juri_galev написа:10200 sa mnogo za tozi qris
Напълно е прав. За тези пари и от тази година отиваш в горния клас автомобили. НЕдей да търсиш само в ТМ Ауто. Поразпитай в Търново, Пазарджик, Пловдив, Русе и общо взето всички. Ще изкочи нещо, на по-добра цена.
Първо незнам защо си избрал точно 1.0 двигателя и ако си мислиш, че немощния двигател ще те спаси от злополуки, се лъжеш много, от тях може да те спасят очите на 4-ри, по плавни спирания, бързо изтегляне, спиране на СТОП (или поне намаляне до спиране), хубави гуми (възможно най-хубавите, които може да си позволи човек). Абе общо взето главния мозък трябва да работи на МАКС, е понякога и АБС-а върши работа

.
Ако си го избрал от икономическа гледна точка обаче си на прав път, все пак е най-евтин.
Това, което казаха някои хора, че е подобре да се почне със стара кола а напълно вярно за мен. Щом си писал тук, а не си отишъл директно в авто салона да си купиш нова, значи ако не друго си поне разумен от гледна точка на разходите. Но дали ти пука за драскотините също си прецени, ако си от тези, които не ги нитересува че тук таме си е поужулил новата кола, значи везните се накланят към новото. Ако е обратното обаче, тогава отиваш на по старото поне за 1 година.
Това е много важно колко мислиш че ще я караш тази кола ако е стара. Имаше една тема във форума за обезценяването и колите на старо, препоръчвам ти да я намериш и прочетеш. Та в общи линии една нова кола за 3 години отива на около 50% обезценяване, като първата е около 20% обезценяването (и то при не ужулена кола). Една кола като тази която си писал от 2003, след една година може и същите пари да и вземеш за каквито си я купил. Е ако я поужулиш малко ще смъкнеш там някакви 200-300-500лв, но няма да са 20% при това ужулена.
Препоръчвам ти да се добереш до някоя сервизна книжка (или да питаш в сервиза) и да видиш на този ярис кога са му първите смени на скъпите консумативи - ангренажен ремък, помпи, свещи, масло в скоростната кития и още каквото там има по скъпо от масло и горивен филтър. Защото ако се натресеш на такова още веднага, цената ще ти скочи с още поне 1000лв.
Като гледам си приготвил едни 10 000лв само за колата, а от там и застраховки, гуми, ала бала, ще ти станат поне 11 000. Така че избирай внимателно и оглеждай детайлите, за тези пари, може да се намери нещо много добро.
Ако бях на твое място щях да поразгледам хувабо, да поизчакам ако трябва няколко месеца и да си намеря някой максимално хубав за тези пари (не казвам че този от линка е лош, може и той да е много хубав) на старо. След като видя какво е да карам такава кола за поне една година - плюсове, минуси, ще взема решение дали да я махам, дали да си взимам подобна нова или съвсем друга. За мен важното е нужда от достатъчна мощност съобразена с начина на каране и маршрута (градско/извънградско/планински), начин на каране (спортно/икономично), преобладаващ маршрут (градско или извънградско) от гледна точка на комфорт, място в колата като обем и преобладаващ брой пътници, не на последно място как се чуствам в колата и имам ли възможност (икономическа) да подобря това чувство (някои хора не можеш да ги искараш от малката кола, ако щеш да им подариш голям лексус, при други е обратното). После може да изяза от колата и да преброя колко драскотини съм направил аз и колко драскотини са ми направили и да преценя дали ако си купя нова няма да ми е прекалено нервно, притенснено и затормозено (живота е един, защо да се тормозим с нещо, което трябва да ни доставя удоволствие). Накрая си преброявам парите в банковата сметка и вземам решение.
Пак ти казавам една толкова стара кола, каквато си избрал (6-7 години) може да се продаде след една година ползвне за почти същите пари, така че хем ще придобиеш опит, хем ако всичко е наред (което се надява всеки от нас) и решиш и имаш възможност да си позволиш нова кола, загубата от старата ще ти е минимална, че може ида си на печалба от самата покупко-продажба.
Айде успех и да се похвалиш при първа възможност
