XerX,
В живота пари се харчат и изкарват, а той е безценен, твоя и на твоите близки в твоята кола. Купувайки нова имаш гарантирано цялата електроника за безопасност напълно изправна до нивото което си склонен да платиш разбира се. Имаш нови гуми, дискове, накладки - все консумативи, но важни! Видял ли си краш тестове на коли модели преди около 2000г. - заслужава си да погледнеш и да се замислиш. Виждал съм и състоянието на така наречени нов внос преди да се реставрира за Горубляне - махнати еърбеци, неработещи ABS-и и махнати лампи на таблото за да не свети за проблем. Имах кола купена на 11 години, карах я почти 6 и всичко което ремонтирах и сменях беше износено или предизвикано от преди мен - километри и години. Като равносметката - не ми излезе по-евтино. Проверените автомобили от тойота са глупост - те не поправат и подменат нищо. Ако въобще ги гледат е да отбият от стойността която трябва да платят, а и за да не се набутат да я препродадат на загуба. Те не биха ти казали и какво не е наред преди да подпишеш. 2005 купих чисто нова кола за жена ми - Фабия с най-малкия мотор, но високо оборудване. Направих го защото осъзнах, че не съм толкова богат за да купувам боклуците на другите, и защото няма причина да карам кола от 10-тата до 15-тата и година и да плащам и ремонтирам 3 дарака за 15 годишен период, като може да имам една моя от първия километър. Не съжалих нито един път за което, защото имам пълното доверие в колата и в това да се качим цялото ми семейство в нея. Обслужването и разходите включително и каското, гражданска, винетка в момента са ми около 60 лв на средно на месец, а останалото е гориво. Мисля още дълго да я имам и ще я разкарам когато почне да създава скъпи проблеми. Скоро купих и тойотата верен на собствения ми опит в предимството на новото. При нея всичко е по-скъпо и то е пряко свързано с по-голямата цена която платих и около която процентно се формира всичко. Виждам, че ти си минималистичен в желанието си и според мен нов ярис е най-доброто решение защото е добър, нов, сигурен. Ако си склонен да дадеш 10 хил. остатъка го лизинговай, стар автомобил може и да ти струва също толкова на месец, а и след всеки ремонт ще губиш доверието си към него да те закара от т. А до т. Б без проблем. Загубата на стойност е нещо което не трябва да се взима под внимание, защото като си се качил на кола е ясно, че нито един лев тя няма да ти даде. Колата е само големи разходи, които може незначително да контролираш.
Yaris - старичка или новичка?
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Не естесвено.
Те могат да те убеждават, че всичко е наред, но гаранция няма.
Значи гаранцията се дава обикновенно в някакво време (3 месеца) или пробег(1000км).
Възможно е някой да ти даде подобна гаранция от 1000км пробег или нещо подобно например. Само че как ще си я изискваш после тази гаранция не ми е ясно. Може би към договора за покупко продажба се подписва и ще нещо, което описва самата гаранция.
Най -лесно си проверяваш колата в сервиз, ако има нещо нередно се спазаряваш с цената и после си го оправяш или просто търсиш друга кола, това е.
Те могат да те убеждават, че всичко е наред, но гаранция няма.
Значи гаранцията се дава обикновенно в някакво време (3 месеца) или пробег(1000км).
Възможно е някой да ти даде подобна гаранция от 1000км пробег или нещо подобно например. Само че как ще си я изискваш после тази гаранция не ми е ясно. Може би към договора за покупко продажба се подписва и ще нещо, което описва самата гаранция.
Най -лесно си проверяваш колата в сервиз, ако има нещо нередно се спазаряваш с цената и после си го оправяш или просто търсиш друга кола, това е.
/Браво за написаното от колегата YuliYuli написа:XerX,
В живота пари се харчат и изкарват, а той е безценен, твоя и на твоите близки в твоята кола. Купувайки нова имаш гарантирано цялата електроника за безопасност напълно изправна до нивото което си склонен да платиш разбира се. Имаш нови гуми, дискове, накладки - все консумативи, но важни! Видял ли си краш тестове на коли модели преди около 2000г. - заслужава си да погледнеш и да се замислиш. Виждал съм и състоянието на така наречени нов внос преди да се реставрира за Горубляне - махнати еърбеци, неработещи ABS-и и махнати лампи на таблото за да не свети за проблем. Имах кола купена на 11 години, карах я почти 6 и всичко което ремонтирах и сменях беше износено или предизвикано от преди мен - километри и години. Като равносметката - не ми излезе по-евтино. Проверените автомобили от тойота са глупост - те не поправат и подменат нищо. Ако въобще ги гледат е да отбият от стойността която трябва да платят, а и за да не се набутат да я препродадат на загуба. Те не биха ти казали и какво не е наред преди да подпишеш. 2005 купих чисто нова кола за жена ми - Фабия с най-малкия мотор, но високо оборудване. Направих го защото осъзнах, че не съм толкова богат за да купувам боклуците на другите, и защото няма причина да карам кола от 10-тата до 15-тата и година и да плащам и ремонтирам 3 дарака за 15 годишен период, като може да имам една моя от първия километър. Не съжалих нито един път за което, защото имам пълното доверие в колата и в това да се качим цялото ми семейство в нея. Обслужването и разходите включително и каското, гражданска, винетка в момента са ми около 60 лв на средно на месец, а останалото е гориво. Мисля още дълго да я имам и ще я разкарам когато почне да създава скъпи проблеми. Скоро купих и тойотата верен на собствения ми опит в предимството на новото. При нея всичко е по-скъпо и то е пряко свързано с по-голямата цена която платих и около която процентно се формира всичко. Виждам, че ти си минималистичен в желанието си и според мен нов ярис е най-доброто решение защото е добър, нов, сигурен. Ако си склонен да дадеш 10 хил. остатъка го лизинговай, стар автомобил може и да ти струва също толкова на месец, а и след всеки ремонт ще губиш доверието си към него да те закара от т. А до т. Б без проблем. Загубата на стойност е нещо което не трябва да се взима под внимание, защото като си се качил на кола е ясно, че нито един лев тя няма да ти даде. Колата е само големи разходи, които може незначително да контролираш.

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не съм съгласен с колегата Yuly...
Въпроса е как избираш автомобил втора ръка...
Преди година и половина купих на жена ми градска кола втора ръка.
Струваше ми точно 10х.лв. Автомобила бе на 3.5г/10х.км, максимално оборудване за модела (4 еърбега, АБС, хидравлика, климатик, 4 ел стъкла, управление на СД от волана, 94к.с.)...
Ами за периода на експлоатация (1.5г/11х.км) до момента освен смененото масло на 15х.км имам платени 1.80лв за пластмасичка на задна чистачка, която не ми се прекарваше по каско...
И разбира се - пребоядисване/китосване на ожулени предни калници, врата, броня. Второ изпъване на задна броня (пластмасова, и не се наруши боята).
Просто това бе 'учебния' автомобил на съпругата...
След навъртането на 5-6х.км шофирането и рязко се подобри и сега съм спокоен - скоро е нямало никакви поражения...
Въпроса е как избираш автомобил втора ръка...
Преди година и половина купих на жена ми градска кола втора ръка.
Струваше ми точно 10х.лв. Автомобила бе на 3.5г/10х.км, максимално оборудване за модела (4 еърбега, АБС, хидравлика, климатик, 4 ел стъкла, управление на СД от волана, 94к.с.)...
Ами за периода на експлоатация (1.5г/11х.км) до момента освен смененото масло на 15х.км имам платени 1.80лв за пластмасичка на задна чистачка, която не ми се прекарваше по каско...
И разбира се - пребоядисване/китосване на ожулени предни калници, врата, броня. Второ изпъване на задна броня (пластмасова, и не се наруши боята).
Просто това бе 'учебния' автомобил на съпругата...
След навъртането на 5-6х.км шофирането и рязко се подобри и сега съм спокоен - скоро е нямало никакви поражения...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
slowtraveler написа:Не съм съгласен с колегата Yuly...
Въпроса е как избираш автомобил втора ръка...
Преди година и половина купих на жена ми градска кола втора ръка.
Струваше ми точно 10х.лв. Автомобила бе на 3.5г/10х.км, максимално оборудване за модела (4 еърбега, АБС, хидравлика, климатик, 4 ел стъкла, управление на СД от волана, 94к.с.)...
Ами за периода на експлоатация (1.5г/11х.км) до момента освен смененото масло на 15х.км имам платени 1.80лв за пластмасичка на задна чистачка, която не ми се прекарваше по каско...
И разбира се - пребоядисване/китосване на ожулени предни калници, врата, броня. Второ изпъване на задна броня (пластмасова, и не се наруши боята).
Просто това бе 'учебния' автомобил на съпругата...
След навъртането на 5-6х.км шофирането и рязко се подобри и сега съм спокоен - скоро е нямало никакви поражения...
Без да изпадаме в спор но...
Фабията също бе учебна на жена ми и щети не е имало и до ден днешен (да чукна на дърво), в това число не мисля че понятието учебна задължително означава проблеми. Иначе поздравления за автомобила който ти е попаднал, нали се сещаш колко са като него на пазара? И аз бих купил автомобил на старо, но само такъв който е купен от тук - примерно да продължа лизинг. На такива автомобили у нас може да се провери сервизната история. Може да се калкулира и евентуална стойност на бъдещо обслужване - по сериозно се явява примерно ако е наближил смяна на агренажен ремък. В някои страни може да се види и застрахователната история на колите, щети удари и т.н. В "реномираните" ни автокъщи нали се сещаш на какво може да се попадне. В Германия има една категория автомобили "само за износ", това са тези които не могат да минат ТŰV за да останат по немските пътища и тези които съгласно някакъв закон автотърговецът се задлъжава да ти даде гаранция (за време и пробег, която пряко засяга джоба му). Знам, че си технически грамотен и предполагам, че нещата които описваш и за които си платил са наистина там (имам в предвид еърбеците) и дано никога не ти се случи да разчиташ на тях. Защото има случаи когато спестените пари не биха имали значение. Пожелавам ти хиляди безаварийни километри, но все още колите втора употреба в голямата си част предлагани в нашата страна не са за препоръчване защото това е боклукът на Европа. Не ме е страх от мен самия на пътя, а от тези срещу мен, които купуват коли по над 150 коня поддържат ги с части и гуми втора употреба и им слагат газова защото нямали пари за бензин разбираш ли.
Една нова Дачия дори може да направи повече за тебе от старо Ауди.... но българинът трудно би накърнил достоинството си.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Yuly, съгласен съм с доводите ти, но погледни нещата и от друг ъгъл....
За конкретния случай - вярно - попаднал съм на точната кола.
Автомобила го избирахме с колегата нов от магазина за неговата съпруга. Но тъй-като тя не я кара, колегата реши да я продаде. Затова и зная цялата история. Ще кажеш - това е изключение....
Друг колега мина абсолютно по същия път (взе Опел Корса ММТ)...
Параметрите на автомобила, бяха същите, само парите бяха с около 800лв повече...
Иначе дори да става въпрос за 'дарак' - миналата зима взех БМВ325ТД, двузонен климатроник, еърбези (поне теста си минаваше, но не съм включвал комп за да видя дали всичко е ОК), АБС, ел. стъкла и т.н....
Беше точно 'дарак', на неустановени километри (по километраж - 174х.км) за 4.5х.лв.
Навъртяхме над 20х.км като освен смяна на масла, се наложи смяна на демпферна шайба за 380лв с труда...
Автомобила се експлоатираше 'като чужд', но работеше като 'свой'....
Беше зорен - вдигаше над 200км/ч, но не сме имали други проблеми.
След свършване на работата, бе продаден, като спада в цената бе незначителен...
Та въпроса от финансова гледна точка е доста спорен...
За същия период аз платих над 500лв за обслужване в 'официален сервиз', заради гаранцията. Предполагам, че двете обслужвания можех да ги направя за около 250лв в друг сервиз.
А тази сума е почти сумата на резервната част на 'дарака'...
Ако в сметката включа и застраховката на новия автомобил (над 2х.лв годишно) то нещата съвсем излизат от контрол...
Аз също карам нов автомобил, но ако току що стартирах с шофьорската си кариера бих избрал отново по-стар за да ми върши работа без да се притеснявам къде и как го паркирам, дали съм го заключил и т.н....
За конкретния случай - вярно - попаднал съм на точната кола.
Автомобила го избирахме с колегата нов от магазина за неговата съпруга. Но тъй-като тя не я кара, колегата реши да я продаде. Затова и зная цялата история. Ще кажеш - това е изключение....
Друг колега мина абсолютно по същия път (взе Опел Корса ММТ)...
Параметрите на автомобила, бяха същите, само парите бяха с около 800лв повече...
Иначе дори да става въпрос за 'дарак' - миналата зима взех БМВ325ТД, двузонен климатроник, еърбези (поне теста си минаваше, но не съм включвал комп за да видя дали всичко е ОК), АБС, ел. стъкла и т.н....
Беше точно 'дарак', на неустановени километри (по километраж - 174х.км) за 4.5х.лв.
Навъртяхме над 20х.км като освен смяна на масла, се наложи смяна на демпферна шайба за 380лв с труда...
Автомобила се експлоатираше 'като чужд', но работеше като 'свой'....

Беше зорен - вдигаше над 200км/ч, но не сме имали други проблеми.
След свършване на работата, бе продаден, като спада в цената бе незначителен...
Та въпроса от финансова гледна точка е доста спорен...
За същия период аз платих над 500лв за обслужване в 'официален сервиз', заради гаранцията. Предполагам, че двете обслужвания можех да ги направя за около 250лв в друг сервиз.
А тази сума е почти сумата на резервната част на 'дарака'...
Ако в сметката включа и застраховката на новия автомобил (над 2х.лв годишно) то нещата съвсем излизат от контрол...
Аз също карам нов автомобил, но ако току що стартирах с шофьорската си кариера бих избрал отново по-стар за да ми върши работа без да се притеснявам къде и как го паркирам, дали съм го заключил и т.н....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
да споделя и аз.досега бях карал коли само втора ръка и незнам защо дали нямам късмет или друго все ринех яки пари по тях за части.давам пример с последната която карах 10-тина месеца а се натиках една камара пари.купих я за 11 500 с пазарлъците biggrin.gif в сервиза за първоначално обслужване ме рязнаха 1300лв.всичко добре ама.....НЕ.на 20-тия ден почна да ми влиза в серв.режим.айде пак в сервиза--смяна клапан за управление на турбината-240лв--проблема остана.смяна дебитомер-230лв-проблема остана.сваляне и почистване на променливата геометрия на турбината--300лв-проблема пак остана.айде по-диагностики в други сервизи-смяна на вакуум помпи и простотии--там вече не помня колко пари отидоха biggrin.gif оправи се накрая.но.....два месеца по-късно нещо почна да притриса ----сервиз---смяна на комплект съединител с демферен маховик--1300лв.месец по-късно педала на съединитела потъна--сервиз-смяна на 2 броя помпи--към 300лв.няма да споменавам дреболии като проблеми с климатроника--смяна на спирачни дискове с накладки--някой друг тампон и т.н.ти щях да си я карам докато в един слънчев ден при потегляне нещо излупа.....слизам отварям капака и
мотора увиснал като едната му част беше на асфалта.пътна помощ--сервиз---скъсани болтове които държат мотора към лапата на тампона.според момчетата в сервиза са се поразвивали и накрая са се скъсали.но каква е била причината????установи се че още в италия мотора е сменян и явно не са ги стегнали като хората.кода на мотора не отговаряше на табелката в багажника biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif оправиха я но аз единствено се благодарях че това не се случи на някоя магистрала щото сега нямаше да пиша тук biggrin.gif ееееее аз вече в тая кола не седнах.....парфюмирахме я и айде на пазара biggrin.gif и пообиколих автосалоните и си взех ярис biggrin.gif



Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта