do properly paying for this by the hour...
In addition, the resulting body will drastically change in structural rigidity that alignment for suspension and spring and valving rates must all be modified to reflect on this and take advantage. It will feel though, better than when it rolled off the factory when it's all said and done.
------------
To moto
I was wondering what is involved in spot welding the car to strength the chassis... what is involved in doing it yourself...
A:
It would require: A heavy duty cycle welding machine as it will need a long duration of repeated triggering and welding.
Step 1: remove all interior trim, wire harness, and plastic item which may get damaged with high voltage, and extreme temperatures of melting metal. This is pretty much 'everything' in your interior down to metal floors, dashboards and stripping paint in locations the need welding.
Step 2:
For locations that have to be reinforced through two layers of metal sheets...that's 99% of an AE86 unibody structure. You need to drill holes through one layer for maximum contact and be filled (much resembling appearance and function of riveting)
Step 3:
Welding up these 500~1000 location spots along the body, Functional and Structural analysis should be made to selectively weld and sometimes reinforce the locations where rigidity is needed... That's basically the entire car too... Keiichi's car has 1700 spots and 22 points of structural reinforcements (OK DONT ASK ME WHERE...That would be a book to write...and I would cover some of these in the next article I am preparing along with the recent plans to redo this to my car.)
So yes, if this task seems daunting to you, a professional would gladly (maybe) do this for you... That's about a full week of professional tuner's time...and it is by no means cheap to do properly paying for this by the hour...
In addition, the resulting body will drastically change in structural rigidity that alignment for suspension and spring and valving rates must all be modified to reflect on this and take advantage. It will feel though, better than when it rolled off the factory when it's all said and done.
ot moyat lichen opit, bi dal slednata recepta...
purvo tryabva da se zamisli chovek kude i na kakuv teren shte izpolzva kolata, v nashiyat sluchai, te se karat po bulgarskite putishta, i eventualno na pista/i, nastilkata na koito e dosta neravna.
v tozi smisul, nai-dobroto reshenie e:
DA NE SE SLAGAT coil-over amortisiori+ pruzini!
edin komplekt KONI sus pruzini Eibach, ili King Dragon biha svurshili mnogo po dobra rabota!
smyana na stabilizirashtite shtangi s po-debeli, e spored men, edno ot nai-vaznite aspekti v stabiliziraneto na avtomobila, i shte pomogne ZNACHITELNO za po-golyama stabilnost v zavoite, i suotvetno v kontrola na kolata pri driftove.
vsichki gumeni tamponi, sus po-tvurdi, ako ne e vuzmozno da se kupyat takiva, to pone da se slozat standartno, no NOVI!
usilvashtite shtangi nai-veche otpred, i otzad, sushto shte namalyat oguvaneto na kupeto, no pri postavyane na takava shtanga otpred, e vazno da se razbere, che s neya moje da se narushi dobrata operaciya na prednoto okachvane, ako to sushto ne bude regolirano (usileno, ili omekoteno kakto iziskva sluchaya)
GUMI! po nisak provil e zadulzitelen, ako kolata ne se polzva za driftvane, togava e vuzmozno da se slozat i dosta po-shiroki gumi otzad, toest da se udulzi zadnata os v sravnenie s prednata, tova shte pomogne mnogo na kolata da zalepne na putya!
kogato se govori za cage, tryabva vnimatelno da se misli, zashtoto chast ot predvaritelno izmislenata formula za oguvane na kupeto pri udar, shte se narushi, toest suzdava se riska dvigatelya da vi razmaze krakata, vmesto da padne nadolu pri chelen udar!
hubav primer za tova sa nosachite na Lada Samara, rusnacite gi napravili ot titanova splav, taka che pri udar, teminavat prez lamarinite i chupyatb glezenite na krakata na prednite putnici!
s nyakolko dumi:
KONI + Eibach
tamponi
debeli stabilizirashti shtangi
eventualno usilvashti gorni shtangi!

purvo tryabva da se zamisli chovek kude i na kakuv teren shte izpolzva kolata, v nashiyat sluchai, te se karat po bulgarskite putishta, i eventualno na pista/i, nastilkata na koito e dosta neravna.
v tozi smisul, nai-dobroto reshenie e:
DA NE SE SLAGAT coil-over amortisiori+ pruzini!
edin komplekt KONI sus pruzini Eibach, ili King Dragon biha svurshili mnogo po dobra rabota!
smyana na stabilizirashtite shtangi s po-debeli, e spored men, edno ot nai-vaznite aspekti v stabiliziraneto na avtomobila, i shte pomogne ZNACHITELNO za po-golyama stabilnost v zavoite, i suotvetno v kontrola na kolata pri driftove.
vsichki gumeni tamponi, sus po-tvurdi, ako ne e vuzmozno da se kupyat takiva, to pone da se slozat standartno, no NOVI!
usilvashtite shtangi nai-veche otpred, i otzad, sushto shte namalyat oguvaneto na kupeto, no pri postavyane na takava shtanga otpred, e vazno da se razbere, che s neya moje da se narushi dobrata operaciya na prednoto okachvane, ako to sushto ne bude regolirano (usileno, ili omekoteno kakto iziskva sluchaya)
GUMI! po nisak provil e zadulzitelen, ako kolata ne se polzva za driftvane, togava e vuzmozno da se slozat i dosta po-shiroki gumi otzad, toest da se udulzi zadnata os v sravnenie s prednata, tova shte pomogne mnogo na kolata da zalepne na putya!
kogato se govori za cage, tryabva vnimatelno da se misli, zashtoto chast ot predvaritelno izmislenata formula za oguvane na kupeto pri udar, shte se narushi, toest suzdava se riska dvigatelya da vi razmaze krakata, vmesto da padne nadolu pri chelen udar!
hubav primer za tova sa nosachite na Lada Samara, rusnacite gi napravili ot titanova splav, taka che pri udar, teminavat prez lamarinite i chupyatb glezenite na krakata na prednite putnici!
s nyakolko dumi:
KONI + Eibach
tamponi
debeli stabilizirashti shtangi
eventualno usilvashti gorni shtangi!

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
стабилизираща щанга и sway bar е едно и също. по-дебелата задна щанга ще подобри oversteer поведението на колата и ще я направи по-поврътлива - той е задължителен дрифт аксесоарEl Camino написа:T.e. от swaybars няма смисъл или тях имаш предвид под стабилизиращи щанги, Пънки?
Амортисьорите Кони са винаги първа алтернатива при тунинг, но до не съм срещал позитивни мнения за АЕ86, поне в сравнение с алтернативи от другите фирми.
към това което казва пънки бих добавил и камбър чейнджъри поне за предните колела - за да може да се регулира окачването след слагането на по-къси пружини
status: за БАН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта