Air Intake въпроси ;)

b_d

Мнение от b_d » 01 Окт 2009 13:31

Виж сега - заради хубавия отговор няма да те банна, въпреки че го заслужаваш. Защо го заслужаваш ли - защото даваш съвети, които наистина могат до доведат до счупване на колата, макар и не веднага.

Сега ще се опитам с думи прости да обясня какво става със смесите на кола с MAP(вакуумен) сензор:

1. MAP сензора дава информация за обема на въздуха. За да се изчисли обаче колко гориво е нужно трябва да се знае масата на този въздух. Тя пряко зависи от температурата и тук е нужен датчика за температура на входящия въздух.

2. Какво става, ако махнем датчика за температура на входящия въздух?
ЕКУ-то открива, че го няма и влиза в авариен режим. Започва да работи с много богати смеси, които са безопасни откъм детонации. Този режим е предназначен да се стигне до сервиза. При продължителна работа така се разрежда маслото с бензин и обикновено се приключва с изтропали лагери.

3. Какво става, ако го сменим с резистор?
Да кажем, че стойността на резистора съответства на данните от датчика при температура 15 градуса (въпреки, че може да са други безумни стойности).
- при 15 градуса всичко ще е ОК.
- при температури над 15 градуса в единица обем въздух ще има по-малко молекули кислород отколкото ЕКУ-то очаква. Съответно колата ще работи по-богато, ще харчи повече, ще върви по-малко и ако е наистина топло времето може да стигнем до сценария от точка 2.
- при температури под 15 градуса в единица обем въздух ще има повече молекули кислород отколкото ЕКУ-то очаква. Съответно колата ще работи по-бедно, ще върви повече и ще харчи по-малко до момента, който почнат детонациите. И тогава става забавно, защото детонациите правят дупки на буталата.

П.П. Колкото да цапането на ръцете... Някои от нас доста са ги изцапали и то с двигатели каквито едва ли ще докоснеш.

x1l0n
Мнения: 9
Регистриран на: 28 Сеп 2009 16:27
Местоположение: София

Мнение от x1l0n » 01 Окт 2009 13:36

Bass_Man написа:... Все пак не се сменяват повече никога и парите се избиват .
Съжалявам, че се намесвам в такава "гореща" тема, но искам само да задам един въпрос като стана дума - този филтър като не го сменяш - не ти ли излиза малко скъпо прането му или въпреки (може би неверните) препоръки можеш да си го "переш" съвсем евтинко?

пак се извинявам за намесването, но ми стана интересно като го спомена bass_man

b_d

Мнение от b_d » 01 Окт 2009 13:43

x1l0n написа:
Bass_Man написа:... Все пак не се сменяват повече никога и парите се избиват .
Съжалявам, че се намесвам в такава "гореща" тема, но искам само да задам един въпрос като стана дума - този филтър като не го сменяш - не ти ли излиза малко скъпо прането му или въпреки (може би неверните) препоръки можеш да си го "переш" съвсем евтинко?

пак се извинявам за намесването, но ми стана интересно като го спомена bass_man
Има различни видове филтри. Някои (като K&N)се перат със специален препарат и се смазват след това. Комплектът спрейчета е около 50лв (по спомен) и стига за много пранета. Други филтри (като Apexi) просто се издухват с въздух под налягане в обратна посока и са готови. Струва си да се споменат и филтрите от неръждаема стомана, които също само се издухват.

Като цяло обаче цялото занимание е сравнително безмислено за кола без сериозен тунинг - единствената разлика е в звука. Добра алтернатива са панелните филтри в заводската кутия.

x1l0n
Мнения: 9
Регистриран на: 28 Сеп 2009 16:27
Местоположение: София

Мнение от x1l0n » 01 Окт 2009 13:49

bad_dog написа: ... Добра алтернатива са панелните филтри в заводската кутия.
благодаря за чудесния съвет! Съвсем ги бях забравил като идея.
bad_dog написа:Някои (като K&N)се перат със специален препарат и се смазват след това.
Точно за тези си мислех като зададох въпроса, но не знаех за варианта с такива, които само се издухват. Благодаря много и късмет с монтьорите с мръсните ръце ;)

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Окт 2009 00:34

ceko26 написа: "СТРОШЕН ДВИГАТЕЛ ЗАРАДИ ТЕМПЕРАТУРЕН ДАТЧИК НЯМА - може да тресе ,пуши да и др."
Ако забелязваш са много различни неща , ако не значи си за диагноза.Да прочетеш едно, а пък да разбереш друго.
За да да се изказваш като голям майстор и диагностик трябва да си минал и през цапане с масло, иначе казвай на хората само колко масло им събират колите. Не всичко е описано в интернет.
Като ти дойде кола за 2000-3000 лв. и я закачиш на стенда и всичко ти светне червено, ще се чешеш по начетената тиква с нежни бели пръстчета и ще напишеш списък с части за 1000лв. когато проблема може да е елементарен и евтин за решаване.
-Майсторе не ми работи мигача.
-Смени си кабелите и свещите!
Щял да се строши двигателя без датчик за входящия въздух! - Ама умник си дори и без практика.Къде го прочете прати линк да го видим всички.
Ей палячо !!! Виж един такъв , като мен какво ти е написал по-горе и го запомни много хубаво следващи път , като връзваш нещо към "стенда" ! Щото с това елементарно непознаване на основни принципи ставаш само за смяна на масла и накладки !
Между другото , като ти се развали "стенда" може да звъннеш да ти го оправя :whistle: .
И недей да се опитваш да разсъждаваш в писмена форма за ръце , интернет и тн , че не ти се получава добре !

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 02 Окт 2009 01:15

аз си научих урока :thumbsup:

chaval
Мнения: 203
Регистриран на: 29 Мар 2008 23:42
Местоположение: София

Мнение от chaval » 02 Окт 2009 21:17

Да си кажа и аз, че на моята корола и слагах наскоро такъв конусен филтър и нещо не и понесе. Общо взето само недостатъци от цялата разправия.

1. На студено трудно палеше (предполагам заради игнорирането на едни вакуумчета които са на оригиналната кутия)
2. Докато не позагрее двигателя работеше много лошо на ниски обороти и нямаше никаква мощност.
3. Не ускоряваше плавно през целия диапазон от обороти- дори и при добре загрял двигател (някак си заглъхваше като при недостик на бензин)
4. Звуковия ефект при мен имаше, но някак си си представях гоУф когато дам газ, а при 7000-8000 оборота двигателя така викаше, че не си чувах музиката, въпреки че сложих към 25кг шумоизолация по купето.
5. След една седмица дилема - какво и сторих на колата!? ми светна чека заради БЕДНА СМЕС и ми реши проблема мигновено -

тържествено подарих филтъра на брат ми за неговата Алфа, а пък той зе че заспа на неговия двулитров свинсоспарк, но за това после.

Двигателя на королата е 2ZZ-GE и бях сигурен, че заради високите обороти и многото въздух ще и е перфектен един интейк на КиН. Заради безумните цени на комплектите си взех само конуса, а останалото го направих по модела на оригиналния интейк на КиН и го монтирах по тяхното упътване и не вярвам да съм объркал нещо. Имам разни разсъждения, но за да не напиша някоя глупост само ще кажа, че Бед Дог и Басманчо са абсолютно прави в съветите които дават :thumbsup:

Аватар
andrian999999
Мнения: 1515
Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

...

Мнение от andrian999999 » 02 Окт 2009 23:57

добре де Каспарчо как вдигаш 8000 оборота?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 03 Окт 2009 00:50

casparcho написа:1. На студено трудно палеше (предполагам заради игнорирането на едни вакуумчета които са на оригиналната кутия)
Gruba greshka.
Ne mislq, 4e edin filter moje da ti obedni smesta pri polojenie, 4e senzori sledqt za neinite proporcii. Samo kogato ECU-to raboti v rejim open loop moje da ti se obedni smesta, no moje itaka da e stanalo 6tom si ru4kal do 8K rmp?!? wacko.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 03 Окт 2009 04:39

Джапанче принципно много неща може да промени един филтър !
А и за този двигател 8000rpm не са нещо невероятно !

chaval
Мнения: 203
Регистриран на: 29 Мар 2008 23:42
Местоположение: София

Re: ...

Мнение от chaval » 03 Окт 2009 13:02

andrian999999
ще ти покажа, но при условие че ми покажеш селиката smile.gif

Japanese_fever
точно това е интересното, че светна лампата докато се спусках по един планински път и или съм бил на скорост или по инерция- непомня.
На другия ден я закачих на скенер и показа-бедна смес. Човека изчисти грешката и докато се прибирах пак светна.
Според мен самата кутия (заедно с тръбата преди нея) е смятана за определени обеми, потоци и т.н, докато при алфата където работи без проблем, оригиналния филтър е с огромна площ и единствената функция на кутията е да филтрира.Всички вакууми и датчици са наредени по тръбата от филтъра до двигателя и де факто с конуса нищо не се променя нищо.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 03 Окт 2009 23:02

Не съм давал съвет на никой да си реже датчиците.
Заядох се заради "доста качественото чупене на двигателя" заради въпросния датчик.
Без въпросния датчик в ЕКУ-то въз основа на другите датчици по картите се подава нужната смес.Защото това е заложено, ако няма данни от датчик да работи двигателя. (разбира се без някои не става). Затова и не свети чека на таблото като се изключи това не е основен датчик.
Лично на моята кола преди около година и половина след смяна на филтъра бях забравил да го зачача и съм си карал известно време.След известно време при закачане за диагностика и сонда в аспуха всичко си беше в норма , дори нямаше грешки. Само показа, че няма информация от датчика на филтъра. ВКЛЮЧИХ ГО!
Това за дупките по буталата става само при тези двигатели които няма да мога да пипна, сериините са доста по-здрави.
Как са се движили колите с карбуратор без датчици като им върнеш по-рано смукача или с по-ниско ниво в камерата или с фалшивия ни бензин?
Авенсис 3S-FE

b_d

Мнение от b_d » 04 Окт 2009 09:28

Код за потвърждение: Избери целия код

(Engine Mass Airflow Rate) ≈ RPM × Volume x MAP x M / (2 x R x absolute temperature)
Кажи ми как ЕКУ-то ще направи сметките, ако липсва absolute temperature, който м/у другото е основен сензор?

Отново уговорката е, че става дума за двигател с вакуумен сензор. При дебитомер нещата са различни.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 04 Окт 2009 13:18

Може да помни последната подадена стойност , ако имаш подходяща кола пробвай.Работи си перфектно с разкачен датчик.
Авенсис 3S-FE

b_d

Мнение от b_d » 04 Окт 2009 13:44

Да, може да помни, може да има стойност по подразбиране и т.н. Проблем ще има, когато реалната стойност се различава в достатъчно голяма степен от тази стойност. Обикновено, когато разликата е по-голяма отколкото на ламбда сензора е позволено да компенсира. Както написах по-горе - счупен двигател ще имаме в сравнително редки екстремални случаи, но винаги ще имаме влошена работа.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта