Масло за Карина_Е 2.0 ТД???

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Масло за Карина_Е 2.0 ТД???

Мнение от miLen4o » 07 Сеп 2009 12:07

Здравейте колеги.До сега съм карал и 2-те карини с 10W40 наливно от ОМВ, никакви проблеми.Старата Карина ми гореше по 400-500 грама на 10 000 км. и мисля ,че е добре,но ми се иска да попитам колегите които имат същите Карини с какво масло ги глезят.Мисля да поразнообразя малко с някакво по хубаво ,току виж се променила малко и работата на мотора.Тази идея ми дойде от едно приятелче ,което има Астра 2002 1.7 дти май беше и сложи друго масло и двигателя започна да работи по добре.Посъветвайте ме какво масло да сложа???
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 07 Сеп 2009 12:18

Ami primerno premini na 5w40 sintetika .
I az po-rano karah na 10w40 oba4e minah na 5w40 i sym po dovolen
eno ot predimstvata 4e stana po-tih dvigatelia

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 07 Сеп 2009 13:11

laugh.gif

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 07 Сеп 2009 22:07

Me4oKyX написа:laugh.gif
Мечо тая усмивка нещо не ми вдъхна много доверие.Дай някво мнение де???
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 08 Сеп 2009 01:26

Ако слагаш висок клас масло, няма никаква логика и най-вече няма как с по-тънко масло, по-износения двигател да работи по-леко или меко.... Самоизключващи са нещата едно спрямо друго...... Луфта, между чарковете вътре е един като е нова, когато ти дават да я караш с тънка синтетика, а след 100-200хил.км, този луфт е по-голям, ако няма интервенция по двигателя.... Няма как същото тънко масло, да уплътнява по-големия луфт - това е проста логика! Има пълна синтетика 10в40, която изрично пише, че е НАПЪЛНО съвместима с хидравлични клапани и всички видове последни видове двигатели.... А за дизел, където натоварването на двигателя е още по-високо и допустимите луфтове са по-големи, изобщо пък няма логика да го хакаш с тънки масла.... По пътя на най-простата логика, износването се компенсира малко или много с по-дебело масло, което вече има супер качества..... Да не говорим, че от край време, най-доброто масло, а и най-скъпо принципно е МИНЕРАЛНОТО :whistle: Нищо, че изкуствено държат обратно цените.... А и много, да не кажа всички спортни коли са с 20в50 и други такива, които не са нито тънки, нито синтетични rolleyes.gif

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 08 Сеп 2009 09:04

Евала Мечо ,благодаря за отговора. :thumbsup:
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 08 Сеп 2009 10:03

Spored kolegata tribva da mineh na mineralno maslo koeto e po-dobro :whistle: ne vijdam nikakva logika vij samo cenite na cinteti4nite masla i mineralnite i sam hte vidih koe e podobroto maslo .

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 08 Сеп 2009 10:38

Чети какво съм писал адашче rolleyes.gif А кое реално е по-скъпо и кое ни пробутват по-скъпо е друга тема .... Поинтересувай се :thumbsup:

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 08 Сеп 2009 10:55

Malko info . Me4o neznam dali viarvah na takiva nehta

Какво представлява моторното масло?
Най-съществената роля на маслото е да смазва движещите се части на двигателя, за да се намали вътрешното триене и да се намали консумацията на гориво. Маслото също трябва да защитава двигателя от вътрешна корозия, да предпазва от образуване на утайки и отлагания, да улеснява студеното стартиране, като намали износването на двигателя, и да охлажда движещите се части на двигателя.
Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).
Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторни масла.
Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.
На етикета на всяко моторно масло има букви и индекси, които за повечето шофьори, пък и продавачи на масла не означават нищо. Всяка марка притежава характеристики и сертификати, получени по Международните стандартизационни системи, които е полезно да бъдат разчитани от клиентите. Познанията биха позволили на всеки шофьор да подбере сам моторното масло според това какъв е видът на двигателя - бензин или дизел - според сезона и климатичните особености на населеното място - всесезонни, зимни, летни, според натоварването и т. н. Дори тогава, когато откриваме две масла, предназначени за един и същ тип двигател и за един и същ климат, можем да открием огромни разлики в поведението им при експлоатация. За да бъдат моторните масла обективно оценени при условията на приложение и експлоатация, специализирани технически институти са създали класификации, по които клиентите да ориентират избора си. Това са:
S.A.E. (САЩ - Сдружение на автомобилните инженери), A.P.I. (Американски институт за петрол), A.C.E.A. (Асоциация на европейските конструктори на автомобили), ССМС (Спецификации на автомобилни производители).
Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например
ако живеете в скандинавските страни или Канада,
добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE са за приложение при високи околни температури, т.е. летни класове. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60 (вж. графиката - б. р.). Така че ако сте любител шофьор и тръгнете на пътешествие в топлите страни, сложете масло SAE 40.
Ако държите на универсалното масло - за нормални температурни амплитуди, тогава трябва да си закупите всесезонно. То има по-ниска склонност да променя вискозитета си с промяната на околната температура и смазва еднакво добре и при студ, и при жега. Това е качество, което се изразява с две числа по стандартите на SAE, комбинация от горните два типа вискозитетни класа. Първото, последвано от буквата W за свойствата му през зимата, и второто число, показващо вискозитета при висока температура на двигателя. Например SAE 5W-40, посреща всички нужди на шофьора и в малка степен се влияе при различните околни температури.
Класификацията на A.C.E.A. и A.P.I. оценява маслата според способността им за защита срещу износване на двигателя при по-леки или по-тежки условия на приложение. Те са едно и също нещо с тази разлика, че докато A.P.I. класификацията се базира на изискванията за двигателите в САЩ, то класификацията на A.C.E.A. се базира на изискванията за европейските двигатели. Когато решите да си купите масло, задължително погледнете на етикета за какъв двигател е предназначено. Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.
На стикерите на всяка туба масло са изброени автомобилните производители, които са одобрили дадената марка след всякакви лабораторни изпитания. Това е отбелязано с абревиатурата ССМС и например VW - за фолксваген, и DC - за даймлер-крайслер.
Може би вместо епилог на текста трябва да кажем, че ако загубите две минути за четене на етикети, можете да спечелите доста живот за двигателя на своя автомобил.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 08 Сеп 2009 14:06

Dane stana mnogo dosaden no shte dam ohte edno sravnenie mejdu mineralnoto i sinteti4noto maslo .
Оикновени - минерални
Минералните масла се получават от рафиниране на нефта. Маслото представлява от сложни въглеводородни молекули, която е резултат от сложен процес на рафиниране с цел премахване (на теория) и намаляване (на практика) на съдържанието на вредни вещества като катрани, производни на восъции парафини, както и серни, кислородни и азотни съединения. Животът на маслото е около 6000 км, заради високото остатъчно съдържание на нежелани компоненти в маслото, която изтощава част от приставките, преди маслото да бъде сипано в двигателя и от там намаления живот на маслото. Невъзможността за пълно рафиниране дори при по-съвършени процеси (разгледани по-долу) и пълно премахване на нежеланите елементи се дължи на изключиелно сложния състав, на базовото масло, преди да бъде рафирано. Тези масла са най-евтини, имат най-нестабилен вискозитет, и зимно време, освен че не помагат на двигателя, може да се каже че го затрудняват. При тези масла, се иска, двигателят на автомобила да поработи около 15 минути на празен ход, за да може маслото да се отпусне, и да загрее до работна температура. Общо взето евтино масло което не може да се похвали с никакви показатели. При по-сериозно натоварване и загряване на двигателя, и при продължително шофиране във високите режими на двигателя, или натоварване на двигателя като превозване на тежък товар, теглене на тежки ремаркета и каранави, когато двигателя загрява и термостата активира принудително охлаждане, остатъчните нежелани компоненти, много лесно кипват поради условията на работа на двигателя и разкъсват масления слой и намаляват смазващите свойства. Тези масла са със висок собствен вискозитет, и водят до завишен разход на гориво, защото е необходимо двигателя да положи известно усилие да преодолее съпротивлението на маслото.


Синтетични масла
Тези масла са изцяло синтезирани, при изцяло контролиран процес на синтез, в изцяло контролирани условия, и при изцяло контролиран състав, изцяло контролирано качество и чистота на съставките които участват в синтеза и състава на маслото. Маслото е с изключителна чистота, качество, издръжливост и хомогенност, защото този процес позволява пълното пригаждане на маслото, за дадена цел, и пълен контрол върху свойствата и качествата на маслото. Маслото е изключително здраво, и чисто, има отлични почистващи и защитаващи двигателя качества. Самото масло се износва много по-трудно, и няма опасност от разкъсване на масления слой, независимо от работния режим и времето в което се поддържа, и осигурява много по-добро поддържане на работна температура на двигателя, много по-добро КПД. Присадките, както и самото масло могат изцяло да се пригодят едно за друго така че да си паснат идеално, и да действат в отличен баланс. Този тип масла се препоръчват за автимобилите с катализатор, както и многоклапанни двигатели с висока компресия, с турбокомпресор или без такъв, защото допринасят за условия на работа, които не само щадят и катализатора, но и му помагат при работата. Заради това автомобил със снтетично масло има и занижено ниво на емисии. Този тип масла имат най-ниско възможно триене между молекулите си и най-тънък защитен слой, който педотвратява котнакта между металните части и позволява на двигателя да постигне номинална мощност с лекота, и да има добър запас от мощност в случай на нужда. Това допринася и до занижен разход на гориво и занижени емисии. Тези масла не само че не изтощяват присадките си преди сипването им в двигателя, но и самите те са устойчиви на вредни влияния което допълнително намалява изтощаването на приставките и удължава експлоатационният живот на маслото. Нормалният живот на синтетичното масло е около 16 000 километра. Тези масла се разнасят изключително лесно и бързо из двигателя при стартирането му, и осигуряват бързо и лесно палене зимно време, и промените във вискозитета и смазващите качества при палене в голям студ зимно време и при екстремни натоварвания на двигателя за много дълго време в горещ летен ден, са незначителни. Тиха, равномерна и стабилна работа на двигателя, занижени емисии, занижени вибрации, занижен разход на гориво, повишено КПД, лесно палене зимно време, завишена номинална и завишена максимална мощност на двигателя както и завишен резерв от мощност в случай на нужда, отлично почистване и отлична защита на двигателя, са типични предимства на този тип масла. Всички тези дрънканици как се гори масло, как двигателя харчи масло са пълни врели некипели и напълно необосновани глупости при НАПЪЛНО ИЗПРАВЕН и ПРАВИЛНО РЕГУЛИРАН двигател. Щом имате харч на синтетично масло, това не е вина на маслото. Това е заради лошото състояние на двигателя ви.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 08 Сеп 2009 14:19

Petar написа:
Синтетични масла
Този тип масла имат най-ниско възможно триене между молекулите си и най-тънък защитен слой, който педотвратява котнакта между металните части и позволява на двигателя да постигне номинална мощност с лекота, и да има добър запас от мощност в случай на нужда. Това допринася и до занижен разход на гориво и занижени емисии. Тези масла не само че не изтощяват присадките си преди сипването им в двигателя, но и самите те са устойчиви на вредни влияния което допълнително намалява изтощаването на приставките и удължава експлоатационният живот на маслото. Нормалният живот на синтетичното масло е около 16 000 километра. Тези масла се разнасят изключително лесно и бързо из двигателя при стартирането му, и осигуряват бързо и лесно палене зимно време, и промените във вискозитета и смазващите качества при палене в голям студ зимно време и при екстремни натоварвания на двигателя за много дълго време в горещ летен ден, са незначителни. Тиха, равномерна и стабилна работа на двигателя, занижени емисии, занижени вибрации, занижен разход на гориво, повишено КПД, лесно палене зимно време, завишена номинална и завишена максимална мощност на двигателя както и завишен резерв от мощност в случай на нужда, отлично почистване и отлична защита на двигателя, са типични предимства на този тип масла. Всички тези дрънканици как се гори масло, как двигателя харчи масло са пълни врели некипели и напълно необосновани глупости при НАПЪЛНО ИЗПРАВЕН и ПРАВИЛНО РЕГУЛИРАН двигател. Щом имате харч на синтетично масло, това не е вина на маслото. Това е заради лошото състояние на двигателя ви.
Цитираното в този пасаж е адски вярно! Аз имам същите наблюдения, които се изброяват по-горе като влияние върху поведението на агрегата със сегашното масло.

А това е още по-вярно:
Petar написа:Щом имате харч на синтетично масло, това не е вина на маслото. Това е заради лошото състояние на двигателя ви.
EDIT: И да ме прощават онези колеги, които твърдят, че било нормално нов агрегат да харчи по 2-3, че и повече литра на 10000км... еб@х го у здравия/изправния мотор!
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 08 Сеп 2009 19:06

Това, че са правилни инициалите за класа на маслото да, ама това, че всички производители ти казват да слагаш 0W - laugh.gif Колкото верни неща има, толкова и глупави.... че направо тъпи, щото ни един дизел нов не съм видял с 0W масла rolleyes.gif

Кола дето не яде масло - няма ..... ама щом сте казали .... всички марки дават допустими липси, ама явно е ненормално или и тия от Тойота са ненормални :whistle:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 10 Сеп 2009 05:33

Me4oKyX написа:Ако слагаш висок клас масло, няма никаква логика и най-вече няма как с по-тънко масло, по-износения двигател да работи по-леко или меко.... Самоизключващи са нещата едно спрямо друго...... Луфта, между чарковете вътре е един като е нова, когато ти дават да я караш с тънка синтетика, а след 100-200хил.км, този луфт е по-голям, ако няма интервенция по двигателя.... Няма как същото тънко масло, да уплътнява по-големия луфт - това е проста логика! Има пълна синтетика 10в40, която изрично пише, че е НАПЪЛНО съвместима с хидравлични клапани и всички видове последни видове двигатели.... А за дизел, където натоварването на двигателя е още по-високо и допустимите луфтове са по-големи, изобщо пък няма логика да го хакаш с тънки масла.... По пътя на най-простата логика, износването се компенсира малко или много с по-дебело масло, което вече има супер качества..... Да не говорим, че от край време, най-доброто масло, а и най-скъпо принципно е МИНЕРАЛНОТО :whistle: Нищо, че изкуствено държат обратно цените.... А и много, да не кажа всички спортни коли са с 20в50 и други такива, които не са нито тънки, нито синтетични rolleyes.gif
Мечо има някой неща с , които не мога да се съглася и те са :
Минералното масло да е с по-добри качества от синтетичното .
Маслото да уплътнява луфтове.
И бегачките да карат с минерално масло .

Иначе цените отдавна се определят от разни хора , а не от качествата на конкретния продукт .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта