toyota rav4 - какво да гледам
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Без да вземам отношение към това дали Равката е здрава или не - на статистика не вярвам...
Просто за статистиката (без значение кой я прави - чисто математически) е много важно какви са изходните условия...
Все едно да пуснеш статистика в офроуд форума кои автомобили закъсват най-много - 100% ще ти отговорят, че това са джиповете, защото само тях ги вкарват в тея шубраци - никой няма да ти вкара лек автомобил...
При ТЮВ и другите статистики също е важно да се каже как са изчислили статистиката - какво са имали впредвид под повреда... Дали е паднал двигателя, или е изгорял габарита...
И е възможно например да излезе, че джипа по-често чупи ходова част от лек автомобил, въпреки, че му е по-здрава, просто защото по-често се изкарва извън пътя (ами нали затова се взема)...
Просто за статистиката (без значение кой я прави - чисто математически) е много важно какви са изходните условия...
Все едно да пуснеш статистика в офроуд форума кои автомобили закъсват най-много - 100% ще ти отговорят, че това са джиповете, защото само тях ги вкарват в тея шубраци - никой няма да ти вкара лек автомобил...
При ТЮВ и другите статистики също е важно да се каже как са изчислили статистиката - какво са имали впредвид под повреда... Дали е паднал двигателя, или е изгорял габарита...
И е възможно например да излезе, че джипа по-често чупи ходова част от лек автомобил, въпреки, че му е по-здрава, просто защото по-често се изкарва извън пътя (ами нали затова се взема)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Точно на статистика трябва да се вярва. ЗАЩО? Защото при статистиката на ТЮВ се отчита сериозността на повредата,т.е. ако е изгорял габарит,това е най-леката повреда.но ако имаш износен шарнир примерно наказателните точки са много повече! Тоест няма по-обективно нещо от реалната статистика. Германските служби за технически прегледи няма защо да пишат ,че японските коли са най-здрави,освен ако не е очевадно така. Германците са шовинисти все пак,но щом дори те показват в статистиките си явното превъзходство на японските коли в здравината,прави му сметка!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
diver написа:Според тестове на ТЮВ и АДАК 97-2000г рав 4 е 2-5-то място докато 2002-2003 е на 17 по здравина.juri_galev написа:Обоснови се........diver написа:
Баш за 2002 не съм много убеден колко е здрав....
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 21922.html
Нещо си в грешка. РАВ4 във всички възрастови категории е най-здравият СУВ изобщо в класа си! А самите германци са проверили десетки хиляди РАВ4 на задължителните годишни технически прегледи в Германия,които се славят като едни от най-строгите в света!
А тестовете на АДАК никой не ги гледа,защото не са обективни по простата причина,че повечето авто-фирми вече имат собствена безплатна пътна помощ,която обслужва клиентите им,така че няма как обективно да се установи чрез АДАК.Отгоре на всичко една закъсала кола е в крайно строшено положение,тоест това е тотална повреда и тук не се отчитат всичките останали технически проблеми и дефекти по колата,въпреки които тя е в състояние да се движи,дори и не пълноценно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
gothic_fan написа:Май има нужда от обосновка по-скоро мнението защо е НАЙ-, това е много отговорно изказване....
http://www.autobild.de/artikel/auto-bil ... 21922.html
По-надолу на страницата са таблиците по възрастови категории.Навсякъде РАВ4 е най-здравата джипка,наред със страхотното Субару Форестър ,разбира се.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
LEXUS написа:Точно на статистика трябва да се вярва. ЗАЩО? Защото при статистиката на ТЮВ се отчита сериозността на повредата,т.е. ако е изгорял габарит,това е най-леката повреда.но ако имаш износен шарнир примерно наказателните точки са много повече! Тоест няма по-обективно нещо от реалната статистика.......

Извинявам се за офтопика, но няма нищо обективно в една такава статистика, защото базата, на която се изчисляват данните са субективни....
Отговори си на въпроса как се задават тези коефициенти и дали някой субект не е решил да са точно такива (от там статистиката става субективна, а не обективна).
И как се избягва/отразява спецификата при употреба на автомобила - например лекотоварния е по-податлив на претоварване, защото такава е целта на този автомобила - да се товари, за разлика от пасажерския, при който по принцип теглото на товара е в определени норми . Суперспортния автомобил и офроуд автомобилите са по-податливи на проблеми с трансмисия поради спецификата на употреба - юркане или ударно офроуд натоварване.
Съответно това ще изкриви статистиката за един автомобил не от здравината, а от начина на употреба (едва ли ТЮВ правят статистика по какъв начин се експлоатира конкретния автомобил)...
Подобен пример е като статистиката за 'пернишки голф' - чисто статистически можеш да направиш извода, че голфа има конструктивни проблеми с пътното поведение и спирачките...
Но това ли е причината за повишена аварийност и повреди (включително автоматично демонтиране на 'ремусЪ')?...

Огледа си е като на нормален автомобил (включително за течове в диференциали и раздатката)..
Както знаеш - автомобил втора ръка е като жената - на каквато попаднеш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- juri_galev
- Мнения: 739
- Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45
Факт!!!slowtraveler написа:LEXUS написа:Точно на статистика трябва да се вярва. ЗАЩО? Защото при статистиката на ТЮВ се отчита сериозността на повредата,т.е. ако е изгорял габарит,това е най-леката повреда.но ако имаш износен шарнир примерно наказателните точки са много повече! Тоест няма по-обективно нещо от реалната статистика.......![]()
Извинявам се за офтопика, но няма нищо обективно в една такава статистика, защото базата, на която се изчисляват данните са субективни....
Отговори си на въпроса как се задават тези коефициенти и дали някой субект не е решил да са точно такива (от там статистиката става субективна, а не обективна).
И как се избягва/отразява спецификата при употреба на автомобила - например лекотоварния е по-податлив на претоварване, защото такава е целта на този автомобила - да се товари, за разлика от пасажерския, при който по принцип теглото на товара е в определени норми . Суперспортния автомобил и офроуд автомобилите са по-податливи на проблеми с трансмисия поради спецификата на употреба - юркане или ударно офроуд натоварване.
Съответно това ще изкриви статистиката за един автомобил не от здравината, а от начина на употреба (едва ли ТЮВ правят статистика по какъв начин се експлоатира конкретния автомобил)...
Подобен пример е като статистиката за 'пернишки голф' - чисто статистически можеш да направиш извода, че голфа има конструктивни проблеми с пътното поведение и спирачките...
Но това ли е причината за повишена аварийност и повреди (включително автоматично демонтиране на 'ремусЪ')?...
Огледа си е като на нормален автомобил (включително за течове в диференциали и раздатката)..
Както знаеш - автомобил втора ръка е като жената - на каквато попаднеш...
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Може да няма кусури сега, т.е. да не можеш да свалиш от цената, но се усведоми добре дали в бъдеще няма да се появи някой.
Чети също и западна литература, а не само форуми.
Чети също и западна литература, а не само форуми.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Аз също се извинявам за офтопика biggrin.gif ,но не съм съгласен със слоутревълър.slowtraveler написа:LEXUS написа:Точно на статистика трябва да се вярва. ЗАЩО? Защото при статистиката на ТЮВ се отчита сериозността на повредата,т.е. ако е изгорял габарит,това е най-леката повреда.но ако имаш износен шарнир примерно наказателните точки са много повече! Тоест няма по-обективно нещо от реалната статистика.......![]()
Извинявам се за офтопика, но няма нищо обективно в една такава статистика, защото базата, на която се изчисляват данните са субективни....
Отговори си на въпроса как се задават тези коефициенти и дали някой субект не е решил да са точно такива (от там статистиката става субективна, а не обективна).
Слоу,изначално бъркаш,защото статистиката,събрана от стотици служби за технически надзор не може да е субективна! Обективните повреди се отразяват обективно във всеки протокол на всяко МПС,които съставляват общата статистика на ТЮВ! Субективна намеса е нереална,освен ако нямат спусната команда хиляди работници в сервизите да фалшифицират умишлено данните. Мисля,не си вярваш,че това става,нали?!
Тоест тезата ти за субективност е абсолютно изначално сбъркана. Освен ако не твърдиш,че Тойота,Мазда и Хонда не си плащат на ТЮВ,за да ги изкарват най-здрави коли... biggrin.gif
Трябва дас е има впредвид,че в Германия при технически прегледи и техните статистически данни са много сериозни и ако има фалшификации,доста хора ще изгърмят в съда. Фактите,които напълно опровергават една такава налудничава примерна теория са резултатите от Consumer Reports в САЩ,където Тойота и Лексус са винаги с най-много модели сред най-здравите коли,продавани в Америка. Аналогично ТЮВ показва абсолютно идентични резултати за Европа.
Спецификата на автомобила е някаква,да, но много марки предлагат автомобили с такава специфика,тоест от определен клас--просто разгледай в този клас коя кола на коя марка дава най-малко повреди от статистиката на ТЮВ примерно.Никой в случая не те кара да разглеждаш коли от различни класове. Гледай при лекотоварните коя е с най-малко дефекти,и така нататък с другите класове. Не веднъж съм казвал,че Тойота вкарва най-много коли сред най-здравите,тоест колите на Тойота са най-здрави във всички класове,освен ако в някой клас някое субару или Мазда не са взели по-първо място. Това сочи обективната германска статистика на техническите им прегледи.Това сочат и организациите за изследване здравината на автомобилите в огромна Америка-навсякъде Тойота е по първите места. Аз от личния си скромен опит съм се убедил напълно в това и че това е истина. Защото ако караш Рено,а всички организации те убеждават ,че Рено е най-здравата кола,а ти не излизаш от сервиза и правиш ходова част на 70000км и ти изтече помпата на съединителя в краката на 80000км. мисля няма да се самозалъгваш и да вярваш на организациите. И така нататък.slowtraveler написа:И как се избягва/отразява спецификата при употреба на автомобила - например лекотоварния е по-податлив на претоварване, защото такава е целта на този автомобила - да се товари, за разлика от пасажерския, при който по принцип теглото на товара е в определени норми . Суперспортния автомобил и офроуд автомобилите са по-податливи на проблеми с трансмисия поради спецификата на употреба - юркане или ударно офроуд натоварване.
Съответно това ще изкриви статистиката за един автомобил не от здравината, а от начина на употреба (едва ли ТЮВ правят статистика по какъв начин се експлоатира конкретния автомобил)...
За спортните автомобили не си съвсем прав- Повечето суперспортни автомобили се карат по-рядко-през почивните дни примерни ит.н.,това не им дава възможности за прекалено износване,а напротив-дори показват по-високи резултати от средното- директен пример от протоколите на ТЮВ е Мерцедес SLK i Porsche 911,които са сред най-здравите коли според ТЮВ. Оффроуд автомобилите може да са по-податливи към повреди заради условията на експлоатация,но гледай кои от класа оффроуд се представят с най-малко повреди.Това е логиката на такива статистики-както общата информация,така и детайлната. Така че статистиката не се изкривява,а показва как седят нещата със здравината в съответния клас-било оффроуд сувове,по-леки сувове,спортни коли,или минивани или седани от съответен клас.
Това не е никакъв пример,защото една малка социална група не може да повлияе на резултатите на Голф в цяла Германия,както на резултатите му с САЩ. Голф просто не е здрав колкото Корола и това сочи статистиката,защото както някаква част нехайни шофори може да управляват Голф,такива не са изключени и като част от собствениците на Корола.slowtraveler написа:Подобен пример е като статистиката за 'пернишки голф' - чисто статистически можеш да направиш извода, че голфа има конструктивни проблеми с пътното поведение и спирачките...
Но това ли е причината за повишена аварийност и повреди (включително автоматично демонтиране на 'ремусЪ')?...
Така че, чисто статистически можеш да направиш извод за конструктивни проблеми само на базата на всички проверени Голф и Корола/хиляди бройки/ ,основа на мониторинга,а не само на тези,които са управлявани от "перничани" примерно! Така че изкривяване не може да стане.
slowtraveler написа:Огледа си е като на нормален автомобил (включително за течове в диференциали и раздатката)..
Както знаеш - автомобил втора ръка е като жената - на каквато попаднеш...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
LEXUS, навярно не сме се разбрали...
Опитвам се да обясня, че независимо колко мащабна е една статистика, критериите по които се прави тази статистика са субективни (Пешо, или някаква комисия /ТЮВ/ решава, че точно тези критерии са важни за техните цели). От там ти става ясно, че статистиката трябва да я използваш изключително внимателно, защото е възможно (и много вероятно) този, който поръчва тази статистика да е избрал изгодни нему критерии ....
Примера за голфа не бе с цел общо определяне на автомобила, а с цел да покажа, как при определен избор на критерии, можеш да получиш всякакви резултати, каквито ти трябват с определена цел....
Примера който си дал с Порше и Мерцедес е точно това, което и аз пиша - в зависимост от начина на експлоатация дори и цената на автомобила (ами като имаш автомобил за 1млн.евро ще го караш по-внимателно, и няма да го юркаш по селски пътища) можеш да получих изкривяване на статистиката...
Опитвам се да обясня, че независимо колко мащабна е една статистика, критериите по които се прави тази статистика са субективни (Пешо, или някаква комисия /ТЮВ/ решава, че точно тези критерии са важни за техните цели). От там ти става ясно, че статистиката трябва да я използваш изключително внимателно, защото е възможно (и много вероятно) този, който поръчва тази статистика да е избрал изгодни нему критерии ....
Примера за голфа не бе с цел общо определяне на автомобила, а с цел да покажа, как при определен избор на критерии, можеш да получиш всякакви резултати, каквито ти трябват с определена цел....
Примера който си дал с Порше и Мерцедес е точно това, което и аз пиша - в зависимост от начина на експлоатация дори и цената на автомобила (ами като имаш автомобил за 1млн.евро ще го караш по-внимателно, и няма да го юркаш по селски пътища) можеш да получих изкривяване на статистиката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да де ,но именно това не се потвърждава , защото именно скъпи коли като Мерцедес S-class i BMW 7 series са показали доста дефекти,въпреки че са скъпи и предимно карани на най-разтоварени за тях режими- магистрално. По твоята логика,по-достъпни коли като Корола,Авенсис,Голф,Пасат примерно се карат при по-тежки режими,но моделите на Тойота са в челото на класацията по здравина,докато моделите на Фолксваген по последните или в средата на таблицата. Това е директно сравнение на коли от едни класове и от една ценова категория.slowtraveler написа: Примера който си дал с Порше и Мерцедес е точно това, което и аз пиша - в зависимост от начина на експлоатация дори и цената на автомобила (ами като имаш автомобил за 1млн.евро ще го караш по-внимателно, и няма да го юркаш по селски пътища) можеш да получих изкривяване на статистиката...
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Тези конспиративни теории са напълно опровергани от всички останали интернационални организации,които показват ясно,че данните на ТЮВ са коретни и не са изкривени.Консумер Репортс,J.D. Power потвърждават верността на ТЮВ. 100000км. тестове на Ауто Билд също показват всяка година по първите места само Тойота или Мазда от 10 години насам.slowtraveler написа:LEXUS, навярно не сме се разбрали...
Опитвам се да обясня, че независимо колко мащабна е една статистика, критериите по които се прави тази статистика са субективни (Пешо, или някаква комисия /ТЮВ/ решава, че точно тези критерии са важни за техните цели). От там ти става ясно, че статистиката трябва да я използваш изключително внимателно, защото е възможно (и много вероятно) този, който поръчва тази статистика да е избрал изгодни нему критерии ....
Примера за голфа не бе с цел общо определяне на автомобила, а с цел да покажа, как при определен избор на критерии, можеш да получиш всякакви резултати, каквито ти трябват с определена цел....
Тоест ти говориш с неизяснени конспиративни теории,докато аз ти показвам данни от различни световни организации за контрол на качеството на автомобилите. Трудно ще убедиш някой ,че Тойота,Мазда си плащат на всички световни организации да им изкарват колите най-здрави,при положение ,че колите им действително са най-здрави - това може да се разбере и от нашия форум от личния опит на ползвателите. Това го знаят собствениците на тези коли. Пак те връщам към моя пример с Рено и конспирацията.
Смешно е да твърдиш,че Тойота си поръчва статистиките по цял свят!! Тойота прави най-здравите коли и това не е сложно да се разбере. Дори книги са писани за Тойота и за тяхната система за производство,която води да тези високи резултати в здравината на колите,без това да оскъпява колите,а напротив,да ги прави по-изгодни за продажба.
-- За критериите.-- Критериите на годишните технически прегледи са типови и са най-взискателните по отношение на техническото състояние на автомобила-в германия са най-тежките за покриване. Те са точни и ясни- когато колата има износен шарнир се смята за серизна повреда,когато колата има изгорял стоп се начисляват по-малко наказателни точки. За това нещата са обективни--попълва се протокол с проблемите по колата,като всеки проблем има различна тежест.Така се разбира на база на хиляди коли от даден модел,колко е здрав този модел. Нито Пешо,нито комисията ТЮВ си правят свободни съчинения- това са годишни технически прегледи в Германия,а те се славят като най-строгите,та като питаш какви са критериите-най-строги по цялото техническо състояние на колата.
Пешо и комисията на ТЮВ нищо не решават,те спазват процедурите за технически преглед и попълват обективните данни от техническия преглед в протоколите,като същите данни се връчват и на собственика, на базата на критериите за техн.преглед в Германия. Статистиката е полезна база данни,показваща резултатите от техническите прегледи.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Извинявам се, че се намесвам във вашя спор, но това с критерийте не ми хареса.slowtraveler написа: колко мащабна е една статистика, критериите по които се прави тази статистика са субективни (Пешо, или някаква комисия /ТЮВ/ решава, че точно тези критерии са важни за техните цели). От там ти става ясно, че статистиката трябва да я използваш изключително внимателно, защото е възможно (и много вероятно) този, който поръчва тази статистика да е избрал изгодни нему критерии ....
...
Слоу, по какви критерий ще изкараш например "Киа", или "Рено" на челна позиция по надежност и здравина?
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ами Кики - отново хипотетичен пример Renault vs Mazda6: коефициенти за повреди:
амортисьор - 2;
долен носач - 20;
горен носач - 20;
До тук навярно изглежда логично...
Е да, ама маздата има горен носач, а реното е макферсън и горното окачване е комбинирано с амортисьора. значи 10 повреди на макферсъна=1 горен носач като тежест..
Затова приемам статистиката като информация, но в никакъв случай не и вярвам безрезервно, точно, защото е 'стъкмистика'...
амортисьор - 2;
долен носач - 20;
горен носач - 20;
До тук навярно изглежда логично...
Е да, ама маздата има горен носач, а реното е макферсън и горното окачване е комбинирано с амортисьора. значи 10 повреди на макферсъна=1 горен носач като тежест..
Затова приемам статистиката като информация, но в никакъв случай не и вярвам безрезервно, точно, защото е 'стъкмистика'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Това са най-дребните неща от един автомобил. 
Оценката на една организация като Тюф включва изпитания на сериозни възли и кампоненти, нали знаеш? Бих казал на всичко!
Безспорно конструкцията има значение, но и качеството на изработка не е на заден план. А всички знаем, че това е определящото, защото, примерно двигателите на съвременните автомобили са почти единтични, но надежността се определя от точността на изработка и от качествето на материалите които се влагат.

Оценката на една организация като Тюф включва изпитания на сериозни възли и кампоненти, нали знаеш? Бих казал на всичко!
Безспорно конструкцията има значение, но и качеството на изработка не е на заден план. А всички знаем, че това е определящото, защото, примерно двигателите на съвременните автомобили са почти единтични, но надежността се определя от точността на изработка и от качествето на материалите които се влагат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot], ygeorgiev и 11 госта