А как би коментирал това от 1 стр.? Съгласен ли си за строшаването?Bass_Man написа:Кристиане айде да не говориме глупости ?!?!?kristian написа:Датчик за температурата на входящия въздух.Променя горивната смес,така че най-добрия вариант да го игнорираш е да го заместиш с резистор,като имитираш примено 20град.,.................
Не го слушай и не го игнорирай , че може да си строшиш мотора доста качествено ! Най - добре го сложи от външната страна на конусния в кутията , която ще му правиш . Но ако кутията е метална го изолирай и от нея !
Air Intake въпроси ;)
Мнение от ceko26 » 05 Окт 2009 19:40
ceko26
Мнение от b_d » 05 Окт 2009 21:00
Да, възможно е да се строши - аз горе описах вече няколко сценария. Любим ми е вариантът с хронично богатата смес, която води до разреждане на маслото и резултатите са ясни.ceko26 написа:А как би коментирал това от 1 стр.? Съгласен ли си за строшаването?Bass_Man написа:Кристиане айде да не говориме глупости ?!?!?kristian написа:Датчик за температурата на входящия въздух.Променя горивната смес,така че най-добрия вариант да го игнорираш е да го заместиш с резистор,като имитираш примено 20град.,.................
Не го слушай и не го игнорирай , че може да си строшиш мотора доста качествено ! Най - добре го сложи от външната страна на конусния в кутията , която ще му правиш . Но ако кутията е метална го изолирай и от нея !
Според теб, след като колата може да работи без почти всички датчици (реално само този за положението на коляновия вал е задължителен, за да запали) проблем ли е да ги изрежем всички, защото ако правилно разбирам това е тезата ти?
b_d
Мнение от kristian » 05 Окт 2009 21:48
Пикника все още го имам,с мониран газов инжекцион GIG III.Та това газово (мисля ,че Асен го знае) има възможност при определено положение на тримерите за настойка да показва работата на ламбда сондата.Т.е чрез светодиодите за индикация газ/бензин да показва бедна/богата смес-каквото е отчела сондата.
Ако приемем ,че сондата на моя Пикник,все още работи адекватно,ще си направя експеримнтите и ще снимам,а пък вече който и каквото иска да умува:
1.Карам колата със закачен IATS.
2.Откачам сензора и карам без него.
3.Закачам резистор ,имитирайки коренно различна температура(по-висока,за да е "бедна" сместа) и карам така.
Ще я карам леко,ще я пържа до критичните, и т.н. да видим какво ще отчете.
Няма да споря с никого за получените резултати.Който има желание занапред да умува и да спори.
След няколко дни отпрашвам за Китай ,и като се върна,живот и здраве ще се постарая да направя експеримента.
kristian
Мнение от b_d » 05 Окт 2009 22:00
b_d
kristian
Мнение от b_d » 05 Окт 2009 22:15
kristian написа:Т.е. това което ще се види,няма смисъл![]()
П.С Ти не си човек с когото искам ( а и немога ) да споря.
Всъщност и с Басман неисках,но ме подразни заядливия тон.Ама все тая.

за съжаление простите о2 датчици казват само бедно/богато без да кажат колко бедно или колко богато. С други информацията няма да е достатъчна.
b_d
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Мнение от Georgimitrovich » 05 Окт 2009 22:24
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Georgimitrovich
Мнение от b_d » 05 Окт 2009 22:44
Сега, ако трябва да ти отговоря трябва да се заровя в темата с обороти, товар и съответните смеси. Това обаче е прекалено обширна тема, която може да друг път (на маса). Само ще кажа, че като настъпиш силно и леко газта смесите са различни, макар че според сондата и двете са "богати".Georgimitrovich написа:И аз да се обадя малко неподготвен laugh.gif Ми моя газов инжекцион си следи ламда сондата и ако каже богато намаля и обратното, а тва с датчика за температурата и аз съм го пробвал, но при мен колата на газ тогава умира тотално.
ето ти примерна картинка от Ево:

в твоята кола принципите са подобни, но стойностите други. Газовите инжекциони не ги коментирам, защото повечето работят по безумно идиотски начини.
b_d
Мнение от ceko26 » 05 Окт 2009 23:13
Хипотезата за разреждане на маслото с бензинови пари при каране извънградско или по-дълго градско отпада все пак маслото стига над 100гр. Нормалния конденз е по-страшен защото се изпарява на по-висока температура водата.
Ето по вероятен сценарий:
От по-богата смес ще се запуши катализатора ще се, зацапат свещите и ще натрупа нагар.От там самозапалване и детонации в двигателя.
Въпроса е с колко е по-голям обема(повече кислорода) например при 10 гр. и 30 гр. външна температура и дали би оказало съществено влияние на съотношението (1:14.7)
ceko26
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Мнение от Georgimitrovich » 05 Окт 2009 23:20
biggrin.gif Таблицата ми е същата само цвета и е зелениав а не син и стоинотите са различни. Остава за на масаbad_dog написа:....

1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Georgimitrovich
Мнение от b_d » 06 Окт 2009 00:19
При доста малко режими сместа е 14.7AFR. При пълна газ доста от тойотите работят около 11.5-12AFR. От друга страна, ако стигнем стойности под 10 поради някаква причина се получава един забавен номер и ламбда сондата започва да показва бедно, което води до допълнително обогатяване (ако в съответния режим се взима под внимание стойността 'и), което много бързо превръща маслото в нещо друго.ceko26 написа: Въпроса е с колко е по-голям обема(повече кислорода) например при 10 гр. и 30 гр. външна температура и дали би оказало съществено влияние на съотношението (1:14.7)
Да приключим темата, защото взе да ми писва - според мен е малко вероятно да се счупи двигателя от откачен датчик. От друга страна 100% ще имаме влошена работа. Въпреки това, фактът, че е възможно подобна модификация да доведе до повреда (на чужда кола) трябва да ни кара да сме много предпазливи с такива съвети.
b_d
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 06 Окт 2009 00:47

аман от пишман майстори и тунингисти.
agent dust
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: ...
Мнение от Japanese_fever » 06 Окт 2009 01:01
Прав си филтърната кутия и пътя на въздуха са изчислени също, но не са от такова голямо значение за сместа.casparcho написа:
Japanese_fever
точно това е интересното, че светна лампата докато се спусках по един планински път и или съм бил на скорост или по инерция- непомня.
На другия ден я закачих на скенер и показа-бедна смес. Човека изчисти грешката и докато се прибирах пак светна.
Според мен самата кутия (заедно с тръбата преди нея) е смятана за определени обеми, потоци и т.н, докато при алфата където работи без проблем, оригиналния филтър е с огромна площ и единствената функция на кутията е да филтрира.Всички вакууми и датчици са наредени по тръбата от филтъра до двигателя и де факто с конуса нищо не се променя нищо.
Не се изразих правилно.
Основната ти грешката е, че си махнал маркучетата на вакумите с лека ръка, а точно от там, според мен е дошъл проблема със сместа.
И аз, ако си извадя някои маркучета на вакуумите и не знам за какво са и на мен има вероятност да ми се обедни сместа.
Аз съм с МАР сензор и съм си сложих конусен филтър, но не съм махал никакви вакуумни маркучета, защото те са след тръбата на филтър.
Но дори и да си МАФ снезор слагането на един такъв филтър не би ти обеднило толкова сместа, защото тя поначало си е богата, за по-сигурно.
Просто друг път не пипай вакуумите, защото изглеждат безобидни, но вършат важна работа.
Е, поне си си изчистил свещите с бедната смес. biggrin.gif
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 06 Окт 2009 14:19
Аз вече достатъчно коментирах ! Вземи си стенда и се закачи да видиш дали някой датчик не ти е заменен с резистор . biggrin.gifceko26 написа: А как би коментирал това от 1 стр.? Съгласен ли си за строшаването?
kristian спор в случая няма има хора , които не знаят кое как е ! И недей да си правиш глупави експерименти с автомобила .
И мене ме дразни , че има неграмотни хора без елементарна логическа мисъл , които работят в една област и представа си нямат какво и на кого го правят но за съжаление това си е БГ реалността !kristian написа: ...........................
Всъщност и с Басман неисках,но ме подразни заядливия тон.Ама все тая.
Само за справка моята кочина работи без дебитомер дали да си я карам така кво ша кажити ? Или да я покарам малко така и да снимам какво става . BTW IAT ми е на дебитомера значи аз мога да карам без температура и без мерене на въздух !!! Аз съм ебахти якия biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif !!! Как може да са толкова прости тия от Тойота да слагат толкова много безмислени датчици ?
Bass_Man
Re: ...
Мнение от chaval » 07 Окт 2009 00:32
Код за потвърждение: Избери целия код
Japanese_fever
http://www.knfilters.com/instructions/69-8751_inst.pdf

chaval
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта