-
big_paf
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21 Сеп 2009 09:52
- Местоположение: Пазарджик
Мнение
от big_paf » 02 Окт 2009 11:12
Здравейте колеги,искам да ми дадете съвет,имам Тойота Селика 94-та 2.0 16v 3S-GE двигател въпроса ми е:дали да мана или да избия катализатора(кой варянт е наи добър) понеже на него има ланда сонда и ме е страх да не почне да гори повече като се сложи заместваща тръба(все пак датчика няма ли да отчита други стойности)
Благодаря предварително.
Колата е на 140 000км работи си нормално но нали казват че на 100 000,пък и нещо не върви баш като за 177 или аз съм и привикнал към върввнето.
Не съм особено компетентен,затова се извинявам ако съм написал някоя тупотия във въпроса си

Благодаря предварително!
-
Прикачени файлове
-

- DSCN0676.JPG (140.06 KiB) Преглеждано 3676 пъти
Toyota Celica 2.0 16V 1994 177Bhp
big_paf
-
Petar
- Мнения: 2029
- Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
- Местоположение: Велико Търново
Мнение
от Petar » 02 Окт 2009 11:25
I kakvo kazvat za 100 000 km ?

Petar
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Uncle Dido » 02 Окт 2009 19:09
Карай си и да не ти пука. Катализатора има гаранция 100К, ама издържат и по повече, особено, ако караш редовно извънградско.
Първите симптоми за запушване е миризмата на сяра от гърнетата. Мирише на развалени яйца. После идва "замислянето" на мотора при изпреварване и при високите обороти.
Така че, щом ти върви нормално колата - не се притеснявай.
А ако решиш да го махаш, сложи си резонаторно гърне, та да ти пази гърнетата назад. Ако само на катализатора имаш сонда - не е проблем, лошо е, когато след него има такава.
Ако сложиш тръба - се получава гаден резонанс при определени обороти, а ако го избушиш, дрънченето като на консерва копърка - ама празна - е непоносимо.
Препоръчвам ти резонатор с камера и бленда, да наподобява съпротивлението на катализатора.
Успех.
Uncle Dido
-
big_paf
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21 Сеп 2009 09:52
- Местоположение: Пазарджик
Мнение
от big_paf » 03 Окт 2009 11:49
За сега съм финансово непотготвен,за резонаторно заместващо гърне,но както казваш никак не искам да ми дранчи на консерва,пък и наистина няма замисляне на двигателя.По нататък живот и здраве тва ще е процедурата.Вярно ли е,защото един приятел ми каза че можело да е изгорял(да се е издухал сам) има ли такижа полужения.Аз доколкото си представям структурата му мисля че освен към запушване друг път няма.Благодаря!
Toyota Celica 2.0 16V 1994 177Bhp
big_paf
-
max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Мнение
от max-2 » 03 Окт 2009 15:57
big_paf написа:За сега съм финансово непотготвен,за резонаторно заместващо гърне,но както казваш никак не искам да ми дранчи на консерва,пък и наистина няма замисляне на двигателя.По нататък живот и здраве тва ще е процедурата.Вярно ли е,защото един приятел ми каза че можело да е изгорял(да се е издухал сам) има ли такижа полужения.Аз доколкото си представям структурата му мисля че освен към запушване друг път няма.Благодаря!
Като се запуши или като започне да се запушва може да се разтопи частично и да започне да вибрира при потегляне и да дрънчи в металната си кутия.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Uncle Dido » 03 Окт 2009 16:15
Макс-2 е прав, понякога се получава това, но лошото е, когато започне да се отронват парчета от керамичната пита на катализатора. Тогава има опасност да запушат тръбите назад или да запушат някоя камера в задното гърне.
Но от самосебеси не може да изчезне.
При тези случаи пак спира да върви колата, така че не се притеснявай.
Смяната на катализатора и монтажа на резонатор излиза към 60 - 70 лв. всичко.
Uncle Dido
-
big_paf
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21 Сеп 2009 09:52
- Местоположение: Пазарджик
Мнение
от big_paf » 05 Окт 2009 16:52
Благодаря за съветите!Още не съм предприел нищо,но ясно ще бъде с резонаторно гърне,и може би ще трябва да е такова на ковто може да се монтира датчика.А по въпроса за горенето,какво ще кажете,все пак се променя генерацията?!
Toyota Celica 2.0 16V 1994 177Bhp
big_paf
-
CuMo
- Мнения: 351
- Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46
Мнение
от CuMo » 06 Окт 2009 00:07
На моята карина според един мастор катализаторната пита се е откачила от мястото си и е паднала на дъното на корпуса в който е поместена.
Получава се шибан резонанс между 2 и 3хил оборота.
При първа възможност мисля да го елиминирам и този проблем, защото ме дразни
Замисляне не знам дали има поради простата причина, че нямам база за сравнение.
CuMo
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Uncle Dido » 06 Окт 2009 08:03
При мен го имаше този проблем, свалих си катализатора, но се оказа здрав - резонанса се остана. После чак се сетих, че е от меката връзка. При Карините е специфична като вид, лесна е за демонтаж, но ме домързя, пък и не изпуска все още. Иначе спокойно се замества с обикновена мека връзка - ф50мм. на 100мм. дължина.
Uncle Dido
-
Ployd
- Мнения: 77
- Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
- Местоположение: София
Мнение
от Ployd » 01 Ное 2009 11:46
Имах дрънченето на консеви, махнах катализатора, и това дрънчене още седи даже се мести от скоростите и достига до задната седалка, дали има там некви остатъци или да му .......
Ployd
-
sepia3
- Мнения: 185
- Регистриран на: 30 Юни 2009 11:10
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от sepia3 » 03 Ное 2009 08:34
Колега, моята кола е на 163 хиляди километра и го махнах.Отрязах го целия и сложих траба на негово място.Беше си изцяло здрав,предполагам и твоят ще е здрав и вече ако има симптоми на запушен тогава го махаи иначе няма смисал.

Относно разхода мисля че няма някаква разлика или не я усещам, предполагам е минимална.. Но определено повече се стряска, а и съм със краино отворено така че е добре biggrin.gif
Celica st202/GT t20
Не карам бързо, просто летя ниско до земята...

sepia3
-
Ployd
- Мнения: 77
- Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
- Местоположение: София
Мнение
от Ployd » 03 Ное 2009 19:27
Стигнах до извода, че треа да махам Генерациата или поне част от нея laugh.gif . Просто това дрънкане ме побърква laugh.gif
Даваите савети и впечатления от марки - Уолкър, Ремус, Yoshimura (или там как се пише ) Аспо ......
Става дума за Селика 2.0 GT 97г.
Ployd
-
sepia3
- Мнения: 185
- Регистриран на: 30 Юни 2009 11:10
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от sepia3 » 03 Ное 2009 20:51
Аз съм с YED за 120лева колектори и траби с по-голям диаметър без катализатор и предгарне да бе вдига много гирлотия и излезна много прили4ен звук

Celica st202/GT t20
Не карам бързо, просто летя ниско до земята...

sepia3
-
Ployd
- Мнения: 77
- Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
- Местоположение: София
Мнение
от Ployd » 04 Ное 2009 18:38
ни гона звукни гона рев laugh.gif просто искам да сам сигурен, че няма да дрънчи

. Значи за 120 лв си смеил сичко ?

от двигатела до края, та т'ва е без пари бре

евала
Toyota Celica 2.0 GT 1997
Ployd
-
sepia3
- Мнения: 185
- Регистриран на: 30 Юни 2009 11:10
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от sepia3 » 04 Ное 2009 19:04
а не не, 120 лв е само крайното гарне, за колектори и тараби още 100лв,и за почерпка още някой лев...

Celica st202/GT t20
Не карам бързо, просто летя ниско до земята...

sepia3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта