каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 13 Сеп 2009 13:37
- Местоположение: Vidin
каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг
колеги понеже вече 3 години карам АВЕНСИС 2.2 Д4Д които е на 140000км почвам да се чидя какво е по добро за повишаване на мощността, а и не съм много запознат с тези работи. мовете ли да ми помогнете с малко съвети и да ме ориентирате как са цените на качествените работи а не на копията на чипове за които чета по форумите и сущо така къде ги слагат в софия. аз лично знам за чип които се слага в македония и е 400 евро.
Re: каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг
ам чи те дизелята не се удържат, не ти требе...инак едната чикия лъже електрониката колко мноо въздух е влезъл и тя пуска повече гориво(разбирай един резистор дет струва стинки за 500лв), другото некой е решил, че е по-велик от производителя и прави всичко сам... смех...като капак ся ще се изцепи некой как колата е едни 50 коня отгоре ма харчи по-малко...разбира се чисто теоретично при обедняване на сместта колата ще въри повече и ще харчи по-малко, ма въпроса е за колко време....лично моя опит се простира софия-чирпан, за пореден път....AVENSIS_T1 написа:колеги понеже вече 3 години карам АВЕНСИС 2.2 Д4Д които е на 140000км почвам да се чидя какво е по добро за повишаване на мощността, а и не съм много запознат с тези работи. мовете ли да ми помогнете с малко съвети и да ме ориентирате как са цените на качествените работи а не на копията на чипове за които чета по форумите и сущо така къде ги слагат в софия. аз лично знам за чип които се слага в македония и е 400 евро.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг
Интересно каква е разликата от "оригинален"-а флашпамет и копираната biggrin.gifAVENSIS_T1 написа:колеги понеже вече 3 години карам АВЕНСИС 2.2 Д4Д които е на 140000км почвам да се чидя какво е по добро за повишаване на мощността, а и не съм много запознат с тези работи. мовете ли да ми помогнете с малко съвети и да ме ориентирате как са цените на качествените работи а не на копията на чипове за които чета по форумите и сущо така къде ги слагат в софия. аз лично знам за чип които се слага в македония и е 400 евро.
в никакъв случай не слагай пауърбокс.там единственото нещо което се променя е че постъпва повече гориво за изгаряне...а какво става после ли????повишава се температурата на изходящите газове които въртят и турбинката и после в някой слънчев ден
сбогом турбиноооо.при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината--намаля се и работата на егр-клапана с цел по-бързо развъртане в ниските и т.н.т.в българия има доста производители на чипове вече.но не всички са качествени.при теб мисля че не се отваря компа а през обд-буксата се променя софтуера на колата което е и по-скъпо.с чипа наистина ще усетиш ОЩЕ мощност но.......честно да ти кажа по-новите коли не удържат много.всмисъл бързо хвърлят турбини докато при по-старите турбо дизели по-рядко се случва.другото е че мотора става малко по-шумен при натоварване.незнам....както си прециниш но....аз предната ми кола тди я бях чипосал.но ако след време взема пак дизел....не мисля да го правя.всеки сам си решава 




Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Саше бате, ще ми обясниш ли само как електронно влияеш на механичен и глупав чарк кат турбинката ам?!sacho7803 написа:...при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
biggrin.gif турбината наистина е глупав механичен чарк но нея я управлява ел.клапан който от друга страна го управлява компа на колата.примерно на оригиналния софт на колата е зададено при пълна газ да иска от турбото налягане 1 бар.по-турбо пътищата има една джаджа дето й викат МАП-сензор който мери това налягане и дава инфо на компа за действителното.когато налягането превиши 1-ия бар тогава компа подава сигнал на ел-упрявляващия клапан да намали налягането а той от своя страна чрез вакуум командва механичната част---променливата геометрия или бай-паса при по старите коли и снижава налягането за да не стане беля с турбото biggrin.gif когато ти я чипосват задават на компа да иска налягане по-високо с 0.2--0.5.някои и повече ама....тогава става страшно за турбината.надявам се че ме разбра.мога да го опиша по-подробно ама.......ша отиди цяла страница biggrin.gifаз на бившата ми колца съм сменял няколко чипа и я бяха боднали веднъж с налягане 3 БАРА при заводско искано 0.9.смяяяяятай тогава от 1400 оборота турбината се чува като реактивен двигател а вървенето е...страшно....но не е препоръчителноdiver написа:Саше бате, ще ми обясниш ли само как електронно влияеш на механичен и глупав чарк кат турбинката ам?!sacho7803 написа:...при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
да колега наистина липсва логика и аз съм се чудил......но наистина цените са двойни че и тройни при чипосване през буксата.лошото е че там се презаписва абсолютно целия софтуер--отнема не минути а час--дори и два зависи от колата.гледал съм и това чипосване.имам приятел от варна който чипосва.но...чиповете са немски не си ги прави той biggrin.gif biggrin.gif всеки нов софтуер му се праща според--код на двигател и комп на колата.абе...лудница еVesko написа:Тук липсва всякаква логика. Значи да ти отворят компютъра да ти сменят чипа е по-евтино от колкото да закачат кабел и да свършат работата за няколко минути?sacho7803 написа:при теб мисля че не се отваря компа а през обд-буксата се променя софтуера на колата което е и по-скъпо.
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Да добавя че на гадните трактори от по ново поколени разбирай Комън Реил 2+ освен с количеството гориво и надува на турбината можеш да си поиграеш и с налягането на същия този комън реил.sacho7803 написа:biggrin.gif турбината наистина е глупав механичен чарк но нея я управлява ел.клапан който от друга страна го управлява компа на колата.примерно на оригиналния софт на колата е зададено при пълна газ да иска от турбото налягане 1 бар.по-турбо пътищата има една джаджа дето й викат МАП-сензор който мери това налягане и дава инфо на компа за действителното.когато налягането превиши 1-ия бар тогава компа подава сигнал на ел-упрявляващия клапан да намали налягането а той от своя страна чрез вакуум командва механичната част---променливата геометрия или бай-паса при по старите коли и снижава налягането за да не стане беля с турбото biggrin.gif когато ти я чипосват задават на компа да иска налягане по-високо с 0.2--0.5.някои и повече ама....тогава става страшно за турбината.надявам се че ме разбра.мога да го опиша по-подробно ама.......ша отиди цяла страница biggrin.gifаз на бившата ми колца съм сменял няколко чипа и я бяха боднали веднъж с налягане 3 БАРА при заводско искано 0.9.смяяяяятай тогава от 1400 оборота турбината се чува като реактивен двигател а вървенето е...страшно....но не е препоръчителноdiver написа:Саше бате, ще ми обясниш ли само как електронно влияеш на механичен и глупав чарк кат турбинката ам?!sacho7803 написа:...при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Тази игра със сигурност излиза много солена.PESHO OT MARS написа:Да добавя че на гадните трактори от по ново поколени разбирай Комън Реил 2+ освен с количеството гориво и надува на турбината можеш да си поиграеш и с налягането на същия този комън реил.
Ако е по-добро със сигурност производитерите биха го направили!

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 13 Сеп 2009 13:37
- Местоположение: Vidin
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Това което знам от по-запознати е че един и същи двигател го правят в много разновидности, с различна мощ, но проблема не е в двигателя а в турбините и другите чаркалъци. До колкото са ми разказвали, за по мощния двигател слагат друга турбина, по мощна, за да издържа на повишеното налягане най-малко. Човека правилно го е обяснил, че променят налягането и не се знае тази турбина колко ще искара. Не съм запознат с 2.2 двигателя по специално разлиакта от 150 и 170к.с. разновидностите. Ако искаш поразтърси се да им намериш дали имат разлика в турбитие. Най-лесно по каталозите за резервни части., То там може и за другите неща по двигателя да погледнеш. Та разгледай там и погледни характеристиките на тези турбини, ако наистина се различават с колко и как. А Ако наистина се окаже разлика в електрониката и всичко останало е пригодено за по мощен двигател, тогава вече е ясна работата. Ако си ентусиаст вероятно ще намериш начин и компромисен варянт (мощ/издържливост). Аз си мислех да слагам на 2.0 Д4Д 116к.с., но се отказах. Видя ми се прекалено рисково, а в момента нямам средства за ремонт от такъв тип. Не ми е ясно и скоростната кутия как ще се повлияе.
Общо взето разпитвай обстойно и проверявай това което чуеш, като съвет, на повече места преди да действаш.
Общо взето разпитвай обстойно и проверявай това което чуеш, като съвет, на повече места преди да действаш.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
А аз доклото разбирам, моята кола е чудо на техниката, щом още работи, другата ни корола и тя, круйзера и той, абе всичките ни тойоти са изпълнение "един път"!!!AVENSIS_T1 написа:до колкото разбирам искате да кажете по добре да не правя нищо

Колега, ще ти го кажа МНОГО ясно - заповядай на 20-ти септември на пистата, ще има като твоя Авенсис, но направен с п-бокс, сам да се увериш колко няма разлика и е един проЗД резистор

Нищо лично, ама разликата в разход и вървене са постига, чрез оптимизация на горивния процес. Да, могат да го направят заводско на МАХ, но ЗАЩО ДА ГО ПРАВЯТ!!!!???? Нали след това трябва да има за какво да ти взимат пари! По логиката ВИ, трябва да слагат и най-доброт окачване, най-добрата музика .... ама НЕ! Щото после ще си доплащаш ...... Всичко се прави за $$$$$$$$$$$$$$, проумейте го най-накрая с тия коли.... Остават толеранс, за да ви вземат още стинки! Като троши ДВГ-та, що правят заводски чип/бокс в някои случаи и ти оставят гаранцията на автомобила ??? Те да не луди да рискуват, ако ще капълдиса ей така всяка кола


- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг
Аз да питам, така ли изглежда външно и като място на монтаж power box a. Този е примерен. Едва ли е качествен, но може и да се сваля. https://m.aliexpress.com/s/item/3281493 ... 08b9PojZV0
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта