МХ5: ОХЛАЖДАНЕ
МХ5: ОХЛАЖДАНЕ
Сега се връщам от тренировки, което в превод ще рече, каране на паркинг на пилони колкото колата издържи. Няма такъв кеф:).
Колата обаче не държи. Яко прегрява и въпроса е какво може да се направи, освен да се пусне парното в колата.
Много прегря и почти през цялото време карах на разтропани повдигачи.
Температурата беше след 3тата четвърт.
Идеи:
1. 2ри вентилатор на предвиденото за това място. Говори ли нещо против това да монтирам още един вентилатор там със копче?
Стандартен вентилатор би трябвало да влезе без проблеми?
2. Масло... какво масло да карам да не тропа и да не тече. Щото тече като лейка от всякъде.
3. Рерутинг на водата или маслен радиатор. С кое да почна, или иначе казано с кое да почна?
4. Изскочи ми маслото на сервото на волана:).
5. Спирачките си искат смислена течност, иначе като спирачки са ок.
Еми това е. Утре смятам да поръчвам вентилатори, освен ако някой няма нещо против:).
П.С. Мощност не му трябва на прасето!
Колата обаче не държи. Яко прегрява и въпроса е какво може да се направи, освен да се пусне парното в колата.
Много прегря и почти през цялото време карах на разтропани повдигачи.
Температурата беше след 3тата четвърт.
Идеи:
1. 2ри вентилатор на предвиденото за това място. Говори ли нещо против това да монтирам още един вентилатор там със копче?
Стандартен вентилатор би трябвало да влезе без проблеми?
2. Масло... какво масло да карам да не тропа и да не тече. Щото тече като лейка от всякъде.
3. Рерутинг на водата или маслен радиатор. С кое да почна, или иначе казано с кое да почна?
4. Изскочи ми маслото на сервото на волана:).
5. Спирачките си искат смислена течност, иначе като спирачки са ок.
Еми това е. Утре смятам да поръчвам вентилатори, освен ако някой няма нещо против:).
П.С. Мощност не му трябва на прасето!
...
не се ли почва от по голям и по добър топлоообмено -радиатор,,
аз иначе което се сещам,,,колектора топлоизолиран ли е??--миниманизиране на излъчваната топлина от газовет и ,топлинен щит към сервото и спирачната система,,,,
,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...
перката мисля че е хубаво да е през реле или усилен ключ,ако е голям консуматор. кактои да има заборник,иначе мисля че е толко ефективна.....направо радиатор с заборник за 2 перки,,,иma някой модели на който едната е електрическа и движи другата с ремък...
радиатор на маслото-аз бих почнал с това,ако има болт он-готови опций,а голям маслен радиатор, бих взел от сузуки1100- до 94та-то е с маслено охлаждане,без вода,,хрумвало ми е да се вържат два радиатора един след друг,но незнам,,,,/при състезателните има алуминиевии оребрени картери,,,,
по ранно отварящ термостат и датчик за перката,,,,
,сигурен ли си че водната помпа,ремъка и термостата са ти в ред?
аз иначе което се сещам,,,колектора топлоизолиран ли е??--миниманизиране на излъчваната топлина от газовет и ,топлинен щит към сервото и спирачната система,,,,
,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...
перката мисля че е хубаво да е през реле или усилен ключ,ако е голям консуматор. кактои да има заборник,иначе мисля че е толко ефективна.....направо радиатор с заборник за 2 перки,,,иma някой модели на който едната е електрическа и движи другата с ремък...
радиатор на маслото-аз бих почнал с това,ако има болт он-готови опций,а голям маслен радиатор, бих взел от сузуки1100- до 94та-то е с маслено охлаждане,без вода,,хрумвало ми е да се вържат два радиатора един след друг,но незнам,,,,/при състезателните има алуминиевии оребрени картери,,,,
по ранно отварящ термостат и датчик за перката,,,,
,сигурен ли си че водната помпа,ремъка и термостата са ти в ред?
Да, наред е колата. Аз карам с 12 градуса предварение, което в нормални условия не е проблем, но съм забелязал, че без да чука, загрява много. Сега при положение, че карам над 20 мин на 1ва и 2ра се усети, че прегрява.
Паралел с АЕто не може да става, щото 4АГЕ е двигател без никакви проблеми със прегряването, тва животно не можеш с чук да го чупиш.
Тоя двигател (на маздата) е недомислен, но все има някаква поредица на действия, които по ефективност намаляват, опитвам се да се сетя от кое да почна.
Тъпото е, че огромна част от тия коли се карат с огромен буст (примерно над 250 коня в хУСА е нормално) обаче никой не коментира прегряването:)..
Като следваща стъпка, още преди вентилаторите си представям 3 уреда: температура вода, температура масло, температура изгорели газове.
Бтв. има и добра новина - намериха ми неограничени количества Тойо Р888 с 2/3 профил на по 10 евро парчето - 205/15ки:))).
Паралел с АЕто не може да става, щото 4АГЕ е двигател без никакви проблеми със прегряването, тва животно не можеш с чук да го чупиш.
Тоя двигател (на маздата) е недомислен, но все има някаква поредица на действия, които по ефективност намаляват, опитвам се да се сетя от кое да почна.
Тъпото е, че огромна част от тия коли се карат с огромен буст (примерно над 250 коня в хУСА е нормално) обаче никой не коментира прегряването:)..
Като следваща стъпка, още преди вентилаторите си представям 3 уреда: температура вода, температура масло, температура изгорели газове.
Бтв. има и добра новина - намериха ми неограничени количества Тойо Р888 с 2/3 профил на по 10 евро парчето - 205/15ки:))).
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ...
Spored men su6to po4ni s nai-lesnoto.rudolf написа:не се ли почва от по голям и по добър топлоообмено -радиатор,,
Vzemi si edin dvoino po-golqm aluminiev radiator (nqkude mai 2" debelina gi vodqt) ili tam kakvito predlagat after market radiatori sa MX5. Taka i koli4estvoto na izpolzvan antifriz 6te se uveli4i.
Posle ve4e vij kakvi vuintilatori moje da mu slojish.
Ili po4ni s oil coolant, no spored men slaganeto na po-golqm kato plo6t i po-debel radiator za ohladitelnata te4nost e nai-lesnoto.
MX5 shte te otkrehne.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
има ли опция да ги ограничиш с 2-4 броя??El Camino написа:Бтв. има и добра новина - намериха ми неограничени количества Тойо Р888 с 2/3 профил на по 10 евро парчето - 205/15ки:))).
колкото и глупаво и абсурдно за звучи-възможно ли е ,водна помпа на максимални обороти-да не работи ефективно,,,,нещо като прекалено високо обороти на перките???
маздата страда ли от труено-проблема,на тесната водяща решетка?
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Може би е най-добре да започнеш с читав термостат . И след това да мериш температурата на водата на изхода от радиатора , като преди това покараш малко повечко . Може да го направиш със супер евтин "мултицВет"
с външен термоелемент ( +/- 1 градус предполагам , че не те бъркат ) има ги за по 5-10лв. и дори работят . И след това може да си направиш заключение дали охладителя ( радиатор + перка ) на водата е неефективен ( ако водата излиза с висока температура от радиатора ) или потока не е добре регулиран ( ако водата излиза студена от радиатора ) . И съответно да вземеш мерки .

Re: ...
Това въобще няма да му помогне с прегряването, даже напротив - точно обратното, така че няма смисъл. Зоната до предното стъкло е с повишено налягане - т.е. няма да излиза въздух от коша навън, а въздуха от вън ще влиза под капака, налягането ще се вдигне и по-малко въздух ще минава през радиатора.rudolf написа:,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...
Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ
Нищо му няма на двигателя, проблема е в нещата около него.El Camino написа:...
Втория вентилатор предполагам елементарно ще се сложи - сигурно релето (едното от двете в гумен чорап до десния фар) и кабелите си ги има под капака и само трябва да намериш един OEM вентилатор на старо. Да знаеш, че десния е малко по-различен от левия, така че търси такъв.
Оригинален вентилатор на старо би трябвало да намериш за към 20 кинта:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-97-Mi ... ccessories
После при ECU-то зад седалката, всеки от вентилаторите има собствен пин в конектора - свързваш ги двете жици и по тоя начин винаги ще се включват заедно. След това от тях една жица, през ключе до маса и ще може да ги държиш постоянно включени - това ще ти трябва за ръчкане на втора. Тоя мод се прави за 10 мин.
Също купи малко маркуч за бензин и го сложи между вентилаторите (по периферията) и радиатора - така вентилаторите ще движат само въздух през радиатора.
Следващата стъпка е coolant reroute, за да оправиш системата да е като при Mazda 323 - т.е. както си е измислен двигателя. Това дето са го сложили задната част да се охлажда през парното е огромна глупост и гледай да го разкараш колкото се може по-скоро. Частите са евтини и схемата е елементарна. Като започнеш да събираш чарколяка кажи и ще ти обясня точно кое и как да направиш.
После, ако още прегрява може да сложиш по-голям радиатор, но това чак като си направил всичко по-горе.
Последно промяна от MX5 на 11 Окт 2009 19:34, променено общо 1 път.
Начи без да е по темата, от 3 седмици експериментирам с вариации на тема CAI (cold air intake). Просто не е вярно на какви глупости, представени по абсолютно лъскав и убедителен начин не се нагледах.
През цялото време си меря температурата точно преди дросела, щото там има значение, а не некъде си.
От всички глупости дето направих, единственото смислено, което действително действа се оказа стоковия макарон през, които смуче студен въздух. При движение и то движение с 20кмх температурата е макс. 5-10 градуса над външната.
С CAIтата (абсолютно уплътнени от към изходящоте колектори и всико останало) имах минимална температура с отворени фарове 30 градуса над околната.
Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.
През цялото време си меря температурата точно преди дросела, щото там има значение, а не некъде си.
От всички глупости дето направих, единственото смислено, което действително действа се оказа стоковия макарон през, които смуче студен въздух. При движение и то движение с 20кмх температурата е макс. 5-10 градуса над външната.
С CAIтата (абсолютно уплътнени от към изходящоте колектори и всико останало) имах минимална температура с отворени фарове 30 градуса над околната.
Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.
Re: МХ5: ОХЛАЖДАНЕ
Логично е и така ще направя. Дори му писах на тоя, дано да го прати вентилатора. Някъде четох, че е от кола с климатик, а такива тук са рядкост, та и такива вентилатори не съм виждал.MX5 написа:[
Coolant reroute ще трябва да потърся да DIY, щото хич не ме кефят цените на готовите китове.
Иначе ей така информативно, немците вярват, ама вярват сляпо в следната листа за приоритет на мерките:
1. Допълнителен вентилатор
2. Oil cooler
3. "Coolant reroute"
4. Масло 10W60
5. Капачка за налягането от 1,1bar нагоре
6. Термостат Jackson Racing 71°
7. Радиатор със 55mm например Koyo
8. Оптимиране на въздухоподаването, квото и да значи това.
9. Лятото макс. 5% антифриз във водата.
10. Повдигане на капака на двигателя или рязане или т.н.
П.С. Принципно колата няма ядове, може да обиколиш света с нея, няма да загрее или да те остави. Не смятам, че тази не е наред или трябва да се промива. Просто е масов проблем да прегряват на ръчка.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Moje da prozvu4i tupo, no sum si mislq, 4e originalnite trubi (gumeni ili plastmasovi) izolirat vuzduha v intake po-dobre otkolkoto metalnite trubi na aftermarket CAI, SRI i t.n.El Camino написа:
Та съвета ми е - НА НИКОЙ не вярвайте. Един термометър за кола със вътрешна и външна температура, кабела в интейка и око да пипне.
Ne znam samo dali ne6to se podobrqva, ako uviesh trubite na intake-a s nqkakvo izolira6to folio.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: ...
MX5 написа:Това въобще няма да му помогне с прегряването, даже напротив - точно обратното, така че няма смисъл. Зоната до предното стъкло е с повишено налягане - т.е. няма да излиза въздух от коша навън, а въздуха от вън ще влиза под капака, налягането ще се вдигне и по-малко въздух ще минава през радиатора.rudolf написа:,на мойта съм сложил планки 15мм,,на пантите на капака,и съм махнал гумените уплатнения, за да излиза топлия въздух отгоре,,,/направо вземи 2ри капак, и го скастри...
оффтопик.аз мисля че е точно обратното,,,,,като крилото на самолет,,,през шибадака-духа ли ти или дърпа?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта